Grupy dyskusyjne   »   quattro vs. xDrive

quattro vs. xDrive



1 Data: Styczen 27 2010 11:45:24
Temat: quattro vs. xDrive
Autor: kli 

http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&feature=related

czesc.
do znawcow zapytanie - nie wiecie dlaczego to nowe a8 dalo ciala w tym tescie?
uszkodzony torsen? wylaczony esp? koniecznosc czesciowego dotkniecia hamulca
podczas testu - czego nie zrobiono?
a moze po prostu xd jest lepszy?
wg zrodel, w tym wiki, torsen powinien pasc tylko w stuacji gdy jedno przednie i
oba tylne kola calkowicie straca przyczepnosc...
z komentow pod filmem niewiele wynika....
pzdr.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Styczen 27 2010 12:10:32
Temat: Re: quattro vs. xDrive
Autor: Bugatti 

Użytkownik "kli"  napisał w wiadomości:

http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&feature=related

czesc.
do znawcow zapytanie - nie wiecie dlaczego to nowe a8 dalo ciala w tym tescie?
uszkodzony torsen? wylaczony esp? koniecznosc czesciowego dotkniecia hamulca
podczas testu - czego nie zrobiono?

Torsen ma jakiś programowo-mechaniczny mnożnik momentu ktory w pewnych sytuacjach może przenieść moment na kola o lepszej przyczepności aczkolwiek te kola o gorszej przyczepnosci musza miec jakaś przeczepność (tarcie), niewielkie ale i tak muszą zawsze jakieś mieć.
Im większy współczynnik przyczepności ma slabsza oś tym wiecej momentu dostaje oś o lepszej przyczepności.
Gdy jedno kolo masz "w powietrzu" to wówczas quattro z centralnym torsenem przestaje dawać moment obr. bo 0 * mnożnik momentu torsena = 0

Gdyby na filmie kierowca zacisnął ręczny guzikiem (czyli zerwałby przyczepność tylnej osi) to przednie oś pociągnęłaby A8 do przodu

tu masz inny przykład:
http://www.youtube.com/watch?v=UejUaDu23BI&feature=related

Pozdr.

--
Bugatti

3 Data: Styczen 27 2010 13:01:33
Temat: Re: quattro vs. xDrive
Autor: J.F. 

Użytkownik "Bugatti"  napisał w wiadomości

Torsen ma jakiś programowo-mechaniczny mnożnik momentu ktory w pewnych sytuacjach może przenieść moment na kola o lepszej przyczepności aczkolwiek te kola o gorszej przyczepnosci musza miec jakaś przeczepność (tarcie), niewielkie ale i tak muszą zawsze jakieś mieć.

Mozna sie wspomoc hamulcem.

J.

4 Data: Styczen 27 2010 13:22:35
Temat: Re: quattro vs. xDrive
Autor: limken 

kli wrote:

http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&feature=related

czesc.
do znawcow zapytanie - nie wiecie dlaczego to nowe a8 dalo ciala w
tym tescie? uszkodzony torsen? wylaczony esp? koniecznosc czesciowego


a ja mam pytanie - bo szukam porównania napędu subaru do innych aut (audi, bmw...)
czy ktos coś takiego widział?
albo np. napędu Hondy z Legenda który może dać 70% momentu na jedno koło

bo jak są porównania to samych japończyków
albo samych europejczyków


--
limken polimken

5 Data: Styczen 27 2010 12:42:51
Temat: Re: quattro vs. xDrive
Autor: kamil 



"limken"  wrote in message

kli wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&feature=related

czesc.
do znawcow zapytanie - nie wiecie dlaczego to nowe a8 dalo ciala w
tym tescie? uszkodzony torsen? wylaczony esp? koniecznosc czesciowego


a ja mam pytanie - bo szukam porównania napędu subaru do innych aut (audi, bmw...)
czy ktos coś takiego widział?
albo np. napędu Hondy z Legenda który może dać 70% momentu na jedno koło

bo jak są porównania to samych japończyków
albo samych europejczyków

http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html
http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVFY5CxT0


Pozdrawiam
Kamil

quattro vs. xDrive



Grupy dyskusyjne