skoki temp. w czasie jazdy...
1 | Data: Luty 10 2008 22:18:49 |
Temat: skoki temp. w czasie jazdy... | |
Autor: zkruk [Lodz] | mialem okazje obserwowac to 2 razy - zawsze na trasie (po dluzszej jezdzie) 2 |
Data: Luty 10 2008 22:30:27 | Temat: Re: skoki temp. w czasie jazdy... | Autor: Hinek | Użytkownik "zkruk [Lodz]" napisał Skoki temperatury to typowe objawy klimakterium! Pozdr -- Hinek 3 |
Data: Luty 10 2008 22:38:52 | Temat: Re: skoki temp. w czasie jazdy... | Autor: R. | zkruk [Lodz] napisał(a):
w kangoo ojca identyczne objawy zakonczyly sie wymiana uszczelki pod głowica. Początkowe objawy byly identyczne, pozniej dodatkowo ubywało coraz więcej płynu... -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek(na)rmazurek(krop)com FORUM S60>> http://tnij.com/N6600 |_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V PMS EDT >>> http://tnij.com/M323F PMS+ PJ- S++ p M+ W- P+ P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T- W CB 4 |
Data: Luty 10 2008 22:44:43 | Temat: Re: skoki temp. w czasie jazdy... | Autor: zkruk [Lodz] | R. wrote: w kangoo ojca identyczne objawy zakonczyly sie wymiana uszczelki pod od pierwszego razu do drugiego minelo 4 miesiace i jakies 9kkm olej nie wyglada na zabielony plynu ubywa w normie -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 5 |
Data: Luty 10 2008 22:44:28 | Temat: Re: skoki temp. w czasie jazdy... | Autor: R. | zkruk [Lodz] napisał(a):
dlaczego olej mialby byc zabielony? Jesli takie skoki będą zdażaly się częściej to zwróć uwagę na ta uszczelkę. U ojca trwało to mniej wiecej pol roku - pod koniec tego okresu plynu ubywało litr dziennie. -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek(na)rmazurek(krop)com FORUM S60>> http://tnij.com/N6600 |_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V PMS EDT >>> http://tnij.com/M323F PMS+ PJ- S++ p M+ W- P+ P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T- W CB 6 |
Data: Luty 10 2008 22:55:09 | Temat: Re: skoki temp. w czasie jazdy... | Autor: zkruk [Lodz] | R. wrote: zkruk [Lodz] napisał(a): jak sie plyn (woda) dostaje do oleju to sie robi kawa z mlekiem Jesli takie skoki będą zdażaly się częściej to zwróć uwagę na ta uszczelki to sobie za duzo nie zobacze ;) U ojca trwało to mniej wiecej pol roku - pod koniec tego okresu plynu obejrze jutro w swietle dziennym ilosc plynu :] thx -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 7 |
Data: Luty 10 2008 23:13:46 | Temat: Re: skoki temp. w czasie jazdy... | Autor: R. | zkruk [Lodz] napisał(a):
plyn moze sie dostawać do oleju ale nie musi - jednakowo moze splywać po bloku silnika...
;-) -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek(na)rmazurek(krop)com FORUM S60>> http://tnij.com/N6600 |_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V PMS EDT >>> http://tnij.com/M323F PMS+ PJ- S++ p M+ W- P+ P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T- W CB 8 |
Data: Luty 10 2008 22:51:01 | Temat: Re: skoki temp. w czasie jazdy... | Autor: Boombastic |
mialem okazje obserwowac to 2 razy - zawsze na trasie (po dluzszej jezdzie) Może być uszczelka korka od chłodnicy, zacinający się termostat, słabo kontaktujący włącznik termiczny wentylatora, może być uszczelka pod głowicą. 9 |
Data: Luty 10 2008 23:06:47 | Temat: Re: skoki temp. w czasie jazdy... | Autor: zkruk [Lodz] | Boombastic wrote: Może być uszczelka korka od chłodnicy, zacinający się termostat, słabo no wlasnie - juz tez slyszalem o korku od chlodnicy.. termostat ma 1.5 roku i ~ 20kkm co do reszty (wlacznik wentylatora i uszczelka) gdy tylko zauwazylem ze temp. rosnie to ruszylem suwakiem temperatury w kabinie (bylo na 1/4) gdy tylko delikatnie przesunalem z 2-3mm to temperatura zaczela b szybko spadac i w ciagu 3 s byla juz w normie... wiec tak starajac sie na logike to albo cos z cisnieniem (korek), albo cos zapchane.. nie wiem jak w tym wypadku ma sie do tego termostat -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 10 |
Data: Luty 10 2008 23:09:28 | Temat: Re: skoki temp. w czasie jazdy... | Autor: Boombastic | no wlasnie - juz tez slyszalem o korku od chlodnicy.. Ja miałem zabawę z ukladem chłodzenia. Czasem zdarzały się skoki temperatury, czasem tylko lekko podwyższona. Na pierwszy ogień poszedł termostat - po 10 latach miał prawo. Na termostacie widac było porysowanie, więc miał prawo się zacinać. Przez jakiś czas zupełny spokój, aż znowu pojawił sie skok, najczęściej w korku. Wentylator się włączał zbijając temperaturę. Trochę mnie to niepokoiło, musiałem dolać trochę chłodziwa. No i jak odkręciłem korek od chłodnicy to zobaczyłem, że uszczelka padła zupełnie, wysunęła się z korka i nie było ciśnienia. Po wymianie problem na razie nie powrócił. 11 |
Data: Luty 10 2008 23:20:32 | Temat: Re: skoki temp. w czasie jazdy... | Autor: zkruk [Lodz] | Boombastic wrote: się włączał zbijając temperaturę. Trochę mnie to niepokoiło, musiałem jutro sobie zobacze... thx -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 12 |
Data: Luty 11 2008 01:45:21 | Temat: Re: skoki temp. w czasie jazdy... | Autor: wofek_ | On Feb 10, 10:20 pm, "zkruk [Lodz]" wrote: Boombastic wrote: To potem zdaj relacje. Ciekawosc mnie zjada :) 13 |
Data: Luty 11 2008 10:52:10 | Temat: Re: skoki temp. w czasie jazdy... | Autor: zkruk [Lodz] | zkruk [Lodz] wrote: Boombastic wrote: korek na moje oko wyglada w stanie idealnym (znaczy sie uszczelka: gladka, bez pekniec, rowno przylegajaca) natomiast w zbiorniczku plynu bylo na samym dnie - troche pod poziomem min dolalem prawie do max - nastepna trasa za miesiac - zobaczymy... -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 14 |
Data: Luty 11 2008 02:25:13 | Temat: Re: skoki temp. w czasie jazdy... | Autor: Tigerski | A przepraszam że zapytam, w jakim samochodzie? zkruk [Lodz] wrote: 15 |
Data: Luty 10 2008 22:51:32 | Temat: Re: skoki temp. w czasie jazdy... | Autor: Tomasz Pyra | zkruk [Lodz] pisze: mialem okazje obserwowac to 2 razy - zawsze na trasie (po dluzszej jezdzie) Może termostat, może coś zapchane w chłodnicy? plynu niby przed chwila dolalem (moze z 50ml) - ale to troche nie ta ilosc by to wskazywalo na ilosc plynu... 50ml to jeden kieliszek - na pewno to było właśnie tyle? :) 16 |
Data: Luty 10 2008 23:04:40 | Temat: Re: skoki temp. w czasie jazdy... | Autor: zkruk [Lodz] | Tomasz Pyra wrote: zkruk [Lodz] pisze: termostat wymienialem ~20kkm temu - japonski nie wiem jak dlugo wytrzymuja - ale wydaje mi sie, ze powinnien dluzej ;) a czy cos w chlodnicy - rozumiem, ze plukanie? plynu niby przed chwila dolalem (moze z 50ml) - ale to troche nie ta sa rozne kieliszki - od wina takze ;) na oko 50ml - ale jutro jak bedzie widno to zobacze jak tam w zbiorniczku - bo lalem do chlodnicy - potem troche pompowalem przewodem do silnika, nie chcialo zejsc - a zbiorniczek zacieniony byl wiec nic nie widzialem :] -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 17 |
Data: Luty 18 2008 21:04:13 | Temat: Re: skoki temp. w czasie jazdy... | Autor: Janni | zkruk [Lodz] pisze: mialem okazje obserwowac to 2 razy - zawsze na trasie (po dluzszej jezdzie)a to nie jest termostat? przycinajacy sie, nie padniety jeszcze? grzejesz silnik, grzejesz, przeplyw jest, przy dluzszym grzaniu w ktoryms momencie zatrzymuje sie termostat i jako ze przydlawiony jest duzy obieg zaczyna sie silnik grzac. Wlaczenie grzania kabiny powoduje albo wlaczenie (starsze samochody - vide polonez) albo wystudzanie dodatkowej chlodnicy jaka jest z punktu widzenia cieplego silnika nagrzewnica. Potrafi miec niezla wydajnosc - w kilku samochodach na skraju smierci technicznej potrafilem nagrzewnica i dmuchawa na maxa dosc skutecznie chlodzic silnik ktoremu padl termostat/chlodnica. Wystarczajaco skutecznie zeby dojechac do warsztatu. W przypadku poloneza - wystarczalo do normalnej jazdy - nie liczac sauny w kabinie of cors. Pozdr, J. |