Czy dobrze przejrzalem grupe, ze serwis Nikona zalicza najwiecej
najgorszych opinii? Czy serwis pozostalych firm wymienionych w temacie
jest wyraznie lepszy, szczegolnie interesuje mnie porownanie Nikona z
Pentaxem. Dzieki.
W zeszłym roku miałem kontakt z serwisami Olympusa,Sony,Nikona.
W Olympusie dobry kontakt mailowy.
Obsługa kompetentna i od razu uznali reklamację.
Przesyłka przy gwarancji na ich koszt.
Trochę to trwało bo wysyłają chyba do Czech czy na Słowację.
W sumie tydzień/dwa. Zrobili wszystko ok.
W Sony miałem problem z dokładnością autofocusa.
Też dobry kontakt i przesyłka na ich koszt,
odesłali po ...3 dniach. Zrobili kalibrację AF.
W przypadku Nikona gdy miałem problemy wysyłałem kilka maili.
Nigdy nie dostałem na żadnego odpowiedzi.
Z tego co słyszałem to dodzwonić się też tam ciężko.
Moim zdaniem jak chcesz Nikona to albo musisz korzystać
z niezgodności towaru z umową w razie problemów.
(sklepy podchodzą do tego baaardzo niechętnie)
Albo liczyć się z tym, że będziesz musiał jechać osobiści do serwisu.
Bo Nikon chyba pozostał w XIX jeśli chodzi o formy kontaktu z
klientami ;)
3 |
Data: Styczen 09 2010 09:33:31 |
Temat: Re: serwis nikon/pentax/sony/olympus |
Autor: PW |
Użytkownik "Piotr" napisał w wiadomości
Hej!
Czy dobrze przejrzalem grupe, ze serwis Nikona zalicza najwiecej
najgorszych opinii? Czy serwis pozostalych firm wymienionych w temacie
jest wyraznie lepszy, szczegolnie interesuje mnie porownanie Nikona z
Pentaxem. Dzieki.
Miałem okazję korzystać z serwisu Nikona. D70 zaliczył tzw. BGLOD,
naprawiany za darmo, a stary kompakt 5400 zaliczył... coś, przestał robić
zdjęcia, a na ekranie paski. Podobno pad matrycy Sony, też robiony za darmo.
Napisałem mail, zero odzewu, dzwoniłem, nikt nie odbierał, więc spakowałem
oba aparaty w pudełko od D70, opatrzyłem listem, że potrzebne mi są do pracy
(co było prawdą) i wysłałem kurierem w ciemno. Minęły ze 3 tygodnie, aparaty
wróciły, oba działają, wszystko OK. I zero kontaktu :) Podziękowałem
mailowo, nie odpowiedzieli :) Zatem ocena bdb za skuteczność i ndst za
kontakt z klientem.
Może na szybkość działania serwisu wpłynął fakt, że oba sprzęty były
zarejestrowane u nich internetowo, może ten list, nie wiem. Właściwie poza 5
minutami strachu przy wysyłce nie mam się na co uskarżać :)
zdrówka, PW
4 |
Data: Styczen 09 2010 15:01:37 | Temat: Re: serwis nikon/pentax/sony/olympus | Autor: dobrov |
PW wrote:
Miałem okazję korzystać z serwisu Nikona. D70 zaliczył tzw. BGLOD, naprawiany za darmo, a stary kompakt 5400 zaliczył... coś, przestał robić zdjęcia, a na ekranie paski. Podobno pad matrycy Sony, też robiony za darmo. Napisałem mail, zero odzewu, dzwoniłem, nikt nie odbierał, więc spakowałem oba aparaty w pudełko od D70, opatrzyłem listem, że potrzebne mi są do pracy (co było prawdą) i wysłałem kurierem w ciemno. Minęły ze 3 tygodnie, aparaty wróciły, oba działają, wszystko OK. I zero kontaktu :) Podziękowałem mailowo, nie odpowiedzieli :) Zatem ocena bdb za skuteczność i ndst za kontakt z klientem.
Kiedyś nie odpowiadał mi na maile i nie odbierał telefonu serwis boscha
(nie chodziło o aparat :). Napisałem do "głównego" boscha, czyli firmy-matki
ze skargą i rura się przetkała. Sami zadzwonili.
To chyba dobry sposób na taką okoliczność. Jeżeli więcej osób będzie tak postępować to się lokalny oddział utemperuje jak trzeba.
5 |
Data: Styczen 09 2010 12:06:47 | Temat: Re: serwis nikon/pentax/sony/olympus | Autor: |
W poście
Piotr nabazgrał:
Czy dobrze przejrzalem grupe, ze serwis Nikona zalicza najwiecej
najgorszych opinii? Czy serwis pozostalych firm wymienionych w temacie
jest wyraznie lepszy, szczegolnie interesuje mnie porownanie Nikona z
Pentaxem. Dzieki.
Z czytania grupy:
Serwisy Canona i Nikona bywają dostarczycielami wielkiego stresu.
Serwisów Sony jest kilka i działają różnie.
Serwis Olympusa jako jedyny jest naprawdę pozytywny.
Z własnego doświadczenia:
Seris Pentaksa jest bardzo dobry, pod warunkiem że pominiesz krok
pośredni jakim jest krajowy dystrybutor (sprzęt może utknąć na kilka
miesięcy, zgubią opis usterki, a i tak to Ty zapłacisz za wysyłkę
sprzętu do Niemiec).
6 |
Data: Styczen 09 2010 17:17:56 | Temat: Re: serwis nikon/pentax/sony/olympus | Autor: dominik |
On 2010-01-09 13:06, wrote:
Z czytania grupy:
Serwisy Canona i Nikona bywajÄ
dostarczycielami wielkiego stresu.
Serwisów Sony jest kilka i działajÄ
różnie.
Serwisów lustrzanek sony jest trochÄ mniej, a dokładniej tylko CSI czyli
Ci co również naprawiajÄ
Canona i na którego tyle skarg jest.
Za to owszem serwisów innych elementów od sony jest wiÄcej: przykładowo
chyba wszystkie już kompakty naprawiane sÄ
w Ĺodzi. KiedyĹ naprawÄ tego
samego aparatu robili mi w Rzeszowie.
Natomiast sony ma rozwiniÄtÄ
sieÄ punktów serwisowych - tzn. można oddaÄ
aparat do jednego z wielu małych punktów na terenie kraju i oni już
właĹciwie przeĹlÄ
w wskazane miejsce. To jak ktoĹ nie chce oddawaÄ do
sklepu czy sam słaÄ w odpowiedniÄ
stronÄ.
Serwis Olympusa jako jedyny jest naprawdÄ pozytywny.
Zdecydowanie tak. A to może też dlatego, że nie szukajÄ
dziury w całym,
tj. czÄsto jak coĹ jest wÄ
tpliwe to nie proszÄ
o dodatkowe $ za naprawÄ co
im przysparza wielu zwolenników.
A co do mojego głosu w sprawie: najwiÄcej narzekarzy bÄdzie tam, gdzie i
najwiÄcej użytkowników. Jeden zadowolony powie o tym 10 innym
użytkownikom, jeden zniechÄcony zniechÄci 100. Dlatego statystyki pokazujÄ
to co widaÄ - Ci najwiÄksi majÄ
problem z serwisem.
Naprawa sprzÄtu zawsze wiÄ
że siÄ z wieloma negatywnymi emocjami. Niestety
trudno komuĹ coĹ udowodniÄ i ciÄżko jest cokolwiek właĹciwie wyegzekwowaÄ
czasem. Dlatego jeĹli coĹ pójdzie nie tak, to nagle robi siÄ wielka jatka,
a temu komu naprawiajÄ
poprzysiÄga zemstÄ i zmianÄ systemu ;)
--
_[_]_
(") dominik, gg:919564
`-- ( : )-- ' http://www.dominik.net.pl
( : )
""`-...-'"" jgs
7 |
Data: Styczen 09 2010 21:48:06 | Temat: Re: serwis nikon/pentax/sony/olympus | Autor: |
Szczegolnie interesuje mnie porownanie Nikona z Pentaxem.
Miałem raz kontakt z oficjalnym serwisem Pentaxa (w ramach gwarancji). Po moim
przyjeździe do serwisu zaproponowali, że dokonają naprawy w ciągu dwóch godzin.
Dzięki temu mogłem jeszcze tego samego dnia wracać z naprawionym sprzętem.
Awaria co prawda nie była bardzo skomplikowana, ale taki sposób załatwienia
sprawy nie jest częsty. W związku z tym moje odczucia co do serwisu Pentaxa są
pozytywne :).
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
| | | | |