Czyli można się pokusić o twierdzenie, że turbosprężarka też nie jest
identyczna? Skoro nie ma intercoolera to niższe ciśnienie doładowania i
nizsza moc silnika? Dobrze myślę?
Turbina moze byc taka sama. Wyższe cisnienie doladownia wynikac moze tylko z
tego, ze ochlodzone powietrze z intercoolera jest po prostu gestrze. Taka
sama turbina przy tych samych obrotach potrafi wiec wtloczyc wiecej
powietrza.
Czy dołożenie samego intercoolera coś może dać? Czy należy to powiązać od
razu z chipem?
Wydaje mi sie ze samo dolozenie intercoolera powinno cos dac. Sam zauwazylem
(przynajmniej tak mi sie wydaje), ze moja 307-ka w chlodne dni ma wiecej
wigoru niż gdy jest upal (oczywiscie nie przy zimnym silniku).
Jeszcze jedno pytanie: czy turbosrężarka to tylko część mechaniczna czy
posiada także jakieś jakieś sterowanie elektroniczne lub czujniki
diagnostyczne?
Wystepuja turbiny o stalej i zmiennej geometrii lopatek, ale w jaki sposob
odbywa sie sterowanie lopatkami nie mam zielonego pojecia (musze sie
doszkolic:).
pozdrawiam
--
| Tomsz Mrzygłód |
| MALBORK |
|PEUGEOT 307 2,0 HDi '01 PMS|
5 |
Data: Listopad 20 2006 11:45:01 |
Temat: Re: silnik 2.0 HDI 90KM vs 110KM |
Autor: Nexus6 |
ok01 napisał(a):
Czyli można się pokusić o twierdzenie, że turbosprężarka też nie jest identyczna? Skoro nie ma intercoolera to niższe ciśnienie doładowania i nizsza moc silnika? Dobrze myślę? Czy dołożenie samego intercoolera coś może dać? Czy należy to powiązać od razu z chipem?
Źle myslisz. Brak intercoolera to nie niszsze cisnienie doladowania, a doladowanie rzadszym powietrzem, ktore przy tym sanmym cisnieniu ma mniej tlenu. dlatego sa mniejsze dawki paliwa aby nie dymil.
Jeszcze jedno pytanie: czy turbosrężarka to tylko część mechaniczna czy posiada także jakieś jakieś sterowanie elektroniczne lub czujniki diagnostyczne?
jest tam sterowanie (zawor upustowy np.) 90 i 110 koni roznia sie wlasnie sterowaniem turbiny. poszukaj w internecie znalazlem kiedys schematy sterowania tych silnikow i to byla jedyna roznica. silniki te nie maja zmiennej geometrii w turbinach. szukaj opisow DW10TD i DW10ATED
np tutaj:
http://www.peugeot206cc.co.uk/repair-206/206/info/gb/b1bbm2k3.htm
samo dolozenie IC nie pomoze jesli nie zmienisz dawek paliwa.
nexus
--
Odpowiadajac na priva usun "-usun-to-" z adresu
|