amstav pisze:
mam problem z tym silniczkiem, ktory polega na tym ze wg instrukcji wymiana oleju moze nastepowac raz na 30 tys. km ...
tymczasem nieco ponad polowie tego okresu poziom oleju schodzi ponizej dolnej kreski na bagnecie ... z tego by wynikalo, ze sam olej moze i wymienia sie rzadko ale przynajmniej raz w polowie tego okresu trzeba zrobic dolewke ... zastanawiam sie czy nie powinienem tego zglosic na gwarancji ... nic w instrukcji nie ma na ten temat
CzytałeĹ?? Nie wierzÄ.
wiec mam takowÄ
watpliwosc - czy mozna
zakladac, ze wymiana oleju raz na 30 tys oznacza tez, ze w tym okresie nie powinien miec miejsca ubytek oleju poza podzialke ? z tego co pamietam oleju po wymianie na pierwszym przegladzie bylo blisko gornej podzialki ... zglaszac nie zglaszac ? pogodzic sie z dolewaniem ?
CytujÄ z instrukcji obsługi:
http://instrukcje.fiat.pl/files/fiat_punto_-_60360927_-_02-2005.pdf
strona 246
"ZuËycie oleju silnikowego
Orientacyjne zuËycie maksymalne oleju silnikowego wynosi 400 gramów na
1000 km.
W pierwszym okresie uËytkowania samochodu silnik znajduje si´ w fazie docierania.
Dlatego zuËycie oleju silnikowego powinno ustabilizowaç si´ po
przejechaniu pierwszych 5000á6000 km.
OSTRZEËENIE ZuËycie oleju silnikowego zaleËy od stylu jazdy i warunków
eksploatacji samochodu.
OSTRZEËENIE Nie dolewaç oleju o charakterystykach róËnych od oleju, który
juË znajduje si´ w silniku."
Kodowanie siÄ nie zgadza, bo kopiowałem tekst z pdf-a.
Tym niemniej miałem taki silnik przez ok. 120 tys km. i nigdy nie było potrzeby dolewania miÄdzy przeglÄ
dami, które robiłem co 20 tys. km i wtedy wymieniałem olej. Po 20 tys poziom oleju opadał ok. 0,5 odległoĹci miÄdzy MAX i MIN, czyli brał ok. 0,5 litra na 20 tys. km. Twój silnik bierze wiÄcej, ale wg producenta wszystko jest OK. Dla pocieszenia mogÄ dodaÄ, że teoretycznie bardziej renomowani producenci typu VW czy Toyota podajÄ
zużycie na poziomie 1000 gramów na 1000 km i faktycznie niektóre silniki Toyoty czy VW pijÄ
sporo oleju.
Pozdrawiam
JanuSz
4 |
Data: Luty 22 2010 00:02:26 |
Temat: Re: silnik fiata 1.3 multijet |
Autor: \M. |
To silniczek na łancuszku z hydraulicznymi kasownikami luzu zaworów
lepiej zeby olej smarował nie olewał
Wymieniaj olej co 15 kkm - najlepiej selenia WR- diesel
3 litry oleju + filr -
nie zbankrutujesz a fura bedzie długo smigac
zmęczony olej traci własiciwosci -lubi znikać i zacierac turbine
5 |
Data: Luty 22 2010 12:21:45 | Temat: Re: silnik fiata 1.3 multijet | Autor: krzysiek82 |
\M. pisze:
To silniczek na łancuszku z hydraulicznymi kasownikami luzu zaworów
lepiej zeby olej smarował nie olewał
Wymieniaj olej co 15 kkm - najlepiej selenia WR- diesel
3 litry oleju + filr -
nie zbankrutujesz a fura bedzie długo smigac
zmęczony olej traci własiciwosci -lubi znikać i zacierac turbine
Dokładnie, na tym się nie zaoszczędzi, a silnik dłużej posłuży.
--
krzysiek82
6 |
Data: Luty 22 2010 12:20:42 | Temat: Re: silnik fiata 1.3 multijet | Autor: krzysiek82 |
amstav pisze:
mam problem z tym silniczkiem, ktory polega na tym ze wg instrukcji wymiana oleju moze nastepowac raz na 30 tys. km ...
tymczasem nieco ponad polowie tego okresu poziom oleju schodzi ponizej dolnej kreski na bagnecie ... z tego by wynikalo, ze sam olej moze i wymienia sie rzadko ale przynajmniej raz w polowie tego okresu trzeba zrobic dolewke ... zastanawiam sie czy nie powinienem tego zglosic na gwarancji ... nic w instrukcji nie ma na ten temat wiec mam takową watpliwosc - czy mozna zakladac, ze wymiana oleju raz na 30 tys oznacza tez, ze w tym okresie nie powinien miec miejsca ubytek oleju poza podzialke ? z tego co pamietam oleju po wymianie na pierwszym przegladzie bylo blisko gornej podzialki ... zglaszac nie zglaszac ? pogodzic sie z dolewaniem ?
nie słuchaj kretyńskich zapisów w instrukcji obsługi, wymieniaj olej co 10tyś, nie ma czegoś takiego jak regulaminowe ubytki itp itd. Każdy silnik pije olej więcej lub mnie. U Ciebie może puszczać turbo, na spalanie oleju ma także technika jazdy. Jak ktoś pałuje silnik na zimnym to turbina zacznie puszczać olej bardzo szybko.
--
krzysiek82
| | |