Grupy dyskusyjne   »   rozruch zimnego silnika Megane 1.9 dTi 80KM

rozruch zimnego silnika Megane 1.9 dTi 80KM



1 Data: Marzec 25 2007 23:33:38
Temat: rozruch zimnego silnika Megane 1.9 dTi 80KM
Autor: Adam S. 

Witam

Ostatnio zrobiłem wymiane filtra oleju i paliwa. Niestety trafiłem na
patafiana który dopiero się uczył co gdzie jest w samochodzie. Po długim
poszukiwaniu znalazł w końcu z pomocą kolegi filtr paliwa i przystąpil do
wymiany. Najpierw wsadził zły filtr  z grubszą uszczelka i próbował dokręcic
puszke w imadle. Nie udało sie. Jak wlozyl odpowiedni poszlo troche lepiej.
Ale do rzeczy, skutek jest taki ze samochod trzeba dlugo krecic zeby zapalil
a jak juz zalapie to puszcza chmure i potem jest juz wszystko ok. Jest tak
za kazdym razem jak postoi ok 30 min. Do 15 min postoju pali dobrze.

Prosze naprowadzcie mnie bo az mnie serce boli jak tak dlugo krece zeby
zapalic. Mechaniory juz 3 razy skrecali ta puszke z filtrem i nic nie
pomoglo.Czy ta puszka i przewody ktore do niej wchodza musza byc super
szczelne??
Dzis zauwazylem ze z przewodu ktory idzie z baku do filtra delikatnie sie
saczy na tym zatrzasku. Puszka zakrecona jest raczej szczelnie, strzalki na
niej sie pokrywaja.
Co to moze byc? Czy wizyta na kompie pomoze?

Pozdrawiam
Vildur
Megane 1.9 dTi kombi



2 Data: Marzec 26 2007 17:05:45
Temat: Re: rozruch zimnego silnika Megane 1.9 dTi 80KM
Autor: Janusz P 

Adam S. pisze:

Witam

Ostatnio zrobiłem wymiane filtra oleju i paliwa. Niestety trafiłem na patafiana który dopiero się uczył co gdzie jest w samochodzie. Po długim poszukiwaniu znalazł w końcu z pomocą kolegi filtr paliwa i przystąpil do wymiany. Najpierw wsadził zły filtr  z grubszą uszczelka i próbował dokręcic puszke w imadle. Nie udało sie. Jak wlozyl odpowiedni poszlo troche lepiej.
Ale do rzeczy, skutek jest taki ze samochod trzeba dlugo krecic zeby zapalil a jak juz zalapie to puszcza chmure i potem jest juz wszystko ok. Jest tak za kazdym razem jak postoi ok 30 min. Do 15 min postoju pali dobrze.

Prosze naprowadzcie mnie bo az mnie serce boli jak tak dlugo krece zeby zapalic. Mechaniory juz 3 razy skrecali ta puszke z filtrem i nic nie pomoglo.Czy ta puszka i przewody ktore do niej wchodza musza byc super szczelne??
Dzis zauwazylem ze z przewodu ktory idzie z baku do filtra delikatnie sie saczy na tym zatrzasku. Puszka zakrecona jest raczej szczelnie, strzalki na niej sie pokrywaja.
Co to moze byc? Czy wizyta na kompie pomoze?

Pozdrawiam
Vildur
Megane 1.9 dTi kombi
Nie wiem co ma wymiana filtra paliwa wspolnego z trudnym rozruchem - jedyne co mi przychodzi do glowy, to to, ze podczas wymiany byly odlaczane jakies przewody elektryczne i byc moze teraz trzeba bedzie zresetowc komputer (pomoze odlaczenie klemy "-" od akumulatora na jakies dwie godziny), a sprawdz jeszcze kierunek zalozenia filtra - strzalki na filtrze go wskazuja (moze filtr jest zalozono Ci odwrotnie). Co do szczelnosci, to w renowkach jest wymagana - mialem nieszczelnosc na przewodzie powrotym paliwa i samochod oslabl - tez mnie zdziewilo, ze to cos moze miec do rzeczy, ale jak wymienilem przewod wszystko wrocilo do normy.
Pozdrawiam.. Janusz

3 Data: Marzec 26 2007 17:09:04
Temat: Re: rozruch zimnego silnika Megane 1.9 dTi 80KM
Autor: Janusz P 

W przewodzie paliwowym zasilajacym wtryski powinno byc cisnienie okolo 3 barow, nieszczelnosc moze powodowac spadek tego cisnienia i trudnosci z rozruchem..

Pozdrawiam.. Janusz

4 Data: Marzec 28 2007 08:54:01
Temat: Re: rozruch zimnego silnika Megane 1.9 dTi 80KM
Autor: Adam S. 


Użytkownik "Janusz P"  napisał w wiadomości

Adam S. pisze:
Witam

Ostatnio zrobiłem wymiane filtra oleju i paliwa. Niestety trafiłem na
patafiana który dopiero się uczył co gdzie jest w samochodzie. Po długim
poszukiwaniu znalazł w końcu z pomocą kolegi filtr paliwa i przystąpil do
wymiany. Najpierw wsadził zły filtr  z grubszą uszczelka i próbował
dokręcic puszke w imadle. Nie udało sie. Jak wlozyl odpowiedni poszlo
troche lepiej.
Ale do rzeczy, skutek jest taki ze samochod trzeba dlugo krecic zeby
zapalil a jak juz zalapie to puszcza chmure i potem jest juz wszystko ok.
Jest tak za kazdym razem jak postoi ok 30 min. Do 15 min postoju pali
dobrze.

Prosze naprowadzcie mnie bo az mnie serce boli jak tak dlugo krece zeby
zapalic. Mechaniory juz 3 razy skrecali ta puszke z filtrem i nic nie
pomoglo.Czy ta puszka i przewody ktore do niej wchodza musza byc super
szczelne??
Dzis zauwazylem ze z przewodu ktory idzie z baku do filtra delikatnie sie
saczy na tym zatrzasku. Puszka zakrecona jest raczej szczelnie, strzalki
na niej sie pokrywaja.
Co to moze byc? Czy wizyta na kompie pomoze?

Pozdrawiam
Vildur
Megane 1.9 dTi kombi
Nie wiem co ma wymiana filtra paliwa wspolnego z trudnym rozruchem -
jedyne co mi przychodzi do glowy, to to, ze podczas wymiany byly odlaczane
jakies przewody elektryczne i byc moze teraz trzeba bedzie zresetowc
komputer (pomoze odlaczenie klemy "-" od akumulatora na jakies dwie
godziny), a sprawdz jeszcze kierunek zalozenia filtra - strzalki na
filtrze go wskazuja (moze filtr jest zalozono Ci odwrotnie). Co do
szczelnosci, to w renowkach jest wymagana - mialem nieszczelnosc na
przewodzie powrotym paliwa i samochod oslabl - tez mnie zdziewilo, ze to
cos moze miec do rzeczy, ale jak wymienilem przewod wszystko wrocilo do
normy.
Pozdrawiam.. Janusz


Wielkie dzieki, bede szukal dalej.
Pozdrawiam
 Vildur

rozruch zimnego silnika Megane 1.9 dTi 80KM



Grupy dyskusyjne