Grupy dyskusyjne   »   skrzynia DSG

skrzynia DSG



1 Data: Marzec 11 2008 13:59:28
Temat: skrzynia DSG
Autor: sloneczko 

czesc :)
nie znam sie na samochodach i nie mam zadnego pojecia co to jest skrzynia
biegów DSG, dlatego tez mam kilka pytan (moze ktos mi odpowie :)  )   :
- czy taka skrzynia jest lepsza niz zwykla reczna?
- czy trudno wyprzedza sie inne samochodziki ;) jak sie ma DSG?
- czy jak jest w samochodzie skrzynia biegów DSG, to czy samochód zuzywa
wiecej paliwa niz wyposazony w zwykla, manualna skrzynie biegow?
- czy takie cos nie psuje sie zbyt czesto?
- co jest lepsze: DSG czy 4MOTION (ale tez nie wiem co to jest :(( .....
wiem tylko, ze tez cos dotycace biegow )

Jak by ktos wiedzial i by mi odpowiedzial, bardzo bym sie ucieszyla :).
Dziekuje wam z gory i pozdrawiam :) .
Dorota.



2 Data: Marzec 11 2008 14:09:19
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: jarry 

czesc :)
nie znam sie na samochodach i nie mam zadnego pojecia co to jest skrzynia biegów DSG, dlatego tez mam kilka pytan (moze ktos mi odpowie :)  )   :
Jest to bardzo nowoczesna skrzynia biegów z dwoma sprzęgłami, nie wnikając w szczegóły dużo szybciej działa

- czy taka skrzynia jest lepsza niz zwykla reczna?
A to już zależy od preferencji, dla mnie tak i dla wielu osób z mojego grona też (żona jest przeszczęśliwa bo to w jej autku), znam też osoby które jak zobaczyły że mamy automat to powiedziały "...błeeee automat :( hihihi

- czy trudno wyprzedza sie inne samochodziki ;) jak sie ma DSG?
To zależy jakiej mocy silnik, ale generalnie wciskasz gaz i autko redukuje i przyspiesza, szybko miło i automatycznie

- czy jak jest w samochodzie skrzynia biegów DSG, to czy samochód zuzywa wiecej paliwa niz wyposazony w zwykla, manualna skrzynie biegow?
Chyba zależy od stylu jazdy, mój kolega ma silnik 1.9 manual a ja 2.0 DSG i mój mi znacząco mniej pali (a katalogowo powinien troszkę więcej), ale generalnie więcej niż pół litra na 100 km to pewnie przy tych samych parametrach od manuala pewnie spali, przy starych automatach to było 1-2 litry nawet

- czy takie cos nie psuje sie zbyt czesto?
nie mam pojęcia i nie chcę mieć doświadczeń, przed zakupem dzwoniłem do serwisów VW i podpytywałem, krzepiąco nie mieli zastrzeżeń co do awaryjności skrzyń DSG

- co jest lepsze: DSG czy 4MOTION (ale tez nie wiem co to jest :(( .....
DSG to typ skrzyni biegów, 4MOTION to inaczej 4x4 czyli napęd na 4 koła, może występować dla skrzyń manualnych i automatycznych

wiem tylko, ze tez cos dotycace biegow )
no raczej nie biegów tylko kół :)

Jak by ktos wiedzial i by mi odpowiedzial, bardzo bym sie ucieszyla :).
Dziekuje wam z gory i pozdrawiam :) .
Dorota.
Myślę że coś pomogłem, pozdrawiam imienniczkę mojej żony :)

j.

3 Data: Marzec 11 2008 14:14:15
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: Boombastic 

- czy jak jest w samochodzie skrzynia biegów DSG, to czy samochód zuzywa wiecej paliwa niz wyposazony w zwykla, manualna skrzynie biegow?
Chyba zależy od stylu jazdy, mój kolega ma silnik 1.9 manual a ja 2.0 DSG i mój mi znacząco mniej pali (a katalogowo powinien troszkę więcej), ale generalnie więcej niż pół litra na 100 km to pewnie przy tych samych parametrach od manuala pewnie spali, przy starych automatach to było 1-2 litry nawet

A nie powinien palić tyle ile manual? Przecież nie ma tam strat związanych z przekładnią.

4 Data: Marzec 11 2008 14:27:59
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: jarry 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w wiadomości

- czy jak jest w samochodzie skrzynia biegów DSG, to czy samochód zuzywa wiecej paliwa niz wyposazony w zwykla, manualna skrzynie biegow?
Chyba zależy od stylu jazdy, mój kolega ma silnik 1.9 manual a ja 2.0 DSG i mój mi znacząco mniej pali (a katalogowo powinien troszkę więcej), ale generalnie więcej niż pół litra na 100 km to pewnie przy tych samych parametrach od manuala pewnie spali, przy starych automatach to było 1-2 litry nawet

A nie powinien palić tyle ile manual? Przecież nie ma tam strat związanych z przekładnią.

Na chłopski rozum biorąc to każde urządzenie działając zużywa energię i musi ona zostać dostarczona, w przypadku autek najczęściej będzie to z paliwka. Nawet jak włączysz dmuchawę czy światła to już zużycie paliwa rośnie, klima czy skrzynia automatyczna nie powinny być wyjątkiem. Ale sprawdziłem w książce z danymi technicznymi:

miasto, trasa, cykl mieszany
manual : 7,6 5,2 6,0
automat DSG: 8,3 5,4 6,5

Patrząc na mieszany trafiłem w dziesiątkę :)

5 Data: Marzec 11 2008 15:31:01
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: J.F. 

On Tue, 11 Mar 2008 14:27:59 +0100,  jarry wrote:

Na chłopski rozum biorąc to każde urządzenie działając zużywa energię i musi ona
zostać dostarczona, w przypadku autek najczęściej będzie to z paliwka. Nawet jak
włączysz dmuchawę czy światła to już zużycie paliwa rośnie, klima czy skrzynia
automatyczna nie powinny być wyjątkiem. Ale sprawdziłem w książce z danymi
technicznymi:

Ale na przelaczanie biegow nie trzeba duzo mocy.
Reka cie przeciez nie boli po jezdzie.

Tak naprawde licza sie straty w napedzie oraz trafienie
w optymalna prace silnika.

Pod pierwszym wzgledem DSG niewiele sie rozni od zwyklej skrzyni,
pod drugim .. kto wie, moze byc lepszy niz przecietny kierowca,
a nie fabryczny, przeszkolony jak uzyskac dobry wynik na tescie.

J.

miasto, trasa, cykl mieszany
manual : 7,6 5,2 6,0
automat DSG: 8,3 5,4 6,5

Patrząc na mieszany trafiłem w dziesiątkę :)

6 Data: Marzec 11 2008 15:35:03
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: Boombastic 

Na chłopski rozum biorąc to każde urządzenie działając zużywa energię i musi ona zostać dostarczona, w przypadku autek najczęściej będzie to z paliwka. Nawet jak włączysz dmuchawę czy światła to już zużycie paliwa rośnie, klima czy skrzynia automatyczna nie powinny być wyjątkiem. Ale sprawdziłem w książce z danymi technicznymi:

Jak na chłopki rozum ma zużywać energię skrzynia działajaca tak samo jak manual bez strat? Co ciekawe patrząc na np. Golfa z silnikiem 1,4 TSI 170 KM rodzaj skrzyni biegów nie ma znaczenia - spalanie jest podane takie samo dla skrzyń 6 biegowych. Przy 1,4 TSI 140 KM róznice już wystepują, ale trochę zaskakujące, bo w mieście DSG pali więcej o 0,2 l, ale na trasie pali już mniej o 0,1 l. Średnie spalanie identyczne. Czyli mam rację, że powinny palic podobnie ze względu na konstrukcję skrzyni.

7 Data: Marzec 11 2008 13:28:27
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: Massai 

Boombastic nastukał(-a):

> > - czy jak jest w samochodzie skrzynia biegów DSG, to czy samochód
> > zuzywa  wiecej paliwa niz wyposazony w zwykla, manualna skrzynie
> > biegow?
> Chyba zależy od stylu jazdy, mój kolega ma silnik 1.9 manual a ja
> 2.0 DSG  i mój mi znacząco mniej pali (a katalogowo powinien
> troszkę więcej), ale  generalnie więcej niż pół litra na 100 km to
> pewnie przy tych samych  parametrach od manuala pewnie spali, przy
> starych automatach to było 1-2  litry nawet

A nie powinien palić tyle ile manual? Przecież nie ma tam strat
związanych z przekładnią.

W katalogach podają że z DSG mniej palą...

--
Pozdro
Massai

8 Data: Marzec 11 2008 15:26:42
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: Tomasz Pyra 

Boombastic pisze:

A nie powinien palić tyle ile manual? Przecież nie ma tam strat związanych z przekładnią.

Tylko pytania:
- czy ma tyle samo biegów i tak samo zestopniowane?
- czy silnik jest identyczny i ma taką samą charakterystykę?

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

9 Data: Marzec 11 2008 15:30:32
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: Axel 

"Boombastic"  wrote in message

- czy jak jest w samochodzie skrzynia biegów DSG, to czy samochód
zuzywa  wiecej paliwa niz wyposazony w zwykla, manualna skrzynie biegow?
Chyba zależy od stylu jazdy, mój kolega ma silnik 1.9 manual a ja 2.0
DSG  i mój mi znacząco mniej pali (a katalogowo powinien troszkę
więcej), ale  generalnie więcej niż pół litra na 100 km to pewnie przy
tych samych  parametrach od manuala pewnie spali, przy starych
automatach to było 1-2  litry nawet
A nie powinien palić tyle ile manual? Przecież nie ma tam strat
związanych z  przekładnią.

Mokre sprzegla powoduja straty.

--
Axel

10 Data: Marzec 11 2008 15:40:20
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: Boombastic 

A nie powinien palić tyle ile manual? Przecież nie ma tam strat
związanych z  przekładnią.

Mokre sprzegla powoduja straty.

A gdzie masz mokre sprzęgło w DSG?

11 Data: Marzec 11 2008 16:52:37
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w wiadomości

A nie powinien palić tyle ile manual? Przecież nie ma tam strat
związanych z  przekładnią.

Mokre sprzegla powoduja straty.

A gdzie masz mokre sprzęgło w DSG?

Znaczy się jest to wielotarczowe mokre sprzęgło pewnie takie jak w motocyklach, ale gdzie ono generuje straty?

12 Data: Marzec 11 2008 18:48:20
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: DoQ  

Boombastic  napisał(a):


Znaczy się jest to wielotarczowe mokre sprzęgło pewnie takie jak w
motocyklach, ale gdzie ono generuje straty?

Jesli tarcze i reszta osprzętu sprzęgła kąpie się w oleju, to zawsze będą
powstawac minimalne choćby straty poprzez opory jakie powoduje ow olej :)


Pozdrawiam
Pawel
 


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

13 Data: Marzec 11 2008 20:12:13
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: Boombastic 


Użytkownik "DoQ "  napisał w wiadomości

Boombastic  napisał(a):


Znaczy się jest to wielotarczowe mokre sprzęgło pewnie takie jak w
motocyklach, ale gdzie ono generuje straty?

Jesli tarcze i reszta osprzętu sprzęgła kąpie się w oleju, to zawsze będą
powstawac minimalne choćby straty poprzez opory jakie powoduje ow olej :)

Tak, tak, jak przy ciernym suchym. Tez się może poslizgnąc. Nie rozdzielajmy włosa na czworo.

14 Data: Marzec 11 2008 19:56:33
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: DoQ 

Boombastic  napisał(a):


> Jesli tarcze i reszta osprzętu sprzęgła kąpie się w oleju, to zawsze będą
> powstawac minimalne choćby straty poprzez opory jakie powoduje ow olej :)
Tak, tak, jak przy ciernym suchym. Tez się może poslizgnąc. Nie rozdzielajmy
włosa na czworo.

"Spięte" sprzęgło suche wiruje w powietrzu, mokre caly czas w oleju... :)



Pozdrawiam
Pawel


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

15 Data: Marzec 11 2008 21:29:56
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: Boombastic 


Użytkownik "DoQ"  napisał w wiadomości

Boombastic  napisał(a):


> Jesli tarcze i reszta osprzętu sprzęgła kąpie się w oleju, to zawsze > będą
> powstawac minimalne choćby straty poprzez opory jakie powoduje ow olej > :)
Tak, tak, jak przy ciernym suchym. Tez się może poslizgnąc. Nie rozdzielajmy
włosa na czworo.

"Spięte" sprzęgło suche wiruje w powietrzu, mokre caly czas w oleju... :)

Pamiętając ile oleju wchodziło do mokrych sprzęgieł w motocyklach to raczej we mgle olejowej a nie oleju jako takim.

16 Data: Marzec 11 2008 20:39:12
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: DoQ  

Boombastic  napisał(a):

Pamiętając ile oleju wchodziło do mokrych sprzęgieł w motocyklach to raczej
we mgle olejowej a nie oleju jako takim.

E no nie gadaj, to przeciez wspolny olej z silnikowym i calkiem sporo go tam
plywa:)

Pozdrawiam
Pawel

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

17 Data: Marzec 11 2008 21:42:01
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: Boombastic 

Pamiętając ile oleju wchodziło do mokrych sprzęgieł w motocyklach to raczej
we mgle olejowej a nie oleju jako takim.

E no nie gadaj, to przeciez wspolny olej z silnikowym i calkiem sporo go tam
plywa:)

A figę. W dwusuwach nie.

18 Data: Marzec 11 2008 20:50:26
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: DoQ 

Boombastic  napisał(a):

> E no nie gadaj, to przeciez wspolny olej z silnikowym i calkiem sporo go
> tam
> plywa:)
A figę. W dwusuwach nie.

No zgoda, tyle ze czterosuwy sa jednak bardziej powszechne niz dwusuwy.
Wracajac do tematu. Chodzi o to, ze plywajace w oleju sprzeglo DSG moze
bezproduktywnie mieszac oliwe -  w efekcie czego zuzycie paliwa niewiele
wzrosnie, symbolicznie ale ktos sie moze uczepic.


Pozdrawiam
Pawel


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

19 Data: Marzec 11 2008 21:54:50
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: Boombastic 

No zgoda, tyle ze czterosuwy sa jednak bardziej powszechne niz dwusuwy.
Wracajac do tematu. Chodzi o to, ze plywajace w oleju sprzeglo DSG moze
bezproduktywnie mieszac oliwe -  w efekcie czego zuzycie paliwa niewiele
wzrosnie, symbolicznie ale ktos sie moze uczepic.

A ja myślę, że to nie ma znaczenia. Zobacz ile oleju jest pompowane przez silnik czy ile chłodziwa przez pompe wody. To są tak znikome opory że nie mają znaczenia  praktyce.

20 Data: Marzec 11 2008 21:01:31
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: DoQ 

Boombastic  napisał(a):

A ja myślę, że to nie ma znaczenia. Zobacz ile oleju jest pompowane przez
silnik czy ile chłodziwa przez pompe wody. To są tak znikome opory że nie
mają znaczenia  praktyce.

Oj maja. Pojezdzij dluzej na oleju 0W40 i pozniej zalej silnik jakims 10W60 -
na bank odczujesz roznice. Podobny efekt widac w niektorych skrzyniach biegow.
Przy  mocno schlodzonym oleju bywaja problemy z przelaczaniem, a niektore moga
nawet "przeciagac" na luzie :)


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

21 Data: Marzec 11 2008 22:15:43
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: Boombastic 

Oj maja. Pojezdzij dluzej na oleju 0W40 i pozniej zalej silnik jakims 10W60 -
na bank odczujesz roznice. Podobny efekt widac w niektorych skrzyniach biegow.
Przy  mocno schlodzonym oleju bywaja problemy z przelaczaniem, a niektore moga
nawet "przeciagac" na luzie :)

Ale to krótko i przy - 20 st. C.

22 Data: Marzec 12 2008 20:21:13
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: Axel 

"Boombastic"  wrote in message

No zgoda, tyle ze czterosuwy sa jednak bardziej powszechne niz dwusuwy.
Wracajac do tematu. Chodzi o to, ze plywajace w oleju sprzeglo DSG moze
bezproduktywnie mieszac oliwe -  w efekcie czego zuzycie paliwa niewiele
wzrosnie, symbolicznie ale ktos sie moze uczepic.
A ja myślę, że to nie ma znaczenia. Zobacz ile oleju jest pompowane przez
silnik czy ile chłodziwa przez pompe wody. To są tak znikome opory że nie
mają znaczenia  praktyce.

Ciekawe, bo producenci twierdza, ze dzieki zastosowaniu suchych sprzegiel w
najnowszych DSG ograniczyli zuzycie paliwa o 0,4l na 100 km... to chyba nie
jest "znikome"?

--
Axel

23 Data: Marzec 12 2008 20:31:42
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: Boombastic 

Ciekawe, bo producenci twierdza, ze dzieki zastosowaniu suchych sprzegiel w najnowszych DSG ograniczyli zuzycie paliwa o 0,4l na 100 km... to chyba nie jest "znikome"?

Już podawałem przykłady zużycia paliwa w takim samym silniku ze skrzynia DSG i zwykła 6 biegową i różnica była znikoma w jedną i w drugą stronę.
Poza tym czy ty czasem nie mylisz sprzęgła mokrego od przekładni hydrokinetycznej? Bo to są dwa zupełnie różne układy.

24 Data: Marzec 12 2008 21:58:23
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: Axel 

"Boombastic"  wrote in message

Ciekawe, bo producenci twierdza, ze dzieki zastosowaniu suchych
sprzegiel  w najnowszych DSG ograniczyli zuzycie paliwa o 0,4l na 100
km... to chyba  nie jest "znikome"?
Już podawałem przykłady zużycia paliwa w takim samym silniku ze skrzynia
DSG  i zwykła 6 biegową i różnica była znikoma w jedną i w drugą stronę.

A ktos inny podawal roznice wlasnie w ta....

Poza tym czy ty czasem nie mylisz sprzęgła mokrego od przekładni
hydrokinetycznej? Bo to są dwa zupełnie różne układy.

Nie, nie myle. W ostatnim Motorze jest artykul o nowych DSG - stamtad sa te
informacje.

--
Axel

25 Data: Marzec 12 2008 22:02:54
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Axel"  napisał w wiadomości

"Boombastic"  wrote in message

Ciekawe, bo producenci twierdza, ze dzieki zastosowaniu suchych
sprzegiel  w najnowszych DSG ograniczyli zuzycie paliwa o 0,4l na 100
km... to chyba  nie jest "znikome"?
Już podawałem przykłady zużycia paliwa w takim samym silniku ze skrzynia
DSG  i zwykła 6 biegową i różnica była znikoma w jedną i w drugą stronę.

A ktos inny podawal roznice wlasnie w ta....

To sobie wejdź na stronę VW i porównaj porównywalne to sam zobaczysz, że mam rację (bazujac na danych producenta).

26 Data: Marzec 11 2008 22:14:33
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: jarry 

Pamiętając ile oleju wchodziło do mokrych sprzęgieł w motocyklach to raczej
we mgle olejowej a nie oleju jako takim.

E no nie gadaj, to przeciez wspolny olej z silnikowym i calkiem sporo go tam
plywa:)

Tradycyjne 6 biegowe DSG mają koło 5 litrów oleju. Nowość DSG 7 biegowa jest tak zwaną suchą skrzynią, ograniczyli ilość oleju do 0,5 litra.

27 Data: Marzec 11 2008 21:26:46
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 11 Mar 2008 20:12:13 +0100, "Boombastic"
 wrote:

Jesli tarcze i reszta osprzętu sprzęgła kąpie się w oleju, to zawsze będą
powstawac minimalne choćby straty poprzez opory jakie powoduje ow olej :)

Tak, tak, jak przy ciernym suchym. Tez się może poslizgnąc. Nie rozdzielajmy
włosa na czworo.

Nie chodzi o stan zasprzęglenia, tylko rozsprzęglenia. W skrzyni DSG
masz kilak takich sprzęgieł i tylko jedno z nich jest zasprzęglone.
Reszta bezproduktywnie bełta olej.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

28 Data: Marzec 11 2008 13:29:51
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: Massai 

jarry nastukał(-a):

> czesc :)
> nie znam sie na samochodach i nie mam zadnego pojecia co to jest
> skrzynia  biegów DSG, dlatego tez mam kilka pytan (moze ktos mi
> odpowie :)  )   :
Jest to bardzo nowoczesna skrzynia biegów z dwoma sprzęgłami, nie
wnikając w szczegóły dużo szybciej działa

Brakuje tu słowa "automatyczna" ;-)
Bardzo nowoczesna i chwalona automatyczna skrzynia z dwoma sprzęgłami.

--
Pozdro
Massai

29 Data: Marzec 11 2008 10:36:31
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: Pete 


Użytkownik "sloneczko" wrote

- czy jak jest w samochodzie skrzynia biegów DSG, to czy samochód zuzywa
wiecej paliwa niz wyposazony w zwykla, manualna skrzynie biegow?

Wejdź na stronę producenta i porównaj te same wersje silnikowe z różnymi
skrzyniami.  Generalnie spalanie powinno być bardzo zbliżone.


- co jest lepsze: DSG czy 4MOTION

Gdybym miał wybierać pomiędzy skrzynią a napędem, to wybrałbym 4motion, pod
warunkiem że to nie haldex tylko torsen.  Choć nie wiem czy VW/Skoda/Seat
pakują jeszcze gdzieś torsena.  Kiedyś Pasek miał torsena, a teraz już chyba
haldex.

Pozdr.
Pete

30 Data: Marzec 11 2008 22:27:14
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: Hektor 

Użytkownik "Pete"  napisał


Choć nie wiem czy VW/Skoda/Seat pakują jeszcze gdzieś torsena.

Touareq i Phaeton (? pisownia).

31 Data: Marzec 12 2008 23:19:49
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: Grejon 

Hektor pisze:

Touareq
^
g

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

32 Data: Marzec 12 2008 23:20:53
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: Grejon 

Grejon pisze:

Hektor pisze:

Touareq
       ^
g

Kurka coś mi się podkreślenie rozjechało :). Powinno być Touareg :) O!

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

33 Data: Marzec 11 2008 15:50:23
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: J.F. 

On Tue, 11 Mar 2008 13:59:28 +0100,  sloneczko wrote:

nie znam sie na samochodach i nie mam zadnego pojecia co to jest skrzynia
biegów DSG, dlatego tez mam kilka pytan (moze ktos mi odpowie :)  )   :
- czy taka skrzynia jest lepsza niz zwykla reczna?

Zalezy co kto lubi :-)

- czy takie cos nie psuje sie zbyt czesto?

Moze i nie, ale za to jak sie zepsuje to bedzie drooogo kosztowalo.

No i ciekawe jak ze sprzeglem - ta ma dwa, to wymiana tez
bedzie kosztowna, ale moze razem wytrzymaja ze 300kkm.

- co jest lepsze: DSG czy 4MOTION (ale tez nie wiem co to jest :(( .....
wiem tylko, ze tez cos dotycace biegow )

Nie, to naped na 4 kola.
I znow kwestia co kto lubi - wieksze spalanie, potencjalnie drozsze
naprawy, czy mniej problemow przy podjezdzaniu pod osniezone gory ..

J.

34 Data: Marzec 11 2008 16:39:53
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: sloneczko 

dziekuje wszystkim za szybkie odpowiedzi :)
a jesli chodzi o 4MOTION to szczegolnie dziekuje, bo ja myslalam, ze to jest
skrzynia biegow :) hihi a to jak napisaliscie naped 4x4.
Dziekuje bardzo.
Pozdrawiam :) .

35 Data: Marzec 11 2008 16:44:06
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: J.F. 

On Tue, 11 Mar 2008 16:39:53 +0100,  sloneczko wrote:

dziekuje wszystkim za szybkie odpowiedzi :)
a jesli chodzi o 4MOTION to szczegolnie dziekuje, bo ja myslalam, ze to jest
skrzynia biegow :) hihi a to jak napisaliscie naped 4x4.

No wiesz, zeby napedzic obie osie to i w skrzyni trzeba troche zmian
zrobic, wiec w pewnym stopniu [niewielkim] mialas racje :-)

J.

36 Data: Marzec 11 2008 16:47:47
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: majcher 


Użytkownik "sloneczko"  napisał w wiadomości

czesc :)
nie znam sie na samochodach i nie mam zadnego pojecia co to jest skrzynia
biegów DSG, dlatego tez mam kilka pytan (moze ktos mi odpowie :)  )   :
- czy taka skrzynia jest lepsza niz zwykla reczna?
- czy trudno wyprzedza sie inne samochodziki ;) jak sie ma DSG?
- czy jak jest w samochodzie skrzynia biegów DSG, to czy samochód zuzywa
wiecej paliwa niz wyposazony w zwykla, manualna skrzynie biegow?
- czy takie cos nie psuje sie zbyt czesto?
- co jest lepsze: DSG czy 4MOTION (ale tez nie wiem co to jest :(( .....
wiem tylko, ze tez cos dotycace biegow )
Mam autko A3 2.0T z DSG od pół roku. Trochę wcześniej poczytałem o DSG i
uważam że to był bardzo dobry wybór. Polecam do przeczytania
http://www.motofakty.pl/artykul/przekladnia_dsg_2.html

37 Data: Marzec 11 2008 16:50:34
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: majcher 


Użytkownik "sloneczko"  napisał w wiadomości

czesc :)
nie znam sie na samochodach i nie mam zadnego pojecia co to jest skrzynia
biegów DSG, dlatego tez mam kilka pytan (moze ktos mi odpowie :)  )   :
- czy taka skrzynia jest lepsza niz zwykla reczna?
- czy trudno wyprzedza sie inne samochodziki ;) jak sie ma DSG?
- czy jak jest w samochodzie skrzynia biegów DSG, to czy samochód zuzywa
wiecej paliwa niz wyposazony w zwykla, manualna skrzynie biegow?
- czy takie cos nie psuje sie zbyt czesto?
- co jest lepsze: DSG czy 4MOTION (ale tez nie wiem co to jest :(( .....
wiem tylko, ze tez cos dotycace biegow )

Jak by ktos wiedzial i by mi odpowiedzial, bardzo bym sie ucieszyla :).
Dziekuje wam z gory i pozdrawiam :) .
Dorota.
http://www.motoforum.pl/Magazyn/200519/golf_dsg.html
""To prawdziwa rewolucja w dziedzinie skrzyń przekładniowych, wystarczy raz
przejechać się samochodem z taką skrzynią by nie chcieć nic innego. DSG to
jakby dwie skrzynie z osobnym sprzęgłem - jedna obsługuje biegi nieparzyste,
druga biegi parzyste. Działa to w sposób następujący: gdy skrzynia wykryje
konieczność zmiany biegu, zapina zadane przełożenie na drugiej skrzyni tak
by było już gotowe. Dzięki temu zmiana przełożenia jest natychmiastowa, trwa
0,03-0,04 sekundy. W praktyce zmiana biegu jest niezauważalna, nie ma
żadnych szarpnięć i chwil zastanawiania, jedynie obrotomierz i dźwięk
silnika sygnalizują zmianę biegu, zarówno w trybie zwykłym jak i sportowym.
W tym drugim trybie zmienia się jedynie liczba obrotów, przy której
następuje zmiana przełożenia. Tak naprawdę nie wiadomo po co istnieje w tej
skrzyni sekwencyjny tryb manualny, gdyż automat zmienia biegi szybciej i
płynniej niż kierowca. Jeśli ktoś nie wierzy niech wypróbuje, a wątpliwości
rozwieją się natychmiast.""

38 Data: Marzec 11 2008 12:03:45
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: Pete 


Użytkownik "majcher" wrote

Tak naprawdę nie wiadomo po co istnieje w tej skrzyni sekwencyjny tryb
manualny, gdyż automat zmienia biegi szybciej i płynniej niż kierowca.

Po to, żeby kierowca mógł decydować w którym momencie (przy jakich obrotach)
ta zmiana biegu nastąpi.

PS: Wiem, że to tylko cytat jakiegoś pismaka.

Pozdr.
Pete

39 Data: Marzec 11 2008 17:44:37
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: jarry 

Tak naprawdę nie wiadomo po co istnieje w tej skrzyni sekwencyjny tryb manualny, gdyż automat zmienia biegi szybciej i płynniej niż kierowca.

Po to, żeby kierowca mógł decydować w którym momencie (przy jakich obrotach) ta zmiana biegu nastąpi.

PS: Wiem, że to tylko cytat jakiegoś pismaka.

Teztak myślałem po co tiptronic? Aż pojechałem w Alpy i na podjeździe naprawdę długim (13km) i krętym (co chwila 180) okazało się że normalny tryb strasznie męczy silnik, sporo za niskie obroty były, a sportowy znowu za wysokie obroty dawał (znacząco). Oczywiście możnaby zmieniać co chwila sport na normal i z powrotem ale tiptronic okazał się wybawieniem. Tym bardziej że skrzynia nie mogła przewidzieć że zaraz będzie bardzo stromy podjazd (taki na jedynkę!!) a ja jak najbardziej. To był jak na razie jedyny moment że tiptronic się przydał, poza tym jadę 99% na D a 1% na sporcie (jakieś cieższe wyprzedzanie pod górę jak jest 7 osób w aucie :) )

j.

40 Data: Marzec 11 2008 18:36:23
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: Damian / TNC.pl 


Użytkownik "sloneczko" <

- czy takie cos nie psuje sie zbyt czesto?

Napewno nie psuje sie czesciej niz inne/normalne automaty.
Problem zaczyna sie gdy sie jednak popsuje.
Fachowcow od tej skrzyni praktycznie nie ma.
Wroclaw,Poznan,Szczecin,Gorzow i Zielona Gora - w tych miastach
nikt nawet nie ma pojecia czym jest DSG. Kazdy odsyla dalej.
W W-wie jest firma ktora sie podejmuje napraw. Koszt naprawy +/- 9000 - 10000 zl,
gdzie taka sama naprawa normalnej skrzyni kosztowalaby 4000-5000 zl.
U nas w firmie w Passacie skrzynia poszla po 70.000 km, ale nie mozna tego traktowac jako wyznacznik,
bo i tak mimo wszystko nadal uwazam, ze to jedna z najlepszych skrzyn na rynku...

41 Data: Marzec 11 2008 19:36:05
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: jarry 


Użytkownik "Damian / TNC.pl"  napisał w wiadomości


Użytkownik "sloneczko" <
- czy takie cos nie psuje sie zbyt czesto?

Napewno nie psuje sie czesciej niz inne/normalne automaty.
Problem zaczyna sie gdy sie jednak popsuje.
Fachowcow od tej skrzyni praktycznie nie ma.
Wroclaw,Poznan,Szczecin,Gorzow i Zielona Gora - w tych miastach
nikt nawet nie ma pojecia czym jest DSG. Kazdy odsyla dalej.
W W-wie jest firma ktora sie podejmuje napraw. Koszt naprawy +/- 9000 - 10000 zl,
gdzie taka sama naprawa normalnej skrzyni kosztowalaby 4000-5000 zl.
U nas w firmie w Passacie skrzynia poszla po 70.000 km, ale nie mozna tego traktowac jako wyznacznik,
bo i tak mimo wszystko nadal uwazam, ze to jedna z najlepszych skrzyn na rynku...

Mam nadzieję że z upływem czasu skrzynia będzie coraz lepiej "oblatana" przez wszelkiej maści serwisantów, w końcu zawsze nowinki kiedyś przestają nimi być :)

42 Data: Marzec 11 2008 19:50:05
Temat: Re: skrzynia DSG
Autor: J.F. 

On Tue, 11 Mar 2008 18:36:23 +0100,  Damian / TNC.pl wrote:

W W-wie jest firma ktora sie podejmuje napraw. Koszt naprawy +/- 9000 -
10000 zl,
gdzie taka sama naprawa normalnej skrzyni kosztowalaby 4000-5000 zl.

Tak nawiasem mowiac to przy takiej cenie chyba warto spytac ile
kosztuje nowa skrzynia ASO .. i kupic na szrocie.

J.

skrzynia DSG



Grupy dyskusyjne