Grupy dyskusyjne   »   tdi - przepływomierz powietrza

tdi - przepływomierz powietrza




1 Data: Grudzień 07 2007 15:08:10
Temat: tdi - przepływomierz powietrza
Autor: marcinu 

Witam
Moje autko czasem lekko niedomaga i powoli eliminuje kolejne możliwości.
Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie poprawności działania przepływomierza??
Słyszałem, że WAG tego nie wychwytuje ale nie jestem pewien.
Najprościej by było podmienić na sprawy ale skąd go wziąć. Zakup nowego
przepływomierza  chciałbym odłożyć do momentu 100% potwierdzenia iż mój jest
uszkodzony.

--
Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Marcin / seat cordoba vario tdi / honda cbf600n
marcin73[malpa]op.pl / GG 1364212
Wawa-Bielany zone




2 Data: Grudzień 07 2007 16:36:45
Temat: Re: tdi - przepływomierz powietrza
Autor: xs 

marcinu <marcin73@[wywalto]op.pl> napisał(a):

Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie poprawności działania przepływomierza??
Słyszałem, że WAG tego nie wychwytuje ale nie jestem pewien.

Po pierwsze pisze się VAG ;) Po drugie to w bloku 003 masz przeplywke,
diagnoza jest banalna. Robisz test dynamiczny (pelen but na 3 biegu 1500 -
4500 rpm) i pozniej patrzysz czy wart. wymagana przeplywu powietrza zgadza
sie z wartoscia faktyczna (w 2 polu jest wart. wymagana, w 3 polu wartosc
faktyczna jak zostala zarejstrowana). Jesli wart. faktyczna jest wyraznie
mniejsza niz wymagana to przeplywomierz padniety. Proste jak drut ;)


--


3 Data: Grudzień 07 2007 18:04:04
Temat: Re: tdi - przepływomierz powietrza
Autor: marcinu 


Użytkownik "xs" <xsystoff@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:fjbsqt$ar0$1inews.gazeta.pl...

marcinu <marcin73@[wywalto]op.pl> napisał(a):
Po pierwsze pisze się VAG ;) Po drugie to w bloku 003 masz przeplywke,
diagnoza jest banalna. Robisz test dynamiczny (pelen but na 3 biegu 1500 -
4500 rpm) i pozniej patrzysz czy wart. wymagana przeplywu powietrza zgadza
sie z wartoscia faktyczna (w 2 polu jest wart. wymagana, w 3 polu wartosc
faktyczna jak zostala zarejstrowana). Jesli wart. faktyczna jest wyraznie
mniejsza niz wymagana to przeplywomierz padniety. Proste jak drut ;)

Witaj
VAG - oczywiście, że VAG :))
Dzięki za odpowiedź. Teraz tylko złapać kolegę z laptopikiem i VAG-iem i do
testów.

Jeszcze jedno. Nie wiesz może czy przepływka może działać różnie w
zależności od temp. zewnętrznej?? Mam wrażenie, że problemy pojawiają sie
przy spadku temp. w pobliże 0 stopni C.

--
Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Marcin/CBF600N
marcin73[malpa]op.pl / GG 1364212
Wawa-Bielany zone

4 Data: Grudzień 07 2007 18:10:03
Temat: Re: tdi - przepływomierz powietrza
Autor: xs 

marcinu <marcin73@[wywalto]op.pl> napisał(a):

Dzięki za odpowiedź. Teraz tylko złapać kolegę z laptopikiem i VAG-iem i do
testów.

Jak juz bedziesz VAG`ował to zrob sobie pelna diagnoze silnika.

Jeszcze jedno. Nie wiesz może czy przepływka może działać różnie w
zależności od temp. zewnętrznej?? Mam wrażenie, że problemy pojawiają sie
przy spadku temp. w pobliże 0 stopni C.

Szczerze mowiac to nie wiem. Generalnie padniety przeplywomierz podaje
zanizone wartosci i komputer daje mniej paliwa co przeklada sie na mulowatosc
samochodu. Wedlug mnie jak juz przeplywomierz padnie to zaniza wartosci caly
czas ale to juz warto zapytac kogos bardziej ogarnietego w temacie.

A tak na marginesie to jakie sa objawy niedomagania silnika, ze podejrzewasz
przeplywke ?


--


5 Data: Grudzień 07 2007 20:39:11
Temat: Re: tdi - przepływomierz powietrza
Autor: marcinu 


Użytkownik "xs" <xsystoff@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:fjc29r$1ma$1inews.gazeta.pl...

A tak na marginesie to jakie sa objawy niedomagania silnika, ze
podejrzewasz
przeplywke ?

No właśnie tak jak pisałeś. Tak jakby brakowało paliwa. Diesel jak mu
docisnąć to potrafi zostawić za sobą chmurę dymu a mój nie kopci. Silnik
czasem też, zwłaszcza na 4 biegu potrafi wejść w tryb awaryjny i tracę
turbo. Turbo wraca po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta. Filtr paliwa
jest ok.

--
Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Marcin / seat cordoba vario tdi / honda cbf600n
marcin73[malpa]op.pl / GG 1364212
Wawa-Bielany zone

6 Data: Grudzień 07 2007 21:13:17
Temat: Re: tdi - przepływomierz powietrza
Autor: xs 

marcinu <marcin73@[wywalto]op.pl> napisał(a):

Silnik czasem też, zwłaszcza na 4 biegu potrafi wejść w tryb awaryjny i
tracę turbo. Turbo wraca po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta.

Nie pozostaje nic innego jak sie podlaczyc VAG`iem i porzadnie go zlogowac,
zeby zobaczyc co w trawie piszczy. Jest calkiem mozliwe, ze oprocz
przeplywomierza jest tez jakas inna usterka. Co do trybu awaryjnego stawiam
bład 575 czyli przeładowanie (tutaj moze byc sporo przyczyn). Najlepiej
znajdz kawalek prostej i zloguj blok 011 na 4 biegu to zobaczysz jak tam ma
sie cisnienie doladowania.

p.s
jaki to silnik?


--


7 Data: Grudzień 07 2007 22:34:20
Temat: Re: tdi - przepływomierz powietrza
Autor: marcinu 


Użytkownik "xs" <xsystoff@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:fjcd1d$jek$1inews.gazeta.pl...

jaki to silnik?

1.9 tdi, ALH, cordoba model 99-02.

--
Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Marcin / seat cordoba vario tdi / honda cbf600n
marcin73[malpa]op.pl / GG 1364212
Wawa-Bielany zone

8 Data: Grudzień 08 2007 06:54:54
Temat: Re: tdi - przepływomierz powietrza
Autor: marcinu 


Użytkownik "xs" <xsystoff@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:fjcd1d$jek$1inews.gazeta.pl...

marcinu <marcin73@[wywalto]op.pl> napisał(a):
Najlepiej
znajdz kawalek prostej i zloguj blok 011 na 4 biegu to zobaczysz jak tam
ma
sie cisnienie doladowania.

A tak w ogóle to skąd tak dobrze znasz VAG-a??

--
Pozdrawiam
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Marcin / seat cordoba vario tdi / honda cbf600n
marcin73[malpa]op.pl / GG 1364212
Wawa-Bielany zone

9 Data: Grudzień 08 2007 10:05:55
Temat: Re: tdi - przepływomierz powietrza
Autor: xs 

marcinu <marcin73@[wywalto]op.pl> napisał(a):

A tak w ogóle to skąd tak dobrze znasz VAG-a??

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752&start=0 + reszta forum ;)

--


10 Data: Grudzień 08 2007 18:43:33
Temat: Re: tdi - przepływomierz powietrza
Autor: Rafal 

witajcie, w moim Audi A3 1.9tdi, silnik AHF,
program VAGCOM wywala blad 00522 i 00575,
ale przeczytalem artykul:
http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=11&Itemid=13
i tam na rysunku jest zaznaczony blad:
16502 -Engine Coolant Temp.Sensor (G62)
mi mechanik powiedzial ze to jest czujnik temp. plynu chlodzacego podpiety z
tylu silnika i kupilem nowy, ale blad nie zniknal,
czy ten czujnik G62 to jest w przeplywomierzu w moim aucie ?
pozdrawiam

tdi - przepływomierz powietrza