slalom szybki i tylny hamulec
1 | Data: Lipiec 15 2014 21:00:17 |
Temat: slalom szybki i tylny hamulec | |
Autor: loqash | Witam. 2 |
Data: Lipiec 16 2014 05:26:17 | Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec | Autor: Tmek |
poczytałem troszkę na forach i wszyscy są przeciwni tylnemu hamulcowi poza Moze taka moda w kregach wzajemnej adoracji. Kiedys wszyscy byli przeciwko uzywaniu przedniego, rysujac katastroficzne wizje smierci w wyniku przelotu przez kierownice. Teraz sa przeciwko tylnemu.. Hamowac silnikiem tez jest passe? Ja tam hamuje tylnym, szczegolnie na zakretach w pagorkach. I im jest bardziej mokro tym czesciej. Tmek 3 |
Data: Lipiec 16 2014 21:42:53 | Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec | Autor: MarcinJM | W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze: hamulec delikatnie by lekko dociążyć tył i lecieć dalej omijając słupki Hamulec (którykolwiek) = odciązenie tyłu Wiec: błąd logiczny. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" 4 |
Data: Lipiec 16 2014 23:01:02 | Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec | Autor: Magic | W dniu 2014-07-16 21:42, MarcinJM pisze: W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze: Użycie tylnego hebla dociska moto do asfaltu, więc nie masz racji. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: -- - 5 |
Data: Lipiec 17 2014 16:53:41 | Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec | Autor: MarcinJM | W dniu 2014-07-16 23:01, Magic pisze: W dniu 2014-07-16 21:42, MarcinJM pisze: Wg znanej mi fizyki (a innej nie ma) mam racje. Przyspieszanie dociska tył, odciaża przod, opoznianie dociska przód odciąża tył. Kropka. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" 6 |
Data: Lipiec 17 2014 18:28:14 | Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec | Autor: Magic | W dniu 2014-07-17 16:53, MarcinJM pisze: W dniu 2014-07-16 23:01, Magic pisze: To poobserwuj sobie może co się dzieje z jadącym motocyklem gdy użyjesz TYLKO tylnego hebla. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: -- - 7 |
Data: Lipiec 17 2014 20:21:26 | Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec | Autor: James | hamulec delikatnie by lekko dociążyć tył i lecieć dalej omijając słupki Wniosek jest prosty i oczywisty! Wciskając przedni hamulec robi się "stoppie", natomiast wciskając tylny robi się "wheelie". Teraz rozumiem dlaczego mi stawianie na gumę nie wychodziło z gazu... nie używałem tylnego hamulca! ;) -- James 8 |
Data: Lipiec 17 2014 21:27:28 | Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec | Autor: MarcinJM | W dniu 2014-07-17 18:28, Magic pisze: To poobserwuj sobie może co się dzieje z jadącym motocyklem gdy użyjesz A co sie dzieje niezwyklego? Wykraczającego poza elementarna fizyke. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" 9 |
Data: Lipiec 17 2014 22:13:36 | Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec | Autor: Hinek | Użytkownik "Magic" napisał Tył motocykla siada ale nie zwiększa się nacisk tylnego koła na podłoże. To tylko tylny zawias ściska się na skutek reakcji od zacisku hamulcowego. Kiedyś były motocykle z wahaczem pchanym z przodu. W takiej Gazeli przód np. podnosił się przy hamowaniu...ale jakoś na gumę nie szła od hamowania przodem :) -- Hinek 10 |
Data: Lipiec 17 2014 22:35:37 | Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec | Autor: Magic | W dniu 2014-07-17 22:13, Hinek pisze: Użytkownik "Magic" napisał Tylnego nie. Przedniego. To tylko tylny zawias ściska się na skutek reakcji od zacisku hamulcowego. Jeżeli zawias siada, to znaczy, że działa jednak jakaś siła w dół, nie ? W tym przypadku cały motocykl usiłuje "obrócić się" wokół osi tylnego koła. Spróbuj zrobić coś takiego na monocyklu to zaryjesz dziobem w ziemię. W motocyklu mamy przednie koło, które temu zapobiega, ale jest dociskane tą siłą mocniej do asfaltu. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: -- - 11 |
Data: Lipiec 18 2014 09:39:42 | Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec | Autor: MarcinJM | W dniu 2014-07-16 23:01, Magic pisze: W dniu 2014-07-16 21:42, MarcinJM pisze: Uzycie tylnego przy nieodpuszczonym gazie pozwala co najwyzej plynnie balansowac nad/podsterownosia, to samo przy uzyciu przedniego hampla jest bardziej zerojedynkowe (o wiele wieksza wydajnosc przedniego hamulca), ale bardziej efektywne, agresywne. Podobne zjawiska zachodza w jezdzie rajdowej samochodem, kiedy operujac rownoczesnie gazem i lewa noga hamulcem balansuje sie autem, istotnie wspomagajac kierowanie samochodem. Co nie zmiena absolutnie faktu, ze opozniajac pojazd odciazamy tyl, przyspieszajac dociążamy. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" 12 |
Data: Lipiec 18 2014 01:20:07 | Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec | Autor: WS | W dniu piątek, 18 lipca 2014 09:39:42 UTC+2 użytkownik MarcinJM napisał: Uzycie tylnego przy nieodpuszczonym gazie pozwala co najwyzej plynnie Nie tylko, czasem przydaje sie przy wolnej jezdzie (korki, trudniejszy teren) Mozna utrzymywac wyzsze obroty silnika - mniejsza szansa, ze zgasnie (+ moze jakis tam efekt zyroskopowy utryzymujacy pion?), a zeby sie za bardzo moto nie rozpedzal to operuje sie polsprzeglem + hamulcem (tylnym latwiej) WS 13 |
Data: Lipiec 18 2014 08:09:08 | Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec | Autor: AZ | On 2014-07-16, Magic wrote: W dniu 2014-07-16 21:42, MarcinJM pisze:Gdyby tak bylo to tylny hamulec bylby zajebiscie skuteczny a tymczasem byle mocniejsze jego nacisniecie = uslizg. -- Artur ZZR 1200 14 |
Data: Lipiec 18 2014 10:12:07 | Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec | Autor: Magic | W dniu 2014-07-18 10:09, AZ pisze: On 2014-07-16, Magic wrote: To akurat zależy od rozkładu mas. Poza tym patrz późniejsze moje posty. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: -- - 15 |
Data: Lipiec 18 2014 08:20:08 | Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec | Autor: AZ | On 2014-07-18, Magic wrote: W dniu 2014-07-18 10:09, AZ pisze:No i od tego co napisal MarcinJM - jakby nie bylo, opoznienie przesuwa to co ruchome na przod. -- Artur ZZR 1200 GSX-R 600 K6 16 |
Data: Lipiec 18 2014 10:15:56 | Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec | Autor: Piotr Rezmer | W dniu 2014-07-18 10:09, AZ pisze: Gdyby tak bylo to tylny hamulec bylby zajebiscie skuteczny a tymczasem MyĹlÄ, że prawda leży po Ĺrodku. Czyli jest minimalne zwiÄkszenie nacisku na przednie koło poprzez działanie zacisku na tarczÄ (czy też tarczy na zacisk) ale jednoczeĹnie można przekroczyÄ siłÄ tarcia statycznego opony przez zablokowanie tylnego koła -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar 17 |
Data: Lipiec 19 2014 19:44:59 | Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec | Autor: Grzegorz Rogala | W dniu 2014-07-18 10:09, AZ pisze: Gdyby tak bylo to tylny hamulec bylby zajebiscie skuteczny a tymczasemE tam. i to duze ETAM. Tylny hebel sie przydaje przy wyjsciach z winkla, przy jezdzie z pasazerem po sekwencji winkli ciasno nastepujacych po sobie jak gwaltowna zmiana kierunku destabilizuje motocykl, i nic sie nie slizga.. Ps. Jak komus brakuje winkli, to polecam Korsyke - o ja pierdole :)) -- Pozdr! Rogal GSX1300RL2 http://www.rogal.riders.pl -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: -- - 18 |
Data: Lipiec 16 2014 21:25:48 | Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec | Autor: kakmar | Dnia 15.07.2014 loqash napisał/a: Witam.Eeee, bez takich... Twist of the Wrist II, jak prawdziwie szukasz wiedzy. A spróbuj z przednim hamulcem, z umiarem, ale tak żeby siÄ lekko skompresowało przednie zawieszenie i zmniejszajÄ c lekko gaz. Potem za każdym najazdem trochÄ szybciej. Na ostatnim słupku puszczasz hebel, celujesz w bramkÄ i w palnik. Efekt który zauważyłem był doć dobry... koło tylne trzymało siÄ asfaltu Ogólnie hamujÄ c łatwiej skrÄcaÄ, przyĹpieszajÄ c prostowaÄ, ale samym tyłem na asfalcie to tak trochÄ bez sensu. Jeżdżenie "krowami" wymaga wiele patentów, w wiÄkszoĹci niepotrzebnych w zwykłych motocyklach.
Niespecjalnie, to takie placebo raczej, jak na poziomie kursu. czy jeżeli nawierzchnia bÄdzie mokra bÄdzie szansa że zaliczÄ glebÄ? Hamujesz odciÄ żone koło, ale jednoczeĹnie napÄdzane, wiÄc jak nie przesadzisz to nie. Macie może jakieĹ inne techniki?Jw. w moim mniemaniu ten sposób działa bardzo dobrze, koleĹ jeździ na torach i To kwestia ÄwiczeĹ, warunków i efektu jaki chcesz uzyskaÄ. Tył przy hamowaniu jest odciÄ żony, w motocyklach sportowych b.szybko siÄ Ĺlizga, w armaturach działa doć dobrze. Wszystko zależy, nie prostych odpowiedzi, trzeba trenowaÄ. CiĹnij mocniej, sprawdź co siÄ stanie ;) jak zdusisz silnik to masz szanse ładnie wyglebiÄ. -- kakmaratgmaildotcom 19 |
Data: Lipiec 17 2014 03:28:00 | Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec | Autor: Prawy | Instruktor zasugerowaďż˝ mi by (uwaga!!!) wjeďż˝dďż˝aďż˝ przez pierwszďż˝ bramkďż˝ Na zdrowy rozum to siła z łancucha równoważy w tą czy inną strone siłe z hamowania i gaz i hamulec razem wydają sie bez sensu. Chociaż sam czesto tak właśnie jadę w zakęt, czesto dodatkowo na półsprzęgle. Chodzi o szarpanie z silnika, coś może sie rozregulowało. 20 |
Data: Lipiec 17 2014 10:31:20 | Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec | Autor: Piotr Rezmer | W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze: Pytanie: czy przy wykonywaniu tego manewru wydaje się logiczna taka Myślę że dużo większy sens ma stosowanie tylnego hamulca podczas wolnej jazdy (prawie zerowe prędkości). Wtedy tylny hamulec wygładza nierówne działanie półsprzęgła i poprawia stabilność. Coś takiego ćwiczyliśmy na motocyklach enduro w ramach motoszkoły z Rafałem Górskim w Modlinie. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar 21 |
Data: Lipiec 17 2014 11:08:59 | Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec | Autor: Adampio | W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze: Mam pytanie odnośnie slalomu szybkiego Oszkurna, coś sie zmieniło przez niecałe dwa lata? W końcu roku 2012 zdawałem na A2 i był slalom z ósemkami ale nikt nigdzie nie mówił, że ma być szybki =:-O -- - Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com 22 |
Data: Lipiec 18 2014 11:10:10 | Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec | Autor: charwel(Oo)==::: | W dniu 2014-07-17 11:08, Adampio pisze: W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze: No trochę się zmieniło :) charwel 23 |
Data: Lipiec 18 2014 10:17:53 | Temat: [OT] Re: slalom szybki i tylny hamulec | Autor: Piotr Rezmer | W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze: Witam. To chyba pierwsze sensowne pytanie z portalu scigacz na tej newsgrupie :) -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar 24 |
Data: Lipiec 18 2014 11:56:25 | Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec | Autor: Piotr Rezmer | W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze: żeby nie było, że wzięło się to z nieba powiedział że kiedyś na torze OIDP Tomek Kędzior też stosował tylny hamulec. W kontekście wychodzenia z zakrętu. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar 25 |
Data: Lipiec 22 2014 00:15:18 | Temat: Re: slalom szybki i tylny hamulec | Autor: Prawy | hamulec tylny dajesz w zakrecie aby wypłaszczyć motor i na wyjściu z zakrętu aby przytrzymać przednie koło przy ziemi(i zachować stery), poza tym tylny masz na te okoliczności jak strach użyć przedniego... |