Grupy dyskusyjne   »   silnik Isuzu w Oplu

silnik Isuzu w Oplu



1 Data: Marzec 08 2007 18:22:12
Temat: silnik Isuzu w Oplu
Autor: ol 

witam,
czy silnik 1.7 montowany m. in. w Astrze, Combo czy Vectrze jest produkcji
japońskiej (Isuzu) czy
niemieckiej?
dzieki



2 Data: Marzec 08 2007 18:58:02
Temat: Re: silnik Isuzu w Oplu
Autor: Miro 

Użytkownik "ol"  napisał w wiadomości


czy silnik 1.7 montowany m. in. w Astrze, Combo czy Vectrze jest produkcji
japońskiej (Isuzu) czy niemieckiej?

W Astrze montowane były oba (oczywiście nie jednocześnie ;-)) silniki 1.7 -
zarówno oplowski, jak i Isuzu - można je rozpoznać po wyglądzie, z tego co
pamiętam to oplowski 1,7 TD ma turbinę za silnikiem, zaś japończyk przed
silnikiem - pomiędzy chłodnicą a silnikiem.
Rodzaj silnika jest też zapisany w jego numerze - pierwszych trzech
literkach (ale nie pamiętam co i jak dokładnie - na którymś z oplowych forów
znajdziesz więcej informacji => google


--
Miro
B,C+E
Opel Zafira 2.0 DTI (+ różne inne)
U520 + ML145

3 Data: Marzec 08 2007 19:11:50
Temat: Re: silnik Isuzu w Oplu
Autor: ol 


czy silnik 1.7 montowany m. in. w Astrze, Combo czy Vectrze jest
produkcji
japońskiej (Isuzu) czy niemieckiej?

W Astrze montowane były oba (oczywiście nie jednocześnie ;-)) silniki
1.7 -
zarówno oplowski, jak i Isuzu - można je rozpoznać po wyglądzie, z tego co
pamiętam to oplowski 1,7 TD ma turbinę za silnikiem, zaś japończyk przed
silnikiem - pomiędzy chłodnicą a silnikiem.
Rodzaj silnika jest też zapisany w jego numerze - pierwszych trzech
literkach (ale nie pamiętam co i jak dokładnie - na którymś z oplowych
forów
znajdziesz więcej informacji => google


a który lepszy?

4 Data: Marzec 08 2007 19:27:31
Temat: Re: silnik Isuzu w Oplu
Autor: emes 


> literkach (ale nie pamiętam co i jak dokładnie - na którymś z oplowych
> forów
> znajdziesz więcej informacji => google
>

a który lepszy?



pewnie obydwa dobre, wszak obudowa w jakiej jeżdzą (czyt ople) fatalna.

5 Data: Marzec 08 2007 20:03:08
Temat: Re: silnik Isuzu w Oplu
Autor: Tazor 

On Thu, 8 Mar 2007 19:27:31 +0100, "emes" <eeeee@@@@niemamaila.pl>
wrote:


> literkach (ale nie pamiętam co i jak dokładnie - na którymś z oplowych
> forów
> znajdziesz więcej informacji => google
>

a który lepszy?



pewnie obydwa dobre, wszak obudowa w jakiej jeżdzą (czyt ople) fatalna.


ho ho, pojechał po bandzie. Pewnie zwolennik toyoty.

Taz

6 Data: Marzec 08 2007 20:22:52
Temat: Re: silnik Isuzu w Oplu
Autor: WitCha 

emes wrote:

pewnie obydwa dobre, wszak obudowa w jakiej jeżdzą (czyt ople) fatalna.


Aż się boję spytać czym jeździsz...

--

Pozdrowienia
W

7 Data: Marzec 08 2007 21:37:18
Temat: Re: silnik Isuzu w Oplu
Autor: emes 


Użytkownik "WitCha"  napisał w wiadomości

emes wrote:

> pewnie obydwa dobre, wszak obudowa w jakiej jeżdzą (czyt ople) fatalna.
>

Aż się boję spytać czym jeździsz...

--

Pozdrowienia
W
sory to moje osobiste wyjazdy do opli na tle uprzedzenia (znajomy ktory to
zachwyca sie swoimi samochodami - 3 ople, do zmęczenia i nie do wytrzymania)

a sam jeżdze C180 - wczesniej polo 96 rok (aktualnie 310.000 km na liczniku,
ale przynam pryszcze sie pojawily na klapie i olej z miski cieknie wiec
minus dla VW ;) )

8 Data: Marzec 08 2007 20:34:03
Temat: Re: silnik Isuzu w Oplu
Autor: -=Elwood=- 

Użytkownik "ol" napisał:

a który lepszy?

Z tego co pamiętam to polecany bardzo jest silnik Isuzu. Mój wujek ma też od niedawna ten silnik w Astrze i jest bardzo zadowolony.

cyt:
1.7TD 82KM
Silnik ten został opracowany wspólnie z firmą Isuzu i pochodzi z Corsy 1.5TD. W Astrze stosowany od grudnia 1991. Jest to silnik 8-zaworowy, z turbodoładowaniem, z wałkiem rozrządu w głowicy, napędzanym paskiem zębatym, posiada komorę wirową w głowicy oraz tradycyjny napęd zaworów, przez płytki regulujące luz zaworów. W układzie zasilania zastosowano rozdzielaczową pompę wtryskową z automatycznym przyspieszaczem zimnego rozruchu oraz dwustopniowe wtryskiwacze Pintaux, które podają paliwo strumieniem głównym i bocznym, w zależności od obciążenia silnika. Elektronicznie sterowane urządzenie podgrzewania wstępnego reguluje czas włączenia świec żarowych w zależności od temperatury silnika oraz prędkości obracania wału korbowego. W celu ograniczenia skłonności do dymienia podczas jazdy w górach wprowadzono automatyczny kompensator wysokości geograficznej, który w przypadku rozrzedzonego powietrza zwiększa prędkość obrotową turbosprężarki. Dzięki temu silnik zasysa stale taką samą masę powietrza i nie wykazuje spadku mocy. W układzie korbowo-tłokowym znajdują się osobne dysze natrysku oleju, które podają olej pod ciśnieniem do wnętrza tłoków, zapobiegając przegrzewaniu się tych części silnika. Przed nadmiernym nagrzewaniem sie silnika chroni dodatkowo wodna chłodnica oleju silnikowego. Wodą jest również chłodzona turbosprężarka, napędzana gazami spalinowymi. Aby zapewnić dopływ do cylindrów możliwie dużej masy powietrza zastosowano powietrzne chłodzenie powietrza doładowującego do temperatur nie przekraczających 70 stopni Celcjusza. W układzie wydechowym jest zamontowany nieregulowany katalizator utleniający, który redukuje stężenie w spalinach związków CO i CH o 70% oraz cząstek stałych o 20-25%.
Oznaczenie silnika TC4EE1.

      Pojemność 1686 ccm
      Średnica cylindra 79,0 mm
      Skok tłoka 86,0 mm
      Moc maksymalna 82KM (60kW)
      przy 4400 obr/min
      Moment obrotowy maks. 168Nm (17,1kgm)
      przy 2400 obr/min
      Stopień sprężania 22,0

zaczerpnięto ze strony http://astra.autokacik.pl
Pozdrawiam

--
________________________________
-=Elwood=-

9 Data: Marzec 09 2007 12:59:21
Temat: Re: silnik Isuzu w Oplu
Autor: kan 

ol wrote:

a który lepszy?

Zdecydowanie ISUZU. Oplowskie diesle to mała pomyłka.
--
Pozdrawiam,
kan

silnik Isuzu w Oplu



Grupy dyskusyjne