[lpg] sruba zamiast komputera
1 | Data: Kwiecien 12 2007 08:27:49 |
Temat: [lpg] sruba zamiast komputera | |
Autor: | hej, 2 |
Data: Kwiecien 12 2007 11:27:04 | Temat: Re: [lpg] sruba zamiast komputera | Autor: Bartek Su | napisał(a): hej,W takie śruby bym się nie bawił. Jeśli masz instalację BRC - zainstaluj sobie blosa. Dużo lepsza dynamika, mniejsze spalanie, brak strzałów. Działa to podobnie do przepustnicy. Ile dasz w palnik, tylko pójdzie gazu, więc nie ma "dziury" w obrotach jak przy standardowym rozwiązaniu. Możliwe, że można zrobić to rownież przy instalacjach NIE-BRC. Fajna rzecz, wymaga jednak fachowca, ktory to dobrze wyreguluje. Minusy: przy BLOS-ie odłaczania jest zupełnie elektronika, wiec może być problem przy przeglądzie...
Każda instalacja wymaga regulacji. I to częściej niż mogło by się wydawać...no chyba, że chcesz dołączyć do grona "LPG zniszczyło mi silnik" :) ps. LPG to zło :) -- Pozdrawiam, ~ Honda Prelude ~ Healthy Brunettes ~ ~ WWA@NIGHT ~ Sound Engineering ~ 3 |
Data: Kwiecien 12 2007 11:59:17 | Temat: Re: [lpg] sruba zamiast komputera | Autor: Gregorius | napisał(a): mam znajomego ktory chwali sobie takie rozwiazanie bo Regulacja na śrubie ma te "zaletę", że możesz sobie ustawić zbyt ubogą mieszankę i auto będzie palić jak Twojemu kumplowi nie 12 a 10l tyle, ze zawory i gniazda dostają od tego po dupie (uboga mieszanka spala się w wyższej temperaturze). Regulacja na lambdzie jak jest dobrze ustawiona powinna dobierać optymalny skład mieszanki. -- Pozdr. Gregorius 4 |
Data: Kwiecien 12 2007 12:08:31 | Temat: Re: [lpg] sruba zamiast komputera | Autor: Blyskacz | Gregorius napisał(a): zawory i gniazda dostają od tego po dupie (uboga mieszanka spala się w wyższej temperaturze).o ile wyzszej ? Moze masz pod reka jakis wykresik lambda / temp spalania ? pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 5 |
Data: Kwiecien 12 2007 12:54:27 | Temat: Re: [lpg] sruba zamiast komputera | Autor: Gregorius | Blyskacz napisał(a): Gregorius napisał(a): Szukałem czegoś takiego ale wszędzie tylko ogólniki. Z ciekawszych znalezisk to cos takiego: " * The ideal air/fuel ratio for minimum consumption is nearly 15,4 kg of air against 1 kg of fuel (lambda 1,05) * The ideal air/fuel ratio for maximum power is 13,2 kg of air against 1kg of fuel (lambda 0,9) * The car manufactures admitted the norm of lambda 1 as 14,7 kg air against 1 kg of fuel. This is between minimum economy and maximum power So if we search maximum power we have to see that the lambda is 0,9 at that point for an atmospheric engine. A turbo- or a supercharged engine has to run richer (at lambda 0,82) only for safety reasons, because the higher pressure and the higher exhaust temperature can destroy the engine. By making the mixture richer we cool the temperature in the combustion room and the exhaust to protect the engine. -- Pozdr. Gregorius 6 |
Data: Kwiecien 12 2007 13:25:40 | Temat: Re: [lpg] sruba zamiast komputera | Autor: Blyskacz | Gregorius napisał(a): Szukałem czegoś takiego ale wszędzie tylko ogólniki.no wlasnie... wszyscy pieprza trzy po trzy, ale jak zapytac o konkretne wartosci to cisza... Z ciekawszych znalezisk to cos takiego:przyjmuje sie, ze najbardziej ekonomicznym i jeszcze bezpiecznym jest zejscie do 1.1 - dla standardowego silnika * The ideal air/fuel ratio for maximum power is 13,2 kg of air against 1kg of fuel (lambda 0,9)a dokladnie 0.88 * The car manufactures admitted the norm of lambda 1 as 14,7 kg air against 1 kg of fuel. This is between minimum economy and maximum powerkompromis to jedno, ale tu akurat bardziej rozchodzi sie o prace katalizatora i tworzenie tlenkow azotu... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 7 |
Data: Kwiecien 12 2007 14:30:31 | Temat: Re: [lpg] sruba zamiast komputera | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 12 Apr 2007 13:25:40 +0200, Blyskacz wrote: Gregorius napisał(a): Raczej nie tyle w wyższej, co spalanie jest dłuższe, przez co energia nie jest odbierana przez układ tłokowo-korbowy, przez co gazy wylotowe mają wyższą temperaturę, a do tego zawierają sporo tlenu. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 8 |
Data: Kwiecien 12 2007 14:54:18 | Temat: Re: [lpg] sruba zamiast komputera | Autor: Blyskacz | Adam Płaszczyca napisał(a): Raczej nie tyle w wyższej,wyzszej tez.. co spalanie jest dłuższe,czas to jedno przebieg to drugie... przez co gazy wylotoweno to konkretnie prosze - zaleznosc temp. gazow spalinowych od lambdy pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 9 |
Data: Kwiecien 12 2007 15:26:32 | Temat: Re: [lpg] sruba zamiast komputera | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 12 Apr 2007 14:54:18 +0200, Blyskacz wrote: Wyższej na końcu. Gdyby była wyższa, to uboga mieszanka dawałabyRaczej nie tyle w wyższej,wyzszej tez.. lepszy moment, a tymczasem jest odwrotnie. co spalanie jest dłuższe,czas to jedno przebieg to drugie... Oj, upraszczałem ;) przez co gazy wylotoweno to konkretnie prosze - zaleznosc temp. gazow spalinowych od lambdy Nie ma tak prosto - zaleznie od konstrukcji silnika, zależnie od obrotów, zależnie od obciążenia.. .W zasadzie każdy silnik będzie mial inne parametry. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 10 |
Data: Kwiecien 12 2007 15:54:54 | Temat: Re: [lpg] sruba zamiast komputera | Autor: Blyskacz | Adam Płaszczyca napisał(a): Nie ma tak prosto - zaleznie od konstrukcji silnika, zależnie odteraz niepotrzebnie komplikujesz ;) zakladamy ten sam silnik, stale obroty, obciazenie itd. zmieniamy tylko sklad mieszanki...typowo akademickie zadanie. pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 11 |
Data: Kwiecien 12 2007 15:59:30 | Temat: Re: [lpg] sruba zamiast komputera | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 12 Apr 2007 15:54:54 +0200, Blyskacz wrote: teraz niepotrzebnie komplikujesz ;) Wybacz, ale to tak, jakbyś mnie zapytal o wzrost spalania paliwa wraz z obciążeniem. Każdy silnik ma inaczej, chyba tylko empirycznei daje się to zdjąć... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 12 |
Data: Kwiecien 12 2007 16:16:58 | Temat: Re: [lpg] sruba zamiast komputera | Autor: Blyskacz | Adam Płaszczyca napisał(a): Wybacz, ale to tak, jakbyś mnie zapytal o wzrost spalania paliwa wrazmozesz podac interesujaca mnie zaleznosc dla jednego, konkretnego przypadku - nie wymagam uogolnienia. chyba tylko empirycznei daje się to zdjąć... e tam... napewno da sie to policzyc, albo zamodelowac. Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 13 |
Data: Kwiecien 13 2007 09:31:50 | Temat: Re: [lpg] sruba zamiast komputera | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 12 Apr 2007 16:16:58 +0200, Blyskacz wrote: mozesz podac interesujaca mnie zaleznosc dla jednego, konkretnego OK, to podaj mi proszę, jaki będzie wzrost zuzycia paliwa przy zmianie obciążenia silnika spalinowego z 10 do 100kW. Masz też tylko jeden zmienny parametr. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 14 |
Data: Kwiecien 16 2007 11:39:05 | Temat: Re: [lpg] sruba zamiast komputera | Autor: Blyskacz | Adam Płaszczyca napisał(a): OK, to podaj mi proszę, jaki będzie wzrost zuzycia paliwa przy zmianie a w czym masz problem ? dowolny podrecznik traktujacy o konstruowaniu / badaniu silnikow - bez trudu znajdziesz tam przykladowe charakterystyki obciazeniowe... np. tu : http://www.sklep.motonews.pl/info,398,teoria-silnikow-tlokowych-pojazdy-samochodowe.html Masz też tylko jeden zmienny parametr.a jak jestes ambitny i sie nudzisz to wybierz sie na jakas polibude, gdzie na lab z silnikow standardowym cwiczeniem jest zdejmowanie charakterystyki obciazeniowej... ....poza tym to odbiegasz od tematu.. jak zwykle. Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 15 |
Data: Kwiecien 16 2007 11:57:50 | Temat: Re: [lpg] sruba zamiast komputera | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 16 Apr 2007 11:39:05 +0200, Blyskacz wrote: OK, to podaj mi proszę, jaki będzie wzrost zuzycia paliwa przy zmianie Ale mi chodzi o konkret, o ile, a nie przykładowe charakterystyki. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 16 |
Data: Kwiecien 16 2007 12:07:15 | Temat: Re: [lpg] sruba zamiast komputera | Autor: Blyskacz | Adam Płaszczyca napisał(a): Ale mi chodzi o konkret, o ile, a nie przykładowe charakterystyki.no to nawiaz znajomosc z jakims studentem z mechanicznego to Ci podesle sprawozdanie z cwiczenia... Ja swoje gdzies niestety przesialem :( Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 17 |
Data: Kwiecien 16 2007 12:27:25 | Temat: Re: [lpg] sruba zamiast komputera | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 16 Apr 2007 12:07:15 +0200, Blyskacz wrote: Adam Płaszczyca napisał(a): No widzisz, nawet jakbyś miał, to jakiegoś silnika, a nei konkretnego. Wiadmo, że zwiekszenei mocy zwiększy zużycie. O ile? To trzeba zmierzyć. I tak samo jest z wpływem ubogiej mieszanki na temperaturę. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 18 |
Data: Kwiecien 16 2007 12:55:34 | Temat: Re: [lpg] sruba zamiast komputera | Autor: Blyskacz | Adam Płaszczyca napisał(a): No widzisz, nawet jakbyś miał, to jakiegoś silnika, a nei konkretnego.ja od Ciebie chcialem chocby przykladowa charakterystyke, chocby pierwszego z brzegu silnika i co ? jak zwykle...nic tylko bicie piany. Wiadmo, że zwiekszenei mocy zwiększy zużycie.jesli mowa o jednostkowym zuzyciu w przeliczeniu na KM to nie. O ile? To trzebatylko jest taka roznica, ze charakterystyke obciazeniowa znajdziesz w kazdej ksiazce i jej ksztalt jest podobny dla wiekszosci konstrukcji a wplywu lambdy na temp pracy glowicy nie uswiadczysz, a przynajmniej ja sie nie spotkalem. z mojej strony EOT, od Ciebie i tak nie dowiem sie tego co bylo tematem tego watku Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 19 |
Data: Kwiecien 16 2007 13:04:07 | Temat: Re: [lpg] sruba zamiast komputera | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 16 Apr 2007 12:55:34 +0200, Blyskacz wrote: ja od Ciebie chcialem chocby przykladowa charakterystyke, chocby Bo nie ma? Po jasną cholerę komus taka charekterystyka... Silnik ma prawcować na mieszance optymalnej, a nei na zubożonej. Wiadmo, że zwiekszenei mocy zwiększy zużycie.jesli mowa o jednostkowym zuzyciu w przeliczeniu na KM to nie. Mowa o zuzyciu paliwa, a nie o sprawności. tylko jest taka roznica, ze charakterystyke obciazeniowa znajdziesz w Ja też nie. Bo i po co komu? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 20 |
Data: Kwiecien 17 2007 11:36:50 | Temat: Re: [lpg] sruba zamiast komputera | Autor: kan | Blyskacz wrote: O ile? To trzebatylko jest taka roznica, ze charakterystyke obciazeniowa znajdziesz w kazdej ksiazce i jej ksztalt jest podobny dla wiekszosci konstrukcji Bo takich ch-yk nie szuka się w poradnikach dla mechaników amatorów tylko w pracach naukowych. Taką ch-ke można znaleźć np tutaj: http://me.engin.umich.edu/autolab/Publications/Adobe/P2002_04.PDF Nawet trochę kolorowe są... Można tam znaleźć dużo innych ciekawych badań. http://me.engin.umich.edu/autolab/Publications/ -- Pozdrawiam, kan 21 |
Data: Kwiecien 12 2007 15:41:24 | Temat: Re: [lpg] sruba zamiast komputera | Autor: PAndy |
Regulacja na śrubie ma te "zaletę", że możesz sobie ustawić zbyt ubogą mieszankę i auto będzie palić jak Twojemu kumplowi nie 12 a 10l tyle, ze zawory i gniazda dostają od tego po dupie (uboga mieszanka spala się w wyższej temperaturze). Regulacja na lambdzie jak jest dobrze ustawiona powinna dobierać optymalny skład mieszanki. dokladnie to oscyluje pomiedzy ubogim i bogatym spalaniem - taka potrzeba katalizatora... 22 |
Data: Kwiecien 12 2007 12:22:18 | Temat: Re: [lpg] sruba zamiast komputera | Autor: Cyneq | napisał(a): mam znajomego ktory chwali sobie takie rozwiazanie bo Chyba Cię ktoś zdrowo nabiera, albo mechanik lewy jakiś i nie umie podłączyć poprawnie elektroniki. ale moje pytanie brzmi: jakie sa plusy i minusy tego rozwiazania? jaka Taka jak zmywania naczyń w zlewie nad zmywania w zmywarce. -- Cyneq 23 |
Data: Kwiecien 12 2007 12:26:14 | Temat: Re: [lpg] sruba zamiast komputera | Autor: Adam Płaszczyca | On 12 Apr 2007 01:27:49 -0700, wrote: recznie regulowac zamiast zeby komputer dawkowal mieszanke - koszt Taaa... Silnik coś musi palić. Albo pali paliwo, albo zawory. ale moje pytanie brzmi: jakie sa plusy i minusy tego rozwiazania? jaka Niewielka. Jedno to możliwośc samodzielnej regulacji. Poza tym, jest bezawaryjna. Za to - skłąd mieszanki jest ustawiany na pałę, a do tego niezaleznie od aktualnych parametrów silnika (obciążenie, prędkość). Radze zmienić jednak gazownika... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |