Grupy dyskusyjne   »   sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V

sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V



1 Data: Sierpien 13 2010 17:27:31
Temat: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Autor: Amir 

Wymieniłem w końcu sonde lambda
wczesniej objaw był taki, że po jakims czasie zapalala się kontrolka pomarańczowa

po wymianie świeci odrazu po zapaleniu silnika, no moze po 2s.

mechanik powiedzial, ze mam jechac wykasowac bledy
sonde mam zamiennik, bosha byla za 249zl ale kable krotkie, wiec zmienil
na tani zamiennik za 120zł ktory mial w komplecie zaciski do przedluzania.


i teraz swieci non stop

jednak wizyta kompa 80zł wymiana teraz znowu kasowanie bledow, i znowu 80zł nie usmiecha mi się to, tym bardziej ze facet od komputera stwierdzil ze po wymianie powinno samo zniknać, to jak to jest, po zmianie sondy powinno byc wsyzstko juz ok?

bo u mnie nie jest, czy to moze oznaczac ze jest zly model dobrany? w hurtowni powiedzieli ze jest ok, ze to zamiennik

pozdrawiam



2 Data: Sierpien 13 2010 17:35:24
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Autor: J.F. 

Użytkownik "Amir"  napisał w

jednak wizyta kompa 80zł wymiana teraz znowu kasowanie bledow, i znowu 80zł nie usmiecha mi się to, tym bardziej ze facet od komputera stwierdzil ze po wymianie powinno samo zniknać, to jak to jest, po zmianie sondy powinno byc wsyzstko juz ok?

Glowy nie dam, ale przy niektorych komputerach lampka znikala ponoc po 10 uruchomieniu silnika, jesli nie bylo bledow.

bo u mnie nie jest, czy to moze oznaczac ze jest zly model dobrany? w hurtowni powiedzieli ze jest ok, ze to zamiennik

Zawsze moze byc uszkodzony, albo zle podlaczony ..

J.

3 Data: Sierpien 13 2010 17:51:19
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Autor: Tomasz Pyra 

Amir pisze:

Wymieniłem w końcu sonde lambda
wczesniej objaw był taki, że po jakims czasie zapalala się kontrolka pomarańczowa

po wymianie świeci odrazu po zapaleniu silnika, no moze po 2s.

mechanik powiedzial, ze mam jechac wykasowac bledy
sonde mam zamiennik, bosha byla za 249zl ale kable krotkie, wiec zmienil
na tani zamiennik za 120zł ktory mial w komplecie zaciski do przedluzania.

No to wygląda że albo kupiłeś nie taką sondę, zepsutą lub źle podłączono przewody.

A gość który nie dorobił się w swoim warsztacie możliwości podłączenia się z jednym z najpopularniejszym samochodów na rynku (zwłaszcza że wszystkie Ople opędza się jednym kablem) nie powinien się zabierać za naprawy elektroniki pojazdowej, bo szanse że to się uda są marne.

Gość teraz będzie zgadywał jedną z 24 kombinacji podłączenia przewodów, a Ty za każdą jego próbę zapłacisz 80zł, bo on nie potrafi nawet na miejscu sprawdzić o co chodzi (a wystarczy do tego znajomość wyprowadzeń ECU i miernik elektryczny).

jednak wizyta kompa 80zł wymiana teraz znowu kasowanie bledow, i znowu 80zł nie usmiecha mi się to, tym bardziej ze facet od komputera stwierdzil ze po wymianie powinno samo zniknać, to jak to jest, po zmianie sondy powinno byc wsyzstko juz ok?

A ten błąd to co mówi?
Bo sonda składa się z dwóch części - grzałki elektrycznej i sondy właściwej, każda podłączona na 2 przewodach.
Tu już minimalna wiedza pozwoli stwierdzić co jest nie tak.

bo u mnie nie jest, czy to moze oznaczac ze jest zly model dobrany? w hurtowni powiedzieli ze jest ok, ze to zamiennik

Podaj producenta i model tej sondy, to może coś zgadniemy.

4 Data: Sierpien 13 2010 22:52:31
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Autor: amir 


A ten błąd to co mówi?
Bo sonda składa się z dwóch części - grzałki elektrycznej i sondy właściwej, każda podłączona na 2 przewodach.
Tu już minimalna wiedza pozwoli stwierdzić co jest nie tak.


Nic nie mowil, widzialem tylko napis sonda lambda na monitorze
stwierdzil uszkodzona, trzeba nową

Nowa niestety nie ma napisow , spacjalnie patrzylem, stara miala kod i firma GM,
po weekendzie dowiem sie od mechanika co
to za firma tej bez napisow, ale kupowal w sieci hurtowni hurt w opolu.
w systemie wyskczylo, ze jest to zamiennik do mojego modelu auta.
moje kable w oryginalnej sondzie to kolory, zolty bialy szary czarny
tamta ma dwa biale, szary i czarny

zlutowac ciezko bylo zle, chyba, ze te dwa biale mogl pomieszac i na odwrot dac
bo skad mial wiedziec czy do , korego  bialego ten zolty dac
tzn stwierdzil ze to bez znaczenia

pozdrawiam

5 Data: Sierpien 14 2010 01:11:28
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Autor: Tomasz Pyra 

amir pisze:


A ten błąd to co mówi?
Bo sonda składa się z dwóch części - grzałki elektrycznej i sondy właściwej, każda podłączona na 2 przewodach.
Tu już minimalna wiedza pozwoli stwierdzić co jest nie tak.


Nic nie mowil, widzialem tylko napis sonda lambda na monitorze
stwierdzil uszkodzona, trzeba nową

Nowa niestety nie ma napisow , spacjalnie patrzylem, stara miala kod i firma GM,
po weekendzie dowiem sie od mechanika co
to za firma tej bez napisow, ale kupowal w sieci hurtowni hurt w opolu.
w systemie wyskczylo, ze jest to zamiennik do mojego modelu auta.
moje kable w oryginalnej sondzie to kolory, zolty bialy szary czarny
tamta ma dwa biale, szary i czarny

zlutowac ciezko bylo zle, chyba, ze te dwa biale mogl pomieszac i na odwrot dac
bo skad mial wiedziec czy do , korego  bialego ten zolty dac
tzn stwierdzil ze to bez znaczenia

Katalog mówi że do tego modelu potrzebujesz tytanowej sondy typu OTA7N-5A1.

Sądząc po cenie, producencie i kolorach przewodów strzelam, że dostałeś cyrkonową sondę Bosch 0 258 986 502, która nie jest przeznaczona do Twojego samochodu. Pomyłka mogła pojawić się dlatego że taka sonda byłaby odpowiednia dla silnika 2.0 z Astry I.

Co do lutowania to też pewnie jest źle.
Z katalogów wynika, że w Twoim samochodzie kolory są takie:
sonda    żółty-czarny
grzałka  szary-biały

W sondzie którą kupiłeś
sonda    szary-czarny
grzałka  biały-biały

Więc założę się że ten magik i tak polutował to źle.
Chociaż niezależnie od wyniku lutowania zła sonda i tak by nie zadziałała.

Pozostaje tylko pytanie czy coś dalej się nie popsuło przez te eksperymenty.

Bo w tej chwili czujnik sondy masz podłączony pomiędzy +12V zasilanie grzałki, a analogowe złącze komputera dla sondy lambda.
Ja nie wiem jak to tam jest wszystko pozabezpieczane w komputerze (może być nawet galwaniczna separacja obwodu sondy).

Teraz pytanie czy komputer przeżyje takie podłączenie 12V pod wejście lambdy (przygotowane wg. jednego katalogu na napięcie 5V, a wg. drugiego 1V).

Ale gdyby się teraz okazało że "to nie lambda, a komputer panu padł", no to już wiesz o co chodzi.

Drugie pytanie, to jeżeli okazałoby się że przez ogniwo sondy płynie prąd, to czy nie uszkodziło to tej nowej sondy.

6 Data: Sierpien 14 2010 14:58:48
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Autor: Amir 



Ale gdyby się teraz okazało że "to nie lambda, a komputer panu padł", no
to już wiesz o co chodzi.

Drugie pytanie, to jeżeli okazałoby się że przez ogniwo sondy płynie prąd,
to czy nie uszkodziło to tej nowej sondy.


Wykręciłem tą sonde lambda
jest to model
GOLDEN LODGE  12W/60QF

jest jeszczunmer nabity  na niej 1778

jak  myslisz czy ona jest wporządku ?

7 Data: Sierpien 15 2010 00:20:37
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Autor: Tomasz Pyra 

Amir pisze:

Ale gdyby się teraz okazało że "to nie lambda, a komputer panu padł", no to już wiesz o co chodzi.

Drugie pytanie, to jeżeli okazałoby się że przez ogniwo sondy płynie prąd, to czy nie uszkodziło to tej nowej sondy.


Wykręciłem tą sonde lambda
jest to model
GOLDEN LODGE  12W/60QF

W katalogu widzę że Golden Lodge to marka sond _cyrkonowych_ produkowanych przez Magneti Marelli.

Ty potrzebujesz sondy tytanowej.


jest jeszczunmer nabity  na niej 1778

jak  myslisz czy ona jest wporządku ?

Nie jest.
Tu masz prospekt tych Golden Lodge:
http://www.magnetimarelli-checkstar.pl/Download/GetFile/?fp=media%2Fdownload%2Funiwersalne_sondy_lambda_Golden_Lodge.pdf

W tabeli 3 na dole masz swoją sondę OTA7N-5A1 z Opla i jak widzisz ten rodzaj nie jest objęty linią Golden Lodge.
Zamiennik MM dla Twojej sondy to 460001920010

Więc tej sondy którą masz nie podłączysz tak żeby działała z Twoim silnikiem.

8 Data: Sierpien 14 2010 15:08:09
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Autor: Amir 

OZNACZENIE miało być

12W/6QF

a tu zdjęcie nowej sondy
oraz starej sondy

www.didku.pl/sonda/sonda.jpg

pozdrawiam i dziekuje za pomoc

9 Data: Sierpien 14 2010 15:32:45
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Autor: Amir 

to będzie któraś z tych
http://www.magnetimarelli.pl/sondy_lambda1.htm

ale która to nie wiem, coś wydaje mi się ze zle podłaczył
ją mechanik.

z tego co piszesz to umnie
sonda    żółty-czarny
grzałka  szary-biały

a jak faktycznie jest w mojej zakupionej? jak prawidłowo powinno to być
polutowane/zacisnięte ?

dzieki raz jeszcze

10 Data: Sierpien 15 2010 00:23:08
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Autor: Tomasz Pyra 

Amir pisze:

to będzie któraś z tych
http://www.magnetimarelli.pl/sondy_lambda1.htm

ale która to nie wiem, coś wydaje mi się ze zle podłaczył
ją mechanik.

z tego co piszesz to umnie
sonda    żółty-czarny
grzałka  szary-biały

a jak faktycznie jest w mojej zakupionej? jak prawidłowo powinno to być polutowane/zacisnięte ?


W tej co kupiłeś połączenia są:
sonda    szary-czarny
grzałka  biały-biały

Ale ta sonda którą kupiłeś nie będzie działać z tym komputerem jak by nie była połączona.

W tej chwili masz podłączone tak jak zgadywałem (a więc żółty z białym), co może być niebezpieczne i dla tej nowej sondy i dla komputera w samochodzie (chociaż tu nie wiem, bo być może komputer jest zabezpieczony przed zwarciem przewodu grzałki z sygnałowym sondy).

11 Data: Sierpien 15 2010 09:52:41
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Autor: amir 



W tej co kupiłeś połączenia są:
sonda    szary-czarny
grzałka  biały-biały

Ale ta sonda którą kupiłeś nie będzie działać z tym komputerem jak by nie była połączona.

W tej chwili masz podłączone tak jak zgadywałem (a więc żółty z białym), co może być niebezpieczne i dla tej nowej sondy i dla komputera w samochodzie (chociaż tu nie wiem, bo być może komputer jest zabezpieczony przed zwarciem przewodu grzałki z sygnałowym sondy).

przelutowalem z ciekawosci, i juz nie swieci sie odrazu po przekreceniu kluczyka
jednak zapala sie po kiku minutach, czyli tak jak z oryginalna zepsutą sondą.
czyli tak jak piszesz to zla sonda.


w takim razie w Poniedzialek szukam w hurtowni
MM OTA7N-5A1 sonda lambda Opel (Producent: MAGNETI MARELLI)
460001920010
czyli jak taką zamontuję, to wszystko powinno byc ok, i na komputer nie trzeba bedzie jechac?

jak juz kupie OTA7N-5A1
to jakie kolory będzie miała

sonda    :

a jakie

grzałka:
?

ale w gwoli scislosci wole sie upewnic jescze
Pod linkiem
http://www.magnetimarelli-checkstar.pl//Download/exeFile/?fp=media/download/uniwersalne_sondy_lambda_Golden_Lodge.pdf
w tabeli nr 3
nie widze sondy OTA7N-5A1

sa tam 3 modele
SLU353
SLU354
SLU355

nie wiem skad oznaczenie OTA7N-5A1 , czy ktoras z powyzszych odpowaida OTA7N-5A1
?

Czy moze jestes w stanie podac jeszcze jakie oznacznie powinien miec zamiennik bosha?
jednak po tym co wcisnal i handlowiec, to calkiem mozliwe, ze tą bosha tez zle mi dobierze.
co prawda ta bosha miala wtyczke pasujacą do mojego auta, ale wtyczka juz wiem, ze to nie wszystko :)

dziękuje za pełne wyjaśnienia
pozdrawiam

12 Data: Sierpien 15 2010 10:21:43
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Autor: cef 

amir wrote:

przelutowalem z ciekawosci
w takim razie w Poniedzialek szukam w hurtowni
jednak po tym co wcisnal i handlowiec, to calkiem mozliwe, ze tą
bosha tez zle mi dobierze.

A jak szacujesz: czy te wszystkie manewry -
szukanie zamienników, montowanie, przełączenie kabli,
jeżdżenie po mechanikach, szukanie po hurtowniach,
pisanie tutaj, przelutowywanie kabli, kasowanie błędów,
stres związany z obawą o uszkodzenia elektryczne komputera,
nie wykluczam, że "wzbogacenie się" o niepotrzebną sondę i
czas stracony na to wszystko są warte więcej niż te kilkaset złotych,
które wydaje mi się, że proponowano Ci za wymianę w pierwszym ruchu?

13 Data: Sierpien 15 2010 12:56:50
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Autor: amir 



stres związany z obawą o uszkodzenia elektryczne komputera,
nie wykluczam, że "wzbogacenie się" o niepotrzebną sondę i
czas stracony na to wszystko są warte więcej niż te kilkaset złotych,
które wydaje mi się, że proponowano Ci za wymianę w pierwszym ruchu?

zdobywanie wiedzy nie uwazam za stratę czasu
i cieszy mnie bardzo, ze sa tu ludzie, ktorzy moga tu przekazac
tak cenne informacje


ponadto
 510zł za sonde + wymiana ok 100zl
u elektronika wydalo mi sie za duzo
i nie pomylilem sie, a przy okazji poznalem temat sondy lambda
i to juz na zawsze mi zostanie w glowie

narazie wszystko kosztowalo mnie 150 zl sonda z wymiana
oraz 80zł diagnoza komputerowa.

14 Data: Sierpien 15 2010 14:56:42
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Autor: cef 

amir wrote:

stres związany z obawą o uszkodzenia elektryczne komputera,
nie wykluczam, że "wzbogacenie się" o niepotrzebną sondę i
czas stracony na to wszystko są warte więcej niż te kilkaset złotych,
które wydaje mi się, że proponowano Ci za wymianę w pierwszym ruchu?

zdobywanie wiedzy nie uwazam za stratę czasu
i nie pomylilem sie, a przy okazji poznalem temat sondy lambda
i to juz na zawsze mi zostanie w glowie

Pytałem właśnie o to czy w Twojej ocenie warto było.
Ale jeśli ta wiedza ma być Ci do czegoś potrzebna,
to jestem w stanie zrozumieć.

narazie wszystko kosztowalo mnie 150 zl sonda z wymiana
oraz 80zł diagnoza komputerowa.

Nie licząc straconego czasu.

15 Data: Sierpien 15 2010 22:27:37
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Autor: Tomasz Pyra 

amir pisze:



W tej co kupiłeś połączenia są:
sonda    szary-czarny
grzałka  biały-biały

Ale ta sonda którą kupiłeś nie będzie działać z tym komputerem jak by nie była połączona.

W tej chwili masz podłączone tak jak zgadywałem (a więc żółty z białym), co może być niebezpieczne i dla tej nowej sondy i dla komputera w samochodzie (chociaż tu nie wiem, bo być może komputer jest zabezpieczony przed zwarciem przewodu grzałki z sygnałowym sondy).

przelutowalem z ciekawosci, i juz nie swieci sie odrazu po przekreceniu kluczyka
jednak zapala sie po kiku minutach, czyli tak jak z oryginalna zepsutą sondą.
czyli tak jak piszesz to zla sonda.

Wtedy świeciło Ci się pewnie dlatego że komputer widział dziwny odczyt od samego początku.

Teraz sondę podłączyłeś prawidłowo, i komputer na początek widzi że jest podłączone dobrze, ale po kilku minutach przez które powinna się nagrzać sonda i zacząć nadawać sygnał nic się nie dzieje.


w takim razie w Poniedzialek szukam w hurtowni
MM OTA7N-5A1 sonda lambda Opel (Producent: MAGNETI MARELLI)
460001920010
czyli jak taką zamontuję, to wszystko powinno byc ok, i na komputer nie trzeba bedzie jechac?

Wydaje mi się że nie.
Gdyby jednak błąd się nadal pojawiał możesz jeszcze na pół godziny zdjąć klemy z akumulatora.

jak juz kupie OTA7N-5A1
to jakie kolory będzie miała

sonda    :

a jakie

grzałka:
?

Jak kupisz taką sondę, to na końcu będziesz miał ładną wtyczkę którą podłączysz do gniazdka w samochodzie :)

Kolory chyba będą takie jak w samochodzie, tylko tak jak patrzę to Twój szary często w internecie nazywany jest czerwonym albo brązowym... Może płowieje? :)


ale w gwoli scislosci wole sie upewnic jescze
Pod linkiem
http://www.magnetimarelli-checkstar.pl//Download/exeFile/?fp=media/download/uniwersalne_sondy_lambda_Golden_Lodge.pdf w tabeli nr 3
nie widze sondy OTA7N-5A1

sa tam 3 modele
SLU353
SLU354
SLU355

Bo OTA7N-5A1 to sonda z wtyczką do Opla, a SLU355 to ich oznaczenie sondy uniwersalnej.


Czy moze jestes w stanie podac jeszcze jakie oznacznie powinien miec zamiennik bosha?

Nie widzę takiej sondy boscha.

Widzę tylko takie:
DELPHI ES11055-12B1
FAE 77183
MAGNETI MARELLI 460001920010
NGK OTA7N-5A1 1920

Patrząc na katalog to nie są sondy uniwersalne, a już z odpowiednią długością przewodu i wtyczką na końcu, więc nie będziesz musiał nic lutować.

Jest też sonda uniwersalna MAGNETI MARELLI 465016355010 (SLU355) którą sobie trzeba przylutować.
Nie wiem tylko dlaczego ale ta uniwersalna jest najdroższa :)


jednak po tym co wcisnal i handlowiec, to calkiem mozliwe, ze tą bosha tez zle mi dobierze.

Internetowi mędrcy mówią że najlepsza jest NGK.

16 Data: Sierpien 16 2010 10:42:08
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Autor: Tomek 


Internetowi mędrcy mówią że najlepsza jest NGK.

w sporytch hurtowniach na stanie nie maja nic w miescie wojewodzkim :)
co by pasowało do mojego auta

na jutro sprowadzą mi NGK
co prawda nie dopytalem
juz jaki model, ale facet był pewnien, że tym raze będzie już ok

czyli z NGK pasowac będzie tylko jeden rodzaj, z tego co piszesz,
mianowicie NGK OTA7N-5A1 1920/?

pozdrawiam

17 Data: Sierpien 23 2010 19:22:59
Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
Autor: Amir 

 facet był pewnien, że tym raze będzie już ok


czyli z NGK pasowac będzie tylko jeden rodzaj, z tego co piszesz,
mianowicie NGK OTA7N-5A1 1920/?

sonda zmieniona! NGK OTA7N-5A1

jest efekt niesamowity, lepiej od niskich obrotów przyspiesza
nie zmula,

dziękuję serdecznie za pomoc

pozdrawiam

sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V



Grupy dyskusyjne