regulacja gaznika- 1303
1 | Data: Wrzesien 23 2007 00:33:14 |
Temat: regulacja gaznika- 1303 | |
Autor: Robert | Witam 2 |
Data: Wrzesien 23 2007 01:15:18 | Temat: Re: regulacja gaznika- 1303 | Autor: BRODACZ | Robert wrote: Witam Ech mechanicy... Te dysze odpowiadaja tylko i wylacznie za sklad mieszanki wolnych obrotow! W czasie jazdy dysze te nie pracują i ich ustawienie nie ma zadnego wplywu na zuzycie paliwa! To co jest istotne w czasie jazdy (czyli w interesujacym nas momencie), to srednica dyszy glownej i poziom paliwa w komorze plywakowej. Poniewaz srednica dyszy glownej jest teoretycznie optymalna jedynym regulowalnym elementem jest poziom paliwa. Pisalem juz o tym kilka razy, lacznie z opisami konsekwencji przegiecia w tej materii... -- BROD@CZ 3 |
Data: Wrzesien 23 2007 08:28:32 | Temat: Re: regulacja gaznika- 1303 | Autor: Seweryn | "Robert" Czy mozna samaemu wyregulowac gaznik tak aby auto paliło w granicach 7 Największy wpływ na jednostkowe zużycie paliwa ma styl jazdy oraz warunki drogowe. Zobacz jak i gdzie jeździsz, może obecne spalanie jest na rozsądnym poziomie. Pozdrawiam, SPB 4 |
Data: Wrzesien 23 2007 10:06:31 | Temat: Re: regulacja gaznika- 1303 | Autor: fasola | Robert pisze: Czy mozna samaemu wyregulowac gaznik czesc, popatrz tu moze to jest to czego szukasz: http://www.garbus4.a4.pl/garbologia/technika/popolsku/Carb_Adj.php -- Pozdrawiam Krzysztof Golik fasola - żółty 1303 "przejściówka" '73 - '76 fasolek (malpiak) poczta. fm -gg: 1740489 -skype: fasola_77 5 |
Data: Wrzesien 23 2007 20:57:06 | Temat: Re: regulacja gaznika- 1303 | Autor: Filip z bb na 3 dni | regolacje gaznika za3namy od 6 |
Data: Wrzesien 23 2007 22:11:20 | Temat: Re: regulacja gaznika- 1303 | Autor: Seweryn | "Filip z bb na 3 dni" gaznik regulujemy po tym jak ssanie zejdzie ( okolo dobrych 5 mingrzania ) i odkrecamy srobke regulujaca obroty na dzwigni od linki gazu- sprawdzmytez ze linka gazu nie jest naszpanowana... Hej Filip, Wprowadzasz czytaczy grupowych w błąd, wypisując takie historie. Śrebka regulująca położenie przepustnicy głównej w tym typie gaźnika nie służy do żadnych regulacji i normalnie jest zaślepiona plastikowym kapselkiem (w niewielu gaźnikach ta zaślepka została, dzięki takim właśnie fachowym poradom). Do regulacji prędkości obrotowej na biegu jałowym służy duża śrebka po lewej stronie gaźnika (ta górna). Pozdrawiam, SPB 7 |
Data: Wrzesien 23 2007 23:50:00 | Temat: Re: regulacja gaznika- 1303 | Autor: fasola | Robert pisze: Witam hej, a jesli chcesz zmniejszyc zuzycie paliwa to kiedys byl tu promowany pomysl obnizenia poziomu paliwa w komorze plywakowej przez umieszczenie podkladki o grubosci 1 mm (mosiadz miedz ?!) pod zaworek iglowy w dekielku gaznika (nizej zaworek - nizej paliwo). ja tego nie testowalem bo podkladke mialem tam od zawsze i nie sprawdzalem czy jest jakas roznica bez niej. i jeszcze sprawdz czy dysze glowna masz odpowiednia do gaznika i pojemnosci silnika (kiedys to tu ladnie ktos rozpisal - patrz archiwum). w watku o tych co wiedza lepiej, mozesz tez poczytac o swoim problemie, sprawdz wszstko po kolei -- Pozdrawiam Krzysztof Golik fasola - żółty 1303 "przejściówka" '73 - '76 fasolek (malpiak) poczta. fm -gg: 1740489 -skype: fasola_77 8 |
Data: Wrzesien 23 2007 23:16:30 | Temat: Re: regulacja gaznika- 1303 | Autor: Seweryn | "fasola" hej, a jesli chcesz zmniejszyc zuzycie paliwa to kiedys byl tu promowany To akurat nie jest dobry pomysł, a nawet zły. Poziom paliwa powinien być taki, żeby skład mieszanki był optymalny. A to z dwóch postawowych powodów. Obniżając poziom paliwa sprawisz, że silnik będzie pracował stale na zubożonej mieszance. Auto może palić minimalnie mniej, choć niekoniecznie (jeśli mieszanka będzie zbyt uboga to silnik może spalać jeszcze więcej, ponieważ przepustnicę będziesz otwierał mocniej...). Druga sprawa to niebezpieczeństwo przegrzewania się silnika zasilanego mieszanką zbyt ubogą. Są silniki specjalnie przystosowane do spalania zubożonej mieszanki (na przykład nowoczesne benzynowe silniki z wtryskiem bezpośrednim), w których powstaje w czasie suwu sprężania tzw. mieszanka uwarstwiona - stechiometryczna o składzie optymalnym (ok. 14:1) w pobliżu świecy zapłonowej oraz zubożona (ok. 40:1) dalej od świecy zapłonowej. Mniejsza o szczegóły, w każdym razie nasze silniki nie są przystosowane do spalania mieszanki zubożonej. Mieszanka zubożona spala się wolniej, przez co silnik może się przegrzewać. Jeśli mieszanka będzie spalała się zbyt długo, łatwo wówczas o wypalenie gniazd zaworowych oraz zaworów, pękanie głowic itp. Jednym słowem silnik powinien być zasilany mieszanką optymalną, a poziom paliwa w gaźniku powinien być taki, jaki przewidziano fabrycznie. Pozdrawiam, SPB 9 |
Data: Wrzesien 24 2007 09:05:08 | Temat: Re: regulacja gaznika- 1303 | Autor: fasola | Seweryn pisze: To akurat nie jest dobry pomysł, a nawet zły. zatem jak wytlumaczysz co slusznie zauwazyl Karol, ze ta podkladka znajduje sie tam fabrycznie (u mnie byla w silniku sciagnietym z niemiec, nie sadze zeby jakis niemiaszek sam ja tam dokladal), a jednak nie we wszystkich gaznikach taka mozna znalezc? -- Pozdrawiam Krzysztof Golik fasola - żółty 1303 "przejściówka" '73 - '76 fasolek (malpiak) poczta. fm -gg: 1740489 -skype: fasola_77 10 |
Data: Wrzesien 24 2007 08:53:40 | Temat: Re: regulacja gaznika- 1303 | Autor: Seweryn | fasola napisała: zatem jak wytlumaczysz co slusznie zauwazyl Karol, ze ta podkladka Oczywiscie, ze ta podkladka jest fabrycznie w kazdym gazniku. Dokladanie kolejnych podkladek nie jest wskazane (bez upewnienia sie jaki jest dokladnie poziom paliwa w komorze plywakowej). Pozdrawiam, SPB -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 11 |
Data: Wrzesien 24 2007 01:26:26 | Temat: Re: regulacja gaznika- 1303 | Autor: karol |
Robert pisze:po zaworem iglicowym jest podkladka 1,5 mm standardowo z fabryki 12 |
Data: Wrzesien 24 2007 07:38:00 | Temat: Re: regulacja gaznika- 1303 | Autor: MarcinJM | Robert pisze: Witam Najszybciej bedzie jak pojedziesz na analizator i ekspert sprawdzi sklad mieszanki na obrotach 2500-3000. Dopiero pozniej, po otrzymaniu werdyktu mozna zastanawiac sie co dalej. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm |