scenic vs picasso
1 | Data: Kwiecien 20 2009 21:10:47 |
Temat: scenic vs picasso | |
Autor: mariuszmo | witam 2 |
Data: Kwiecien 20 2009 21:18:44 | Temat: Re: scenic vs picasso | Autor: Scyzoryk |
Co ewentualnie będzie lepsze, na co zwracać uwagę? ja bym brał Picasso. Chyba większa i jakoś bardziej mi pasuje (subiektywnie) Czy ten citroen ma zawieszenie hydropneumatyczne i czy z tym mogą być nie jest hydro -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 xl 600v 3 |
Data: Kwiecien 20 2009 21:22:05 | Temat: Re: scenic vs picasso | Autor: Michał |
Czy ten citroen ma zawieszenie hydropneumatyczneniestety nie pozdro 4 |
Data: Kwiecien 20 2009 20:25:15 | Temat: Re: scenic vs picasso | Autor: Waldek Godel | Dnia Mon, 20 Apr 2009 21:10:47 +0200, mariuszmo napisał(a): kwota około 16-17 tys na zakup scenica lub xsary picasso. W tej cenie chyba Picasso. Zawieszenie jest bardzo klasyczne, wspólne z Berlingo. Tylna belka wspólna z Berlingo/Partnerem/405 Picasso od dłuższego czasu przewodzi w rankingach niezawodności (mimo ewidentnych bdzur w tym rankingu nakazujacyh zadać parę drażliwych pytań) Benzynowe silniki nie są najoszczędniejsze, (choć amerykański V8 to też nie jest). Diesle są oczywiście lepsze, ale oczywiście moga być zajeżdżone i zafolcfagenowane (czytaj zabite przez kowala zamiast serwisowane przez mechanika). -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. 5 |
Data: Kwiecien 21 2009 20:23:23 | Temat: Re: scenic vs picasso | Autor: Przemek | Waldek Godel wrote: Dnia Mon, 20 Apr 2009 21:10:47 +0200, mariuszmo napisał(a): Picasso. Zawieszenie jest bardzo klasyczne, wspólne z Berlingo. Tylna To akurat wada - tylna belka do roboty za 1000zl co w najlepszym razie 100 tys km . __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 4025 (20090421) __________ Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus. http://www.eset.pl lub http://www.eset.com 6 |
Data: Kwiecien 21 2009 19:30:20 | Temat: Re: scenic vs picasso | Autor: Waldek Godel | Dnia Tue, 21 Apr 2009 20:23:23 +0200, Przemek napisał(a): To akurat wada - tylna belka do roboty za 1000zl co w najlepszym razie 100 Razem z wymianą silnika. Oczywiście jedno i drugie jest prawdą jak nie będziesz sprawdzał/wymianiał uszczelniaczy i łożysk oraz oleju -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. 7 |
Data: Kwiecien 21 2009 21:21:45 | Temat: Re: scenic vs picasso | Autor: Przemek | Waldek Godel wrote: Dnia Tue, 21 Apr 2009 20:23:23 +0200, Przemek napisał(a):Rozumiem ze swiadomie wprowadzasz kol. pytajacego w blad tylko nie wiem jaki masz w tym cel no chyba ze sam jezdzisz dopoki podzespol nie odpadnie- akurat mam w rodzinie kilka berlingo i partnerow i w kazdym juz belka byla robiona a w niektorych juz dwukrotnie. Tu jest dobra stronka na ktorej mozna poczytac o tym cudzie francuskiej technologii http://www.peugeot-citroen.com/index.php?op=podstr&id=4 __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 4025 (20090421) __________ Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus. http://www.eset.pl lub http://www.eset.com 8 |
Data: Kwiecien 21 2009 21:32:20 | Temat: Re: scenic vs picasso | Autor: Waldek Godel | Dnia Tue, 21 Apr 2009 21:21:45 +0200, Przemek napisał(a): masz w tym cel Tak, masz rację. Tak jak pisałem - z silnikami też są tacy co wolą wymieniać w całości zamiast pierdolić się z jakimś głupim olejem co 20 kkm. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. 9 |
Data: Kwiecien 21 2009 22:43:48 | Temat: Re: scenic vs picasso | Autor: /// Kaszpir /// | no chyba ze sam jezdzisz dopoki podzespol nie odpadnie- akurat Ja kupiłem w styczniu Xsarę Picasso z 2002r. Na liczniku miała niemalże 180tys. Była serwisowna do końca 2007r w ASO. Nie miała NIC robionego z tylnią belką ... Przy zakupie się pytałem bo wszędzie straszono mnie tylnią belką ... Dzwonilem także do ASo i powiedziano mi że oni ... sprawdzają belkę przy 180tys km ... "Testowałem" i wygląda że tylnia belka mimo 180tys km się dobrze trzyma ... Co ciekawe rozmawiałem z gościem który pracuje w serwisie który zajmuje się naprawą belek (serwis z świetną opinią) i sam stwierdził że zna samochody gdzie tylnia belka wytrzymała nawet 300-400tys km ... Napewno też wszystko zależy jak samochód jest traktowany , jak był naprawiany i itd ... Ważne jest także jak fachowo naprawiono belkę ... __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4025 (20090421) __________ The message was checked by ESET NOD32 Antivirus. http://www.eset.com 10 |
Data: Kwiecien 21 2009 22:14:22 | Temat: Re: scenic vs picasso | Autor: Waldek Godel | Dnia Tue, 21 Apr 2009 22:43:48 +0200, /// Kaszpir /// napisał(a): Ja kupiłem w styczniu Xsarę Picasso z 2002r. Na liczniku miała niemalże Wiesz.. nawet strona którą on sam podał podaje 480 zł za NAPRAWĘ belki w Picasso (części+robocizna). Wymiana uszczelniaczy i łożysk kosztuje mniej - zestaw naprawczy (oryginalny, citroena) kosztuje w okolicach 100 zł plus robocizna. W godzinę można to zrobić drapiąc się palcem po dupie. Ale oczywiście zawsze się znajdzie geniusz który będzie jeździł z rozwalonymi łożyskami z 20 kkm jeszcze, ładując tonę na Berlingo, aż czopy rozwalą kompletnie gniazda i siebie, przez co pozostanie tulejowanie albo wymiana w zasadzie całej belki. I później tacy jeden z drugim gonią po grupach dyskusyjnych i forach jęcząc jakie to zawodne te francuzy. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. 13 |
Data: Kwiecien 21 2009 10:15:56 | Temat: Re: scenic vs picasso | Autor: Szyszkowa | Paweł wrote:
A później się obudziłeś...:) :lol Polecam więcej żelaza i witamin w diecie- będzie Ci łatwiej trzymać kierownicę w samochodzie- nie tylko Picasso :) 14 |
Data: Kwiecien 21 2009 10:30:41 | Temat: Re: scenic vs picasso | Autor: Paweł | Użytkownik "Szyszkowa" napisał w wiadomości A później się obudziłeś...:) :lol Polecam więcej żelaza i witamin w Dziękuję za troskę. Nie ma takiej potrzeby. :) Narowiste zachowanie Picasso przy większych prędkościach i bocznym wietrze jest doskonale znane każdemu, kto miał okazję się nim przejechać. Można oczywiście chodzić na siłownię i pakować by utrzymać kierownicę w rękach. Tylko po co? Ja wolę auta, które prowadzą się bez takich sensacji. -- Paweł 15 |
Data: Kwiecien 21 2009 10:50:36 | Temat: Re: scenic vs picasso | Autor: Szyszkowa | Paweł wrote: Użytkownik "Szyszkowa" napisał w wiadomości Widzisz, ja Picasso jezdzilem przez dwa lata i jakos dramatycznie nie wspominam przygod z wiatrem i podmuchami. A juz na pewno nie tak, ze jazda tym samochodem byla walka z silami natury ;) Pozdrawiam 16 |
Data: Kwiecien 21 2009 10:38:48 | Temat: Re: scenic vs picasso | Autor: CeSaR | Przejedź się tym Picasso. Wypożyczyłem onegdaj Picasso we Francji w wypożyczalni. Nowe, z przebiegiem ok 2000. Jazda autostradą z prędkością przewyższającą 110 km/h to była dramatyczna walka z samochodem. Każdy podmuch wiatru i miałem wrażenie, że mnie wywieje z drogi. Moim zdaniem warunki trakcyjne tego samochodu są tragiczne. Jeśli przesiadłeś sie z małego samochodu to pewnie i takie odczucie można mieć. Xsara jest dość wysoka, co przy stosunkowo niewielkiej szerokości powoduje takie a nie inne zachowania i odczucia. Ja kilka lat temu przesiadłem się z Xantii do Focusa kombi i też była odczuwalna różnica. Węższy i wyższy focus inaczej się zachowywał niż szersza i niższa Xantia, która pewnie jest też i cięższa od Focusa . C 17 |
Data: Kwiecien 21 2009 10:04:35 | Temat: Re: scenic vs picasso | Autor: szwagier | mariuszmo pisze: witam Xsara Picasso zdaza mi sie jezdzic, w Scenicu kilka razy siedzialem lub jechalem jako pasazer. Jesli chodzi o ilosc miejsca to wybieram Picasso. Moim zdaniem wiekszy i wygodniejszy, poza tym ma bardzo sympatyczne zawieszenie niezle sprawdzajace sie na drogach o kiepskiej jakosci. Jesli chodzi o silniki to benzynowe nie naleza do najoszczedniejszych (ale ja ujezdzam 2.0 litra z automatyczna 3 biegowa skrzynia biegow), diesle akurat tej przypadlosci nie wykazuja. Poza tym sa bardzo trwale. Powaznym mankamentem jest duza podatnosc na podmuchy boczne, o ile w trakcie jazdy z duza predkoscia jest raczej stabilny, to silny podmuch wiatru z boku potrafi go "przesunac" na drodze - w zadnym innym samochodzie jakim az tak mocno to zjawisko nie wystepowalo - test geometrii nadwozia zrobiony w ASO Citroena nie wykazal zadnych odchylek szwagier 18 |
Data: Kwiecien 21 2009 10:27:15 | Temat: Re: scenic vs picasso | Autor: CeSaR | (ale ja ujezdzam 2.0 litra z automatyczna 3 biegowa skrzynia biegow), Tych 3 biegów jesteś pewien? C 19 |
Data: Kwiecien 21 2009 10:41:24 | Temat: Re: scenic vs picasso | Autor: szwagier | CeSaR pisze: Nie na 100% bo do srodka nie zagladalem (nie wyswietla rowniez informacji na ktorym biegu jedzie), ale z ilosci "zmian" tak wynika. (rocznik 2007)(ale ja ujezdzam 2.0 litra z automatyczna 3 biegowa skrzynia biegow), szwagier 20 |
Data: Kwiecien 21 2009 10:48:20 | Temat: Re: scenic vs picasso | Autor: Szyszkowa | szwagier wrote: CeSaR pisze: Ja obstawiam mimo wszystko skrzynię 4 biegową ;) 21 |
Data: Kwiecien 21 2009 10:53:26 | Temat: Re: scenic vs picasso | Autor: CeSaR | Ja obstawiam mimo wszystko skrzynię 4 biegową ;) Ja w zasadzie jestem więcej niż pewny :-) C 22 |
Data: Kwiecien 21 2009 20:24:14 | Temat: Re: scenic vs picasso | Autor: szwagier | CeSaR pisze: Nie bede sie upieral :)Ja obstawiam mimo wszystko skrzynię 4 biegową ;) W kazdym razie ten 4 bieg to chyba "nadbieg autostradowy" bo w normalnym ruchu nie zauwazylem 3 zmiany biegu :( Aczkolwiek dopuszczam mozliwosc ze jestem pierdola :D szwagier 23 |
Data: Kwiecien 22 2009 11:39:50 | Temat: Re: scenic vs picasso | Autor: CeSaR | Nie bede sie upieral :) Może tak elegancko zmienia :-) W opisach technicznych do tego silnika widnieją skrzynie 4A/5M Skrzynia 3-biegowa to chyba skończyła się w samochodach klasy Kadett E z początku produkcji. W Citroenach Xantiach i przed liftem i po były skrzynie czterobiegowe a że silniki takie same to pewnie i skrzynie też. Trzeba pogooglać może coś ciekawskiego się znajdzie. Ja już przeglądałem kilka stron, niestety na cytrynowej klubowej nie ma za wiele :-( pzdr C 24 |
Data: Kwiecien 21 2009 02:49:40 | Temat: Re: scenic vs picasso | Autor: | W kwestii konkretnego modelu lub konkretnego silnika to raczej nie mam Co do Scenika ? Z zewnątrz mi się podobał , z wewnątrz już nie ;) Do tego Picasso jest po prostu ... większe ... W Sceniku nie podobało mi się wnętrze. Wygląda dość niestety już archaicznie. Scenic II ma już nowoczesne wnętrze ale i jest droższy :) Wybrałem Picasso. Dlaczego ? Duży , pakowany , ładna nowoczesna sylwetka , nowoczesne wnętrze ... Ja kupiłem w styczniu Xsarę Picasso Exclusive 1.6 8V 95KM z 2002r. Co do "zachłanności na paliwo" , to mój w zimę w mieście palił <10L L LPG ... W lato teoretycznie powinien mniej ;) Mi udało się kupić Xsarę w takim wyposażeniu jakie chciałem (tapicerka , kolor kokpitu) a do tego jeszcze z wysokiej klasy (drogą) instalacją LPG :) i to wszytko od pierwszego prawdziwego właściciela z PL , z pełną dokumentacją i serwisowana niemalże do końca w ASO :) Na pewno szukaj samochodu tylko z PL , z pełną dokumentacją , bo niestety większość "importów" to samochody mocno powypadkowe i niestety w słabym stanie technicznym a Pikuś mści się jak go się nie profesjonalnie naprawi (elektronika ;). |