przebicia nie ma na kablach WN i cewce, świece czyste i nowe
Zależy jaki masz silnik, w 97 były 2, stary C3G na łańcuchu i D7F na pasku.
Prawdopodobnie masz ten starszy (w 97 było ich znacznie więcej), na 90%
musisz się zająć rozdzielaczem zapłonu, najlepiej wymienić na nowy (ok 60zł
z palcem), warto kupić spraj osuszający instalację elektryczną, zdejmować
pojedynczo kable ,wyczyścić benzyną i tym potraktować. Niestety przy takiej
pogodzie wychodzą wszelkie niedomagania układu WN.
Jeżeli masz D7F to może być wina przepustnicy, warto przeczyścić, może też
cewka (jest jedna podwójna). Powodzenia.
3 |
Data: Listopad 29 2009 21:17:00 |
Temat: Re: szarpiący silnik twingo 97 |
Autor: olob kowalski |
fajnefele napisał(a):
>
> przebicia nie ma na kablach WN i cewce, świece czyste i nowe
>
Zależy jaki masz silnik, w 97 były 2, stary C3G na łańcuchu i D7F na
pasku.
Prawdopodobnie masz ten starszy (w 97 było ich znacznie więcej), na 90%
musisz się zająć rozdzielaczem zapłonu, najlepiej wymienić na nowy (ok
60zł
z palcem), warto kupić spraj osuszający instalację elektryczną, zdejmować
pojedynczo kable ,wyczyścić benzyną i tym potraktować. Niestety przy
takiej
pogodzie wychodzą wszelkie niedomagania układu WN.
Jeżeli masz D7F to może być wina przepustnicy, warto przeczyścić, może też
cewka (jest jedna podwójna). Powodzenia.
silnik jest D7F cewkę sprawdzałem nie ma przebicia co prawda wokół jednego
palca jest czarna obwódka prześwitująca pod ta jasna masą zalewową ale
przebicia nie ma
co do przepustnicy jeszcze się nie bawiłem ale mało prawdopodobne
bo na wolnych obrotach po rozgrzaniu czuć że silnik sie dławi albo przez
brak iskry na świecy albo przez brak paliwa tylko że przy obu przypadkach
nadmiar paliwa przy kolejnym zapłonie po chwilowej przerwie dawałby oznaki w
rurze wydechowej zapachem oparami benzyny w spalinach jako że cylinder
dostawałby podwójną dawkę paliwa i niebyłby w stanie jej całej przepalić
a ma ktoś z was pomysł jak sprawdzić na pracującym silniku czy świece
dostają prawidłowy prąd do zainicjowania iskry na świecy?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
4 |
Data: Grudzien 01 2009 22:45:02 | Temat: Re: szarpiący silnik twingo 97 | Autor: Ela_Pazurcyno |
silnik jest D7F cewkę sprawdzałem nie ma przebicia co prawda wokół jednego palca jest czarna obwódka prześwitująca pod ta jasna masą zalewową ale przebicia nie ma
co do przepustnicy jeszcze się nie bawiłem ale mało prawdopodobne
bo na wolnych obrotach po rozgrzaniu czuć że silnik sie dławi albo przez brak iskry na świecy albo przez brak paliwa tylko że przy obu przypadkach nadmiar paliwa przy kolejnym zapłonie po chwilowej przerwie dawałby oznaki w rurze wydechowej zapachem oparami benzyny w spalinach jako że cylinder dostawałby podwójną dawkę paliwa i niebyłby w stanie jej całej przepalić
a ma ktoś z was pomysł jak sprawdzić na pracującym silniku czy świece dostają prawidłowy prąd do zainicjowania iskry na świecy?
Ja z kolei pamiętam, że jak miałem Twingo (chyba C3G - ale sobie nie dam głowy uciąć) to też zaczął mi odstawiać szopki na wolnych obrotach - dławił się, etc. Winny był czujnik temperatury wkręcany do bloku silnika za 50zł.
Co ciekawe - po podłączeniu do komputera diagnostycznego w warsztacie nie wykazał on uszkodzenie sondy lambda - jej wymiana nic nie zmieniła.
Pozdrawiam
| |