"Pilu" wrote in message
a nie rozwalasz sondy? czujniki hego sa wrazliwe na wiele rzeczy, olej, zwiazki zawierajace silikony w paliwie, metale ciezkie itd..
Nic z tych rzeczy nie dodaję do paliwa :) Sonda po wykręceniu z rury ma minimalną ilość sadzy czy czegoś tam(w zasadzie niezauważalny nalot). W każdym bądź razie jest sucha jak pieprz. Gdy miałem sprawną, oryginalną sondę, to wyniki na analizatorze podczas przeglądu wręcz zachwyciły serwisanta.
Oleju mi bierze około pół litra między wymianami (ponoć te silniki tak mają, ale zastanawiam się nad przejściem na półsyntetyk).
jednak jest jakis problem:
The HO2S sensor is monitored for a negative voltage known as Characteristic Shift Downward (CSD). If the sensor is switching from 0 volts to -1 volts during testing and DTC P0131 is present, the PCM will be in FMEM
potencjalne przyczyny to:
.. Contaminated HO2S sensor or connector (coolant, water, silicone, fuel, oil, etc.)
.. Chafed/damaged wiring
.. Crossed HO2S signal/signal return wiring
.. PCM
podjechalbym na diagnostyke i sprawdzil sklad spalin bo inaczej mozesz sie wozic i kupowac co chwila nowa sonde.
http://www.fordscorpio.co.uk/ho2smonitor.htm
CHARACTERISTIC SHIFT DOWN (CSD)
NOTE: In the event that the ceramic element on the HO2S sensor is cracked, raw fuel can contaminate the air reference side of the HO2S. Since the exhaust gas now contains more oxygen than the reference side of the sensor, the HO2S will return a negative value. This effect is called the Characteristic Shift Down, and where it is observed the affected sensor will have to be replaced.
Pisza wyraznie ze powodem moze byc uszkodenie mechniczne samej sondy - moze ja za mocno wkreciles albo cos nie tak...?
5 |
Data: Lipiec 16 2007 19:44:55 |
Temat: Re: sonda lambda i ujemne napięcie |
Autor: Pilu |
jednak jest jakis problem:
The HO2S sensor is monitored for a negative voltage known as Characteristic Shift Downward (CSD). If the sensor is switching from 0 volts to -1 volts during testing and DTC P0131 is present, the PCM will be in FMEM
potencjalne przyczyny to:
. Contaminated HO2S sensor or connector (coolant, water, silicone, fuel, oil, etc.)
. Chafed/damaged wiring
. Crossed HO2S signal/signal return wiring
. PCM
podjechalbym na diagnostyke i sprawdzil sklad spalin bo inaczej mozesz sie wozic i kupowac co chwila nowa sonde.
Właśnie wymieniłem na NGK/NTK i jutro podjeżdżam na analizator. "Na mierniku" chodzi bardzo ładnie.
Pisza wyraznie ze powodem moze byc uszkodenie mechniczne samej sondy - moze ja za mocno wkreciles albo cos nie tak...?
No ta Bosal którą dziś wykręciłem ma w środku coś luźnego, można jej wręcz używać jako grzechotki :). Nowa tak nie miała (ceramika się posypała?) . Mam cichą nadzieję że po prostu Bosal produkuje takie badziewie i to cała przyczyna kłopotów.
Pilu
|