studzienki na polskich ulicach
1 | Data: Wrzesien 25 2007 09:44:00 |
Temat: studzienki na polskich ulicach | |
Autor: Piotr | czy jest jakis inny kraj w Europie, w którym studzienki kanalizacyjne 2 |
Data: Wrzesien 25 2007 09:54:14 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: bratPit[pr] | ch.... mnie strzela, jeżdżąc slalomem po miejskich ulicach, w W-wie, Lublinie, Białymstoku, Poznaniu! welcome to the club, ja mam to samo ale.... idzie lepsze, na co poniektórych remontowanych ulicach w Krakowie daje się zauważyć tendencja jednak do umieszczania studzienki albo jako "krawężnik" lub na środku danego pasa ruchu, spokojnie, jeszcze kilkadziesiąt lat i wszystkie tak będą :-) brat 3 |
Data: Wrzesien 25 2007 10:10:01 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: ::[TOOMAS]:: | bratPit[pr] pisze: Problem nie do konca u projektantów. Projektant robi kanalizacje aby było dobrze, ale przeważnie tylko dla niego, nie uwzględniając realiów samochodowych. Potem dokumentacja idzie do opinowania w danym Zarządzie Dróg i tam powinni takie rzeczy wyłapać i nakazać zmianę. NIestety w praktyce tak nie jest..Wiem bo sam pracuje w firmie projektowej i staram się uświadamiać projektantów aby jednak te studzienki lokalizowali z jakimś logicznym planem ale czasami jak groch o ściane...ch.... mnie strzela, jeżdżąc slalomem po miejskich ulicach, w W-wie, Lublinie, Białymstoku, Poznaniu! 4 |
Data: Wrzesien 25 2007 11:19:14 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: J.F. | On Tue, 25 Sep 2007 10:10:01 +0200, ::[TOOMAS]:: wrote: Problem nie do konca u projektantów. Projektant robi kanalizacje aby A w ogole jeszcze sie umieszcza kanalizacje pod jezdnia ? Bo wydaje mi sie ze ostatnio logicznie przerzucaja ja pod chodniki. A to co wystaje to zaszlosci historyczne. J. 5 |
Data: Wrzesien 25 2007 12:48:01 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: Wodz | To chyba stało się Tue, 25 Sep 2007 11:19:14 +0200,. W mroku pojawiło się A w ogole jeszcze sie umieszcza kanalizacje pod jezdnia ? Zgadza się, ale tak tylko robią w Warszawie przed pałacem prezydenckim. Reszta jest schowana pod ziemią tak głęboko, że nie rozpuszcza śniegu, albo jak już rozpuszcza to na trawie obok chodnika. A to co wystaje to zaszlosci historyczne.Mówiąc prawdę, niektóre nasze kanalizacje pamiętają II W.Ś. -- Pozdrawiam Wodz 6 |
Data: Wrzesien 25 2007 13:22:02 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: dfsfs | A w ogole jeszcze sie umieszcza kanalizacje pod jezdnia ? teoretycznie juz jest zakaz ... ale wystarczy wystapic o odstepstwo do ministerstwa ... 7 |
Data: Wrzesien 25 2007 14:31:30 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: ::[TOOMAS]:: |
Umieszcza się..i to niestety czesto.. 8 |
Data: Wrzesien 25 2007 10:14:22 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: Robert J. | .... idzie lepsze, Tak, idzie lepsze. W Szczecinie natomiast drogowcy bardzo idą na rękę kierowcom. Stawiają drewniane pachołki na takich kulawych studzienkach żeby ktoś niechcący nie wjechał ;-))). Zawsze pachołek tańszy niż naprawa studni... 9 |
Data: Wrzesien 25 2007 10:51:21 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: camel | On 2007-09-25 09:44:00 +0200, "Piotr" said: czy jest jakis inny kraj w Europie, w którym studzienki kanalizacyjne rozmieszczone są tak, że nie da się ich ominąć? nie na srodku, tak żeby można je było wziąć między koła, ale właśnie dokładnie na torze jazdy! "brawo" dla projektantów! dodatkowo znając zaś umiejętności polskich drogowców każda ze studzienke to dół głęboki na min. 5-10 cm. ch.... mnie strzela, jeżdżąc slalomem po miejskich ulicach, w W-wie, Lublinie, Białymstoku, Poznaniu! Za granicą nie dość że studzienki sa albo na środku jezdni, , albo gładko obrobione i nie czuje się przejeżdżając przez nie... W wwie na Arkuszowej jest jakiś orgazm studzienkowców - dziesiątki poukładanych tak, że nie masz sznas poomijać. Wygląda to na celową zabawę (wiem, wiem, nie jest celowa - jest bezmyślna). Najpierw były równe, teraz są powciskane przez gruzawiki. Nie da się tego podeprzeć deską od dołu? Na innej ulicy po remoncie zauważyłem sprytną taktykę: studzienki są wystające! A ciężarówki mają je zrównać tak? Jedno i drugie wyjście do dupy. Czas kupić terenówkę. camel[OT] -- -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result. 10 |
Data: Wrzesien 25 2007 11:22:35 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: J.F. | On Tue, 25 Sep 2007 10:51:21 +0200, camel wrote: W wwie na Arkuszowej jest jakiś orgazm studzienkowców - dziesiątki Zdajesz sobie sprawe o jakich silach mowisz ? Tir ma 8t na os, przeladowany z 5t na kolo. To musi byc solidna konstrukcja a nie deska. J. 11 |
Data: Wrzesien 25 2007 13:24:12 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: dfsfs | Zdajesz sobie sprawe o jakich silach mowisz ? Kolega to takpewnie z przekora napisal a ja tylko dodam, ze w teorii to zaklady wodociagowe dostaja nakaz raz lub dwa razy w roku poziomowac studzienki a jak jest to kazdy widzi 13 |
Data: Wrzesien 26 2007 09:06:33 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: bratPit[pr] |
A mnie zawsze zastanawia jakiej to kurewsko zaawansowanej technologii :-) :-) :-) 14 |
Data: Wrzesien 26 2007 07:07:56 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: jack |
15 |
Data: Wrzesien 26 2007 09:18:39 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: Marcin Boroń | Piotr nadaje: czy jest jakis inny kraj w Europie, w którym studzienki kanalizacyjne Do zmiany toru jazdy służy takie kółko umieszczane tradycyjnie przed fotelem kierowcy. 16 |
Data: Wrzesien 26 2007 09:21:06 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: Grejon | Marcin Boroń pisze: Do zmiany toru jazdy służy takie kółko umieszczane tradycyjnie przed fotelem kierowcy. No i? Jakoś nie zauważyłem żeby pasy ruchu miały po 4 metry szerokości. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 17 |
Data: Wrzesien 26 2007 09:44:08 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: Marcin Boroń | Grejon nadaje: No i? Jakoś nie zauważyłem żeby pasy ruchu miały po 4 metry A niby ile mają? 18 |
Data: Wrzesien 26 2007 09:50:10 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: Grejon | Marcin Boroń pisze: Grejon nadaje: Nie wiem, jak dla mnie trochę za mało żebym mógł samochodem latać po całej drodze i ryzykować kolizję z innymi. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 19 |
Data: Wrzesien 26 2007 09:54:59 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: Czarek | Marcin Boroń wrote: Grejon nadaje: http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Transport_drogowy A tam: Droga klasy D, G, GP, L, Z Do tego jeszcze: http://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrada http://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_ekspresowa Podsumowując, czterometrowej szerplpsco pasa ruchu nie projektuje się nawet na autostradach. Pozdrawiam Czarek 20 |
Data: Wrzesien 26 2007 10:33:17 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: Marcin Boroń | Czarek nadaje: Podsumowując, czterometrowej szerplpsco pasa ruchu nie projektuje się Czyli ok. 3 m na drogach lokalnych i 3,5 na pozostałych. To są parametry minimalne, zwykle jest to 3,60-3,80 (a czasami znacznie więcej) czyli niewiele do 4 m brakuje ;-) Na autostradach jest mniej studzienek więc projektanci idę na łatwiznę. Przejdź się z taśmą do centrum miasta ;-) 21 |
Data: Wrzesien 26 2007 10:54:08 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: J.F. | On Wed, 26 Sep 2007 09:54:59 +0200, Czarek wrote: http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Transport_drogowy Podsumowując, czterometrowej szerplpsco pasa ruchu nie projektuje się Musialbym ryzykowac zycie z miarka, ale w pewnych miejscach pas ma chyba 4m. to takie drogi z 2 pasami i szerokim poboczem. Co to jest "najmniejsza szerokosc drogi w liniach rozgraniczajacych" i skad takie wartosci ? np droga G - dwa pasy ruchu po 3.5m plus dwa pobocza po 1.25m to czym wypelnic przestrzen do 25m ? J. 22 |
Data: Wrzesien 26 2007 11:08:31 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: Marcin Boroń | J.F. nadaje: Co to jest "najmniejsza szerokosc drogi w liniach rozgraniczajacych" Trawniczek, chodniczek, droga dla rowerów, miejsce na oświetlenie i ciągi uzbrojenia, rowy odwadniające i najważniejsze ze wszystkiego: miejsce na reklamę ;-) 23 |
Data: Wrzesien 26 2007 13:33:53 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Czarek, No i? Jakoś nie zauważyłem żeby pasy ruchu miały po 4 metryA niby ile mają? [...] Podsumowując, czterometrowej szerplpsco pasa ruchu nie projektuje się A4 na odcinku Gliwice - Wrocław ma jezdnie o szerokości 11 metrów. Na każdej jezdni masz po dwa pasy ruchu i pas awaryjny. I mi wychodzi 2*4 + 3 metry a Tobie? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 24 |
Data: Wrzesien 26 2007 22:25:04 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: jerzu | On Wed, 26 Sep 2007 09:54:59 +0200, Czarek wrote: A tam: Droga klasy D, G, GP, L, Z To są przepisy. Fakty w Polsce wyglądają trochę inaczej. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 25 |
Data: Wrzesien 26 2007 10:10:04 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: Piotr |
Piotr nadaje: "rozmieszczone są tak, że nie da się ich ominąć" - czytaj uwazniej, panie Szukający Dziury w Całym Piotr 26 |
Data: Wrzesien 26 2007 11:03:33 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: Marcin Boroń | Piotr nadaje: "rozmieszczone są tak, że nie da się ich ominąć" - czytaj uwazniej, Takie zapory ze studzienek których nie da się ominąć to się nazywają fosy ;-) 27 |
Data: Wrzesien 26 2007 09:16:32 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: Rafal |
Do zmiany toru jazdy służy takie kółko umieszczane tradycyjnie przed Hehe - jak fajnie mozna poznać kierowcę teoretyka od kierowcy praktyka - właśnie po takich wypowiedziach :D -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 28 |
Data: Wrzesien 26 2007 21:27:34 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: [ piotr sut ] | Użytkownik "Piotr" napisał w wiadomości czy jest jakis inny kraj w Europie, w którym studzienki kanalizacyjne rozmieszczone są tak, że nie da się ich ominąć? http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070926/SLUPSK/70926002/-1/slupsk ->piotr 29 |
Data: Wrzesien 26 2007 22:53:07 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: Tomasz Pyra | Piotr pisze: czy jest jakis inny kraj w Europie, w którym studzienki kanalizacyjne rozmieszczone są tak, że nie da się ich ominąć? nie na srodku, tak żeby można je było wziąć między koła, ale właśnie dokładnie na torze jazdy! Sądzę że rozmieszczenie studzienek jest wszędzie dość losowe, problemem jest to że normalnie studzienki przejeżdża się w ogóle ich niezauważając. "brawo" dla projektantów! dodatkowo znając zaś umiejętności polskich drogowców każda ze studzienke to dół głęboki na min. 5-10 cm. Studzienki buduje się równiutko z nawierzchnią. Problem w tym że najlepszy interes dla firmy budującej drogę, to zrobić jej remont za 2 lata, więc używa się miękkiego asfaltu który zachowuje się jak bardzo gęsta ciecz ulegająca falowaniu. Niestety studzienek nie robi się z tego samego materiału i metalowe wieka nie chcą falować w zgodnej fazie z nawierzchnią i stąd różnice w poziomach. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 30 |
Data: Wrzesien 26 2007 23:59:40 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: J.F. | On Wed, 26 Sep 2007 22:53:07 +0200, Tomasz Pyra wrote: Problem w tym że najlepszy interes dla firmy budującej drogę, to zrobić To sie nie zmienilo ? Odkad to prywatna firma na przetargu robi, to bedzie albo poprawiala za darmo na gwarancji, albo znow bedzie przetarg .. J. 31 |
Data: Wrzesien 27 2007 11:28:32 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: On Wed, 26 Sep 2007 22:53:07 +0200, Tomasz Pyra wrote: Przetarg powiadasz... :) Jaki problem go znowu wygrać? Skoro wygrało się przetarg na budowę, to i się wygra na remont. Owszem - znam przypadek gdzie wykonawca poprawiał nawierzchnię na gwarancji, ale tam koleiny zaczęły się już robić jak po jezdni jeździły jeszcze pojazdy budowy, po pół roku droga wymagała remontu. O wyniku przetargu decyduje 100% cena (chyba nie wolno już przyjmować innych kryteriów). A parametry asfaltu raczej podaje zleceniodawca na podstawie jakiś tam wytycznych (zakładających np. że w upały ciężarówki nie jeżdżą bo mają zakaz itp.). -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 32 |
Data: Wrzesien 27 2007 12:10:49 | Temat: Re: studzienki na polskich ulicach | Autor: J.F. | On Thu, 27 Sep 2007 11:28:32 +0200, Tomasz Pyra wrote: J.F. pisze: Ktos ich moze wysiudac z przetargu. A oni beda remontowac po innych i klac ze to kosztuje ich jak nowa droga, nie remont :-) O wyniku przetargu decyduje 100% cena (chyba nie wolno już przyjmować Mysle ze wolno. Tylko ze to ryzykowne :-) A parametry asfaltu raczej podaje zleceniodawca na podstawie jakiś tam No coz, po ktoryms remoncie zleceniodawca da wieksze wymagania. J. |