Witam,
Dziś znów pytanko techniczne: na wale mam oznaczenia T1, T2, T3 - w jakim
położeniu powinien znajdować się tłok i zawory w trakcie mijania znaczników
T z czujnikiem?
Przypuszczam, że T1,T2,T3 to znaczniki odnoszące się do tłoka, odpowiednio
1,2,3.
Jeśli tak, to (przykładowo) - znacznik T1 mija się z czujnikiem - w jakim
suwie pracy powinien znajdować się tłok i zawory cylindra 1?
Z góry dzięki!
--
marcin
Triumph Trophy 900
wroc
2 |
Data: Sierpien 18 2010 21:59:20 |
Temat: Re: [tech] rozrzÄ
d - silnik 3-cylidry |
Autor: Kuczu |
W dniu 2010-08-18 21:34, wsk125 pisze:
Witam,
DziĹ znów pytanko techniczne: na wale mam oznaczenia T1, T2, T3 - w jakim
położeniu powinien znajdowaÄ siÄ tłok i zawory w trakcie mijania znaczników
T z czujnikiem?
Przypuszczam, że T1,T2,T3 to znaczniki odnoszÄ
ce siÄ do tłoka, odpowiednio
1,2,3.
JeĹli tak, to (przykładowo) - znacznik T1 mija siÄ z czujnikiem - w jakim
suwie pracy powinien znajdowaÄ siÄ tłok i zawory cylindra 1?
Tlok ma byc wtedy w gornym martwym punkcie. Zawory powinny byc wtedy zamkniete (przez suwem pracy lub przez suwem ssana)
A suw pracy jest tylko jeden, nastepuje po suwie sprezania a przez suwem wydechu.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
3 |
Data: Sierpien 18 2010 23:10:39 | Temat: Re: [tech] rozrząd - silnik 3-cylidry | Autor: wsk125 |
Tlok ma byc wtedy w gornym martwym punkcie. Zawory powinny byc wtedy
zamkniete (przez suwem pracy lub przez suwem ssana)
A suw pracy jest tylko jeden, nastepuje po suwie sprezania a przez suwem
wydechu.
--
Kuczu
OK, dziękuję! Czy w GMP tłoka krzywki na wałkach IN EX powinny być w jakiś
szczególny sposób ustawione względem siebie? (np.: / \ , \ /, - - ).
Rozumiem, że skoro wystający "cycek" umieszczony jest na wale tuż przed
kreską T1 (T2,T3) oznaczającą GMP, to właśnie po to aby zapłon nastąpił po
przejściu "cycka" przez czujnik - w chwilę przed ustawieniem tłoka w GMP.
Na wale oprócz wystających "cycków" przed T1,T2,T3 mam jeszcze znacznik "A"
(pomiędzy dwoma "cyckami") i "F"- tuż przy "cycku" T1. Co to za znaczniki?
Dziękuję!
--
marcin
Triumph Trophy 900
wroc
4 |
Data: Sierpien 18 2010 23:30:27 | Temat: Re: [tech] rozrzÄ
d - silnik 3-cylidry | Autor: Kuczu |
W dniu 2010-08-18 23:10, wsk125 pisze:
OK, dziÄkujÄ! Czy w GMP tłoka krzywki na wałkach IN EX powinny byÄ w jakiĹ
szczególny sposób ustawione wzglÄdem siebie? (np.: / \ , \ /, - - ).
A to zalezy w jakies fazie cyklu jest akurat silnik. Walek rozrzadu obraca sie dwa razy wolniej niz wal korbowy. Generalnie jest tak ze kreski (strzalki) na koncu walkow powinny sie wtedy pokrywac z gorna plaszczyzna glowicy. Przy rozrzadach DOHC na ogol wybija sie strzalki, wlasnie po to a by przypadkiem nie obrocic walkow wzgledem siebie. Ale nawet bez strzalek jest to dosyc proste do ustawienia.
Rozumiem, że skoro wystajÄ
cy "cycek" umieszczony jest na wale tuż przed
kreskÄ
T1 (T2,T3) oznaczajÄ
cÄ
GMP, to właĹnie po to aby zapłon nastÄ
pił po
przejĹciu "cycka" przez czujnik - w chwilÄ przed ustawieniem tłoka w GMP.
tak
Na wale oprócz wystajÄ
cych "cycków" przed T1,T2,T3 mam jeszcze znacznik "A"
(pomiÄdzy dwoma "cyckami") i "F"- tuż przy "cycku" T1. Co to za znaczniki?
Nie mam pojecia co akurat angole sobie tak pooznaczali. Serwisowka sie klania.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
| | |