Grupy dyskusyjne   »   tarcze Ferodo?

tarcze Ferodo?



1 Data: Marzec 09 2008 08:44:16
Temat: tarcze Ferodo?
Autor: olek 

witam,
muszę zmienić tarcze i klocki w Octavii.
ATE(chyba oryginalnie montowane w Octavii) kosztują  około  400zł  a na
Allegro wyszukałem komplet klocki/tarcze Ferodo za 230zł.  ewentualnie
klocki Ferodo i tarcze Brembo za 290zł
czy Ferodo to jakaś lipa że takie tanie?
Brembo lepsze?
pozdr



2 Data: Marzec 09 2008 09:00:38
Temat: Re: tarcze Ferodo?
Autor: Daniel Kowalski 


Użytkownik "olek"  napisał w wiadomości

witam,
muszę zmienić tarcze i klocki w Octavii.
ATE(chyba oryginalnie montowane w Octavii) kosztują  około  400zł  a na Allegro wyszukałem komplet klocki/tarcze Ferodo za 230zł.  ewentualnie klocki Ferodo i tarcze Brembo za 290zł
czy Ferodo to jakaś lipa że takie tanie?
Brembo lepsze?
pozdr


Nie wiem, o jakich dokładnie tarczach i klockach piszesz, ale Ferodo i Brembo same w sobie to bardzo dobre firmy, produkujące części m.in do sportu ;)

3 Data: Marzec 09 2008 09:10:44
Temat: Re: tarcze Ferodo?
Autor:

On Sun, 9 Mar 2008 08:44:16 +0100, "olek"
wrote:


czy Ferodo to jakaś lipa że takie tanie?
Brembo lepsze?
pozdr


   Tarcze Brembo i klocki Ferodo to klasyczny pewny dobry zestaw,
ale  i tarcze Ferodo sa dobre.Cokolwiek z tego kupisz bedziesz
zadowolony,tylko montuj te tarcze u kogos kto dobrze to robi.

pozdrawiam

R

4 Data: Marzec 09 2008 12:01:06
Temat: Re: tarcze Ferodo?
Autor: Mortek 

Użytkownik  napisał w wiadomości

On Sun, 9 Mar 2008 08:44:16 +0100, "olek"
wrote:

  Tarcze Brembo i klocki Ferodo to klasyczny pewny dobry zestaw,
ale  i tarcze Ferodo sa dobre.Cokolwiek z tego kupisz bedziesz
zadowolony,tylko montuj te tarcze u kogos kto dobrze to robi.


Da sie zle zamontowac tarcze hamulcowe?

Pozdrawiam

--
Mortek
Triumph Sprint ST
gg# 1952566 || Poznań

5 Data: Marzec 09 2008 11:31:12
Temat: Re: tarcze Ferodo?
Autor: RysioSnajper 

Mortek  napisał(a):

Użytkownik  napisał w wiadomości


Da sie zle zamontowac tarcze hamulcowe?


    Montaz tarcz to jest taka niby prosta oczywista czynnosc ktora sie
lekcewazy-a potem Brembo sie wichruje,bo to niedobra firma ;)
Poczytaj,np.tutaj:

http://tinyurl.com/34nnao

Pozdrawiam

R.



--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

6 Data: Marzec 09 2008 11:50:31
Temat: Re: tarcze Ferodo?
Autor: DoQ  

RysioSnajper  napisał(a):

    Montaz tarcz to jest taka niby prosta oczywista czynnosc ktora sie
lekcewazy-a potem Brembo sie wichruje,bo to niedobra firma ;)

No wlasnie. Brembo wichruja sie, a inne marki jak chociazby ATE (na tym samym
aucie) jakos nie... Klasyczny mit o świetnosci wszystkich produktow Brembo.
Najczesciej zwykle produkty maja ze sportem tyle zwiazku co P206 1,1 LPG z WRC.

Poczytaj,np.tutaj:
http://tinyurl.com/34nnao

Tiaa... prawda jest taka, ze pospolite tarcze nie radza sobie z gwaltowna
zmiana temperatur. Dotyczy to glownie aut wyposazonych w nieco za male tarcze
 do swoich osiagow. 
Oczywiscie mozesz tez pisac ze Pirelli P2500 bedzie spisywalo sie tak samo
dobrze jak P ZERO. Wszak to ta sama firma, a wszelkie problemy to kwestia
wadliwego montazu u wulkanizatora. Tylko kto w to uwierzy?




Pozdrawiam
Pawel

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

7 Data: Marzec 09 2008 12:02:39
Temat: Re: tarcze Ferodo?
Autor: RysioSnajper 

DoQ   napisał(a):

RysioSnajper  napisał(a):

>     Montaz tarcz to jest taka niby prosta oczywista czynnosc ktora sie
> lekcewazy-a potem Brembo sie wichruje,bo to niedobra firma ;)

No wlasnie. Brembo wichruja sie, a inne marki jak chociazby ATE (na tym
samym
aucie) jakos nie... Klasyczny mit o świetnosci wszystkich produktow Brembo.

Ja nie mitologizuje ,jezdzilem na ATE,jezdzilem na Brembo i nie widze roznicy-
nigdy nic mi sie nie wichrowalo.

Najczesciej zwykle produkty maja ze sportem tyle zwiazku co P206 1,1 LPG z
WRC.
      
    Zakladam ze o oczywistosciach nie dyskutujemy,bo i po co,zostawmy to
fascynatom motoryzacji z podstawowek.


> Poczytaj,np.tutaj:
> http://tinyurl.com/34nnao

Tiaa... prawda jest taka, ze pospolite tarcze nie radza sobie z gwaltowna
zmiana temperatur. Dotyczy to glownie aut wyposazonych w nieco za male
tarcze
 do swoich osiagow.

 To juz zupelnie inny problem,mozna taki uklad modyfikowac,najczesciej
wystarczy dostosowac styl jazdy do mozliwosci samochodu.
 
Oczywiscie mozesz tez pisac ze Pirelli P2500 bedzie spisywalo sie tak samo
dobrze jak P ZERO. Wszak to ta sama firma, a wszelkie problemy to kwestia
wadliwego montazu u wulkanizatora. Tylko kto w to uwierzy?

   Nie wiem po co to piszesz,ja napweno nie uwierze i nie takiej intencji byl
moj post.

pozdrawiam
R.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

8 Data: Marzec 09 2008 12:10:18
Temat: Re: tarcze Ferodo?
Autor: DoQ 

RysioSnajper  napisał(a):

Ja nie mitologizuje ,jezdzilem na ATE,jezdzilem na Brembo i nie widze roznicy-
nigdy nic mi sie nie wichrowalo.

To nie swiadczy o tym, ze innym tak.
 
> Tiaa... prawda jest taka, ze pospolite tarcze nie radza sobie z gwaltowna
> zmiana temperatur. Dotyczy to glownie aut wyposazonych w nieco za male
tarcze
>  do swoich osiagow.
 To juz zupelnie inny problem,mozna taki uklad modyfikowac,najczesciej
wystarczy dostosowac styl jazdy do mozliwosci samochodu.

Albo zmienic tarcze na lepszej jakosci (nie mowie od razu o wyczynowych),
bynajmniej nie cywilne Brembo bo to fajans jakich malo i do takiej jazdy
zupelnie sie nie nadaja - o tym pisalem wlasnie.


Pozdrawiam
Pawel

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

9 Data: Marzec 09 2008 13:01:30
Temat: Re: tarcze Ferodo?
Autor: MarcinJM 

RysioSnajper pisze:

http://tinyurl.com/34nnao

Ale bzdury

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

10 Data: Marzec 09 2008 12:06:26
Temat: Re: tarcze Ferodo?
Autor: RysioSnajper 

MarcinJM  napisał(a):

RysioSnajper pisze:

> http://tinyurl.com/34nnao

Ale bzdury

  Tia. Twoj wybor :)Obys sie nigdy nie przekonal przy awaryjnym hamowaniu ze
trzeba dbac o szczegoly.Chyba ze jezdzisz rozpadajacym sie szrotem,wtedy
faktycznie wszystko jedno.

R.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

11 Data: Marzec 09 2008 13:24:27
Temat: Re: tarcze Ferodo?
Autor: MarcinJM 

RysioSnajper pisze:

MarcinJM  napisał(a):
RysioSnajper pisze:

http://tinyurl.com/34nnao
Ale bzdury

  Tia. Twoj wybor :)Obys sie nigdy nie przekonal przy awaryjnym hamowaniu ze trzeba dbac o szczegoly.Chyba ze jezdzisz rozpadajacym sie szrotem,wtedy faktycznie wszystko jedno.

masz do przemyslenia:

"Klocek hamulcowy zawsze styka się z najwyższym punktem tarczy, co powoduje ścieranie w tym miejscu" - bez komentarza

"W przypadku lekko zniekształconych tarcz wystarczy ich zeszlifowanie" - chyba toczenie?

"W niektórych markach samochodów, używanie szerokich klocków hamulcowych, które posiadają wysoki profil może powodować tzw. dynamiczne zniekształcenie. Przy dłuższym i cięższym hamowaniu pojawić się może warkotanie klocków, natomiast przy niższych prędkościach nie jest on słyszalne. Jest to spowodowane różnicą pomiędzy temperaturą na wewnętrznej i na zewnętrznej powierzchni tarczy." - zaczyna sie o klocku, konczy o tarczy a calosci ni w zab nie rozumiem.

" Przede wszystkim musimy upewnić się, że po zainstalowaniu tarczy na piaście, która powinna być przykręcona z tą samą siłą na każdej śrubie" - nie rozumiem.

"Naszym zdaniem nie powinna ona wynosić więcej niż 0.02 mm." - Przypuszczam, ze fabryczna tolerancja bicia to ok 0.1mm

"Jeżeli zauważyłeś u siebie większe różnice w odchyleniu" - tak, bicie powyzej 0.02mm widac golym okiem.

"Błędne montowanie klocków powoduje szybsze ścieranie się tarcz" - jka mozna blednie zalozyc klocek?

itd., itd...

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

12 Data: Marzec 09 2008 12:33:28
Temat: Re: tarcze Ferodo?
Autor: RysioSnajper 

MarcinJM  napisał(a):

calosci ni w zab nie rozumiem.


   Wlasnie widze,znaczy masz problem wykraczajacy poza ramy tej grupy.
Bez obrazy,z mojej strony EOT,czasu nie mam ,w robocie jestem.

R.




--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

13 Data: Marzec 09 2008 19:35:47
Temat: Re: tarcze Ferodo?
Autor: Henio 


Użytkownik "RysioSnajper"  napisał w wiadomości

MarcinJM  napisał(a):

>calosci ni w zab nie rozumiem.
>

   Wlasnie widze,znaczy masz problem wykraczajacy poza ramy tej grupy.
Bez obrazy,z mojej strony EOT,czasu nie mam ,w robocie jestem.

problem polega na tym, że ten tekst pisał jakiś grafoman-analfabeta :)

14 Data: Marzec 09 2008 18:09:02
Temat: Re: tarcze Ferodo?
Autor: Shreek 

RysioSnajper napisał(a):

http://tinyurl.com/34nnao
Ale bzdury

  Tia. Twoj wybor :)Obys sie nigdy nie przekonal przy awaryjnym hamowaniu ze trzeba dbac o szczegoly.Chyba ze jezdzisz rozpadajacym sie szrotem,wtedy faktycznie wszystko jedno.

Widziałeś kiedyś jak są zamocowane tarcze hamulcowe w większości samochodów?
Coś chyba nie...


A ten bełkot z podanej strony to chyba tylko po to aby klienta nagonić albo ewentualnie nie uznać reklamacji jak ktoś te tarcze weźmie i sam zamontuje.


--
M.
GG 1119311

15 Data: Marzec 09 2008 21:50:15
Temat: Re: tarcze Ferodo?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sun, 9 Mar 2008 12:01:06 +0100, "Mortek"
wrote:

Da sie zle zamontowac tarcze hamulcowe?

Oczywiście.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

16 Data: Marzec 09 2008 21:12:56
Temat: Re: tarcze Ferodo?
Autor: DoQ  

Adam Płaszczyca  napisał(a):

On Sun, 9 Mar 2008 12:01:06 +0100, "Mortek"
wrote:
>Da sie zle zamontowac tarcze hamulcowe?
Oczywiście.

Na zasadzie odwróconego okręgu :)

Pozdrawiam
Pawel


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

17 Data: Marzec 10 2008 00:29:43
Temat: Re: tarcze Ferodo?
Autor: Mortek 

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w
wiadomości

On Sun, 9 Mar 2008 12:01:06 +0100, "Mortek"
wrote:

Oczywiście.

To juz trzeba sie wykazac niezlym niechlujstwem i brakiem kultury
technicznej.


--
Mortek
Triumph Sprint ST
gg# 1952566 || Poznań

18 Data: Marzec 11 2008 20:22:12
Temat: Re: tarcze Ferodo?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 10 Mar 2008 00:29:43 +0100, "Mortek"
 wrote:

Oczywiście.

To juz trzeba sie wykazac niezlym niechlujstwem i brakiem kultury
technicznej.

Wystarczy odrobina niewiedzy. Nota bene, nie widziałem nigdy, żeby w
jakimkolwiek warsztacie po montażu tarcz zostało zmierzone ich bicie.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

19 Data: Marzec 11 2008 19:59:46
Temat: Re: tarcze Ferodo?
Autor: DoQ  

Adam Płaszczyca  napisał(a):


Wystarczy odrobina niewiedzy. Nota bene, nie widziałem nigdy, żeby w
jakimkolwiek warsztacie po montażu tarcz zostało zmierzone ich bicie.

Wystarczy zapytac uczciwego mechanika - bite byly?? Paanie skad! ;)

Pozdrawiam
Pawel

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

20 Data: Marzec 09 2008 13:17:45
Temat: Re: tarcze Ferodo?
Autor: Hautameki 

olek pisze:

witam,
muszę zmienić tarcze i klocki w Octavii.
ATE(chyba oryginalnie montowane w Octavii) kosztują  około  400zł  a na Allegro wyszukałem komplet klocki/tarcze Ferodo za 230zł.  ewentualnie klocki Ferodo i tarcze Brembo za 290zł
czy Ferodo to jakaś lipa że takie tanie?
Brembo lepsze?

Ciekawe czemu tak tanio, sam sie zastanawiam nad kupnem, ale jakoś się boję


--
      _,.-"``````````````````"'-.
  (}<`     Pozdrowienia   :
  [] ``'-.   Hautameki      :
  /\      `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-"

21 Data: Marzec 09 2008 13:25:41
Temat: Re: tarcze Ferodo?
Autor: Hautameki 

Hautameki pisze:

olek pisze:
witam,
muszę zmienić tarcze i klocki w Octavii.
ATE(chyba oryginalnie montowane w Octavii) kosztują  około  400zł  a na Allegro wyszukałem komplet klocki/tarcze Ferodo za 230zł.  ewentualnie klocki Ferodo i tarcze Brembo za 290zł
czy Ferodo to jakaś lipa że takie tanie?
Brembo lepsze?

Ciekawe czemu tak tanio, sam sie zastanawiam nad kupnem, ale jakoś się boję

Jak myślicie, warto się w to pakować http://tiny.pl/4q24 ? O oryginalności ani słowa.

--
      _,.-"``````````````````"'-.
  (}<`     Pozdrowienia   :
  [] ``'-.   Hautameki      :
  /\      `"-.,,,,,,,,,,,,,,,..-"

22 Data: Marzec 09 2008 12:37:24
Temat: Re: tarcze Ferodo?
Autor: RysioSnajper 

Hautameki  napisał(a):

Jak myślicie, warto się w to pakować http://tiny.pl/4q24 ? O
oryginalności ani słowa.

   Szczerze mowiac ja takich rzeczy na Allegro kupowac nie lubie,ale kolega
zanabyl ze dwa miesiace temu taki komplet i mowi ze spoko.

R.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

23 Data: Marzec 09 2008 13:22:21
Temat: Re: tarcze Ferodo?
Autor: PARKER 

Dnia 2008-03-09 08:44, Użytkownik olek napisał:

witam,
muszę zmienić tarcze i klocki w Octavii.
ATE(chyba oryginalnie montowane w Octavii) kosztują  około  400zł  a na Allegro wyszukałem komplet klocki/tarcze Ferodo za 230zł.  ewentualnie klocki Ferodo i tarcze Brembo za 290zł
czy Ferodo to jakaś lipa że takie tanie?
Brembo lepsze?
pozdr




Firma ATE nie dostarcza części na pierwszy montaż !!! Fakt że jest to układ hamulcowy firmy  ATE ale dostawcami częsci na pierwszy montaż nie są . Dostawcami na piewszy montaż są Ferodo, Delphi i Bosch .

Nawet jak kupujesz oryginał w ASO to nie jest to samo co idzie na pierwszy montaż . Tego typu częsci nie są dosępne jako część zamienna. Pierwszy montaż to zupełnie inna bajka i inna kontrola jakości .

PZDR
Adam

www.qmotor.pl

24 Data: Marzec 10 2008 05:27:03
Temat: Re: tarcze Ferodo?
Autor: Toma  

PARKER  napisał(a):

>

Firma ATE nie dostarcza części na pierwszy montaż !!!

Bdura !!

Pierwszy montaż to zupełnie inna bajka i inna kontrola jakości .

A tu się zgodzę :)

Pozdr
Toma

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

tarcze Ferodo?



Grupy dyskusyjne