skrzynia DSG
1 | Data: Marzec 11 2008 13:59:28 |
Temat: skrzynia DSG | |
Autor: sloneczko | czesc :) 2 |
Data: Marzec 11 2008 14:09:19 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: jarry | czesc :)Jest to bardzo nowoczesna skrzynia biegów z dwoma sprzęgłami, nie wnikając w szczegóły dużo szybciej działa - czy taka skrzynia jest lepsza niz zwykla reczna?A to już zależy od preferencji, dla mnie tak i dla wielu osób z mojego grona też (żona jest przeszczęśliwa bo to w jej autku), znam też osoby które jak zobaczyły że mamy automat to powiedziały "...błeeee automat :( hihihi - czy trudno wyprzedza sie inne samochodziki ;) jak sie ma DSG?To zależy jakiej mocy silnik, ale generalnie wciskasz gaz i autko redukuje i przyspiesza, szybko miło i automatycznie - czy jak jest w samochodzie skrzynia biegów DSG, to czy samochód zuzywa wiecej paliwa niz wyposazony w zwykla, manualna skrzynie biegow?Chyba zależy od stylu jazdy, mój kolega ma silnik 1.9 manual a ja 2.0 DSG i mój mi znacząco mniej pali (a katalogowo powinien troszkę więcej), ale generalnie więcej niż pół litra na 100 km to pewnie przy tych samych parametrach od manuala pewnie spali, przy starych automatach to było 1-2 litry nawet - czy takie cos nie psuje sie zbyt czesto?nie mam pojęcia i nie chcę mieć doświadczeń, przed zakupem dzwoniłem do serwisów VW i podpytywałem, krzepiąco nie mieli zastrzeżeń co do awaryjności skrzyń DSG - co jest lepsze: DSG czy 4MOTION (ale tez nie wiem co to jest :(( .....DSG to typ skrzyni biegów, 4MOTION to inaczej 4x4 czyli napęd na 4 koła, może występować dla skrzyń manualnych i automatycznych wiem tylko, ze tez cos dotycace biegow )no raczej nie biegów tylko kół :) Jak by ktos wiedzial i by mi odpowiedzial, bardzo bym sie ucieszyla :).Myślę że coś pomogłem, pozdrawiam imienniczkę mojej żony :) j. 3 |
Data: Marzec 11 2008 14:14:15 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: Boombastic | - czy jak jest w samochodzie skrzynia biegów DSG, to czy samochód zuzywa wiecej paliwa niz wyposazony w zwykla, manualna skrzynie biegow?Chyba zależy od stylu jazdy, mój kolega ma silnik 1.9 manual a ja 2.0 DSG i mój mi znacząco mniej pali (a katalogowo powinien troszkę więcej), ale generalnie więcej niż pół litra na 100 km to pewnie przy tych samych parametrach od manuala pewnie spali, przy starych automatach to było 1-2 litry nawet A nie powinien palić tyle ile manual? Przecież nie ma tam strat związanych z przekładnią. 4 |
Data: Marzec 11 2008 14:27:59 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: jarry |
- czy jak jest w samochodzie skrzynia biegów DSG, to czy samochód zuzywa wiecej paliwa niz wyposazony w zwykla, manualna skrzynie biegow?Chyba zależy od stylu jazdy, mój kolega ma silnik 1.9 manual a ja 2.0 DSG i mój mi znacząco mniej pali (a katalogowo powinien troszkę więcej), ale generalnie więcej niż pół litra na 100 km to pewnie przy tych samych parametrach od manuala pewnie spali, przy starych automatach to było 1-2 litry nawet Na chłopski rozum biorąc to każde urządzenie działając zużywa energię i musi ona zostać dostarczona, w przypadku autek najczęściej będzie to z paliwka. Nawet jak włączysz dmuchawę czy światła to już zużycie paliwa rośnie, klima czy skrzynia automatyczna nie powinny być wyjątkiem. Ale sprawdziłem w książce z danymi technicznymi: miasto, trasa, cykl mieszany manual : 7,6 5,2 6,0 automat DSG: 8,3 5,4 6,5 Patrząc na mieszany trafiłem w dziesiątkę :) 5 |
Data: Marzec 11 2008 15:31:01 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: J.F. | On Tue, 11 Mar 2008 14:27:59 +0100, jarry wrote: Na chłopski rozum biorąc to każde urządzenie działając zużywa energię i musi ona Ale na przelaczanie biegow nie trzeba duzo mocy. Reka cie przeciez nie boli po jezdzie. Tak naprawde licza sie straty w napedzie oraz trafienie w optymalna prace silnika. Pod pierwszym wzgledem DSG niewiele sie rozni od zwyklej skrzyni, pod drugim .. kto wie, moze byc lepszy niz przecietny kierowca, a nie fabryczny, przeszkolony jak uzyskac dobry wynik na tescie. J. miasto, trasa, cykl mieszany 6 |
Data: Marzec 11 2008 15:35:03 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: Boombastic | Na chłopski rozum biorąc to każde urządzenie działając zużywa energię i musi ona zostać dostarczona, w przypadku autek najczęściej będzie to z paliwka. Nawet jak włączysz dmuchawę czy światła to już zużycie paliwa rośnie, klima czy skrzynia automatyczna nie powinny być wyjątkiem. Ale sprawdziłem w książce z danymi technicznymi: Jak na chłopki rozum ma zużywać energię skrzynia działajaca tak samo jak manual bez strat? Co ciekawe patrząc na np. Golfa z silnikiem 1,4 TSI 170 KM rodzaj skrzyni biegów nie ma znaczenia - spalanie jest podane takie samo dla skrzyń 6 biegowych. Przy 1,4 TSI 140 KM róznice już wystepują, ale trochę zaskakujące, bo w mieście DSG pali więcej o 0,2 l, ale na trasie pali już mniej o 0,1 l. Średnie spalanie identyczne. Czyli mam rację, że powinny palic podobnie ze względu na konstrukcję skrzyni. 7 |
Data: Marzec 11 2008 13:28:27 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: Massai | Boombastic nastukał(-a): > > - czy jak jest w samochodzie skrzynia biegów DSG, to czy samochód W katalogach podają że z DSG mniej palą... -- Pozdro Massai 8 |
Data: Marzec 11 2008 15:26:42 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: Tomasz Pyra | Boombastic pisze: A nie powinien palić tyle ile manual? Przecież nie ma tam strat związanych z przekładnią. Tylko pytania: - czy ma tyle samo biegów i tak samo zestopniowane? - czy silnik jest identyczny i ma taką samą charakterystykę? -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/ 9 |
Data: Marzec 11 2008 15:30:32 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: Axel | "Boombastic" wrote in message A nie powinien palić tyle ile manual? Przecież nie ma tam strat- czy jak jest w samochodzie skrzynia biegów DSG, to czy samochódChyba zależy od stylu jazdy, mój kolega ma silnik 1.9 manual a ja 2.0 Mokre sprzegla powoduja straty. -- Axel 10 |
Data: Marzec 11 2008 15:40:20 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: Boombastic | A nie powinien palić tyle ile manual? Przecież nie ma tam strat A gdzie masz mokre sprzęgło w DSG? 11 |
Data: Marzec 11 2008 16:52:37 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: Boombastic |
A nie powinien palić tyle ile manual? Przecież nie ma tam strat Znaczy się jest to wielotarczowe mokre sprzęgło pewnie takie jak w motocyklach, ale gdzie ono generuje straty? 12 |
Data: Marzec 11 2008 18:48:20 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: DoQ | Boombastic napisał(a):
Jesli tarcze i reszta osprzętu sprzęgła kąpie się w oleju, to zawsze będą powstawac minimalne choćby straty poprzez opory jakie powoduje ow olej :) Pozdrawiam Pawel -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 13 |
Data: Marzec 11 2008 20:12:13 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: Boombastic |
Boombastic napisał(a): Tak, tak, jak przy ciernym suchym. Tez się może poslizgnąc. Nie rozdzielajmy włosa na czworo. 14 |
Data: Marzec 11 2008 19:56:33 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: DoQ | Boombastic napisał(a):
"Spięte" sprzęgło suche wiruje w powietrzu, mokre caly czas w oleju... :) Pozdrawiam Pawel -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 15 |
Data: Marzec 11 2008 21:29:56 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: Boombastic |
Boombastic napisał(a): Pamiętając ile oleju wchodziło do mokrych sprzęgieł w motocyklach to raczej we mgle olejowej a nie oleju jako takim. 16 |
Data: Marzec 11 2008 20:39:12 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: DoQ | Boombastic napisał(a): Pamiętając ile oleju wchodziło do mokrych sprzęgieł w motocyklach to raczej E no nie gadaj, to przeciez wspolny olej z silnikowym i calkiem sporo go tam plywa:) Pozdrawiam Pawel -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 17 |
Data: Marzec 11 2008 21:42:01 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: Boombastic | Pamiętając ile oleju wchodziło do mokrych sprzęgieł w motocyklach to raczej A figę. W dwusuwach nie. 18 |
Data: Marzec 11 2008 20:50:26 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: DoQ | Boombastic napisał(a): > E no nie gadaj, to przeciez wspolny olej z silnikowym i calkiem sporo go No zgoda, tyle ze czterosuwy sa jednak bardziej powszechne niz dwusuwy. Wracajac do tematu. Chodzi o to, ze plywajace w oleju sprzeglo DSG moze bezproduktywnie mieszac oliwe - w efekcie czego zuzycie paliwa niewiele wzrosnie, symbolicznie ale ktos sie moze uczepic. Pozdrawiam Pawel -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 19 |
Data: Marzec 11 2008 21:54:50 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: Boombastic | No zgoda, tyle ze czterosuwy sa jednak bardziej powszechne niz dwusuwy. A ja myślę, że to nie ma znaczenia. Zobacz ile oleju jest pompowane przez silnik czy ile chłodziwa przez pompe wody. To są tak znikome opory że nie mają znaczenia praktyce. 20 |
Data: Marzec 11 2008 21:01:31 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: DoQ | Boombastic napisał(a): A ja myślę, że to nie ma znaczenia. Zobacz ile oleju jest pompowane przez Oj maja. Pojezdzij dluzej na oleju 0W40 i pozniej zalej silnik jakims 10W60 - na bank odczujesz roznice. Podobny efekt widac w niektorych skrzyniach biegow. Przy mocno schlodzonym oleju bywaja problemy z przelaczaniem, a niektore moga nawet "przeciagac" na luzie :) -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 21 |
Data: Marzec 11 2008 22:15:43 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: Boombastic | Oj maja. Pojezdzij dluzej na oleju 0W40 i pozniej zalej silnik jakims 10W60 - Ale to krótko i przy - 20 st. C. 22 |
Data: Marzec 12 2008 20:21:13 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: Axel | "Boombastic" wrote in message No zgoda, tyle ze czterosuwy sa jednak bardziej powszechne niz dwusuwy.A ja myślę, że to nie ma znaczenia. Zobacz ile oleju jest pompowane przez Ciekawe, bo producenci twierdza, ze dzieki zastosowaniu suchych sprzegiel w najnowszych DSG ograniczyli zuzycie paliwa o 0,4l na 100 km... to chyba nie jest "znikome"? -- Axel 23 |
Data: Marzec 12 2008 20:31:42 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: Boombastic | Ciekawe, bo producenci twierdza, ze dzieki zastosowaniu suchych sprzegiel w najnowszych DSG ograniczyli zuzycie paliwa o 0,4l na 100 km... to chyba nie jest "znikome"? Już podawałem przykłady zużycia paliwa w takim samym silniku ze skrzynia DSG i zwykła 6 biegową i różnica była znikoma w jedną i w drugą stronę. Poza tym czy ty czasem nie mylisz sprzęgła mokrego od przekładni hydrokinetycznej? Bo to są dwa zupełnie różne układy. 24 |
Data: Marzec 12 2008 21:58:23 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: Axel | "Boombastic" wrote in message Ciekawe, bo producenci twierdza, ze dzieki zastosowaniu suchychJuż podawałem przykłady zużycia paliwa w takim samym silniku ze skrzynia A ktos inny podawal roznice wlasnie w ta.... Poza tym czy ty czasem nie mylisz sprzęgła mokrego od przekładni Nie, nie myle. W ostatnim Motorze jest artykul o nowych DSG - stamtad sa te informacje. -- Axel 25 |
Data: Marzec 12 2008 22:02:54 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: Boombastic |
"Boombastic" wrote in message To sobie wejdź na stronę VW i porównaj porównywalne to sam zobaczysz, że mam rację (bazujac na danych producenta). 26 |
Data: Marzec 11 2008 22:14:33 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: jarry | Pamiętając ile oleju wchodziło do mokrych sprzęgieł w motocyklach to raczej Tradycyjne 6 biegowe DSG mają koło 5 litrów oleju. Nowość DSG 7 biegowa jest tak zwaną suchą skrzynią, ograniczyli ilość oleju do 0,5 litra. 27 |
Data: Marzec 11 2008 21:26:46 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 11 Mar 2008 20:12:13 +0100, "Boombastic" Jesli tarcze i reszta osprzętu sprzęgła kąpie się w oleju, to zawsze będą Nie chodzi o stan zasprzęglenia, tylko rozsprzęglenia. W skrzyni DSG masz kilak takich sprzęgieł i tylko jedno z nich jest zasprzęglone. Reszta bezproduktywnie bełta olej. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 28 |
Data: Marzec 11 2008 13:29:51 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: Massai | jarry nastukał(-a): > czesc :) Brakuje tu słowa "automatyczna" ;-) Bardzo nowoczesna i chwalona automatyczna skrzynia z dwoma sprzęgłami. -- Pozdro Massai 29 |
Data: Marzec 11 2008 10:36:31 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: Pete |
- czy jak jest w samochodzie skrzynia biegów DSG, to czy samochód zuzywa Wejdź na stronę producenta i porównaj te same wersje silnikowe z różnymi skrzyniami. Generalnie spalanie powinno być bardzo zbliżone. - co jest lepsze: DSG czy 4MOTION Gdybym miał wybierać pomiędzy skrzynią a napędem, to wybrałbym 4motion, pod warunkiem że to nie haldex tylko torsen. Choć nie wiem czy VW/Skoda/Seat pakują jeszcze gdzieś torsena. Kiedyś Pasek miał torsena, a teraz już chyba haldex. Pozdr. Pete 30 |
Data: Marzec 11 2008 22:27:14 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: Hektor | Użytkownik "Pete" napisał Choć nie wiem czy VW/Skoda/Seat pakują jeszcze gdzieś torsena. Touareq i Phaeton (? pisownia). 31 |
Data: Marzec 12 2008 23:19:49 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: Grejon | Hektor pisze: Touareq^ g -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 32 |
Data: Marzec 12 2008 23:20:53 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: Grejon | Grejon pisze: Hektor pisze: Kurka coś mi się podkreślenie rozjechało :). Powinno być Touareg :) O! -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 33 |
Data: Marzec 11 2008 15:50:23 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: J.F. | On Tue, 11 Mar 2008 13:59:28 +0100, sloneczko wrote: nie znam sie na samochodach i nie mam zadnego pojecia co to jest skrzynia Zalezy co kto lubi :-) - czy takie cos nie psuje sie zbyt czesto? Moze i nie, ale za to jak sie zepsuje to bedzie drooogo kosztowalo. No i ciekawe jak ze sprzeglem - ta ma dwa, to wymiana tez bedzie kosztowna, ale moze razem wytrzymaja ze 300kkm. - co jest lepsze: DSG czy 4MOTION (ale tez nie wiem co to jest :(( ..... Nie, to naped na 4 kola. I znow kwestia co kto lubi - wieksze spalanie, potencjalnie drozsze naprawy, czy mniej problemow przy podjezdzaniu pod osniezone gory .. J. 34 |
Data: Marzec 11 2008 16:39:53 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: sloneczko | dziekuje wszystkim za szybkie odpowiedzi :) 35 |
Data: Marzec 11 2008 16:44:06 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: J.F. | On Tue, 11 Mar 2008 16:39:53 +0100, sloneczko wrote: dziekuje wszystkim za szybkie odpowiedzi :) No wiesz, zeby napedzic obie osie to i w skrzyni trzeba troche zmian zrobic, wiec w pewnym stopniu [niewielkim] mialas racje :-) J. 36 |
Data: Marzec 11 2008 16:47:47 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: majcher |
czesc :)Mam autko A3 2.0T z DSG od pół roku. Trochę wcześniej poczytałem o DSG i uważam że to był bardzo dobry wybór. Polecam do przeczytania http://www.motofakty.pl/artykul/przekladnia_dsg_2.html 37 |
Data: Marzec 11 2008 16:50:34 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: majcher |
czesc :)http://www.motoforum.pl/Magazyn/200519/golf_dsg.html ""To prawdziwa rewolucja w dziedzinie skrzyń przekładniowych, wystarczy raz przejechać się samochodem z taką skrzynią by nie chcieć nic innego. DSG to jakby dwie skrzynie z osobnym sprzęgłem - jedna obsługuje biegi nieparzyste, druga biegi parzyste. Działa to w sposób następujący: gdy skrzynia wykryje konieczność zmiany biegu, zapina zadane przełożenie na drugiej skrzyni tak by było już gotowe. Dzięki temu zmiana przełożenia jest natychmiastowa, trwa 0,03-0,04 sekundy. W praktyce zmiana biegu jest niezauważalna, nie ma żadnych szarpnięć i chwil zastanawiania, jedynie obrotomierz i dźwięk silnika sygnalizują zmianę biegu, zarówno w trybie zwykłym jak i sportowym. W tym drugim trybie zmienia się jedynie liczba obrotów, przy której następuje zmiana przełożenia. Tak naprawdę nie wiadomo po co istnieje w tej skrzyni sekwencyjny tryb manualny, gdyż automat zmienia biegi szybciej i płynniej niż kierowca. Jeśli ktoś nie wierzy niech wypróbuje, a wątpliwości rozwieją się natychmiast."" 38 |
Data: Marzec 11 2008 12:03:45 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: Pete |
Tak naprawdę nie wiadomo po co istnieje w tej skrzyni sekwencyjny tryb Po to, żeby kierowca mógł decydować w którym momencie (przy jakich obrotach) ta zmiana biegu nastąpi. PS: Wiem, że to tylko cytat jakiegoś pismaka. Pozdr. Pete 39 |
Data: Marzec 11 2008 17:44:37 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: jarry | Tak naprawdę nie wiadomo po co istnieje w tej skrzyni sekwencyjny tryb manualny, gdyż automat zmienia biegi szybciej i płynniej niż kierowca. Teztak myślałem po co tiptronic? Aż pojechałem w Alpy i na podjeździe naprawdę długim (13km) i krętym (co chwila 180) okazało się że normalny tryb strasznie męczy silnik, sporo za niskie obroty były, a sportowy znowu za wysokie obroty dawał (znacząco). Oczywiście możnaby zmieniać co chwila sport na normal i z powrotem ale tiptronic okazał się wybawieniem. Tym bardziej że skrzynia nie mogła przewidzieć że zaraz będzie bardzo stromy podjazd (taki na jedynkę!!) a ja jak najbardziej. To był jak na razie jedyny moment że tiptronic się przydał, poza tym jadę 99% na D a 1% na sporcie (jakieś cieższe wyprzedzanie pod górę jak jest 7 osób w aucie :) ) j. 40 |
Data: Marzec 11 2008 18:36:23 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: Damian / TNC.pl |
- czy takie cos nie psuje sie zbyt czesto? Napewno nie psuje sie czesciej niz inne/normalne automaty. Problem zaczyna sie gdy sie jednak popsuje. Fachowcow od tej skrzyni praktycznie nie ma. Wroclaw,Poznan,Szczecin,Gorzow i Zielona Gora - w tych miastach nikt nawet nie ma pojecia czym jest DSG. Kazdy odsyla dalej. W W-wie jest firma ktora sie podejmuje napraw. Koszt naprawy +/- 9000 - 10000 zl, gdzie taka sama naprawa normalnej skrzyni kosztowalaby 4000-5000 zl. U nas w firmie w Passacie skrzynia poszla po 70.000 km, ale nie mozna tego traktowac jako wyznacznik, bo i tak mimo wszystko nadal uwazam, ze to jedna z najlepszych skrzyn na rynku... 41 |
Data: Marzec 11 2008 19:36:05 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: jarry |
Mam nadzieję że z upływem czasu skrzynia będzie coraz lepiej "oblatana" przez wszelkiej maści serwisantów, w końcu zawsze nowinki kiedyś przestają nimi być :) 42 |
Data: Marzec 11 2008 19:50:05 | Temat: Re: skrzynia DSG | Autor: J.F. | On Tue, 11 Mar 2008 18:36:23 +0100, Damian / TNC.pl wrote: W W-wie jest firma ktora sie podejmuje napraw. Koszt naprawy +/- 9000 - Tak nawiasem mowiac to przy takiej cenie chyba warto spytac ile kosztuje nowa skrzynia ASO .. i kupic na szrocie. J. |