Grupy dyskusyjne   »   shadow VT600 - drżenie kierownicy

shadow VT600 - drżenie kierownicy



1 Data: Sierpien 07 2008 22:09:48
Temat: shadow VT600 - drżenie kierownicy
Autor: Jacek Radunc (radunc.pl) 

Witajcie
Od kilku dni jestem właścicielem Hondy shadow VT600
Moto z rocznika 96, wygląda na dobrze utrzymane, silnik pracuje miarowo i wszystko działa nienagannie... poza jednym
Przy prędkościach powyżej 100km/h kierownica zaczyna wpadać w niemiłe drżenie. Jest to rodzaj wibracji gdzie czuje się mrowienie w dłoniach i jazda jest delikatnie mówiąc nieprzyjemna. Nie mam doświadczeń bo to mój pierwszy motocykl więc jestem skłonny uwierzyć że "ten typ tak ma" ale z tego co wygooglałem to owszem shadow wpada w lekkie drżenie ale powyzej 120-130 km/h a nie przy 100km/h

Jesli to jednak jakiś feler mojego motocykla to od czego zacząć ?
- wyważenie przedniego koła?
- opona ? (jest nowa, ma jeszcze "igiełki" jak prosto z półki sklepowej)
- ?

--
   Jacek Radunc

- GG 5676461
- mobile 609 44 99 34



2 Data: Sierpien 07 2008 22:46:05
Temat: Re: shadow VT600 - drżenie kierownicy
Autor: Soulsick 

Dnia Thu, 07 Aug 2008 22:09:48 +0200, Jacek Radunc (radunc.pl) napisał(a):

Przy prędkościach powyżej 100km/h kierownica zaczyna wpadać w niemiłe
drżenie. Jest to rodzaj wibracji gdzie czuje się mrowienie w dłoniach i
jazda jest delikatnie mówiąc nieprzyjemna.

A jakieś ciężarki w tym na kierownicy są przewidziane?

--
Soulsick

3 Data: Sierpien 07 2008 23:02:04
Temat: Re: shadow VT600 - drżenie kierownicy
Autor: primuss 

"Jacek Radunc (radunc.pl)"  napisał(a):

- opona ? (jest nowa, ma jeszcze "igiełki" jak prosto z półki sklepowej)

Z ta opona to bym uwazal - po 12 latach guma moze byc juz nie tego, jezeli
to oryginal kupiony od emeryta z garazu


--
pozdr.,
primuss

XJ900 - sprzedam http://skocz.pl/myxj
Czerwona Inazuma 750 - sprzedana! :(
Virago 250

4 Data: Sierpien 08 2008 09:21:04
Temat: Re: shadow VT600 - drżenie kierownicy
Autor: Kuczu 

Jacek Radunc (radunc.pl) pisze:

drżenie. Jest to rodzaj wibracji gdzie czuje się mrowienie w dłoniach i jazda jest delikatnie mówiąc nieprzyjemna.

To V2 wiec wibracje sa normalne ale:

1. Zobacz czy masz oryginalna kierownice. Czesto gdy zalozy sie akcesoryjna bez ciezarkow wibracje staja sie bardziej dokuczliwe. Swego czasu walczylem z tym w WildStarze. Oryginalna kierownica miala na koncach, wewnatrz, wbite olowiane waleczki. dotoczenie podobnych i wklejenie wewnatrz nowej kierownicy zmniejszylo mocno efekt mrowienia
2. Jezdzij w rekawicach. u mnie bez rekawic sie nie da, dretwieja palce, ale w rekawicach jest juz znosnie.
3. Sprawdz stan gum na mocowaniach kierownicy do gornej polki. Jesli beda mocno zuzyte to moga powodowac nadmierne wibracje. Mozna sprobowac je po prostu mocniej dokrecic.


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

5 Data: Sierpien 08 2008 10:56:23
Temat: Re: shadow VT600 - drżenie kierownicy
Autor: bokomaru 

Kuczu wrote:

To V2 wiec wibracje sa normalne ale:

no bez przesady, nie na tyle, zeby mrowilo. 300 km na singlu jak nizej nie powoduje zadnego mrowienia.

--
bartek & koza xt660x

6 Data: Sierpien 08 2008 09:49:29
Temat: Re: shadow VT600 - drżenie kierownicy
Autor: Rafał Mazurkiewicz 

bokomaru  napisał(a):

no bez przesady, nie na tyle, zeby mrowilo. 300 km na singlu jak nizej
nie powoduje zadnego mrowienia.

Zdejmij ciezarki z kierownicy i przejedź ze 100km to zobaczysz.
Wiem bo zgubiłem w swoim GS (dwa cylindry w rzędzie) ciężarki i po
przejechaniu tejże stówki mrowiło jak cholera, brrrrr :)

Pozdro
Rafael
Bandit650
GS pińcset kiedyś był


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

7 Data: Sierpien 08 2008 12:55:34
Temat: Re: shadow VT600 - drżenie kierownicy
Autor: Kuczu 

bokomaru pisze:

no bez przesady, nie na tyle, zeby mrowilo. 300 km na singlu jak nizej nie powoduje zadnego mrowienia.

Ale twoj singielek ma walki wyrownujace (czy jak to ludzie zwia :) )


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

8 Data: Sierpien 08 2008 12:58:19
Temat: Re: shadow VT600 - drżenie kierownicy
Autor: bokomaru 

Kuczu wrote:

Ale twoj singielek ma walki wyrownujace (czy jak to ludzie zwia :) )

fakt ze wibracje nie sa jakies przykre, a w pewnych zakresach obrotowych nawet bardzo przyjemne.
tylko dupa do siodła nie chce mi sie przyzwyczaic, po 300 km gniecie jak cholera.

--
bartek & koza xt660x

9 Data: Sierpien 08 2008 13:22:41
Temat: Re: shadow VT600 - drżenie kierownicy
Autor: Monster 


Użytkownik "bokomaru"  napisał w wiadomości

Kuczu wrote:
To V2 wiec wibracje sa normalne ale:

no bez przesady, nie na tyle, zeby mrowilo. 300 km na singlu jak nizej nie
powoduje zadnego mrowienia.

Wszystko zależy jak telepie-na poprzednim wibratorze telepało się wszystko a
ręce nie mrowiły,w Beemce po dłuższej jezdzie swedzą kciuki-ciężarki są
oryginalne

Monster
BMW R1100S

10 Data: Sierpien 08 2008 13:51:26
Temat: Re: shadow VT600 - drżenie kierownicy
Autor: Kuczu 

Monster pisze:

Wszystko zależy jak telepie-na poprzednim wibratorze telepało się wszystko a ręce nie mrowiły,w Beemce po dłuższej jezdzie swedzą kciuki-ciężarki są oryginalne

I zalezy od kierownicy. Gdy mialem zalozonego sredniego Ape-hangera to mi az krew z rak odplywala i dretwialy mi rece. Teraz mam streetbara i jezdzi sie znakomicie. A lekkie mrowienie uwazam za urok V2 na jednym czopie :)

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

11 Data: Sierpien 08 2008 14:46:09
Temat: Re: shadow VT600 - drżenie kierownicy
Autor: Monster 


Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości

I zalezy od kierownicy. Gdy mialem zalozonego sredniego Ape-hangera to mi
az krew z rak odplywala i dretwialy mi rece. Teraz mam streetbara i jezdzi
sie znakomicie. A lekkie mrowienie uwazam za urok V2 na jednym czopie :)


Przy małpim zawsze musi odpływać,aha widziałem kiedyś gsxra olejaka z taką
kierownicą:-)

Monster
BMW R1100S

12 Data: Sierpien 08 2008 15:44:47
Temat: Re: shadow VT600 - drżenie kierownicy
Autor: Kuczu 

Monster pisze:

Przy małpim zawsze musi odpływać,aha widziałem kiedyś gsxra olejaka z taką kierownicą:-)

niekoniecznie przy kazdym. Moj byl zrobiony z nierdzewnej rury cienkosciennej (oryginal HD). Kierownica bardzo lekka ale tym samym podatna na wibracje. Na wolnych obrotach koncowki kierownicy drgaly z amplituda ok 2 cm :) Fakt ze zamiast gum mam w polce plastikowe tuleje. Ale ja lubie wibracje.


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

13 Data: Sierpien 08 2008 21:21:08
Temat: Re: shadow VT600 - drżenie kierownicy
Autor: Monster 


Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości

niekoniecznie przy kazdym. Moj byl zrobiony z nierdzewnej rury
cienkosciennej (oryginal HD). Kierownica bardzo lekka ale tym samym
podatna na wibracje. Na wolnych obrotach koncowki kierownicy drgaly z
amplituda ok 2 cm :) Fakt ze zamiast gum mam w polce plastikowe tuleje.

Chodziło mi o małpi gzie ręce są nad głową

Ale ja lubie wibracje.
a później wutka się z kieliszka wychlapuje,tak ręce chodzą:-)

Monster
BMW R1100S

14 Data: Sierpien 08 2008 21:28:41
Temat: Re: shadow VT600 - drżenie kierownicy
Autor: Kuczu 

Monster pisze:

Chodziło mi o małpi gzie ręce są nad głową

Rece nad glowa to w super extra high ape hanger :) W middle sa na wysokosci ramion. Zreszta wysokosc zalezy od wysokosci glowki ramy i siedzenia.

a później wutka się z kieliszka wychlapuje,tak ręce chodzą:-)

nie pije wutki.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

15 Data: Sierpien 08 2008 21:41:16
Temat: Re: shadow VT600 - drżenie kierownicy
Autor: Monster 



Użytkownik "Kuczu"  napisał w wiadomości

Rece nad glowa to w super extra high ape hanger :) W middle sa na
wysokosci ramion. Zreszta wysokosc zalezy od wysokosci glowki ramy i
siedzenia.
za duzo tych nowych oznaczeń po amerykańsku,faktycznie latałem sporo z
kierownicą na wys ramion(prosta ale głowka wysoko) i łapki nie swedziały

nie pije wutki.

No przeciez pisałem że się rozlewa:-P

Monster
BMW R1100S

16 Data: Sierpien 08 2008 22:02:04
Temat: Re: shadow VT600 - drżenie kierownicy
Autor: Kuczu 

Monster pisze:

za duzo tych nowych oznaczeń po amerykańsku,faktycznie latałem sporo z kierownicą na wys ramion(prosta ale głowka wysoko) i łapki nie swedziały

Dragbar jest bardzo sztywny i jego konce maja mala bezwladnosc. Poza tym "na wysokosci ramion" oznacza w tym wypadku ze ramiona sa nisko bo kierownik jest zgarbiony do dragbara. W przypadku Ape hangera kierownik siedzi jak na stolku a kierownica siega jego ramion. Wyzsza kierownica=wiecej rury=wieksza wiotkosc=wieksze wibracje :)


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

17 Data: Sierpien 09 2008 09:13:40
Temat: Re: shadow VT600 - drżenie kierownicy
Autor: Jacek Radunc (radunc.pl) 

Kuczu pisze:

Monster pisze:

za duzo tych nowych oznaczeń po amerykańsku,faktycznie latałem sporo z kierownicą na wys ramion(prosta ale głowka wysoko) i łapki nie swedziały

Dragbar jest bardzo sztywny i jego konce maja mala bezwladnosc. Poza tym "na wysokosci ramion" oznacza w tym wypadku ze ramiona sa nisko bo kierownik jest zgarbiony do dragbara. W przypadku Ape hangera kierownik siedzi jak na stolku a kierownica siega jego ramion. Wyzsza kierownica=wiecej rury=wieksza wiotkosc=wieksze wibracje :)




ehh
czy jakiś kumaty mechanik od motocykli będzie w stanie sprawdzić co powoduje wibracje i czy da się to jakoś zminimalizować?
jestem tylko uzytkownikiem, nie mam ani zacięcia ani warunków do dłubania przy motocyklu...

--
   Jacek Radunc

shadow VT600 - drżenie kierownicy



Grupy dyskusyjne