Grupy dyskusyjne   »   tarcze hamulcowe

tarcze hamulcowe



1 Data: Marzec 24 2009 23:11:07
Temat: tarcze hamulcowe
Autor: paw 



Witam,
właśnie oglądam buelle, różne modele, fajne!

ale co rzuciło mi sie  woko to to że mają olbrzymie tarcze hamulcowe przednie. I chwalą się tym że najlepsze na świecie.

Jeśli tak to dlaczego japonia nie ma takich tarcz??

Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady?

dzięki za przemyślenia.

paweł.



2 Data: Marzec 24 2009 23:25:51
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: Kuczu 

paw pisze:

ale co rzuciło mi sie  woko to to że mają olbrzymie tarcze hamulcowe przednie. I chwalą się tym że najlepsze na świecie.

Jeśli tak to dlaczego japonia nie ma takich tarcz??

Bo im brak fantazji i ksiegowi nie pozwalaja :)



--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

3 Data: Marzec 24 2009 22:59:25
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: kakmar 

Dnia 24.03.2009 paw  napisał/a:



Witam,
właśnie oglądam buelle, różne modele, fajne!

ale co rzuciło mi sie  woko to to że mają olbrzymie tarcze hamulcowe
przednie. I chwalą się tym że najlepsze na świecie.

No zrobili inaczej żeby móc się chwalić. To często stosowane zagranie
ale bardziej wizerunkowo marketingowe. Jest się czym ekscytować i jak
widać odnosi skutek.

Jeśli tak to dlaczego japonia nie ma takich tarcz??

Takich nie ma, ale np. kawy mają też tarcze udziwnione. Robią po prostu
inne pierdoły które mają ich wyróżnić, pozwolić sprzedawcy pokazać
klientowi przewagę własnych dynksów których inni nie mają. A klient nie
dość że kupi to jeszcze będzie sam uprawiał marketing chwaląc przewagi
własnego wyboru.

Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady?

Każde rozwiązanie ma wady i zalety, projektując konkretny produkt
wybiera się z konieczności jakiś kompromis. Tutaj inaczej rozkładają się
siły, podczas pracy koła z taką tarczą. Tarcza mocowana prawie na
obwodzie felgi ma na pierwszy "rzut oka" kilka przewag, może być większa
bo zacisk idzie do środka. Z 2 strony mocowanie jest jeszcze bliżej
zewnętrznej krawędzi koła i zwiększa masę na obwodzie i tym samym
moment bezwładności całego koła. Itd, można by długo.

dzięki za przemyślenia.

Ja tak se myślę, że im bardziej producentowi zależy na pozycjonowaniu
produktu/marki w segmencie premium i wyżej, to tym więcej takich pierdół
wymyśla. Ostatnio widziałem nawet reklamę butelki do napoju.

Ale jak na razie daje się jeszcze zwykle samemu decydować za co chce się
zapłacić.

--
kakmaratgmaildotcom

4 Data: Marzec 25 2009 00:57:25
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: Leszek Karlik 

On Tue, 24 Mar 2009 23:11:07 +0100, paw  wrote:

[...]

ale co rzuciło mi sie  woko to to że mają olbrzymie tarcze hamulcowe  przednie. I chwalą się tym że najlepsze na świecie.

To amerykańska firma, etos narodowy zobowiązuje ich do chwalenia się
że wszystko mają najlepsze i największe (albo najmniejsze i najlżejsze,
w zależności od rodzaju przedłużania penisa).

Jeśli tak to dlaczego japonia nie ma takich tarcz??

Bo to się nie sprawdza w sporcie. :-)

Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady?

Jakby nie miała wad a miała tylko zalety to by je dawno stosowano na
wyścigach. :-)

Po pierwsze, współczesne małe tarcze hamulcowe są wystarczająco dobre aby
ograniczeniem dla hamowania była przyczepność gumy. Po drugie, moment
bezwładności dla tarczy obwodowej jest dużo większy (bo rośnie  proporcjonalnie
do wzrostu masy i do kwadratu odległości od osi obrotu), większy moment
bezwładności pogarsza hamowanie oraz skręcanie.

To taki bajer, innymi słowy.

paweł.
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik

5 Data: Marzec 25 2009 09:15:01
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: Jasio 


Użytkownik "Leszek Karlik" napisał w wiadomości

On Tue, 24 Mar 2009 23:11:07 +0100, paw wrote:

Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady?

Jakby nie miała wad a miała tylko zalety to by je dawno stosowano na
wyścigach. :-)

[ciach]

To taki bajer, innymi słowy.

A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?

--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

6 Data: Marzec 25 2009 11:08:59
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: BartekGSXF 


Użytkownik "Jasio"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Leszek Karlik" napisał w wiadomości

On Tue, 24 Mar 2009 23:11:07 +0100, paw wrote:

Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady?

Jakby nie miała wad a miała tylko zalety to by je dawno stosowano na
wyścigach. :-)

[ciach]

To taki bajer, innymi słowy.

A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?
Ale chyba nie motocyklem seryjnym? OIDP podczas bicia rekordu byl specjalnie
dociazany z przodu w celu zachowania rownowagi. Chyba, ze widzialem cos
innego.

pozdr

--
BartekGSX6F
Ave1,8
EL

7 Data: Marzec 25 2009 11:17:38
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: fv 

Jasio wrote:

Użytkownik "Leszek Karlik" napisał w wiadomości
Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady?
To taki bajer, innymi słowy.
A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?

Czekaj, czy rekord stoppie nie polega czasem na tym, aby jak najdłużej jechać minimalnie hamując?
Znaczy się czy tam rozkład masy nie jest czasem ważniejszy od hamulców?

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GSX 650F
Auto: Nissan Primera 2,0

8 Data: Marzec 25 2009 03:09:44
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: nightwatch77 


A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?

Pewnie dlatego że nikt inny nie wpadł na pomysł bicia rekordu świata w
stoppie... W czymś trzeba być najlepszym ;)

9 Data: Marzec 25 2009 12:31:26
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: Leszek Karlik 

On Wed, 25 Mar 2009 10:15:01 +0100, Jasio  wrote:

[...]

Czy wielka tarcza to tylko zalety czy również jakieś wady?

Jakby nie miała wad a miała tylko zalety to by je dawno stosowano na
wyścigach. :-)
[ciach]
To taki bajer, innymi słowy.

A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?

A to prawda, więc powiedzmy że w stuncie to (plus bardzo dobre rozłożenie
masy) to nie bajer tylko może być przydatne. :-) Ale do bicia rekordu
świata w stoppie nie trzeba zahamować jak najszybciej, więc wysoki moment
bezwładności przedniego koła nie przeszkadza, ważna jest dozowalność  hamulców
i rozkład masy. Co więcej, do bicia rekordu stoppie nie jest też ważne
specjalnie jak motocykl skręca, więc ponownie, wysoki moment bezwładności
przedniego koła nie przeszkadza.

Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

10 Data: Marzec 25 2009 17:10:07
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: Tytus z Fabryki 

Siemka

***Użytkownik "Jasio"
 A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?

Nie Buell a obslugujacy go ma rekord, zaplacili mu za promocje marki i
pojechal na tym.
Oferujac technologie z ubieglego wieku trzeba choc wygladem zaskakiwac...


--
Pozdrawiam
Tytus

11 Data: Marzec 25 2009 23:02:04
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: Kuczu 

Tytus z Fabryki pisze:

Oferujac technologie z ubieglego wieku trzeba choc wygladem zaskakiwac...

To tak nie do konca. 1125R to tez tak z ubieglego wieku jest ? Pytamboniewiem.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

12 Data: Marzec 26 2009 03:32:44
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: de Fresz 

On 2009-03-25 23:02:04 +0100, Kuczu  said:


Oferujac technologie z ubieglego wieku trzeba choc wygladem zaskakiwac...

To tak nie do konca. 1125R to tez tak z ubieglego wieku jest ? Pytamboniewiem.

To ten co mu Harlej nie umiał silnika zrobić i musieli kupić od Rotaxa?
;-)))

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

13 Data: Marzec 26 2009 17:56:14
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: Tytus z Fabryki 

***Użytkownik "Kuczu"
 To tak nie do konca. 1125R to tez tak z ubieglego wieku jest ?
Pytamboniewiem.


Trzeba pytac...a czego dotyczy ta 1125R technologia???

--
Pozdrawiam
Tytus

P.S. Zapomnilem dopisac ze technologie z lat 70 ubieglego wieku...choc
podobno juz w harleju odkryli rozrzad OHC - pewnikiem podpatrzyli w Rotaxie

14 Data: Marzec 26 2009 18:02:06
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: Tytus z Fabryki 

P.S 2
W mordke obejrzalem sobie wyczyn CJ, ale kurna na ulicach nie widuje
motocykli gdzie pasazer siedzi z przodu na blotniku wiec prosze skonczcie o
wywazeniu etc...
BTW ciekawe czy to moto mialo seryjne hamulce czy wymienione chwile po
wyjezdzie z fabryki...

--
Pozdrawiam
Tytus

15 Data: Marzec 26 2009 18:03:23
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: Kuczu 

Tytus z Fabryki pisze:

Trzeba pytac...a czego dotyczy ta 1125R technologia???

A czego powinna zeby byc nowoczesna w Twoim pojeciu ?



--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

16 Data: Marzec 26 2009 18:36:07
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: Tytus z Fabryki 

Siemka
Użytkownik "Kuczu"

 A czego powinna zeby byc nowoczesna w Twoim pojeciu ?

Silnik, naped,systemy zasilania, systemy sterowania, hamulce...zawiecha
No i na koniec wyglad...nie uwazasz iz rzeczony motocykl posiada wizus
batmano-triumpha z lat 70???
Nie tam zebym mial cos do bielizny - nawet kilka dni temy widzialem pieknego
klasyka w Rzymie

--
Pozdrawiam
Tytus
P.S. te trojkatne z przodu to miejsce na nogi pasazera???

17 Data: Marzec 27 2009 08:11:41
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: Kuczu 

Tytus z Fabryki pisze:

> Silnik,

Nowoczesny V2 Rotaxa

> naped

tzn co ?

> systemy zasilania

wytrysk

> systemy sterowania,

ke ?

> hamulce...

podobno niesamowite

> zawiecha

podobno daje bardzo rade.

> No i na koniec wyglad...nie uwazasz iz rzeczony motocykl posiada wizus batmano-triumpha z lat 70???

a to nie cecha wszystkich nowych motocykli tej klasy ?

Ja tak sobie mysle ze Ty chyba nie do konca wiesz o jakim motocyklu tu rozmawiamy


--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

18 Data: Marzec 27 2009 05:30:01
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: doktorski 

On 27 Mar, 08:11, Kuczu  wrote:


Ja tak sobie mysle ze Ty chyba nie do konca wiesz o jakim motocyklu tu
rozmawiamy
Kuczu;

Ja nie mam nic do Buella ale pismaki stwierdzily, ze oryginalnosc
zastosowanych komponentow to za malo zeby wygrac z FZ1, Aprilia Tuono
(OIDP) i Benelli TnT.
W jakims innym zestawieniu tez raczej byl w ogonie. Tak, mam na mysli
1125CR z Rotaxem.

pzdr, dr
FJR/525

19 Data: Marzec 28 2009 09:56:52
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: Tytus z Fabryki 

Siemka

*** Kuczu
 Ja tak sobie mysle ze Ty chyba nie do konca wiesz o jakim motocyklu tu
rozmawiamy


Oczywista, przeciez to precle wiec tak sobie pitole ...wolno mi???
A co we wtym amerykanskim snie jest skonstruowane/wymyslone/wyprodukowane w
jusej???
Montuja go choc??? Czy na taiwanie???
Pytambo_nie_wiem a podobno precle wiedza wszystko
BTW przysiadalem sie do jednego takiego lightinga na MB w Wawie, i jedyno co
mi sie podoba to jego dlugosc, paczysz do przodu - ancfalt paczysz do tylu
rowniez ancfalt.
--
Pozdrawiam
Tytus

P.S. Wrzucilem dyskietke z internetem do kompa i nie znalazlem zadnych
pozytywnych opinii na jego temat oprocz marketingowego belkotu pismakow.
Ale oni wszyscy moga sie mylic...

20 Data: Marzec 28 2009 09:11:53
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: Jasio 


Użytkownik "Tytus z Fabryki" napisał w wiadomości

Siemka


P.S. Wrzucilem dyskietke z internetem do kompa i nie znalazlem zadnych pozytywnych opinii na jego temat oprocz marketingowego belkotu pismakow.
Ale oni wszyscy moga sie mylic...

No, po prostu mało jest użytkowników tego motocykla.
A jeszcze mniej takich, co mają dostęp do dyskietek z internetem.

--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

21 Data: Marzec 28 2009 10:54:20
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: Spider A.J. 


"Tytus z Fabryki"  wrote

BTW przysiadalem sie do jednego takiego lightinga na MB w Wawie, i jedyno
co mi sie podoba to jego dlugosc, paczysz do przodu - ancfalt paczysz do
tylu rowniez ancfalt.

Troche pitolisz lajting wcale nie jest taki najgorszy, przyjmujac zalozenie
ze to nie motocykl tylko street fighter do miasta jest znakomity,
wyglada raczej orginalnie wiec rwac sie na to tez da a z pod swiatel daje
rade.
Trzeba sobie zawsze pomyslec co poeta mial na mysli dzielo tworzac.
Na hard enduro tez masz silnik pod dupa i roszeczke miekkiego
plastiku z przodu i z tylu a jakos nikt nie narzeka ze nie da sie tym
poleciec na weekend do chorwacji.
No i zeby nie bylo dla mnie choppery to nie motocykle :-) a juz szczegolnie
te wyprodukowane pod marka dla lekarzy, aktorzyn i adwokatow.

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
http://www.foto-spider.pl
RF900RS2

22 Data: Marzec 28 2009 13:08:44
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: Tytus z Fabryki 

Siemka

Użytkownik "Spider A.J."

*** Troche pitolisz lajting wcale nie jest taki najgorszy, przyjmujac
zalozenie ze to nie motocykl tylko street fighter do miasta jest znakomity,

No przeca napisalem ze pitole...a ze sie przysiadlem znaczy sie ze mnie sie
podoba i nawet przemysliwuje w wolnych chwilach - choc przyzwyczajony do
niezawodnosci i rozwiazan z Japonii lekko siem boje...


*** Trzeba sobie zawsze pomyslec co poeta mial na mysli dzielo tworzac.

Swiete slowa


--
Pozdrawiam
Tytus

23 Data: Marzec 28 2009 14:29:30
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: Spider A.J. 


"Tytus z Fabryki"  wrote in message

Siemka
Użytkownik "Spider A.J."
*** Troche pitolisz lajting wcale nie jest taki najgorszy, przyjmujac
zalozenie ze to nie motocykl tylko street fighter do miasta jest
znakomity,
No przeca napisalem ze pitole...a ze sie przysiadlem znaczy sie ze mnie
sie podoba i nawet przemysliwuje w wolnych chwilach - choc przyzwyczajony
do niezawodnosci i rozwiazan z Japonii lekko siem boje...
*** Trzeba sobie zawsze pomyslec co poeta mial na mysli dzielo tworzac.
Swiete slowa

I dlatego jakbym kiedys zwariowal i chcial cos innego
niz moja RF (a nie zanosi sie) to bym kupil cos z makaronu
:-) siakies MG centauro albo inny wynalazek. Pytanie
zawsze brzmi a na cholere?

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
http://www.foto-spider.pl
RF900RS2

24 Data: Marzec 30 2009 08:43:00
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: Tytus z Fabryki 

Siemka

***Użytkownik "Spider A.J."

I dlatego jakbym kiedys zwariowal i chcial cos innego
 niz moja RF (a nie zanosi sie) to bym kupil cos z makaronu :-) siakies MG
centauro albo inny wynalazek. Pytanie zawsze brzmi a na cholere?

Przechodze kryzys wieku sredniego :) i zdarza sie mnie sie spojrzec w
kierunku sprzetow generujacych "telefon z wloch"...chyba czas umierac :)
Masz jedno z najladniejszych moto jakie zrobiono...to nic ze to suzuki
Ogolnie mam jakis dziwne ciagotki w kierunku V2 a o sprawnego TLR-a coraz
trudniej

--
Pozdrawiam
Tytus

P.S> Frendzelki jeszcze mnie sie nie podobaja

25 Data: Kwiecien 04 2009 22:39:03
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: Spider A.J. 


"Tytus z Fabryki"  wrote


P.S> Frendzelki jeszcze mnie sie nie podobaja

To chyba jak tam na dole tez bedzie frendzel :-P

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
http://www.foto-spider.pl
RF900RS2

26 Data: Marzec 26 2009 08:21:01
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: Jasio 


Użytkownik "Tytus z Fabryki" napisał w wiadomości

Siemka

***Użytkownik "Jasio"
A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?

Nie Buell a obslugujacy go ma rekord, zaplacili mu za promocje marki i pojechal na tym.
Oferujac technologie z ubieglego wieku trzeba choc wygladem zaskakiwac...


No wiesz, "obsługujący go" to brzmi, jakby można taki rekord pobić każdą jedną maszyną, a Buell zapłacił tylko za użycie swojego motocykla.
A większość technologii użytych w motocyklach pochodzi z XX wieku.
Który się skończył 9lat temu raptem, więc nie szalejmy, że to tak dawno - przecież w ciągu 9lat nie wymyślono jakichś szalenie innych stopów metali na hamulce...

--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

27 Data: Marzec 26 2009 10:33:44
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: BartekGSXF 


Użytkownik "Jasio"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Tytus z Fabryki" napisał w wiadomości

Siemka

***Użytkownik "Jasio"
A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?

Nie Buell a obslugujacy go ma rekord, zaplacili mu za promocje marki i
pojechal na tym.
Oferujac technologie z ubieglego wieku trzeba choc wygladem zaskakiwac...


No wiesz, "obsługujący go" to brzmi, jakby można taki rekord pobić każdą
jedną maszyną, a Buell zapłacił tylko za użycie swojego motocykla.
A większość technologii użytych w motocyklach pochodzi z XX wieku.
Który się skończył 9lat temu raptem, więc nie szalejmy, że to tak dawno -
przecież w ciągu 9lat nie wymyślono jakichś szalenie innych stopów metali
na hamulce...
Juz nie, tu masz r6 :)
http://www.scigacz.pl/Rekord,stoppie,274,32,metry,na,przednim,kole,8158.html

Wiem ze sikacz ale nie bijcie.

--
BartekGSX6F
Ave1,8
EL

28 Data: Marzec 26 2009 13:01:29
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: James 

"BartekGSXF" wrote...

***Użytkownik "Jasio"
A czy nie jest prawdą, że buell ma rekord świata w stoppie?
Juz nie, tu masz r6 :)
http://www.scigacz.pl/Rekord,stoppie,274,32,metry,na,przednim,kole,8158.html

eee tam, to mnietki siurek jest. W Polsce by go wszyscy wysmiali, bo jezdzi
tylko na R6. Jakby mial R1 to co innego, a tak....

;)

--
pozdro
James

29 Data: Marzec 26 2009 10:37:58
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: BartekGSXF 

A jednak sikacz sie myli, jednak CJ na buellu

http://www.craigjones.com/about/wr/2006.htm


--
BartekGSX6F
Ave1,8
EL

30 Data: Kwiecien 04 2009 21:49:41
Temat: Re: tarcze hamulcowe
Autor: rych 

jaki luz ma byc na nitach tarcz plywajacych ? czy tez w ogole nie powinien
byc odczuwalny ?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

tarcze hamulcowe



Grupy dyskusyjne