Grupy dyskusyjne   »   regulacja gaznika- 1303

regulacja gaznika- 1303



1 Data: Wrzesien 23 2007 00:33:14
Temat: regulacja gaznika- 1303
Autor: Robert 

Witam
Czy mozna samaemu wyregulowac gaznik tak aby auto paliło w granicach 7
liteków? Wiem, że sa dwie dysze jedna odpowiada za dawke paliwa a druga za
powietrze, jak to w praktyce zrobić aby było dobrze, vczy raczej na
komputereowa regulecje jechać?
pozdraVWiam



2 Data: Wrzesien 23 2007 01:15:18
Temat: Re: regulacja gaznika- 1303
Autor: BRODACZ 

Robert wrote:

Witam
Czy mozna samaemu wyregulowac gaznik tak aby auto paliło w granicach 7
liteków? Wiem, że sa dwie dysze jedna odpowiada za dawke paliwa a druga za
powietrze, jak to w praktyce zrobić aby było dobrze, vczy raczej na
komputereowa regulecje jechać?
pozdraVWiam

Ech mechanicy...

Te dysze odpowiadaja tylko i wylacznie za sklad mieszanki wolnych obrotow! W
czasie jazdy dysze te nie pracują i ich ustawienie nie ma zadnego wplywu na
zuzycie paliwa! To co jest istotne w czasie jazdy (czyli w interesujacym
nas momencie), to srednica dyszy glownej i poziom paliwa w komorze
plywakowej. Poniewaz srednica dyszy glownej jest teoretycznie optymalna
jedynym regulowalnym elementem jest poziom paliwa. Pisalem juz o tym kilka
razy, lacznie z opisami konsekwencji przegiecia w tej materii...
--


BROD@CZ

3 Data: Wrzesien 23 2007 08:28:32
Temat: Re: regulacja gaznika- 1303
Autor: Seweryn 

"Robert"

Czy mozna samaemu wyregulowac gaznik tak aby auto paliło w granicach 7
liteków?

Największy wpływ na jednostkowe zużycie paliwa ma styl jazdy oraz warunki
drogowe.  Zobacz jak i gdzie jeździsz, może obecne spalanie jest na
rozsądnym poziomie.

Pozdrawiam,
SPB

4 Data: Wrzesien 23 2007 10:06:31
Temat: Re: regulacja gaznika- 1303
Autor: fasola 

Robert pisze:

Czy mozna samaemu wyregulowac gaznik

czesc,
popatrz tu moze to jest to czego szukasz:
http://www.garbus4.a4.pl/garbologia/technika/popolsku/Carb_Adj.php

--
Pozdrawiam
Krzysztof Golik
fasola - żółty 1303 "przejściówka" '73 - '76
fasolek (malpiak) poczta. fm -gg: 1740489 -skype: fasola_77

5 Data: Wrzesien 23 2007 20:57:06
Temat: Re: regulacja gaznika- 1303
Autor: Filip z bb na 3 dni 

regolacje gaznika za3namy od
regulacji zaworow.

pozniej fabryka zaleca :
duza sroba po dokrecaniu wykrecamy 1,5 (mniej)
a mala srobka 2,5 po dokreceniu wykrecamy (wiecej)

gaznik regulujemy po tym jak ssanie zejdzie ( okolo dobrych 5 min grzania )
i odkrecamy srobke regulujaca obroty na dzwigni od linki gazu- sprawdzmy tez ze
linka gazu nie jest naszpanowana...

i ustawiamy.

Jak zawory zlewacie to:
dokrecamy gorna do momentu az prawie zdechnie i wykrecamy POL
mala dokrecamy az prawie zdechnie i wykrecamy 1 iPOL

jezeli duza srobka po dokreceniu na maxa nie sprawi ze silnik zdechnie = macie
lewe powietrze na gazniku albo na kolektorze gdziesik

jeszcze przedtym nalezy ustawic zaplon




--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

6 Data: Wrzesien 23 2007 22:11:20
Temat: Re: regulacja gaznika- 1303
Autor: Seweryn 

"Filip z bb na 3 dni"

gaznik regulujemy po tym jak ssanie zejdzie ( okolo dobrych 5 min
grzania )
i odkrecamy srobke regulujaca obroty na dzwigni od linki gazu- sprawdzmy
tez ze
linka gazu nie jest naszpanowana...

Hej Filip,

Wprowadzasz czytaczy grupowych w błąd, wypisując takie historie.
Śrebka regulująca położenie przepustnicy głównej w tym typie gaźnika nie
służy do żadnych regulacji i normalnie jest zaślepiona plastikowym
kapselkiem (w niewielu gaźnikach ta zaślepka została, dzięki takim właśnie
fachowym poradom).  Do regulacji prędkości obrotowej na biegu jałowym służy
duża śrebka po lewej stronie gaźnika (ta górna).

Pozdrawiam,
SPB

7 Data: Wrzesien 23 2007 23:50:00
Temat: Re: regulacja gaznika- 1303
Autor: fasola 

Robert pisze:

Witam
Czy mozna samaemu wyregulowac gaznik tak aby auto paliło w granicach 7 liteków?

hej, a jesli chcesz zmniejszyc zuzycie paliwa to kiedys byl tu promowany   pomysl obnizenia poziomu paliwa w komorze plywakowej przez umieszczenie podkladki o grubosci 1 mm (mosiadz miedz ?!) pod zaworek iglowy w dekielku gaznika (nizej zaworek - nizej paliwo). ja tego nie testowalem bo podkladke mialem tam od zawsze i nie sprawdzalem czy jest jakas roznica bez niej.
i jeszcze sprawdz czy dysze glowna masz odpowiednia do gaznika i pojemnosci silnika (kiedys to tu ladnie ktos rozpisal - patrz archiwum).

w watku o tych co wiedza lepiej, mozesz tez poczytac o swoim problemie, sprawdz wszstko po kolei
--
Pozdrawiam
Krzysztof Golik
fasola - żółty 1303 "przejściówka" '73 - '76
fasolek (malpiak) poczta. fm -gg: 1740489 -skype: fasola_77

8 Data: Wrzesien 23 2007 23:16:30
Temat: Re: regulacja gaznika- 1303
Autor: Seweryn 

"fasola"

hej, a jesli chcesz zmniejszyc zuzycie paliwa to kiedys byl tu promowany
pomysl obnizenia poziomu paliwa w komorze plywakowej przez
umieszczenie podkladki o grubosci 1 mm (mosiadz miedz ?!) pod zaworek
iglowy w dekielku gaznika (nizej zaworek - nizej paliwo). ja tego nie
testowalem bo podkladke mialem tam od zawsze i nie sprawdzalem czy jest
jakas roznica bez niej.

To akurat nie jest dobry pomysł, a nawet zły.  Poziom paliwa powinien być
taki, żeby skład mieszanki był optymalny.  A to z dwóch postawowych powodów.
Obniżając poziom paliwa sprawisz, że silnik będzie pracował stale na
zubożonej mieszance.  Auto może palić minimalnie mniej, choć niekoniecznie
(jeśli mieszanka będzie zbyt uboga to silnik może spalać jeszcze więcej,
ponieważ przepustnicę będziesz otwierał mocniej...).
Druga sprawa to niebezpieczeństwo przegrzewania się silnika zasilanego
mieszanką zbyt ubogą.  Są silniki specjalnie przystosowane do spalania
zubożonej mieszanki (na przykład nowoczesne benzynowe silniki z wtryskiem
bezpośrednim), w których powstaje w czasie suwu sprężania tzw. mieszanka
uwarstwiona - stechiometryczna o składzie optymalnym (ok. 14:1) w pobliżu
świecy zapłonowej oraz zubożona (ok. 40:1) dalej od świecy zapłonowej.
Mniejsza o szczegóły, w każdym razie nasze silniki nie są przystosowane do
spalania mieszanki zubożonej.  Mieszanka zubożona spala się wolniej, przez
co silnik może się przegrzewać.  Jeśli mieszanka będzie spalała się zbyt
długo, łatwo wówczas o wypalenie gniazd zaworowych oraz zaworów, pękanie
głowic itp.  Jednym słowem silnik powinien być zasilany mieszanką optymalną,
a poziom paliwa w gaźniku powinien być taki, jaki przewidziano fabrycznie.

Pozdrawiam,
SPB

9 Data: Wrzesien 24 2007 09:05:08
Temat: Re: regulacja gaznika- 1303
Autor: fasola 

Seweryn pisze:

To akurat nie jest dobry pomysł, a nawet zły. 

zatem jak wytlumaczysz co slusznie zauwazyl Karol, ze ta podkladka znajduje sie tam fabrycznie (u mnie byla w silniku sciagnietym z niemiec, nie sadze zeby jakis niemiaszek sam ja tam dokladal), a jednak nie we wszystkich gaznikach taka mozna znalezc?

--
Pozdrawiam
Krzysztof Golik
fasola - żółty 1303 "przejściówka" '73 - '76
fasolek (malpiak) poczta. fm -gg: 1740489 -skype: fasola_77

10 Data: Wrzesien 24 2007 08:53:40
Temat: Re: regulacja gaznika- 1303
Autor: Seweryn  

fasola napisała:

zatem jak wytlumaczysz co slusznie zauwazyl Karol, ze ta podkladka
znajduje sie tam fabrycznie (u mnie byla w silniku sciagnietym z
niemiec, nie sadze zeby jakis niemiaszek sam ja tam dokladal), a jednak
nie we wszystkich gaznikach taka mozna znalezc?

Oczywiscie, ze ta podkladka jest fabrycznie w kazdym gazniku.  Dokladanie
kolejnych podkladek nie jest wskazane (bez upewnienia sie jaki jest dokladnie
poziom paliwa w komorze plywakowej).

Pozdrawiam,
SPB

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

11 Data: Wrzesien 24 2007 01:26:26
Temat: Re: regulacja gaznika- 1303
Autor: karol 


Użytkownik "fasola"  napisał w wiadomości

Robert pisze:
Witam
Czy mozna samaemu wyregulowac gaznik tak aby auto paliło w granicach 7
liteków?

hej, a jesli chcesz zmniejszyc zuzycie paliwa to kiedys byl tu promowany
pomysl obnizenia poziomu paliwa w komorze plywakowej przez umieszczenie
podkladki o grubosci 1 mm (mosiadz miedz ?!) pod zaworek iglowy w dekielku
gaznika (nizej zaworek - nizej paliwo). ja tego nie testowalem bo
podkladke mialem tam od zawsze i nie sprawdzalem czy jest jakas roznica
bez niej.
i jeszcze sprawdz czy dysze glowna masz odpowiednia do gaznika i
pojemnosci silnika (kiedys to tu ladnie ktos rozpisal - patrz archiwum).

po zaworem iglicowym jest podkladka 1,5 mm standardowo z fabryki

12 Data: Wrzesien 24 2007 07:38:00
Temat: Re: regulacja gaznika- 1303
Autor: MarcinJM 

Robert pisze:

Witam
Czy mozna samaemu wyregulowac gaznik tak aby auto paliło w granicach 7 liteków? Wiem, że sa dwie dysze jedna odpowiada za dawke paliwa a druga za powietrze, jak to w praktyce zrobić aby było dobrze, vczy raczej na komputereowa regulecje jechać?

Najszybciej bedzie jak pojedziesz na analizator i ekspert sprawdzi sklad mieszanki na obrotach 2500-3000.
Dopiero pozniej, po otrzymaniu werdyktu mozna zastanawiac sie co dalej.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

regulacja gaznika- 1303



Grupy dyskusyjne