Grupy dyskusyjne   »   silnik fiata 1.3 multijet

silnik fiata 1.3 multijet



1 Data: Luty 19 2010 19:52:07
Temat: silnik fiata 1.3 multijet
Autor: amstav 

mam problem z tym silniczkiem, ktory polega na tym ze wg instrukcji wymiana
oleju moze nastepowac raz na 30 tys. km ...
tymczasem nieco ponad polowie tego okresu poziom oleju schodzi ponizej
dolnej kreski na bagnecie ... z tego by wynikalo, ze sam olej moze i
wymienia sie rzadko ale przynajmniej raz w polowie tego okresu trzeba zrobic
dolewke ... zastanawiam sie czy nie powinienem tego zglosic na gwarancji ...
nic w instrukcji nie ma na ten temat wiec mam takową watpliwosc - czy mozna
zakladac, ze wymiana oleju raz na 30 tys oznacza tez, ze w tym okresie nie
powinien miec miejsca ubytek oleju poza podzialke ? z tego co pamietam oleju
po wymianie na pierwszym przegladzie bylo blisko gornej podzialki ...
zglaszac nie zglaszac ? pogodzic sie z dolewaniem ?



2 Data: Luty 20 2010 07:23:07
Temat: Re: silnik fiata 1.3 multijet
Autor: DanW 

W dniu 19-02-2010 19:52, amstav pisze:

mam problem z tym silniczkiem, ktory polega na tym ze wg instrukcji wymiana
oleju moze nastepowac raz na 30 tys. km ...
tymczasem nieco ponad polowie tego okresu poziom oleju schodzi ponizej
dolnej kreski na bagnecie ... z tego by wynikalo, ze sam olej moze i
wymienia sie rzadko ale przynajmniej raz w polowie tego okresu trzeba zrobic
dolewke ... zastanawiam sie czy nie powinienem tego zglosic na gwarancji ...
nic w instrukcji nie ma na ten temat wiec mam takową watpliwosc - czy mozna
zakladac, ze wymiana oleju raz na 30 tys oznacza tez, ze w tym okresie nie
powinien miec miejsca ubytek oleju poza podzialke ? z tego co pamietam oleju
po wymianie na pierwszym przegladzie bylo blisko gornej podzialki ...
zglaszac nie zglaszac ? pogodzic sie z dolewaniem ?


U mnie w 1,9 JTD po 20 tys. poziom nie schodzi nawet o 1/4 więc ubytek o którym piszesz nie jest dla mnie normalny więc bym zgłosił. Pozdrawiam Dan.

3 Data: Luty 20 2010 09:46:16
Temat: Re: silnik fiata 1.3 multijet
Autor: JanuSz 

amstav pisze:

mam problem z tym silniczkiem, ktory polega na tym ze wg instrukcji wymiana oleju moze nastepowac raz na 30 tys. km ...
tymczasem nieco ponad polowie tego okresu poziom oleju schodzi ponizej dolnej kreski na bagnecie ... z tego by wynikalo, ze sam olej moze i wymienia sie rzadko ale przynajmniej raz w polowie tego okresu trzeba zrobic dolewke ... zastanawiam sie czy nie powinienem tego zglosic na gwarancji ... nic w instrukcji nie ma na ten temat

Czytałeś?? Nie wierzę.

  wiec mam takową watpliwosc - czy mozna
zakladac, ze wymiana oleju raz na 30 tys oznacza tez, ze w tym okresie nie powinien miec miejsca ubytek oleju poza podzialke ? z tego co pamietam oleju po wymianie na pierwszym przegladzie bylo blisko gornej podzialki ... zglaszac nie zglaszac ? pogodzic sie z dolewaniem ?

Cytuję z instrukcji obsługi:

  http://instrukcje.fiat.pl/files/fiat_punto_-_60360927_-_02-2005.pdf
strona 246

"Zu˝ycie oleju silnikowego
Orientacyjne zu˝ycie maksymalne oleju silnikowego wynosi 400 gramów na
1000 km.
W pierwszym okresie u˝ytkowania samochodu silnik znajduje si´ w fazie docierania.
Dlatego zu˝ycie oleju silnikowego powinno ustabilizowaç si´ po
przejechaniu pierwszych 5000á6000 km.
OSTRZE˚ENIE Zu˝ycie oleju silnikowego zale˝y od stylu jazdy i warunków
eksploatacji samochodu.
OSTRZE˚ENIE Nie dolewaç oleju o charakterystykach ró˝nych od oleju, który
ju˝ znajduje si´ w silniku."

Kodowanie się nie zgadza, bo kopiowałem tekst z pdf-a.

Tym niemniej miałem taki silnik przez ok. 120 tys km. i nigdy nie było potrzeby dolewania między przeglądami, które robiłem co 20 tys. km i wtedy wymieniałem olej. Po 20 tys poziom oleju opadał ok. 0,5 odległości między MAX i MIN, czyli brał ok. 0,5 litra na 20 tys. km. Twój silnik bierze więcej, ale wg producenta wszystko jest OK. Dla pocieszenia mogę dodać, że teoretycznie bardziej renomowani producenci typu VW czy Toyota podają zużycie na poziomie 1000 gramów na 1000 km i faktycznie niektóre silniki Toyoty czy VW piją sporo oleju.

Pozdrawiam

JanuSz

4 Data: Luty 22 2010 00:02:26
Temat: Re: silnik fiata 1.3 multijet
Autor: \M. 

To silniczek na łancuszku z hydraulicznymi kasownikami luzu zaworów
lepiej zeby olej smarował nie olewał
Wymieniaj olej co 15 kkm - najlepiej selenia WR- diesel
3 litry oleju + filr  -
 nie zbankrutujesz a fura bedzie długo smigac
zmęczony olej traci własiciwosci -lubi znikać i zacierac turbine

5 Data: Luty 22 2010 12:21:45
Temat: Re: silnik fiata 1.3 multijet
Autor: krzysiek82 

\M. pisze:

To silniczek na łancuszku z hydraulicznymi kasownikami luzu zaworów
lepiej zeby olej smarował nie olewał
Wymieniaj olej co 15 kkm - najlepiej selenia WR- diesel
3 litry oleju + filr  -
 nie zbankrutujesz a fura bedzie długo smigac
zmęczony olej traci własiciwosci -lubi znikać i zacierac turbine



Dokładnie, na tym się nie zaoszczędzi, a silnik dłużej posłuży.

--
krzysiek82

6 Data: Luty 22 2010 12:20:42
Temat: Re: silnik fiata 1.3 multijet
Autor: krzysiek82 

amstav pisze:

mam problem z tym silniczkiem, ktory polega na tym ze wg instrukcji wymiana oleju moze nastepowac raz na 30 tys. km ...
tymczasem nieco ponad polowie tego okresu poziom oleju schodzi ponizej dolnej kreski na bagnecie ... z tego by wynikalo, ze sam olej moze i wymienia sie rzadko ale przynajmniej raz w polowie tego okresu trzeba zrobic dolewke ... zastanawiam sie czy nie powinienem tego zglosic na gwarancji ... nic w instrukcji nie ma na ten temat wiec mam takową watpliwosc - czy mozna zakladac, ze wymiana oleju raz na 30 tys oznacza tez, ze w tym okresie nie powinien miec miejsca ubytek oleju poza podzialke ? z tego co pamietam oleju po wymianie na pierwszym przegladzie bylo blisko gornej podzialki ... zglaszac nie zglaszac ? pogodzic sie z dolewaniem ?

nie słuchaj kretyńskich zapisów w instrukcji obsługi, wymieniaj olej co 10tyś, nie ma czegoś takiego jak regulaminowe ubytki itp itd. Każdy silnik pije olej więcej lub mnie. U Ciebie może puszczać turbo, na spalanie oleju ma także technika jazdy. Jak ktoś pałuje silnik na zimnym to turbina zacznie puszczać olej bardzo szybko.

--
krzysiek82

silnik fiata 1.3 multijet



Grupy dyskusyjne