sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V
1 | Data: Sierpien 13 2010 17:27:31 |
Temat: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V | |
Autor: Amir | Wymieniłem w końcu sonde lambda 2 |
Data: Sierpien 13 2010 17:35:24 | Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V | Autor: J.F. | Użytkownik "Amir" napisał w jednak wizyta kompa 80zł wymiana teraz znowu kasowanie bledow, i znowu 80zł nie usmiecha mi się to, tym bardziej ze facet od komputera stwierdzil ze po wymianie powinno samo zniknać, to jak to jest, po zmianie sondy powinno byc wsyzstko juz ok? Glowy nie dam, ale przy niektorych komputerach lampka znikala ponoc po 10 uruchomieniu silnika, jesli nie bylo bledow. bo u mnie nie jest, czy to moze oznaczac ze jest zly model dobrany? w hurtowni powiedzieli ze jest ok, ze to zamiennik Zawsze moze byc uszkodzony, albo zle podlaczony .. J. 3 |
Data: Sierpien 13 2010 17:51:19 | Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V | Autor: Tomasz Pyra | Amir pisze: Wymieniłem w końcu sonde lambda No to wygląda że albo kupiłeś nie taką sondę, zepsutą lub źle podłączono przewody. A gość który nie dorobił się w swoim warsztacie możliwości podłączenia się z jednym z najpopularniejszym samochodów na rynku (zwłaszcza że wszystkie Ople opędza się jednym kablem) nie powinien się zabierać za naprawy elektroniki pojazdowej, bo szanse że to się uda są marne. Gość teraz będzie zgadywał jedną z 24 kombinacji podłączenia przewodów, a Ty za każdą jego próbę zapłacisz 80zł, bo on nie potrafi nawet na miejscu sprawdzić o co chodzi (a wystarczy do tego znajomość wyprowadzeń ECU i miernik elektryczny). jednak wizyta kompa 80zł wymiana teraz znowu kasowanie bledow, i znowu 80zł nie usmiecha mi się to, tym bardziej ze facet od komputera stwierdzil ze po wymianie powinno samo zniknać, to jak to jest, po zmianie sondy powinno byc wsyzstko juz ok? A ten błąd to co mówi? Bo sonda składa się z dwóch części - grzałki elektrycznej i sondy właściwej, każda podłączona na 2 przewodach. Tu już minimalna wiedza pozwoli stwierdzić co jest nie tak. bo u mnie nie jest, czy to moze oznaczac ze jest zly model dobrany? w hurtowni powiedzieli ze jest ok, ze to zamiennik Podaj producenta i model tej sondy, to może coś zgadniemy. 4 |
Data: Sierpien 13 2010 22:52:31 | Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V | Autor: amir |
A ten błąd to co mówi? Nic nie mowil, widzialem tylko napis sonda lambda na monitorze stwierdzil uszkodzona, trzeba nową Nowa niestety nie ma napisow , spacjalnie patrzylem, stara miala kod i firma GM, po weekendzie dowiem sie od mechanika co to za firma tej bez napisow, ale kupowal w sieci hurtowni hurt w opolu. w systemie wyskczylo, ze jest to zamiennik do mojego modelu auta. moje kable w oryginalnej sondzie to kolory, zolty bialy szary czarny tamta ma dwa biale, szary i czarny zlutowac ciezko bylo zle, chyba, ze te dwa biale mogl pomieszac i na odwrot dac bo skad mial wiedziec czy do , korego bialego ten zolty dac tzn stwierdzil ze to bez znaczenia pozdrawiam 5 |
Data: Sierpien 14 2010 01:11:28 | Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V | Autor: Tomasz Pyra | amir pisze:
Katalog mówi że do tego modelu potrzebujesz tytanowej sondy typu OTA7N-5A1. Sądząc po cenie, producencie i kolorach przewodów strzelam, że dostałeś cyrkonową sondę Bosch 0 258 986 502, która nie jest przeznaczona do Twojego samochodu. Pomyłka mogła pojawić się dlatego że taka sonda byłaby odpowiednia dla silnika 2.0 z Astry I. Co do lutowania to też pewnie jest źle. Z katalogów wynika, że w Twoim samochodzie kolory są takie: sonda żółty-czarny grzałka szary-biały W sondzie którą kupiłeś sonda szary-czarny grzałka biały-biały Więc założę się że ten magik i tak polutował to źle. Chociaż niezależnie od wyniku lutowania zła sonda i tak by nie zadziałała. Pozostaje tylko pytanie czy coś dalej się nie popsuło przez te eksperymenty. Bo w tej chwili czujnik sondy masz podłączony pomiędzy +12V zasilanie grzałki, a analogowe złącze komputera dla sondy lambda. Ja nie wiem jak to tam jest wszystko pozabezpieczane w komputerze (może być nawet galwaniczna separacja obwodu sondy). Teraz pytanie czy komputer przeżyje takie podłączenie 12V pod wejście lambdy (przygotowane wg. jednego katalogu na napięcie 5V, a wg. drugiego 1V). Ale gdyby się teraz okazało że "to nie lambda, a komputer panu padł", no to już wiesz o co chodzi. Drugie pytanie, to jeżeli okazałoby się że przez ogniwo sondy płynie prąd, to czy nie uszkodziło to tej nowej sondy. 6 |
Data: Sierpien 14 2010 14:58:48 | Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V | Autor: Amir |
Wykręciłem tą sonde lambda jest to model GOLDEN LODGE 12W/60QF jest jeszczunmer nabity na niej 1778 jak myslisz czy ona jest wporządku ? 7 |
Data: Sierpien 15 2010 00:20:37 | Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V | Autor: Tomasz Pyra | Amir pisze: Ale gdyby się teraz okazało że "to nie lambda, a komputer panu padł", no to już wiesz o co chodzi. W katalogu widzę że Golden Lodge to marka sond _cyrkonowych_ produkowanych przez Magneti Marelli. Ty potrzebujesz sondy tytanowej. jest jeszczunmer nabity na niej 1778 Nie jest. Tu masz prospekt tych Golden Lodge: http://www.magnetimarelli-checkstar.pl/Download/GetFile/?fp=media%2Fdownload%2Funiwersalne_sondy_lambda_Golden_Lodge.pdf W tabeli 3 na dole masz swoją sondę OTA7N-5A1 z Opla i jak widzisz ten rodzaj nie jest objęty linią Golden Lodge. Zamiennik MM dla Twojej sondy to 460001920010 Więc tej sondy którą masz nie podłączysz tak żeby działała z Twoim silnikiem. 8 |
Data: Sierpien 14 2010 15:08:09 | Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V | Autor: Amir | OZNACZENIE miało być 9 |
Data: Sierpien 14 2010 15:32:45 | Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V | Autor: Amir | to będzie któraś z tych 10 |
Data: Sierpien 15 2010 00:23:08 | Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V | Autor: Tomasz Pyra | Amir pisze: to będzie któraś z tych W tej co kupiłeś połączenia są: sonda szary-czarny grzałka biały-biały Ale ta sonda którą kupiłeś nie będzie działać z tym komputerem jak by nie była połączona. W tej chwili masz podłączone tak jak zgadywałem (a więc żółty z białym), co może być niebezpieczne i dla tej nowej sondy i dla komputera w samochodzie (chociaż tu nie wiem, bo być może komputer jest zabezpieczony przed zwarciem przewodu grzałki z sygnałowym sondy). 11 |
Data: Sierpien 15 2010 09:52:41 | Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V | Autor: amir |
przelutowalem z ciekawosci, i juz nie swieci sie odrazu po przekreceniu kluczyka jednak zapala sie po kiku minutach, czyli tak jak z oryginalna zepsutą sondą. czyli tak jak piszesz to zla sonda. w takim razie w Poniedzialek szukam w hurtowni MM OTA7N-5A1 sonda lambda Opel (Producent: MAGNETI MARELLI) 460001920010 czyli jak taką zamontuję, to wszystko powinno byc ok, i na komputer nie trzeba bedzie jechac? jak juz kupie OTA7N-5A1 to jakie kolory będzie miała sonda : a jakie grzałka: ? ale w gwoli scislosci wole sie upewnic jescze Pod linkiem http://www.magnetimarelli-checkstar.pl//Download/exeFile/?fp=media/download/uniwersalne_sondy_lambda_Golden_Lodge.pdf w tabeli nr 3 nie widze sondy OTA7N-5A1 sa tam 3 modele SLU353 SLU354 SLU355 nie wiem skad oznaczenie OTA7N-5A1 , czy ktoras z powyzszych odpowaida OTA7N-5A1 ? Czy moze jestes w stanie podac jeszcze jakie oznacznie powinien miec zamiennik bosha? jednak po tym co wcisnal i handlowiec, to calkiem mozliwe, ze tą bosha tez zle mi dobierze. co prawda ta bosha miala wtyczke pasujacą do mojego auta, ale wtyczka juz wiem, ze to nie wszystko :) dziękuje za pełne wyjaśnienia pozdrawiam 12 |
Data: Sierpien 15 2010 10:21:43 | Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V | Autor: cef | amir wrote: przelutowalem z ciekawosci A jak szacujesz: czy te wszystkie manewry - szukanie zamienników, montowanie, przełączenie kabli, jeżdżenie po mechanikach, szukanie po hurtowniach, pisanie tutaj, przelutowywanie kabli, kasowanie błędów, stres związany z obawą o uszkodzenia elektryczne komputera, nie wykluczam, że "wzbogacenie się" o niepotrzebną sondę i czas stracony na to wszystko są warte więcej niż te kilkaset złotych, które wydaje mi się, że proponowano Ci za wymianę w pierwszym ruchu? 13 |
Data: Sierpien 15 2010 12:56:50 | Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V | Autor: amir |
stres związany z obawą o uszkodzenia elektryczne komputera, zdobywanie wiedzy nie uwazam za stratę czasu i cieszy mnie bardzo, ze sa tu ludzie, ktorzy moga tu przekazac tak cenne informacje ponadto 510zł za sonde + wymiana ok 100zl u elektronika wydalo mi sie za duzo i nie pomylilem sie, a przy okazji poznalem temat sondy lambda i to juz na zawsze mi zostanie w glowie narazie wszystko kosztowalo mnie 150 zl sonda z wymiana oraz 80zł diagnoza komputerowa. 14 |
Data: Sierpien 15 2010 14:56:42 | Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V | Autor: cef | amir wrote: stres związany z obawą o uszkodzenia elektryczne komputera, Pytałem właśnie o to czy w Twojej ocenie warto było. Ale jeśli ta wiedza ma być Ci do czegoś potrzebna, to jestem w stanie zrozumieć. narazie wszystko kosztowalo mnie 150 zl sonda z wymiana Nie licząc straconego czasu. 15 |
Data: Sierpien 15 2010 22:27:37 | Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V | Autor: Tomasz Pyra | amir pisze:
Wtedy świeciło Ci się pewnie dlatego że komputer widział dziwny odczyt od samego początku. Teraz sondę podłączyłeś prawidłowo, i komputer na początek widzi że jest podłączone dobrze, ale po kilku minutach przez które powinna się nagrzać sonda i zacząć nadawać sygnał nic się nie dzieje. w takim razie w Poniedzialek szukam w hurtowni Wydaje mi się że nie. Gdyby jednak błąd się nadal pojawiał możesz jeszcze na pół godziny zdjąć klemy z akumulatora. jak juz kupie OTA7N-5A1 Jak kupisz taką sondę, to na końcu będziesz miał ładną wtyczkę którą podłączysz do gniazdka w samochodzie :) Kolory chyba będą takie jak w samochodzie, tylko tak jak patrzę to Twój szary często w internecie nazywany jest czerwonym albo brązowym... Może płowieje? :) ale w gwoli scislosci wole sie upewnic jescze Bo OTA7N-5A1 to sonda z wtyczką do Opla, a SLU355 to ich oznaczenie sondy uniwersalnej. Czy moze jestes w stanie podac jeszcze jakie oznacznie powinien miec zamiennik bosha? Nie widzę takiej sondy boscha. Widzę tylko takie: DELPHI ES11055-12B1 FAE 77183 MAGNETI MARELLI 460001920010 NGK OTA7N-5A1 1920 Patrząc na katalog to nie są sondy uniwersalne, a już z odpowiednią długością przewodu i wtyczką na końcu, więc nie będziesz musiał nic lutować. Jest też sonda uniwersalna MAGNETI MARELLI 465016355010 (SLU355) którą sobie trzeba przylutować. Nie wiem tylko dlaczego ale ta uniwersalna jest najdroższa :) jednak po tym co wcisnal i handlowiec, to calkiem mozliwe, ze tą bosha tez zle mi dobierze. Internetowi mędrcy mówią że najlepsza jest NGK. 16 |
Data: Sierpien 16 2010 10:42:08 | Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V | Autor: Tomek |
Internetowi mędrcy mówią że najlepsza jest NGK. w sporytch hurtowniach na stanie nie maja nic w miescie wojewodzkim :) co by pasowało do mojego auta na jutro sprowadzą mi NGK co prawda nie dopytalem juz jaki model, ale facet był pewnien, że tym raze będzie już ok czyli z NGK pasowac będzie tylko jeden rodzaj, z tego co piszesz, mianowicie NGK OTA7N-5A1 1920/? pozdrawiam 17 |
Data: Sierpien 23 2010 19:22:59 | Temat: Re: sonda labda part II -astry II benzyna 2.0 16V | Autor: Amir | facet był pewnien, że tym raze będzie już ok
sonda zmieniona! NGK OTA7N-5A1 jest efekt niesamowity, lepiej od niskich obrotów przyspiesza nie zmula, dziękuję serdecznie za pomoc pozdrawiam |