Grupy dyskusyjne   »   spawana glowica w T4,co robic?

spawana glowica w T4,co robic?



1 Data: Grudzien 01 2006 08:36:40
Temat: spawana glowica w T4,co robic?
Autor: Jacek R. 

Witam
W trakcie remontu silniczka w mojej t4/2,4D/91r
 mechanik stwierdzil ze glowica byla niedawno spawana ,
o czym poprzedni wlasciciel nie poinformowal mnie oczywiscie,
pewnie dlatego auto mi ''okazjonalnie''  sprzedal:( .
Narazie wstrzymalem prace nad silnikiem,bo nie wiem co robic

Czy szukac juz sobie nowej glowicy,......slyszalem,ze od passata bedzie
pasowac?
Co może byc przyczyną pękania glowic?
Czy mogły to spowodowac wyrazne odgniecenia zaworów na tlokach?
Ile mozna jeszcze na takiej glowicy pojezdzic?aby nie narazac sie ponownie
koszty jej wymiany.
pzdr



2 Data: Grudzien 01 2006 09:26:26
Temat: Re: spawana glowica w T4,co robic?
Autor: yabba 


Użytkownik "Jacek R."  napisał w wiadomości

Witam
W trakcie remontu silniczka w mojej t4/2,4D/91r
mechanik stwierdzil ze glowica byla niedawno spawana ,
o czym poprzedni wlasciciel nie poinformowal mnie oczywiscie,
pewnie dlatego auto mi ''okazjonalnie''  sprzedal:( .
Narazie wstrzymalem prace nad silnikiem,bo nie wiem co robic


Praktycznie i tak nic mu nie udowodnisz.

Czy szukac juz sobie nowej glowicy,......slyszalem,ze od passata bedzie
pasowac?

Jesli ta trzyma cisnienie, jest prosta i jest dobrze zespawana to mozna ja uzywac.
Czy w Passacie byly silniki 2,4D? Wtedy raczej bedzie pasowac.

Co może byc przyczyną pękania glowic?
Czy mogły to spowodowac wyrazne odgniecenia zaworów na tlokach?

Wyglada na zerwanie paska rozrzadu i uderzenie tlokow w zawory.

Ile mozna jeszcze na takiej glowicy pojezdzic?aby nie narazac sie ponownie
koszty jej wymiany.

A co jest przyczyna remontu silnika? Mechanik nie potrafi ocenic stanu glowicy?


yabba

3 Data: Grudzien 01 2006 23:14:39
Temat: Re: spawana glowica w T4,co robic?
Autor: Jacek R. 


A co jest przyczyna remontu silnika?

nadmierne spozycie oleju ,ponad 1 litr/1000km
stąd decyzja o malym remoncie

Mechanik nie potrafi ocenic stanu  glowicy?

stwierdzil ze spawana glowica eliminuje ja z dalszej eksploatacji
wiec chcialem waszej opinii na ten temat zaczerpnac

4 Data: Grudzien 01 2006 10:39:56
Temat: Re: spawana glowica w T4,co robic?
Autor: Góral 


"Jacek R."  wrote in message


Czy szukac juz sobie nowej glowicy,

Raczej tak. Głowice w T4 2.4D "nie lubią" spawania i często w krótkim czasie
pękają ponownie.

.......slyszalem,ze od passata bedzie
pasowac?

Od Passata napewno nie, ponieważ nigdy nie montowano silników 2.4.

Co może byc przyczyną pękania glowic?

W 2.4D najczęściej "wystarczy" zmęczenie materiału. Taki już mają "urok".

Czy mogły to spowodowac wyrazne odgniecenia zaworów na tlokach?

Mogło, jak najbardziej mogło ale "samoistne" pękniecie akurat w tym
motorze - jest równie prawdopodobne.

Ile mozna jeszcze na takiej glowicy pojezdzic?aby nie narazac sie ponownie
koszty jej wymiany.
pzdr




Raz "przemęczona" głowica w 2.4D nie wróży bezawaryjnej eksploatacji.
"Musisz" znaleźć szczelną i nigdy nie spawaną głowicę - wtedy będziesz
jeździł "bez końca". Ten silnik jest "na wieki" ale tylko pod warunkiem, że
nie będzie się "przegrzewał". Chodzi o unikanie pokonywania długich odcinków
"z butem w podłodze", szczególnie pod pełnym obciążeniem i/albo z przyczepą.
Alternatywą jest przekładka na silnik 1.9D lub 1.9TD.

Piotr

5 Data: Grudzien 01 2006 13:52:01
Temat: Re: spawana glowica w T4,co robic?
Autor: Miki 

W trakcie remontu silniczka w mojej t4/2,4D/91r
 mechanik stwierdzil ze glowica byla niedawno spawana ,
o czym poprzedni wlasciciel nie poinformowal mnie oczywiscie,
pewnie dlatego auto mi ''okazjonalnie''  sprzedal:( .
Narazie wstrzymalem prace nad silnikiem,bo nie wiem co robic

Czy szukac juz sobie nowej glowicy,......slyszalem,ze od passata bedzie
pasowac?

AFAIK to twój silnik ma 5 cylindrów w rzędzie
Od Passata to raczej nie będzie pasował, ale może coś by się dało
przerobić.. :-))

Co może byc przyczyną pękania glowic?
Czy mogły to spowodowac wyrazne odgniecenia zaworów na tlokach?

Żle ustawiony rozrząd albo za mocno splanowana głowica - tłoki waliły w
zawory.

Ile mozna jeszcze na takiej glowicy pojezdzic?aby nie narazac sie ponownie
koszty jej wymiany.

To że jest spawana jeszcze jej nie dyskwalifikuje.
Musi być równa i szczelna.
Jeśli nie jest równa (chodzi o powierzchnie przylegającą do bloku), to
niestety czeka cię wymiana, bo w dieslach nie powinno się planować głowicy.
Ale sądząc z opisu to twoja już pewnie była planowana....

Radzę Ci zastanowić się nad wymianą całego silnika na jakiś inny (np TDI -
wystarczy 1Z 90 KM).
Wyjdzie pewnie podobny koszt co remont, a będziesz miał nowszy silnik, o
porównywalnej mocy, tylko ekonomiczniejszy (nie wiem jaki masz konkretnie
silnik, ale więcej niż 90 koników to on nie ma...)
Poszukaj na Allegro

Powodzenia
Miki

6 Data: Grudzien 01 2006 16:23:23
Temat: Re: spawana glowica w T4,co robic?
Autor: J_K_K 


Użytkownik "Miki"  napisał w wiadomości

Radzę Ci zastanowić się nad wymianą całego silnika na jakiś inny (np TDI -
wystarczy 1Z 90 KM).
Wyjdzie pewnie podobny koszt co remont, a będziesz miał nowszy silnik, o
porównywalnej mocy, tylko ekonomiczniejszy (nie wiem jaki masz konkretnie
silnik, ale więcej niż 90 koników to on nie ma...)

Sama moc to nie wszystko w przypadku pojazdów użytkowych ...

Pzdr

JKK

7 Data: Grudzien 01 2006 20:21:23
Temat: Re: spawana glowica w T4,co robic?
Autor: Miki 

Użytkownik "Miki"  napisał w wiadomości

Radzę Ci zastanowić się nad wymianą całego silnika na jakiś inny (np
TDI -
wystarczy 1Z 90 KM).
Wyjdzie pewnie podobny koszt co remont, a będziesz miał nowszy silnik, o
porównywalnej mocy, tylko ekonomiczniejszy (nie wiem jaki masz konkretnie
silnik, ale więcej niż 90 koników to on nie ma...)

Sama moc to nie wszystko w przypadku pojazdów użytkowych ...

Pewnie że nie!!
Ważny jest moment i użyteczny zkres jego obrotów
a taki TDI ma większy moment i przy niższych obrotach niż 2.4d lub TD

Pozdrówka
Miki

spawana glowica w T4,co robic?



Grupy dyskusyjne