Użytkownik "grussgott" napisał w wiadomości
A uszczelki pod głowicą nie wymieniali ? Duże prawdopodobieństwo że
padła.
nie wymieniali ... czy tego typu wymiana to kosztowna impreza ? ile tych
uszczelek w f16 jest ??? j edna ?
Pod głowicą jedna i pod klawiaturę jedna. (nie wiem jak dla tego silniaka
ale wydaje mi się że jw.
Mogły również pierścienie pęknąć co by również powodowało branie oleju.
W każdym bądź razie musisz zdjąć głowicę i zobaczyć.
czy zdjecie glowicy powodowac bedzie koniecznosc uzupelnienia/wymiany
oleju - chodzi mi o to czy konstrukcja silnika f16 jest taka, ze tego typu
ogledziny spowoduja uplyw oleju ?
Panuje taka zasada że zalewa się nowymi płynami (chłodniczy i olej) Ale nie
musisz jeżeli chcesz ograniczyć koszt.
A przy oględzinach to stare uszczelki lądują w koszu. Nie wiem jak z
kosztami ale 600 zł ze wszystkim powinieneś się zamknąć. (uszczelki + szlif
głowicy i sprawdzenie szczelności + fachowiec)
A przypomniało mi się możesz jeszcze sprawdzić ciśnienie w cylindrach
będziesz wiedział czy pierścienie całe.
--
MS
5 |
Data: Maj 12 2007 18:13:37 |
Temat: Re: [f16] silnik bierze olej |
Autor: Mariusz |
mialem awarie polegajaca na tym, ze walnela mi pompa wody ...
potem zaliczylem jazde do serwisu niestety nie na lawecie i silnik
sie troche gotowal, ze az dzwonilo cos w silniku ... od tego czasu
bierze mi olej mimo, ze nie ma wycieku pod samochodem ...
czy macie jakies typy co sie moglo zepsuc i ile mniej wiecej
moze kosztowac naprawa ?
Sprawdź jakość płynu chłodzącego. Czy jest czysty, czy zmieszany z olejem,
czy go ubywa podczas jazdy? Jeśli zmieszany to do wymiany uszczelka pod
głowicą.
Jeśli jest czysty i go nie ubywa, to możliwe że w wyniku temperatury
przytarły się konkretnie pierścienie na tłokach lub cylindry i teraz spala
więcej oleju. Sprawdź czy nie dymisz za mocno.
Bardzo jestem ciekaw bo tez mam F16. Napisz co to było.
M.
|