Grupy dyskusyjne   »   stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D

stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D



1 Data: Kwiecien 15 2017 11:05:48
Temat: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Nix 

Witam

Taki temat: Stara ( 1998rok) Fiesta MK4 z dieslem wolnoss±cym 1.8D 44KW... nie chce paliæ jak zimny przy temperaturach rzêdu plus 10 st. C... za chiny ludowe. Jak ju¿ odpali i pochodzi chwilê, to na ciep³o pali i chodzi dobrze.

Powód: - bardzo s³abe sprê¿anie na zimno - zmierzone w wersji normal oraz z dodatkiem 5 ccm oleju ( próba olejowa)
cylinder 1 - 17bar (!!!), z olejem 22bar
cylinder 2 - 20bar, z olejem 26bar
cylinder 3 - 21bar, z olejem 24bar
cylinder 4 -22bar, z olejem 25bar

Jednocze¶nie wszystkie luzy zaworowe wszystkie s± za ma³e- maj± byæ luzy ss±ce 0,30-0,40mm a s± 0,15-0,20mm. ( regulacja jest na p³ytkach)

Pytanie: Czy jest mo¿liwe, ¿e zbyt ma³y luz na zaworach ss±cych obni¿a skutecznie ci¶nienie sprê¿ania ? Op³aca siê wyregulowaæ zawory ( wymieniæ odpowiednio p³ytki) ?

Pytam, bo nie chcia³bym ¿eby rachunek za w/w regulacjê przewy¿szy³ warto¶æ auta ;-)))))


pozdrowienia i Najlepsze ¯yczenia Wielkanocne !
Nix



2 Data: Kwiecien 15 2017 03:51:20
Temat: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Zenek Kapelinder 

A ile ma miec nominalnie tego cisnieni?

3 Data: Kwiecien 15 2017 12:54:06
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Nix 

W dniu 2017-04-15 o 12:51, Zenek Kapelinder pisze:

A ile ma miec nominalnie tego cisnieni?


Nominalnie 28-34 bar, tak oficjalnie podaje Ford.

pzdr

4 Data: Kwiecien 15 2017 17:22:18
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalaæ - fiesta 1.8D
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Sat, 15 Apr 2017 12:54:06 +0200, Nix napisa³(a):

Nominalnie 28-34 bar, tak oficjalnie podaje Ford.

No to laskê dynamitu pod silnik i wysadziæ :) Ciekawe ile on pali na
100, oleju of course? :)
--
Jacek
I hate haters.

5 Data: Kwiecien 15 2017 17:30:06
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Nix 

W dniu 2017-04-15 o 17:22, Jacek Maciejewski pisze:

Dnia Sat, 15 Apr 2017 12:54:06 +0200, Nix napisa³(a):

Nominalnie 28-34 bar, tak oficjalnie podaje Ford.

No to laskê dynamitu pod silnik i wysadziæ :) Ciekawe ile on pali na
100, oleju of course? :)

Bêdziesz zdziwiony jak napiszê, zreszt± zgodnie z prawd± ¿e ... prawie nic. Na 10.000Km spali³ ok 0,5L, to tyle co nic.

Bo przecie¿ pier¶cienie zgarniaj±ce ( olejowe) nie wp³ywaj± na kompresjê :)

pzdr Nix

6 Data: Kwiecien 15 2017 19:55:25
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalaæ - fiesta 1.8D
Autor: Irek.N. 

Mia³em w moim mondeo 5 takich silników, zanim zrozumia³em ¿e to kompletne dziadostwo i sprzeda³em wozid³o w diab³y.

Silnik znakomicie odpala³ zaraz po generalnym remoncie, ale co z tego, skoro rozlecia³ siê po paru tysi±cach km. Wszystkie silniki jakie kupowa³em jako u¿ywane mia³y jakie¶ niedostatki i zazwyczaj by³y problemy z odpalaniem przy -20C.
Oleju faktycznie nie bra³, ¿aden. Pracowa³y przyzwoicie (nie klekota³y jako¶ nadmiernie). Spalanie te¿ niczego sobie, tylko to francowate zapalanie na mrozach i ci±g³e wymienianie po³ówek silnika na ca³y. :(

Mi³ego.
Irek.N.

7 Data: Kwiecien 15 2017 19:00:54
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalaæ - fiesta 1.8D
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Irek.N.  ...

Mia³em w moim mondeo 5 takich silników, zanim zrozumia³em ¿e to
kompletne dziadostwo i sprzeda³em wozid³o w diab³y.

Silnik znakomicie odpala³ zaraz po generalnym remoncie, ale co z tego,
skoro rozlecia³ siê po paru tysi±cach km. Wszystkie silniki jakie
kupowa³em jako u¿ywane mia³y jakie¶ niedostatki i zazwyczaj by³y
problemy z odpalaniem przy -20C.
Oleju faktycznie nie bra³, ¿aden. Pracowa³y przyzwoicie (nie klekota³y
jako¶ nadmiernie). Spalanie te¿ niczego sobie, tylko to francowate
zapalanie na mrozach i ci±g³e wymienianie po³ówek silnika na ca³y. :(

Mysle ze powinienes zaczac od zmiany mechanika... :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Mê¿czyzna musi trzy rzeczy w ¿yciu zrobiæ...
wyrwaæ drzewo, zburzyæ dom i daæ w pysk swojemu synowi...

8 Data: Kwiecien 15 2017 22:58:33
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalaæ - fiesta 1.8D
Autor: Irek.N. 

Mysle ze powinienes zaczac od zmiany mechanika... :)


Ale¿ nie.
Przy 160km/h silnik mia³ 4krpm, a to dla niego, na d³u¿sz± metê (powiedzmy 1000km trasy) by³o zabójcze. Korbki bokiem wychodzi³y w niedalekiej przysz³o¶ci po takiej je¼dzie.
Trochê szkoda, bo wózek naprawdê wygodny i przy takich prêdko¶ciach bardzo komfortowy by³.

Mi³ego.
Irek.N.

9 Data: Kwiecien 18 2017 11:04:44
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalaæ - fiesta 1.8D
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 15 Apr 2017 22:58:33 +0200, Irek.N. napisa³(a):

Mysle ze powinienes zaczac od zmiany mechanika... :)

Ale¿ nie.
Przy 160km/h silnik mia³ 4krpm, a to dla niego, na d³u¿sz± metê
(powiedzmy 1000km trasy) by³o zabójcze. Korbki bokiem wychodzi³y w
niedalekiej przysz³o¶ci po takiej je¼dzie.

Hm, w niedalekiej przyszlosci ... czy to aby na pewno to ?

Przy 140 jest 3500 rpm i silnik ladnie pracuje :-)

J.

10 Data: Kwiecien 18 2017 22:08:48
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalaæ - fiesta 1.8D
Autor: Irek.N. 

Hm, w niedalekiej przyszlosci ... czy to aby na pewno to ?

Przy 140 jest 3500 rpm i silnik ladnie pracuje :-)

Wiesz... Gdyby rozlecia³ siê od razu, to bym wcze¶niej wpad³ na t± zale¿no¶æ, a tak, to dopiero 5-ty silnik utwierdzi³ mnie w problemie.

140 to pewnie jako¶ jeszcze znosi³. K³opot w tym, ¿e jak na autostradê siê wpad³o, a ju¿ nie daj Bo¿e w DE, to a¿ ¿al by³o nie pogoniæ te 160 tym bardziej, ¿e MK2 ¶wietnie siê spisywa³ przy takich prêdko¶ciach.

Mi³ego.
Irek.N.

11 Data: Kwiecien 19 2017 11:47:40
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalaæ - fiesta 1.8D
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Irek.N."  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Hm, w niedalekiej przyszlosci ... czy to aby na pewno to ?
Przy 140 jest 3500 rpm i silnik ladnie pracuje :-)

Wiesz... Gdyby rozlecia³ siê od razu, to bym wcze¶niej wpad³ na t± zale¿no¶æ, a tak, to dopiero 5-ty silnik utwierdzi³ mnie w problemie.
140 to pewnie jako¶ jeszcze znosi³. K³opot w tym, ¿e jak na autostradê siê wpad³o, a ju¿ nie daj Bo¿e w DE, to a¿ ¿al by³o nie pogoniæ te 160 tym bardziej, ¿e MK2 ¶wietnie siê spisywa³ przy takich prêdko¶ciach.

Te 140 zdarzalo mi sie przekroczyc, ale fakt - raczej nie przez 1000 km ...

Az mam ochote sprobowac, bo cos mi sie nie chce wierzyc :-)


J.

12 Data: Kwiecien 18 2017 01:39:47
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalaæ - fiesta 1.8D
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 15 Apr 2017 19:55:25 +0200, Irek.N. napisa³(a):

Mia³em w moim mondeo 5 takich silników, zanim zrozumia³em ¿e to
kompletne dziadostwo i sprzeda³em wozid³o w diab³y.
Silnik znakomicie odpala³ zaraz po generalnym remoncie, ale co z tego,
skoro rozlecia³ siê po paru tysi±cach km.

To remontujacy do d* :-)

Wszystkie silniki jakie
kupowa³em jako u¿ywane mia³y jakie¶ niedostatki i zazwyczaj by³y
problemy z odpalaniem przy -20C.

Ale mu tu na razie o -10.

Oleju faktycznie nie bra³, ¿aden. Pracowa³y przyzwoicie (nie klekota³y
jako¶ nadmiernie). Spalanie te¿ niczego sobie, tylko to francowate
zapalanie na mrozach i ci±g³e wymienianie po³ówek silnika na ca³y. :(

Mialem takie dwa (tzn 1.8TD z mondeo 1 i 2) , z przebiegiem 250+to co
nie wiedzialem, i mam calkiem odmienne zdanie -  mechanika nie
widzialy, spalanie troche za duze, na mrozie, takim do -20 sobie
radzily ... az do ostatniej zimy - auto juz rzadko jezdzone i cos nie
chce zapalic. Ale po ~15s krecenia pali.
A mrozy byly znikome.

J.

13 Data: Kwiecien 18 2017 22:15:43
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalaæ - fiesta 1.8D
Autor: Irek.N. 

J.F. pisze:

Dnia Sat, 15 Apr 2017 19:55:25 +0200, Irek.N. napisa³(a):
Mia³em w moim mondeo 5 takich silników, zanim zrozumia³em ¿e to kompletne dziadostwo i sprzeda³em wozid³o w diab³y.
Silnik znakomicie odpala³ zaraz po generalnym remoncie, ale co z tego, skoro rozlecia³ siê po paru tysi±cach km.

To remontujacy do d* :-)

Nie to nie to. Kupi³em u¿ywkê z DE w³a¶nie z rozpêkniêtym silnikiem. Pó¼niej okaza³o siê, ¿e samochód by³ u¿ywany dok³adnie tak samo jak ja to robi³em, to samo wozi³ (ta sama bran¿a!), tylko ¿e tam szybciej trochê siê je¼dzi³o i pomimo tego ¿e m³ody, to nie da³ rady.

Ale mu tu na razie o -10.

Przy -10 dawa³ radê, ale trzeba by³o zagrzaæ ze 2 razy.

Mialem takie dwa (tzn 1.8TD z mondeo 1 i 2) , z przebiegiem 250+to co
nie wiedzialem, i mam calkiem odmienne zdanie -  mechanika nie
widzialy, spalanie troche za duze, na mrozie, takim do -20 sobie
radzily ... az do ostatniej zimy - auto juz rzadko jezdzone i cos nie
chce zapalic. Ale po ~15s krecenia pali.
A mrozy byly znikome.

Ja sobie bardzo chwali³em, za wyj±tkiem silnika.
A pamiêtasz jak w MK1 przy ruszaniu deska rozdzielcza wo³a³a "nie..nie...nie..nie.." jak tylko niechc±cy obroty spad³y? To i fakt, ¿e woda ci±gle zatapia³a nogi pasa¿era spowodowa³o, ¿e zamieni³em MK1 na MK2. Tam ju¿ takich problemów nie by³o.
Generalnie, przy moich gabarytach, niewiele samochodów w okolicach 2000 roku siê nadawa³o dla mnie. Mondek by³ wygodny do tego stopnia, ¿e po 1200km trasy wyszed³em z samochodu i poszed³em na pla¿ê zobaczyæ jak jest. Nie czu³em siê padniêty, czy po³amany.

Mi³ego.
Irek.N.

14 Data: Kwiecien 15 2017 11:17:41
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Zenek Kapelinder 

To juz wiesz dlaczego nie chce zapalic. Olej bierze ale uzupelnia pozim paliwem. Uszczelki trzeba wymienic. Takie metalowe co sie na tloki zaklada. Najlepiej z tlokami te uszczelki wymienic. Tloki oczywiscie nadwymiarowe. W takiej sytuacji trzeba dac blok do firmy robiacej szlify bo dziury w ktorych wieksze tloki beda sa za male. Przy okazji glowice warto zrobic i sprawdzic czy wal miesci sie w tolerancji. Jak sie nie misci to tez naprawic.I jak zrobic to wszystko to bedzie odpalal jak nowy.

15 Data: Kwiecien 15 2017 20:50:50
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: t-1 

W dniu 2017-04-15 o 20:17, Zenek Kapelinder pisze:

To juz wiesz dlaczego nie chce zapalic. Olej bierze ale uzupelnia pozim paliwem. Uszczelki trzeba wymienic. Takie metalowe co sie na tloki zaklada. Najlepiej z tlokami te uszczelki wymienic. Tloki oczywiscie nadwymiarowe. W takiej sytuacji trzeba dac blok do firmy robiacej szlify bo dziury w ktorych wieksze tloki beda sa za male. Przy okazji glowice warto zrobic i sprawdzic czy wal miesci sie w tolerancji. Jak sie nie misci to tez naprawic.I jak zrobic to wszystko to bedzie odpalal jak nowy.


Na t³oki nie zak³ada siê uszczelek tylko pier¶cienie.

16 Data: Kwiecien 15 2017 11:54:33
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Zenek Kapelinder 

I te pierscienie robia za uszczelki. To pierscienie sa uszczelkami czy nie sa? Poza tym lotny jestes jak plyta chodnikowa.

17 Data: Kwiecien 15 2017 21:05:26
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: t-1 

W dniu 2017-04-15 o 20:54, Zenek Kapelinder pisze:

I te pierscienie robia za uszczelki. To pierscienie sa uszczelkami czy nie sa? Poza tym lotny jestes jak plyta chodnikowa.


Jakby¶ u¿ywa³ w³a¶ciwego s³owa pier¶cieñ a nie uszczelka, zasób s³ów technicznych powiêkszy³ by ci siê co najmniej o kilkana¶cie procent, czym móg³by¶ siê na staro¶æ chwaliæ wnukom.
A komplet pier¶cieni nie tylko uszczelnia ale tak¿e zgarnia olej z cylindra.

18 Data: Kwiecien 15 2017 13:51:44
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Zenek Kapelinder 

Dobrze wiem co napisalem a ze nie rozumiesz ze sie nabijam to nie moj problem. Pytanie bylo w stylu jak naprawic silnik w stanie zejsciowym wymieniajac uszczelke pod pokrywa klawiatury. Jak minumum to 24 a w realu na jednym cylindrze jest 17 to rokowania nie sa pomyslne jak by powiedzial lekarz. Cudem bedzie jesli sie na remoncie srednim skonczy. Amen.

19 Data: Kwiecien 16 2017 10:42:53
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Uzytkownik 

W dniu 2017-04-15 o 20:54, Zenek Kapelinder pisze:

I te pierscienie robia za uszczelki. To pierscienie sa uszczelkami czy nie sa? Poza tym lotny jestes jak plyta chodnikowa.


Nie sÄ… uszczelkami. Jak sama nazwa mówi "uszczelka" ma za zadanie uszczelnić czyli ca³kowicie uniemo¿liwić przenikanie p³ynów czy gazów.

PierÅ›cienie zgarniajÄ…ce (olejowe) niczego nie uszczelniajÄ…, a ich zadaniem jest zgarnianie nadmiaru oleju, jednoczeÅ›nie pozostawiajÄ…c na powierzchni cylindra mikroskopijnÄ… warstwÄ™ filmu olejowego, po którym poruszajÄ… siÄ™ pierÅ›cienie kompresyjne.

Aby kompresja z cylindra nie przedostawa³a siÄ™ do bloku silnika stosuje sÄ… pierÅ›cienie kompresyjne. Ale tych tak¿e nie mo¿na nazywać uszczelkami, bo one nie uszczelniajÄ… idealnie. One siÄ™ Å›lizgajÄ… po filmie olejowym i to w³aÅ›nie olej jest tym uszczelniaczem, który uszczelnia szczelinÄ™ pomiÄ™dzy pierÅ›cieniem, a cylindrem oraz szczelinÄ™, w t³oku, w któej osadzony jest pierÅ›cieÅ„.

Aby ten film olejowy lepiej siÄ™ utrzymywa³ na Å›ciankach cylindra to powierzchniÄ™ cylindra po wyszlifowaniu specjalnie siÄ™ "niszczy", wytwarzajÄ…c na jej powierzchni mikrorysy pod ró¿nymi kÄ…tami. Ten proces nazywa siÄ™ honowaniem.


Co zaÅ› siÄ™ tyczy problemu autora wÄ…tku.

Zbyt ma³y luz na zaworach mo¿e pogorszyć kompresjÄ™, ale tylko w silnikach bez samoregulatorów.

Pytasz o regulacjÄ™ zaworów, ale wydaje mi siÄ™, ¿e w tym silniku raczej nie reguluje siÄ™ zaworów, bo chyba ten silnik jest wyposa¿ony w samoregulatory. W takiej sytuacji nie powinno być ¿adnych luzów, a je¿eli jakieÅ› sÄ… to znaczy, ¿e samoregulatory sÄ… do wymiany, albo zapchane sÄ… kana³y olejowe czy filtr oleju lub te¿ uszkodzona jest pompa olejowa.

Je¿eli zaistnia³by któryÅ› z ww problemów to objawi³oby siÄ™ to charakterystycznym, g³oÅ›nym stukaniem samoregulatorów.


KwestiÄ… s³abej kompresji to mo¿e być wiele powodów:

- Zu¿yte pierÅ›cienie na t³oku. To najmniej prawdopodobna przyczyna. Która z resztÄ… nie pojawia siÄ™ z dnia na dzieÅ„. Poprzedzona jest stopniowym traceniem mocy silnika przez kilka lat.

- MogÄ… być wypalone pierÅ›cienie kompresyjne. Sytuacja jak wy¿ej. Te¿ nie pojawiajÄ… siÄ™ problemy z dnia na dzieÅ„.

- Pęknięte pierścienie kompresyjne.

- PierÅ›cienie mogÄ… być zapieczone (zaklinowane). Jest to najczÄ™stszÄ… przyczynÄ… przegrzania silnika. Przegrzanie silnika zaÅ› mo¿e wystÄ…pić z powodu awarii termostatu lub wentylatora. Rzadko siÄ™ zdarza, ¿eby od razu zapiek³y siÄ™ wszystkie pierÅ›cienie na wszystkich t³okach.

- W¿ery w cylindrze. MogÄ… siÄ™ pojawić jak auto wiÄ™cej stoi ni¿ je¼dzi. Ale tu tak¿e pojawia siÄ™ stopniowy spadek mocy.

- Wypalone lub uszkodzone zawory.

- MikropÄ™kniÄ™cia wokó³ gniazd zaworowych

- S³aby film olejowy. Mo¿e być spowodowany s³abym rozprowadzaniem oleju np. na skutek zapchania uk³adu olejowego lub uszkodzeniem pompy olejowej. Mo¿e te¿ być spowodowany zbytnim wyg³adzeniem cylindra i utratÄ… warstwy rys po honowaniu.


Problemy z odpalaniem na zimnym silniku mogÄ… mieć tak¿e innÄ… przyczynÄ™ np. zbyt niskie ciÅ›nienie paliwa na wtryskiwaczach lub uszkodzone wtryski, które zbyt s³abo rozpylajÄ… olej napÄ™dowy. Mo¿e te¿ być zapchany filtr paliwa. Mo¿e być problem z rozregulowaniem siÄ™ pompy wtryskowej.

Kolejnym problemem mogÄ… być uszkodzone Å›wiece ¿arowe i na Twoim miejscu od nich bym rozpocza³. Niestety stare silniki Diesla raczej kiepsko palÄ… bez Å›wiec, nawet jak powietrze ma temperaturÄ™ +20'C.
..

Tylko nowe konstrukcje silników wysokoprÄ™¿nych i o bardzo du¿ej kompresji potrafiÄ… odpalać bez Å›wiec ¿arowych przy -5'C

20 Data: Kwiecien 16 2017 04:17:43
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Zenek Kapelinder 

Jak do mnie rozmawiasz to straciles czas. 1/4 wiedzy jaka mam o silnikach glowe by Ci rozjebala.

21 Data: Kwiecien 16 2017 13:34:51
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Uzytkownik 

W dniu 2017-04-16 o 13:17, Zenek Kapelinder pisze:

Jak do mnie rozmawiasz to straciles czas. 1/4 wiedzy jaka mam o silnikach glowe by Ci rozjebala.


W rzeczy samej, myÅ›lÄ™, ¿e Twoja wiedza nas wszystkich rozpierdala ........ Å›miechem.

22 Data: Kwiecien 16 2017 06:39:15
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Zenek Kapelinder 

Glupi to sie do wszystkiego smieje. Nawet powiedzonko na ten temat powstalo, smieje sie jak glupi do sera.

23 Data: Kwiecien 18 2017 12:10:31
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Nix 

W dniu 2017-04-16 o 10:42, Uzytkownik pisze:

W dniu 2017-04-15 o 20:54, Zenek Kapelinder pisze:
I te pierscienie robia za uszczelki. To pierscienie sa uszczelkami czy
nie sa? Poza tym lotny jestes jak plyta chodnikowa.


Nie s± uszczelkami. Jak sama nazwa mówi "uszczelka" ma za zadanie
uszczelniæ czyli ca³kowicie uniemo¿liwiæ przenikanie p³ynów czy gazów.

Pier¶cienie zgarniaj±ce (olejowe) niczego nie uszczelniaj±, a ich
zadaniem jest zgarnianie nadmiaru oleju, jednocze¶nie pozostawiaj±c na
powierzchni cylindra mikroskopijn± warstwê filmu olejowego, po którym
poruszaj± siê pier¶cienie kompresyjne.

Aby kompresja z cylindra nie przedostawa³a siê do bloku silnika stosuje
s± pier¶cienie kompresyjne. Ale tych tak¿e nie mo¿na nazywaæ
uszczelkami, bo one nie uszczelniaj± idealnie. One siê ¶lizgaj± po
filmie olejowym i to w³a¶nie olej jest tym uszczelniaczem, który
uszczelnia szczelinê pomiêdzy pier¶cieniem, a cylindrem oraz szczelinê,
w t³oku, w któej osadzony jest pier¶cieñ.

Aby ten film olejowy lepiej siê utrzymywa³ na ¶ciankach cylindra to
powierzchniê cylindra po wyszlifowaniu specjalnie siê "niszczy",
wytwarzaj±c na jej powierzchni mikrorysy pod ró¿nymi k±tami. Ten proces
nazywa siê honowaniem.


Co za¶ siê tyczy problemu autora w±tku.

Zbyt ma³y luz na zaworach mo¿e pogorszyæ kompresjê, ale tylko w
silnikach bez samoregulatorów.

Pytasz o regulacjê zaworów, ale wydaje mi siê, ¿e w tym silniku raczej
nie reguluje siê zaworów, bo chyba ten silnik jest wyposa¿ony w
samoregulatory. W takiej sytuacji nie powinno byæ ¿adnych luzów, a
je¿eli jakie¶ s± to znaczy, ¿e samoregulatory s± do wymiany, albo
zapchane s± kana³y olejowe czy filtr oleju lub te¿ uszkodzona jest pompa
olejowa.

Je¿eli zaistnia³by który¶ z ww problemów to objawi³oby siê to
charakterystycznym, g³o¶nym stukaniem samoregulatorów.



W tym silniku nie ma samoregulatorów, luz regulujemy na wymiennych podk³adkach odpowiedniej grubo¶ci.

pzdr

24 Data: Kwiecien 15 2017 20:01:44
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: t-1 

W dniu 2017-04-15 o 11:05, Nix pisze:

Witam

Taki temat: Stara ( 1998rok) Fiesta MK4 z dieslem wolnoss±cym 1.8D
44KW... nie chce paliæ jak zimny przy temperaturach rzêdu plus 10 st.
C... za chiny ludowe. Jak ju¿ odpali i pochodzi chwilê, to na ciep³o
pali i chodzi dobrze.


A ¶wiece ¿arowe wymienione?

25 Data: Kwiecien 15 2017 22:49:25
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Nix 

W dniu 2017-04-15 o 20:01, t-1 pisze:

W dniu 2017-04-15 o 11:05, Nix pisze:
Witam

Taki temat: Stara ( 1998rok) Fiesta MK4 z dieslem wolnoss±cym 1.8D
44KW... nie chce paliæ jak zimny przy temperaturach rzêdu plus 10 st.
C... za chiny ludowe. Jak ju¿ odpali i pochodzi chwilê, to na ciep³o
pali i chodzi dobrze.


A ¶wiece ¿arowe wymienione?


Oczywi¶cie, sprawne, grzej±, ale przy kompresji na zimno ok. 20 bar to cudów nie ma, ma powa¿ne problemy z paleniem.

Ponawiam pytanie, bo tu dywagujemy o mydle i powidle i akademickie dyskusje id±...

Czy zbyt ma³y luz zaworowy - poda³em w pierwszym po¶cie- ( g³ównie ss±cy) mo¿e zmniejszyæ ci¶nienie sprê¿ania ??? Je¶li tak- zrobiê -wyregulujê luz, je¶li nie, to odpuszczê w ogóle to auto.

pzdr Nix

26 Data: Kwiecien 15 2017 13:57:30
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Zenek Kapelinder 

luz jest po to zeby zawor sie zamknal a nie po to zeby sie maksymalnie otworzyl. Przy pomiarze setka luzu bedzie tak samo dobra jak pol milimetra. Jak nie Twoj samochod to zrob tak zeby nie stal sie Twoj. Chyba ze Ci sie bardzo podoba i jestes sklonny zrobic w nim stosunkowo droga naprawe zeby jezdzil, przechodzil przeglady itp.

27 Data: Kwiecien 15 2017 23:02:28
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Nix 

W dniu 2017-04-15 o 22:57, Zenek Kapelinder pisze:

luz jest po to zeby zawor sie zamknal a nie po to zeby sie maksymalnie otworzyl. Przy pomiarze setka luzu bedzie tak samo dobra jak pol milimetra.

  Jak nie Twoj samochod to zrob tak zeby nie stal sie Twoj. Chyba ze Ci sie bardzo podoba i jestes sklonny zrobic w nim stosunkowo droga

naprawe zeby jezdzil, przechodzil przeglady itp.


To twierdzisz, ¿e luz zaworowy, prawid³owy czy nie nie ma w ogóle wp³ywu na ci¶nienie sprê¿ania osi±gane w silniku ???

28 Data: Kwiecien 15 2017 23:05:19
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Nix 

W dniu 2017-04-15 o 22:57, Zenek Kapelinder pisze:

luz jest po to zeby zawor sie zamknal a nie po to zeby sie maksymalnie otworzyl. Przy pomiarze setka luzu bedzie tak samo dobra jak pol milimetra. Jak nie Twoj samochod to zrob tak zeby nie stal sie Twoj. Chyba ze Ci sie bardzo podoba i jestes sklonny zrobic w nim stosunkowo droga naprawe zeby jezdzil, przechodzil przeglady itp.


wzi±³em w google pierwszy lepszy link i tu czytam :

"Natomiast zbyt ma³y luz lub jego brak mo¿e doprowadziæ do niepe³nego zamykania zaworu i spadku ci¶nienia w komorze spalania."

Czy to s± fakty czy naginane fakty ?

29 Data: Kwiecien 15 2017 15:00:59
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Zenek Kapelinder 

Przy pomiarze pojecie zbyt malego luzu nie istnieje. Setka, pol setki luzu spowoduje ze zawor bedzie zamkniety. Teretycznie jak luz bedzie wynosil zero to tez zawor powinien byc szczelny. Brak luzu to jak w kazdym polozeniu krzywki zawor jest otwarty. Czy zamiast myslenia internet ma byc recepta na wszystko. O pomiarze cisnienia sprezania jest temat a nie o pracy przy czterech tysiacach obrotow z pelna moca. Przy pomiarze wielkosc luzu w pewnych bardzo szerokich granicach nie ma zadnego znaczenia na wynik pomiary. Przy pomiarze ma byc luz.

30 Data: Kwiecien 16 2017 10:45:16
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Uzytkownik 

W dniu 2017-04-15 o 23:05, Nix pisze:

W dniu 2017-04-15 o 22:57, Zenek Kapelinder pisze:
luz jest po to zeby zawor sie zamknal a nie po to zeby sie maksymalnie otworzyl. Przy pomiarze setka luzu bedzie tak samo dobra jak pol milimetra. Jak nie Twoj samochod to zrob tak zeby nie stal sie Twoj. Chyba ze Ci sie bardzo podoba i jestes sklonny zrobic w nim stosunkowo droga naprawe zeby jezdzil, przechodzil przeglady itp.


wzi±³em w google pierwszy lepszy link i tu czytam :

"Natomiast zbyt ma³y luz lub jego brak mo¿e doprowadziæ do niepe³nego zamykania zaworu i spadku ci¶nienia w komorze spalania."

Czy to s± fakty czy naginane fakty ?


Zbyt ma³y luz zaworowy w silnikach, które nie posiadaj± samoregulatorów. W silnikach, które wyposa¿one s± w samoregulatory luzów nie ma. Zawory zawsze pracuj± na styk.

31 Data: Kwiecien 16 2017 08:53:12
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalaæ - fiesta 1.8D
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Sat, 15 Apr 2017 22:49:25 +0200, Nix napisa³(a):

Czy zbyt ma³y luz zaworowy - poda³em w pierwszym po¶cie- ( g³ównie
ss±cy) mo¿e zmniejszyæ ci¶nienie sprê¿ania ???

Raczej nie. Silnik krêci siê wolno, czasu na zassanie jest dosyæ. Odpu¶æ
z tym silnikiem, to by by³a kosmetyka.
--
Jacek
I hate haters.

32 Data: Kwiecien 16 2017 08:00:56
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalaæ - fiesta 1.8D
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Jacek Maciejewski  ...

Czy zbyt ma³y luz zaworowy - poda³em w pierwszym po¶cie- ( g³ównie
ss±cy) mo¿e zmniejszyæ ci¶nienie sprê¿ania ???

Raczej nie. Silnik krêci siê wolno, czasu na zassanie jest dosyæ. Odpu¶æ
z tym silnikiem, to by by³a kosmetyka.

Ostatnio po za³ozeniu gazu w silniku ten zacz±³ mi braæ olej - zrobi³em
wiêc ma³y remont z wymian± pier¶cieni, sprawdzeniem g³owicy etc.
Silnik 1,6 16V we fiacie Doblo. Koszt oko³o 1500z³.
Kolega taki sam silnik ale we fiacie multipla, te¿ zagazowany, wymieni³ w
ca³o¶ci p³ac±c 350 za silnik plus 500 za wymianê. W sumie to nie wiem który
sposób jest lepszy :)))

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Pocz±tek i koniec zawsze s± jedno¶ci±."
Frank Herbert

33 Data: Kwiecien 16 2017 11:01:12
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalaæ - fiesta 1.8D
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Sun, 16 Apr 2017 08:00:56 +0000 (UTC), Budzik napisa³(a):

Kolega taki sam silnik ale we fiacie multipla, te¿ zagazowany, wymieni³ w
ca³o¶ci p³ac±c 350 za silnik plus 500 za wymianê. W sumie to nie wiem który
sposób jest lepszy :)))

O tym te¿ pomy¶la³em :) W wielu przypadkach taniej wyjdzie przek³adka
silnika na taki o mniejszym przebiegu lub naprawiony. W zamierzch³ych
czasach zatar³em wa³ w silniku od 126p. Mimo ¿e mia³ niewielki przebieg,
taniej by³o kupiæ nowy :)
--
Jacek
I hate haters.

34 Data: Kwiecien 16 2017 09:08:17
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalaæ - fiesta 1.8D
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Sat, 15 Apr 2017 22:49:25 +0200, Nix napisa³(a):

Czy zbyt ma³y luz zaworowy - poda³em w pierwszym po¶cie- ( g³ównie
ss±cy) mo¿e zmniejszyæ ci¶nienie sprê¿ania ???

Raczej nie. Silnik przy rozruchu krêci siê wolno, czasu na zassanie jest
dosyæ bez wzglêdu na wielko¶æ luzu, pod warunkiem ¿e jednak jaki¶ jest
:) Odpu¶æ z tym silnikiem, regulacja to by by³a kosmetyka.
--
Jacek
I hate haters.

35 Data: Kwiecien 16 2017 21:32:48
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: t-1 

W dniu 2017-04-15 o 11:05, Nix pisze:

Pytam, bo nie chcia³bym ¿eby rachunek za w/w regulacjÄ™ przewy¿szy³
wartoæ auta ;-)))))

Poniewa¿ jak dowiedziono, silnikowi ju¿ nic nie zaszkodzi dolej do oleju silnikowego jakiegoÅ› "moto doktora", który być mo¿e polepszy jego dzia³anie.
Jak mi opowiada³ szwagier, jego stary silnik po kilkudziesiÄ™ciu kilometrach od wlania dodatku dosta³ w sposób gwa³towny zwiÄ™kszenia mocy i pracowa³ poprawnie jeszcze d³ugie lata.
Twierdzi³, ¿e pierÅ›cionki zaczÄ™³y poprawnie pracować.
Wiec kwestią jest jaki dodatek będzie najlepszy.
Mo¿e wypowiedzÄ… siÄ™ praktycy tematu.
Mo¿na tak¿e dolać do ON coÅ› co wyczyÅ›ci wtryskiwacze.
Ostatnio by³a w Motorze bardzo pozytywna opinia po testach o takim dodatku.

36 Data: Kwiecien 18 2017 12:12:35
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Nix 

W dniu 2017-04-16 o 21:32, t-1 pisze:

W dniu 2017-04-15 o 11:05, Nix pisze:

Pytam, bo nie chcia³bym ¿eby rachunek za w/w regulacjê przewy¿szy³
warto¶æ auta ;-)))))

Poniewa¿ jak dowiedziono, silnikowi ju¿ nic nie zaszkodzi dolej do oleju
silnikowego jakiego¶ "moto doktora", który byæ mo¿e polepszy jego
dzia³anie.
Jak mi opowiada³ szwagier, jego stary silnik po kilkudziesiêciu
kilometrach od wlania dodatku dosta³ w sposób gwa³towny zwiêkszenia mocy
i pracowa³ poprawnie jeszcze d³ugie lata.
Twierdzi³, ¿e pier¶cionki zaczê³y poprawnie pracowaæ.
Wiec kwesti± jest jaki dodatek bêdzie najlepszy.
Mo¿e wypowiedz± siê praktycy tematu.
Mo¿na tak¿e dolaæ do ON co¶ co wyczy¶ci wtryskiwacze.
Ostatnio by³a w Motorze bardzo pozytywna opinia po testach o takim dodatku.


Ok, dziêki wszystkim za opinie, pomy¶lê jeszcze co z tym fantem zrobiæ

pzdr Nix

37 Data: Kwiecien 19 2017 12:00:57
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalaæ - fiesta 1.8D
Autor: yabba 

U¿ytkownik "Nix"  napisa³ w wiadomo¶ci

Witam

Taki temat: Stara ( 1998rok) Fiesta MK4 z dieslem wolnoss±cym 1.8D 44KW... nie chce paliæ jak zimny przy temperaturach rzêdu plus 10 st. C... za chiny ludowe. Jak ju¿ odpali i pochodzi chwilê, to na ciep³o pali i chodzi dobrze.

Powód: - bardzo s³abe sprê¿anie na zimno - zmierzone w wersji normal oraz z dodatkiem 5 ccm oleju ( próba olejowa)
cylinder 1 - 17bar (!!!), z olejem 22bar
cylinder 2 - 20bar, z olejem 26bar
cylinder 3 - 21bar, z olejem 24bar
cylinder 4 -22bar, z olejem 25bar

Jednocze¶nie wszystkie luzy zaworowe wszystkie s± za ma³e- maj± byæ luzy ss±ce 0,30-0,40mm a s± 0,15-0,20mm. ( regulacja jest na p³ytkach)

Pytanie: Czy jest mo¿liwe, ¿e zbyt ma³y luz na zaworach ss±cych obni¿a skutecznie ci¶nienie sprê¿ania ? Op³aca siê wyregulowaæ zawory ( wymieniæ odpowiednio p³ytki) ?

Pytam, bo nie chcia³bym ¿eby rachunek za w/w regulacjê przewy¿szy³ warto¶æ auta ;-)))))



Je¶li jest jakikolwiek, wiêkszy od zera, luz zaworowy, to nie ma on wp³ywu na kompresjê.
Czy w tym silniku jest zwyk³a mechaniczna pompa wtryskowa? Je¶li tak, to objawy, które podajesz wskazuj± wed³ug mnie na rozregulowan± pompê wtryskow± oraz/lub na lej±ce wtryskiwacze.
Silnik jest w stanie s³abym, ale przy +10C powinien odpalaæ chocia¿ na 3 cylindry.

--
Pozdrawiam,

yabba

38 Data: Kwiecien 19 2017 04:51:57
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Zenek Kapelinder 

Mozesz rozwinac jaki wplyw ma stan pompy na cisnienie sprezania.

39 Data: Kwiecien 19 2017 14:26:40
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: yabba 

U¿ytkownik "Zenek Kapelinder"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

Mozesz rozwinac jaki wplyw ma stan pompy na cisnienie sprezania.

Å»aden. Ale wiÄ™kszym problemem przy zapalaniu mo¿e być stan pompy i wtrysków, a nie s³abe ciÅ›nienie w cylindrach.


--
Pozdrawiam,

yabba

40 Data: Kwiecien 19 2017 14:22:04
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Zenek Kapelinder 

Ty jabba chociaz wiesz o co chodzi? Gosc zmierzyl cisnienie sprezania. Na jednym cylindrze ma polowe nominalnego a na zadnym z pozostalych trzech nie zbliza sie do minimalnego jakie podaje producent. Ten silnik to zlom nadajacy sie do remontu kapitalnego albo do huty. Jak by zalozyl nowa pompe i nowe wtryskiwacze pochodzace z magazynu jaki na statku maja ufole to tez bedzie chujowo zapalal. I ktos mu mowi ze to wina pompy a ktos inny zeby sobie jakiegos spermolitu nalal. Ten silnik jak uda siego zapalic to nie trzyma zadnego fabrycznego parametru i ze wzgledu na zanieczyszczenie srodowiska nie powinien pracowac.

41 Data: Kwiecien 22 2017 12:28:01
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: yabba 

U¿ytkownik "Zenek Kapelinder"  napisa³ w wiadomoÅ›ci Ty jabba chociaz wiesz o co chodzi? Gosc zmierzyl cisnienie sprezania. Na jednym cylindrze ma polowe nominalnego a na zadnym z pozostalych trzech nie zbliza sie do minimalnego jakie podaje producent. Ten silnik to zlom nadajacy sie do remontu kapitalnego albo do huty. Jak by zalozyl nowa pompe i nowe wtryskiwacze pochodzace z magazynu jaki na statku maja ufole to tez bedzie chujowo zapalal. I ktos mu mowi ze to wina pompy a ktos inny zeby sobie jakiegos spermolitu nalal. Ten silnik jak uda siego zapalic to nie trzyma zadnego fabrycznego parametru i ze wzgledu na zanieczyszczenie srodowiska nie powinien pracowac.


Nix siÄ™ zapyta³ czy regulacja zaworów pomo¿e w rozruchu zu¿ytego silnika. W mojej opinii wiÄ™kszy wp³yw na rozruch klasycznego diesla ma stan aparatury wtryskowej ni¿ niew³aÅ›ciwy luz zaworowy. Dlatego napisa³em, ¿e jak chce tymczasowo reanimować ten silnik to wiÄ™kszÄ… poprawÄ™ mo¿e przynieæ regulacja pompy i wtrysków ni¿ zaworów. Chocia¿ koszt tej us³ugi bÄ™dzie kilkukrotnie wy¿szy ni¿ regulacja zaworów.

--
Pozdrawiam,

yabba

42 Data: Kwiecien 22 2017 10:23:08
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Zenek Kapelinder 

A w mojej opinii wplyw na odpalanie ma cisnienie sprezania. A to przy pomiarze nie zalezy od wielkosci w granicach przyzwoitosci luzu na zaworach a od tego ze luz jest. Przy silniku co na zadnym cylindrze nie ma minimalnego cisnienia jakie podaje producent silnika dywagacje czy cos ma jeszcze wplyw na odpalanie sa rownie glupie jak rady zeby dolewac jakiegos spermolitu do oleju.

43 Data: Kwiecien 22 2017 22:36:05
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: sirapacz 

W dniu 2017-04-22 o 19:23, Zenek Kapelinder pisze:

dolewac jakiegos spermolitu do oleju.

puszka bÄ™dzie go kosztować z 5 dych (wiÄ™cej to chyba nie kosztuje?). Zaleje - jak pomo¿e troche i na troche to dobrze. Jak nie pomo¿e to decyzjÄ™ o szukaniu silnika przyspieszy :)

co ty tak w czarnych, zadymionych barwach wszystko widzisz? :)

44 Data: Kwiecien 23 2017 09:37:29
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: t-1 

W dniu 2017-04-22 o 22:36, sirapacz pisze:

puszka bêdzie go kosztowaæ z 5 dych (wiêcej to chyba nie kosztuje?).
Zaleje - jak pomo¿e troche i na troche to dobrze. Jak nie pomo¿e to
decyzjê o szukaniu silnika przyspieszy :)

co ty tak w czarnych, zadymionych barwach wszystko widzisz? :)


Pochwal siê z wyników.

45 Data: Kwiecien 22 2017 19:50:42
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: t-1 

W dniu 2017-04-19 o 23:22, Zenek Kapelinder pisze:

Ty jabba chociaz wiesz o co chodzi? Gosc zmierzyl cisnienie sprezania. Na jednym cylindrze ma polowe nominalnego a na zadnym z pozostalych trzech nie zbliza sie do minimalnego jakie podaje producent. Ten silnik to zlom nadajacy sie do remontu kapitalnego albo do huty. Jak by zalozyl nowa pompe i nowe wtryskiwacze pochodzace z magazynu jaki na statku maja ufole to tez bedzie chujowo zapalal. I ktos mu mowi ze to wina pompy a ktos inny zeby sobie jakiegos spermolitu nalal. Ten silnik jak uda siego zapalic to nie trzyma zadnego fabrycznego parametru i ze wzgledu na zanieczyszczenie srodowiska nie powinien pracowac.


Nie supermolitu (co to?) a Å›rodka czyszczÄ…cego silnik od strony uk³adu smarowania.
Przep³ukanie uk³adu olejowego nie zaszkodzi a mo¿e pomo¿e.
Np. tu opisujÄ… podobny problem:
http://liquimoly.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=112:czyszczenie-ukadu-olejowego&catid=61&Itemid=18

46 Data: Czerwiec 17 2017 10:56:01
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: t-1 

W dniu 2017-04-22 o 19:50, t-1 pisze:

Nie supermolitu (co to?) a ¶rodka czyszcz±cego silnik od strony uk³adu smarowania.
Przep³ukanie uk³adu olejowego nie zaszkodzi a mo¿e pomo¿e.
Np. tu opisuj± podobny problem:
http://liquimoly.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=112:czyszczenie-ukadu-olejowego&catid=61&Itemid=18

W najnowszym Motorze jest opisane czyszczenie silnika specjalnymi p³ynami i ich efekty.

47 Data: Czerwiec 17 2017 03:21:01
Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
Autor: Zenek Kapelinder 

Spermolit to to samo co dinks tylko w plynie.

stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D



Grupy dyskusyjne