Grupy dyskusyjne   »   serwo - wspomaganie hamulca - jak zbudowane?

serwo - wspomaganie hamulca - jak zbudowane?



1 Data: Listopad 24 2009 20:37:18
Temat: serwo - wspomaganie hamulca - jak zbudowane?
Autor: Bartek 

czesc,

po wymianie plynu i reduktorow sily hamowania, koledze zaczeło syczeć serwo
hamulcowe.

powietrze ucieka :-) w miejscu gdzie wchodzi popychacz do obudowy serwa.
po wcisnieciu hamulca powietrze przestaje uciekac. rownież udaje mi sie
czasem tak uzlozyc harmonijkowa obudowe gumowa, [do okola popychacza], że
powietrze przestaje syczeć.


pacjent to astra 1.4 90 km z 97 roku.

pytanie, czy tam jest jakiś o-ring, ew. inne uszczelnienie ktore padlo,
czy szukać nowego serwa?

czy serwa sa wogole naprawialne?

dziwna sprawa, że wczesniej wszystko bylo ok, a po wymianie j/w nagle takie
problemy. czy mogl tu zawinic mechanik?

auto hamuje, ale wiadomo. troche strach że gdzies na trasie padnie do konca.

--
Pozdrawiam, Bartek
[SG] DresVAGEN golf III oklejony, zagazowany;)



2 Data: Listopad 24 2009 22:57:10
Temat: Re: serwo - wspomaganie hamulca - jak zbudowane?
Autor: Tomasz Pyra 

Bartek pisze:

dziwna sprawa, że wczesniej wszystko bylo ok, a po wymianie j/w nagle takie problemy. czy mogl tu zawinic mechanik?

Pewnie, podczas odpowietrzania pedał hamulca był wciskany tak głęboko jak jeszcze nigdy (przy odkręconych odpowietrznikach) i być może w takiej sytuacji jakieś już wcześniej nadwyrężone uszczelnienie straciło szczelność.

auto hamuje, ale wiadomo. troche strach że gdzies na trasie padnie do konca.

Znowu wielkiego strachu nie ma - jak padnie to tylko wspomaganie, a że nieszczelność jak rozumiem niewielka i stabilna, to najwyżej przez dłuższy czas będzie tracić siły.

Ale wiadomo - lepiej naprawić niż czekać aż padnie zupełnie.

Niestety jakie tam masz uszczelnienie to nie wiem. Możesz spróbować rozebrać i zobaczyć, jak się okaże nienaprawialne to najwyżej kupisz nowe.

Co do naprawy to nie pomogę - nie widzę w katalogach żadnych zestawów naprawczych, tylko całe nowe serwa.

3 Data: Listopad 24 2009 22:58:45
Temat: Re: serwo - wspomaganie hamulca - jak zbudowane?
Autor: Tomasz Pyra 

Tomasz Pyra pisze:

Znowu wielkiego strachu nie ma - jak padnie to tylko wspomaganie, a że nieszczelność jak rozumiem niewielka i stabilna, to najwyżej przez dłuższy czas będzie tracić siły.

A żeby zupełnie wyeliminować ryzyko nagłego osłabnięcia hamulców możesz po prostu odpiąć podciśnienie od serwa.
Wspomagania nie będzie w ogóle i już nie będzie miało co padać.

Tylko trzeba sobie przećwiczyć hamowanie wymagające znacznie większej siły niż zwykle i upewnić się że jest się w stanie to robić skutecznie.

4 Data: Listopad 26 2009 13:32:50
Temat: Re: serwo - wspomaganie hamulca - jak zbudowane?
Autor: J.F. 

Użytkownik "Tomasz Pyra"

A żeby zupełnie wyeliminować ryzyko nagłego osłabnięcia hamulców możesz po prostu odpiąć podciśnienie od serwa.
Wspomagania nie będzie w ogóle i już nie będzie miało co padać.

W zaleznosci od auta .. ale efekt wcale nie musi byc dobry.
Kiepsko sie "hamuje z wyczuciem" na sliskim, gdy trzeba dodatkowo walczyc ze sprezyna w serwie.

J.

5 Data: Listopad 26 2009 13:28:57
Temat: Re: serwo - wspomaganie hamulca - jak zbudowane?
Autor: J.F. 

Użytkownik "Bartek"  napisał w wiadomości

po wymianie plynu i reduktorow sily hamowania, koledze zaczeło syczeć serwo hamulcowe.
powietrze ucieka :-) w miejscu gdzie wchodzi popychacz do obudowy serwa.

popychacz od pedalu czy popychacz do pompy ?

Serwo ma dosc prosta konstrukcje - puszka podzielona membrana, silnik [lub pompa w dieslach] odpompowuje powietrze z przedniej [od przodu samochodu] czesci puszki, a przez otworek/zaworek w membranie takze z tylnej czesci puszki. Po obu stronach podcisnienie wiec membrana luzna.

Popychacz od pedalu robi dwie rzeczy - zamyka otworek w membranie, a drugim zaworkiem wpuszcza do tylnej czesci powietrze z atmosfery.
Z uwagi na roznice cisnien,  membrana naciska na pompe za pomoca drugiego popychacza [na przedluzeniu tego od pedalu]

http://en.wikipedia.org/wiki/Vacuum_servos
Na rysunku jest cos bardziej zaawansowanego.

Jest tam kilka krytycznych uszczelek .. ktore sie raczej nie powinny popsuc od wymiany plynu.
Nie syczalo juz wczesniej ?

czy serwa sa wogole naprawialne?

Raczej nie. Puszka zagnieciona bardziej lub mniej solidnie.
Porozginac i rozebrac to sie moze i da .. ale czy zlozysz rownie solidnie ?
A sily tam ida setki kG, rozpadnie sie .. i czym zahamujesz ?

Uszczelke od strony pompy moze nawet by sie dalo wymienic .. tylko pewnie nie da sie kupic :-)

J.

serwo - wspomaganie hamulca - jak zbudowane?



Grupy dyskusyjne