witam,
po zmrożeniu płynu i zchrupaniu lodu przez pompe wody mam odwrotnie:
Oba wiatraki chłodnicy się kręcą, silnik gorący (nie mam sklai w stopniach C)
ale jest generalnie w okolicy maxa, przy -17 jak jade spokojenij to
spoada do 4/5 skali. kabine grzeje do dowolnej temaperatury,
a grzać zaczyna po 40 sekundach, startując z zimnego.
Tylko sie silnik nie chłodzi... (chyba)
Termostat się popsuł w 2 stronę od zmrożenia ? i teraz zamknięty ?
czy zamarzł lód w chłodnicy i nie puści przy -17 i dlatego nie chłodzi ?
dolalem płynu -67stopni około 1.2 litra się zmiesciło jeszcze
a potem go (mam nadzieje zmieszany) wyrzuciło przez otwór w korku.
jak się zagrzał.
generalnie nie przerywał silnik od przegrzania, ani nie puścił komunikatu
ze za gorąco, ale wskazówka na maxa była.
auto: safrane z silniem volvo.
ps. wiem ze dziwne przygody z autem mam ;)
Pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
2 |
Data: Styczen 26 2010 08:08:08 |
Temat: Re: renault się popsuło, teraz się przegrzewa |
Autor: Wojtekk |
Użytkownik " Michał" napisał w wiadomości
witam,
po zmrożeniu płynu i zchrupaniu lodu przez pompe wody mam odwrotnie:
Oba wiatraki chłodnicy się kręcą, silnik gorący (nie mam sklai w stopniach C)
ale jest generalnie w okolicy maxa, przy -17 jak jade spokojenij to
spoada do 4/5 skali. kabine grzeje do dowolnej temaperatury,
a grzać zaczyna po 40 sekundach, startując z zimnego.
Tylko sie silnik nie chłodzi... (chyba)
Termostat się popsuł w 2 stronę od zmrożenia ? i teraz zamknięty ?
czy zamarzł lód w chłodnicy i nie puści przy -17 i dlatego nie chłodzi ?
Wentylatory chłodnicy są zazwyczaj sterowane czujnikiem umieszczonym na chłodnicy. Jeżeli startują to znaczy, że chłodnica gorąca. Dla pewności możesz otworzyć maskę po rozgrzaniu silnika i sprawdzić ręką. To by wykluczyło zamarznięcie chłodnicy.
Wskaźnik na desce rozdzielczej pokazuje temperaturę płynu w bloku silnika.
Ciepło w kabinie swiadczy też o drożności nagrzewnicy.
Na pierwszy rzut oka wyglada, że to nie pompa schrupała lód, a raczej lód pompę. Teraz pompa nie działa, lub działa ze zbyt małą wydajnością. Natępuje lokalne zagotowanie cieczy gdzieś w bloku silnika i to wymusza obieg mocno przegrzanego płynu.
Pozdrawiam
Wojtek
3 |
Data: Styczen 26 2010 08:36:25 | Temat: Re: renault się popsuło, teraz się przegrzewa | Autor: Agent 0700 |
Na pierwszy rzut oka wyglada, że to nie pompa schrupała lód, a raczej lód pompę. Teraz pompa nie działa, lub działa ze zbyt małą wydajnością.
Mi się wydaje, że tak się własnie zrobiło, lub w ogóle pompa się rozpadła w środku.
J
4 |
Data: Styczen 26 2010 09:48:41 | Temat: Re: renault się popsuło, teraz się przegrzewa | Autor: PB |
Tue, 26 Jan 2010 08:08:08 +0100, na pl.misc.samochody, Wojtekk
napisał(a):
Wentylatory chłodnicy są zazwyczaj sterowane czujnikiem umieszczonym na
chłodnicy. Jeżeli startują to znaczy, że chłodnica gorąca. Dla pewności możesz
tam jest klimatronik - jak ma na auto to wiatraki na sczhlodnicy bedą
sie kręcic od zera.
otworzyć maskę po rozgrzaniu silnika i sprawdzić ręką. To by wykluczyło
zamarznięcie chłodnicy.
Wskaźnik na desce rozdzielczej pokazuje temperaturę płynu w bloku silnika.
Ciepło w kabinie swiadczy też o drożności nagrzewnicy.
Na pierwszy rzut oka wyglada, że to nie pompa schrupała lód, a raczej lód pompę.
Teraz pompa nie działa, lub działa ze zbyt małą wydajnością. Natępuje lokalne
zagotowanie cieczy gdzieś w bloku silnika i to wymusza obieg mocno przegrzanego
płynu.
Zgadzam się, tak to wygląda...
--
Pozdrawiam
Piotr Biegała Warszawa
Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)
5 |
Data: Styczen 26 2010 10:53:13 | Temat: Re: renault się popsuło, teraz się przegrzewa | Autor: Wojtekk |
Użytkownik "PB" napisał w wiadomości
tam jest klimatronik - jak ma na auto to wiatraki na sczhlodnicy bedą
sie kręcic od zera.
Klimatyzacja nie włącza się przy ujemnej temperaturze zewnętrznej. Zazwyczaj graniczną temperaturą jest około +2C do +5C.
Pozdrawiam
Wojtek
| | | |