Grupy dyskusyjne   »   supermotard i enduro w jednym

supermotard i enduro w jednym



1 Data: Grudzien 08 2008 05:56:08
Temat: supermotard i enduro w jednym
Autor: AlFire 

Czesc,

pytanie - czy jest taka praktyczna mozliwosc by poprzez zmiane kol miec enduro i supermotard w jednym. mysle konkretnie o znalezieniu jakiegos DRMZ400SM i nastpnie dokupieniu kol szprychowych z wieksza przednia tarcza.

bylbym wdzieczny za sugestie.

A.



2 Data: Grudzien 08 2008 14:25:20
Temat: Re: supermotard i enduro w jednym
Autor: Marek B 

AlFire pisze:

Czesc,

pytanie - czy jest taka praktyczna mozliwosc by poprzez zmiane kol miec enduro i supermotard w jednym. mysle konkretnie o znalezieniu jakiegos DRMZ400SM i nastpnie dokupieniu kol szprychowych z wieksza przednia tarcza.

1. Nie żebym siÄ™ czepiał ale po co jeszcze wiÄ™ksza przednia tarcza przednia w terenie?
2. żeby było miło w terenie zawieszenie trzeba byłoby co zmianÄ™ kół regulować (sm-twarde, enduro-miÄ™kkie) jeżeli dobrze dobierzesz sprÄ™żyny i olej to może to zadziałać chociaż może być ciÄ™żko i trzeba dużo kompromisów po drodze.
3. co do kół to trzeba by cały komplet mieć czyli przód 21" i tył 18" no i zÄ™batkÄ™ w teren to raczej nieco wiÄ™kszÄ… bym polecał aby silnika nie mÄ™czyć.


--
pozdrawiam
Marek
crf250x

3 Data: Grudzien 08 2008 12:31:07
Temat: Re: supermotard i enduro w jednym
Autor: AlFire 

Marek B wrote:

AlFire pisze:
Czesc,

pytanie - czy jest taka praktyczna mozliwosc by poprzez zmiane kol miec enduro i supermotard w jednym. mysle konkretnie o znalezieniu jakiegos DRMZ400SM i nastpnie dokupieniu kol szprychowych z wieksza przednia tarcza.

1. Nie żebym siÄ™ czepiał ale po co jeszcze wiÄ™ksza przednia tarcza przednia w terenie?

nie czepiasz sie. SM ma wieksza tarcze niz E. chodzi by nie zmieniac ukladu hamulcowego s przodu.

2. żeby było miło w terenie zawieszenie trzeba byłoby co zmianÄ™ kół regulować (sm-twarde, enduro-miÄ™kkie) jeżeli dobrze dobierzesz sprÄ™żyny i olej to może to zadziałać chociaż może być ciÄ™żko i trzeba dużo kompromisów po drodze.

sprezyny to i tak wymienie na moje 100kg. zmiana nastawow to nie problem.


3. co do kół to trzeba by cały komplet mieć czyli przód 21" i tył 18" no

moge miec bardzo tanie drugi zestaw. kilka minut i zmiana dokonana.


i zÄ™batkÄ™ w teren to raczej nieco wiÄ™kszÄ… bym polecał aby silnika nie mÄ™czyć.

no tak to jest pewien kompromis - nie pomyslalem o tym.

4 Data: Grudzien 08 2008 23:49:09
Temat: Re: supermotard i enduro w jednym
Autor: SiW 

AlFire pisze:

Czesc,

pytanie - czy jest taka praktyczna mozliwosc by poprzez zmiane kol miec enduro i supermotard w jednym. mysle konkretnie o znalezieniu jakiegos DRMZ400SM i nastpnie dokupieniu kol szprychowych z wieksza przednia tarcza.

bylbym wdzieczny za sugestie.

A.
Idea słuszna tylko szczegóły do du...y:

1. Chcesz kupić wersjÄ™ S lub (w wersji dla tfardzieli) E i do niej dokupić koła SM - na 100% tak a nie na odwrót.
SM ma innÄ… mapÄ™ zapłonu i ciut gorszÄ… zawiechÄ™. Szkoda kasy.

2. Jak każdy zgniły kompromis - nie bÄ™dziesz miał dużych tarcz wiÄ™c z supermoto niewiele zostanie - w temacie dziczenie, stawanie na gumie itakie tam, w temacie jazda po ulicy bÄ™dzie super.
2a. Nie chcesz zakładać duzych tarcz hamulcowych na koła enduro. Boli


3. Przekładka kół SM - CROSS to dla dwu osób 15-20 minut, jedna osoba ciut dłużej siÄ™ chrzani - max 30.
Przekładka przy duzych tarczach SM zajmuje jakies 10 minut wiÄ™cej i powoduje stan lekkiego wk.
Przekładka ze zmianÄ… łaĹ„cucha (teraz tak mam ze różne łaĹ„cuchy i zebatki sÄ… - zajmuje dwu osobom 20-30 minut.

Koszt kół SM to 2000-3500 PLN
Koła enduro bywajÄ… taĹ„sze.


Pozdr SiW (DRZ400S)


Rozważałem jeszcze opcjÄ™ z przekładkÄ… całego układu hamulcowego ale siÄ™ nie opylało czasowo i kosztowo.

Pozdr
SiW

5 Data: Grudzien 08 2008 20:59:56
Temat: Re: supermotard i enduro w jednym
Autor: AlFire 

SiW wrote:

AlFire pisze:
Czesc,

pytanie - czy jest taka praktyczna mozliwosc by poprzez zmiane kol miec enduro i supermotard w jednym. mysle konkretnie o znalezieniu jakiegos DRMZ400SM i nastpnie dokupieniu kol szprychowych z wieksza przednia tarcza.

bylbym wdzieczny za sugestie.

A.
Idea słuszna tylko szczegóły do du...y:

1. Chcesz kupić wersjÄ™ S lub (w wersji dla tfardzieli) E i do niej dokupić koła SM - na 100% tak a nie na odwrót.
SM ma innÄ… mapÄ™ zapłonu i ciut gorszÄ… zawiechÄ™. Szkoda kasy.

2. Jak każdy zgniły kompromis - nie bÄ™dziesz miał dużych tarcz wiÄ™c z supermoto niewiele zostanie - w temacie dziczenie, stawanie na gumie itakie tam, w temacie jazda po ulicy bÄ™dzie super.
2a. Nie chcesz zakładać duzych tarcz hamulcowych na koła enduro. Boli


3. Przekładka kół SM - CROSS to dla dwu osób 15-20 minut, jedna osoba ciut dłużej siÄ™ chrzani - max 30.
Przekładka przy duzych tarczach SM zajmuje jakies 10 minut wiÄ™cej i powoduje stan lekkiego wk.
Przekładka ze zmianÄ… łaĹ„cucha (teraz tak mam ze różne łaĹ„cuchy i zebatki sÄ… - zajmuje dwu osobom 20-30 minut.

Koszt kół SM to 2000-3500 PLN
Koła enduro bywajÄ… taĹ„sze.


Pozdr SiW (DRZ400S)


Rozważałem jeszcze opcjÄ™ z przekładkÄ… całego układu hamulcowego ale siÄ™ nie opylało czasowo i kosztowo.


juz teraz widze ze niezbyt madry to byl pomysl ;-). dzieki za oswiecenie! chyba skoncze po prostu na DRZ250 i dam sobie spokoj z SM.

6 Data: Grudzien 09 2008 12:58:53
Temat: Re: supermotard i enduro w jednym
Autor: Andrzej Luczak 


Idea słuszna tylko szczegóły do du...y:
Należy wziąć pod uwagÄ™ co autor rozumie pod pojÄ™ciem enduro i supermoto,
jeĹ›li ambitne korzystanie z w/w to kiepski pomysł taki uniwersalny pojazd.
JeĹ›li jednak pragnie oszczedzać kostkÄ™ w mieĹ›cie i odwotnie, czerpiÄ…c przyjemnoć z jazdy po lasach i trochÄ™ wygłupów w mieĹ›cie to jest to najtaĹ„sza opcja.

2. Jak każdy zgniły kompromis - nie bÄ™dziesz miał dużych tarcz wiÄ™c z supermoto niewiele zostanie - w temacie dziczenie, stawanie na gumie itakie tam, w temacie jazda po ulicy bÄ™dzie super.
Tu bym polemizował- przednie koło z dużÄ… tarczÄ… + adapter do zacisku
hamulcowego i nie trzeba rezygnować z dużej tarczy w SM. Koszt adaptera niewielki

Koszt kół SM to 2000-3500 PLN
Koła enduro bywajÄ… taĹ„sze.
PiszÄ™ to jako posiadacz zestawu SM do LC4 (oba koła kompletne z tarczami,
na tylnym zębatka szosowa, adapter do zacisku przedniego). W/w zestaw
założyłem raz, skoro kupiłem to trzeba było sprawdzić. Po tygodniowych
testach wróciłem do kół enduro i tak zostało, pewnie nie krÄ™cÄ… mnie zabawy "na mieĹ›cie". Do kosztów należy oczywiĹ›cie doliczyć łaĹ„cuch i przedniÄ… zÄ™batkÄ™- lepiej dla ich żywotnoĹ›ci nie mieszać zestawami.

--
AL GSX1100G & LC4

7 Data: Grudzien 09 2008 20:37:44
Temat: Re: supermotard i enduro w jednym
Autor: AlFire 

Andrzej Luczak wrote:


Idea słuszna tylko szczegóły do du...y:
Należy wziąć pod uwagÄ™ co autor rozumie pod pojÄ™ciem enduro i supermoto,
jeĹ›li ambitne korzystanie z w/w to kiepski pomysł taki uniwersalny pojazd.

czemu. zakladajac ze kola sa wymieniane pozostaje tylko zawiecha. sprezyny bym zmienil pod moja wage tak czy owak. czy skok zawieszenia w off-road jest wiekszy od SM? zalozenie bylo za adaptujemy SM do jazdy off-road a nie na odwrot.


JeĹ›li jednak pragnie oszczedzać kostkÄ™ w mieĹ›cie i odwotnie, czerpiÄ…c przyjemnoć z jazdy po lasach i trochÄ™ wygłupów w mieĹ›cie to jest to najtaĹ„sza opcja.

chodzi nawet nie tyle o ekonomicznosc ale o miejsce w garazu :-).


2. Jak każdy zgniły kompromis - nie bÄ™dziesz miał dużych tarcz wiÄ™c z supermoto niewiele zostanie - w temacie dziczenie, stawanie na gumie itakie tam, w temacie jazda po ulicy bÄ™dzie super.
Tu bym polemizował- przednie koło z dużÄ… tarczÄ… + adapter do zacisku
hamulcowego i nie trzeba rezygnować z dużej tarczy w SM. Koszt adaptera niewielki

tez mi sie tak wydawalo. moge miec kola+tarcze za jakies powiedzmy $450 lub mniej.

PiszÄ™ to jako posiadacz zestawu SM do LC4 (oba koła kompletne z tarczami,
na tylnym zębatka szosowa, adapter do zacisku przedniego). W/w zestaw
założyłem raz, skoro kupiłem to trzeba było sprawdzić. Po tygodniowych
testach wróciłem do kół enduro i tak zostało, pewnie nie krÄ™cÄ… mnie zabawy "na mieĹ›cie". Do kosztów należy oczywiĹ›cie doliczyć łaĹ„cuch i przedniÄ… zÄ™batkÄ™- lepiej dla ich żywotnoĹ›ci nie mieszać zestawami.

DRZ400 jest dosc mocna takze w terenie na przelozeniu z SM nie powinno byc az tak zle - pytamboniewiem?

8 Data: Grudzien 10 2008 08:59:39
Temat: Re: supermotard i enduro w jednym
Autor: Marek B 

Witam

AlFire pisze:


tez mi sie tak wydawalo. moge miec kola+tarcze za jakies powiedzmy $450 lub mniej.
Ty mnie powiedz gdzie tak sprzedajÄ… koła za takÄ… cenÄ™ bo sam bym swojÄ… crf polatał po mieĹ›cie od "wielkiego dzwonu".

--
pozdrawiam
Marek
crf250x

9 Data: Grudzien 10 2008 07:20:43
Temat: Re: supermotard i enduro w jednym
Autor: AlFire 

Marek B wrote:

Witam

AlFire pisze:

tez mi sie tak wydawalo. moge miec kola+tarcze za jakies powiedzmy $450 lub mniej.
Ty mnie powiedz gdzie tak sprzedajÄ… koła za takÄ… cenÄ™ bo sam bym swojÄ… crf polatał po mieĹ›cie od "wielkiego dzwonu".


w zgnilym kapitalizmie amerykanskim. ktos kto duzo jezdzi off-road mi powiedzial jak konusltowalem idea. a waha byla w pewnych  rejonach po $1.40 czyli likes 1.7zeta za litr.

supermotard i enduro w jednym



Grupy dyskusyjne