Grupy dyskusyjne   »   reflektory soczewkowe

reflektory soczewkowe



1 Data: Sierpien 26 2009 16:47:31
Temat: reflektory soczewkowe
Autor: Arni 

Musze wykonac przeróbke reflektora, co prawda w puszce ale chce zastosowac motocyklowe reflektory soczewkowe. Wazne jest (bo taki jest cel przeróbki) zeby bez problemu wykazały sie homologacją tzn zeby miały swiatłocień zgodny z naszymi przepisami.
W sklepach z akcesoriami jest troche tego ale rzadko opisują czy swiatło mijania ma parametry zgodne z moimi oczekiwaniami.
Chciałbym sie zmiescic w cenie 300 - 350 zł za sztuke  jesli bym musiał wymieniac oba swiatła choc wydaje mi sie ze długie w USA i u nas sa takie same wiec wystarczy wymienic same mijania (mam osobne zarówki)

wydaje mi sie, ze soczewki montowane do aut maja wiekszą srednice ale nie mam z czym porównac, tak czy inaczej chciałbym zeby te od motocykla były jak najwiekszej srednicy.
np ten:
http://www.moto-akcesoria.pl/product_info.php?products_id=21304
ma tylko 38 mm srednicy soczewki.

Ma ktos jakies pewniaki pod moje wymagania ?
--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat



2 Data: Sierpien 26 2009 16:50:07
Temat: Re: reflektory soczewkowe
Autor: Arni 

Arni pisze:

wydaje mi sie, ze soczewki montowane do aut maja wiekszą srednice ale nie mam z czym porównac, tak czy inaczej chciałbym zeby te od motocykla były jak najwiekszej srednicy.
np ten:
http://www.moto-akcesoria.pl/product_info.php?products_id=21304
ma tylko 38 mm srednicy soczewki.

ten wydaje sie byc idealny ale pewnie cena zabije:
http://www.e-bus.net.pl/?1,reflektor-soczewkowy-mijania
--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

3 Data: Sierpien 26 2009 17:13:46
Temat: Re: reflektory soczewkowe
Autor: Tytus z Fabryki 

Siemka
***Użytkownik "Arni"
 Musze wykonac przeróbke reflektora, co prawda w puszce ale chce zastosowac
motocyklowe reflektory soczewkowe.

Zadna przerobka lampy nie bedzie miala homo panie Arni...
I po co Ci soczewki??? sa ok przed 2-3 lata potem to smiecie - swieca jak
nie przymierzajac Junak.

--
    T i żółte
(te najszypsze)

4 Data: Sierpien 26 2009 17:38:54
Temat: Re: reflektory soczewkowe
Autor: Arni 

Tytus z Fabryki pisze:

Siemka
***Użytkownik "Arni"
 Musze wykonac przeróbke reflektora, co prawda w puszce ale chce zastosowac motocyklowe reflektory soczewkowe.

Zadna przerobka lampy nie bedzie miala homo panie Arni...

nie chodzi o całą lampe. Pod jednym szklem mam dwa osobne reflektory. Szklo jest gładkie. Jesli wywale ten od swiateł mijania i wstawie taki z homologacją to sama plastikowa osłona nic nie zmienia. Snop swiatła bedzie zgodny z wymaganiami diagnosty i przeglad dostane

I po co Ci soczewki???

bo najłatwiej je zamontowac

sa ok przed 2-3 lata potem to smiecie - swieca jak nie przymierzajac Junak.

z powodu ?


--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

5 Data: Sierpien 26 2009 18:55:55
Temat: Re: reflektory soczewkowe
Autor: Tytus z Fabryki 

Siemka

*** "Arni"
nie chodzi o całą lampe. Pod jednym szklem mam dwa osobne reflektory. Szklo
jest gładkie. Jesli wywale ten od swiateł mijania i wstawie taki z
homologacją to sama plastikowa osłona nic nie zmienia. Snop swiatła bedzie
zgodny z wymaganiami diagnosty i przeglad dostane

Arni - dwie sprawy badanie techniczne to raz
homologacja to dwa...
i to sa dwie rozne sprawy, n.p. Twoje autko nie ma europejskiej homologacji
wiec jako takie nie powinno byc zarejstrowane w Polandi.
A jest - wiec przepis jedno a zycie drugie :)

***z powodu ?

szeroko pojetego zuzycia...moja prywatna teoria to malo miejsca na oddawanie
ciepla i nieszczelnosci powodujace dostawanie sie kurzu...
A teoria wysnuta na podstawie obserwacji i opinii userow...

--
    T i żółte
(te najszypsze)

6 Data: Sierpien 26 2009 19:06:05
Temat: Re: reflektory soczewkowe
Autor: Arni 

Tytus z Fabryki pisze:

Arni - dwie sprawy badanie techniczne to raz
homologacja to dwa...
i to sa dwie rozne sprawy, n.p. Twoje autko nie ma europejskiej homologacji wiec jako takie nie powinno byc zarejstrowane w Polandi.
A jest - wiec przepis jedno a zycie drugie :)

nie nie, kolega raczy sie mylic :)
Jako prywatny importer ja nie musze miec homologacji na samochód (jeden na rok moge tak sprowadzic). Natomiast samochod na przeglądzie musi spełniac _polskie_ warunki techniczne. Warunki te mówią, że oswietlenie musi byc asymetryczne itd, gdzies w sieci widziałem rozporzadzenie ztymi warunkami. Dlatego ja nie robie homologacji tylko dostosowuje samochód do warunków technicznych, najłatwiej to zrobic pakując reflektor z homologacją na Polske. I wychodzi mi ze najlepiej podpasuje mijania od BMW E34

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

7 Data: Sierpien 26 2009 21:16:26
Temat: Re: reflektory soczewkowe
Autor: Tytus 

Czesc

*** "Arni"
nie nie, kolega raczy sie mylic :)
 Jako prywatny importer ja nie musze miec homologacji na samochód (jeden
 na rok moge tak sprowadzic).

Tako mowi przepis - sprowadzony w ilosci jednej szt rocznie zwolniony z homologacji  jako CALOSC (dokladnie zwolniony z obowiazku poddania go badaniom homologacyjnym ktore obowiazuja n.p. generalnych importerow) - btw nawet jak stoi u Ciebie takich 100 na placu...ale elementy pojazdu nie sa zwolnione i musza miec oznaczenia homologacyjne swiadczace o ich zgodnosci z EKG - w przeciwnym wypadku pojazd moglby miec swieczki zamiast reflektorow, sznurki zamiast pasow, wolant zamiast kierownicy i byc napedzany silnikiem atomowym...
hint: regulaminy EKG - nie pamietam numerow ale kazdy jest od innego elementu pojazdu
Podobnie oswietlenie...przednio-boczna pomaranczowa pozycja nie ma takiego swiatelka w europejslkich rozporzadzeniach... aleto dlugi temat wiec nie bede sie rozpisywal bo w sumie chyba zaden element Twojego samochodu nie powienien byc dopuszczony do ruchu w Polsce bo ma niezgodne homo z UE (ale nie ja to wymyslilem).
Co ciekawe przyjedzie taki sam ale bedzie mial nalepke homologacyjna i juz jest OK :):):) (pisze tu o przepisach - niespojnych i porabanych)

***Natomiast samochod na przeglądzie musi

spełniac _polskie_ warunki techniczne. Warunki te mówią, że oswietlenie musi byc asymetryczne itd, gdzies w sieci widziałem rozporzadzenie ztymi warunkami. Dlatego ja nie robie homologacji tylko dostosowuje samochód do warunków technicznych, najłatwiej to zrobic pakując reflektor z homologacją na Polske.

Dobrze kombinujesz...
HINT: najwazniejsze w amerykancach to to co widac, czyli lampa wstecznego, debilna lampa pmgielna tyl, biala pozycja przod i asymetryczne ref mijania.

*** I wychodzi mi ze najlepiej podpasuje mijania od
 BMW E34

Tylko sprawdz przed zakupem jak swieca bo marne to sa lampy...niestety
Jak chcesz wiecej info to daj na priv albo via fon, zwlaszcza zanim zniszczysz ladne orginalne lamp

--
       Tytus
żółte najszybsze

8 Data: Sierpien 26 2009 21:32:10
Temat: Re: reflektory soczewkowe
Autor: Arni 

Tytus pisze:

Tako mowi przepis - sprowadzony w ilosci jednej szt rocznie zwolniony z homologacji  jako CALOSC (dokladnie zwolniony z obowiazku poddania go badaniom homologacyjnym ktore obowiazuja n.p. generalnych importerow) - btw nawet jak stoi u Ciebie takich 100 na placu...ale elementy pojazdu nie sa zwolnione i musza miec oznaczenia homologacyjne swiadczace o ich zgodnosci z EKG - w przeciwnym wypadku pojazd moglby miec swieczki zamiast reflektorow, sznurki zamiast pasow, wolant zamiast kierownicy i byc napedzany silnikiem atomowym...
hint: regulaminy EKG - nie pamietam numerow ale kazdy jest od innego elementu pojazdu

no i kazdy element ma homologacje, tyle ze nie naszą :)

Dobrze kombinujesz...
HINT: najwazniejsze w amerykancach to to co widac, czyli lampa wstecznego, debilna lampa pmgielna tyl, biala pozycja przod i asymetryczne ref mijania.

PT jest mocno zeuropeizowany:
- metryczny
- jest miejsce na p-mgielną w zderzaku, musze sprawdzic czy jest tam instalacja
- wsteczny jest tez w zderzaku i działa

- jedynie przednią lampe trzeba wymienic albo zmodernizowac, moze mi sie uda przepchnąc pomaranczowy przód bo w moturze tez tak mam i mnie sie podobie :)

*** I wychodzi mi ze najlepiej podpasuje mijania od
BMW E34

Tylko sprawdz przed zakupem jak swieca bo marne to sa lampy...niestety

znajda sie jeszcze jakies inne :)

Jak chcesz wiecej info to daj na priv albo via fon, zwlaszcza zanim zniszczysz ladne orginalne lamp

a zaraz dam :)

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

9 Data: Sierpien 26 2009 21:33:49
Temat: Re: reflektory soczewkowe
Autor: Arni 

Arni pisze:

PT jest mocno zeuropeizowany:
- metryczny
- jest miejsce na p-mgielną w zderzaku, musze sprawdzic czy jest tam instalacja
- wsteczny jest tez w zderzaku i działa

i pomaranczowe kierunki z tylu ma fabrycznie, nie ma innych.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

10 Data: Sierpien 26 2009 22:03:43
Temat: Re: reflektory soczewkowe
Autor: Kuczu 

Arni pisze:

Arni pisze:

PT jest mocno zeuropeizowany:
- metryczny
- jest miejsce na p-mgielną w zderzaku, musze sprawdzic czy jest tam instalacja
- wsteczny jest tez w zderzaku i działa

i pomaranczowe kierunki z tylu ma fabrycznie, nie ma innych.

Kup sobie co trzeba od europejskiej wersji i nie truj dupy na liscie motocyklowej.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

11 Data: Sierpien 26 2009 22:22:36
Temat: Re: reflektory soczewkowe
Autor: Arni 

Kuczu pisze:

Kup sobie co trzeba od europejskiej wersji i nie truj dupy na liscie motocyklowej.

no cóż, to nie jest takie proste. Tak samo jak znalezienie dobrych soczewek, sądząc po ilosci odpowiedzi na pytanie. A liczyłem własnie na praktyków :)

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

12 Data: Sierpien 30 2009 12:07:04
Temat: Re: reflektory soczewkowe
Autor: magnes 


Użytkownik "Arni"

Kup sobie co trzeba od europejskiej wersji i nie truj dupy na liscie
motocyklowej.

no cóż, to nie jest takie proste.

http://moto.allegro.pl/item702816353_reflektor_chrysler_pt_cruiser_o1_o4_nowe_europa.html

--
Pozdr. magnes
nt650v fjs600 fes250 troche puzzli i 4 kola w dieslu
http://www.bikepics.com/members/magnes/

13 Data: Sierpien 26 2009 22:34:46
Temat: Re: reflektory soczewkowe
Autor: Jacot 

"Tytus"  wrote:

(pisze tu o przepisach - niespojnych i porabanych)

I w tem masz racje;)


--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.stokrotka.ath.cx/

14 Data: Sierpien 26 2009 18:22:20
Temat: Re: reflektory soczewkowe
Autor: Kuba (aka cita) 

Tytus z Fabryki wydusił z siebie te słowy:

I po co Ci soczewki??? sa ok przed 2-3 lata potem to smiecie - swieca
jak nie przymierzajac Junak.


tylko produkowane przez DEPO i im podobne.



--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

reflektory soczewkowe



Grupy dyskusyjne