Grupy dyskusyjne   »   temperatura silnika

temperatura silnika



1 Data: Marzec 22 2013 18:08:46
Temat: temperatura silnika
Autor: Ministerstwo Propagandy 

jako, że sztab PO inżynierów nie wyposażył mojego auta (Seicento 900) we wskaźnik temperatury silnika, zacząłem się nad tym zagadnieniem zastanawiać...

kiedy silnik grzeje się bardziej, czy gdy chodzi na wysokich, czy gdy chodzi na niskich obrotach?

jak rozwiązane jest chłodzenie w samochodach o dużej pojemności silnika i mało "ruchliwych" (jak autobusy, ciężarówki, ciągniki)?

a jak to wygląda w samochodach sportowych kiedy silnik praktycznie 90% jazdy pracuje na maksymalnych obrotach silnika?

słyszałem, że jakieś ferrari się paliły, co było powodem?

ciekawi mnie to...



2 Data: Marzec 22 2013 18:39:39
Temat: Re: temperatura silnika
Autor: huri_khan 

Dnia Fri, 22 Mar 2013 18:08:46 +0100, Ministerstwo Propagandy napisał(a):

jako, że sztab PO inżynierów nie wyposażył mojego auta (Seicento 900) we
wskaźnik temperatury silnika, zacząłem się nad tym zagadnieniem
zastanawiać...

Zmień licznik na taki co pokazuje temp (około 30 zł) i wkręć zamiast
obecnie istniejącego czujnika syngalizującego przegrzanie (podobno już po
ptokach jak się ta lampka zapali), czujnik dostosowany do w/w licznika :)


--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

3 Data: Marzec 22 2013 18:49:50
Temat: Re: temperatura silnika
Autor: nazgul 

W dniu 2013-03-22 18:39, huri_khan pisze:

Dnia Fri, 22 Mar 2013 18:08:46 +0100, Ministerstwo Propagandy napisał(a):

jako, że sztab PO inżynierów nie wyposażył mojego auta (Seicento 900) we
wskaźnik temperatury silnika, zacząłem się nad tym zagadnieniem
zastanawiać...

Zmień licznik na taki co pokazuje temp (około 30 zł) i wkręć zamiast
obecnie istniejącego czujnika syngalizującego przegrzanie (podobno już po
ptokach jak się ta lampka zapali), czujnik dostosowany do w/w licznika :)


ja też kiedyś tak właśnie uczyniłem w reanult 11.

4 Data: Marzec 22 2013 23:03:41
Temat: Re: temperatura silnika
Autor: Bydlę 

On 2013-03-22 17:08:46 +0000, "Ministerstwo Propagandy"  said:

kiedy silnik grzeje się bardziej, czy gdy chodzi na wysokich, czy gdy chodzi na niskich obrotach?

A kiedy występuje więcej cykli spalania?
Gdy jest ich mniej, czy gdy jest ich więcej?


jak rozwiązane jest chłodzenie w samochodach o dużej pojemności silnika i mało "ruchliwych" (jak autobusy, ciężarówki, ciągniki)?

Normalnie. Powietrze, woda i wentylatory.


a jak to wygląda w samochodach sportowych kiedy silnik praktycznie 90% jazdy pracuje na maksymalnych obrotach silnika?

Normalnie. Powietrze, woda, wentylatory.



słyszałem, że jakieś ferrari się paliły, co było powodem?

Ogień.


ciekawi mnie to...

Bo to jest ciekawe.


--
Bydlę

5 Data: Marzec 23 2013 16:29:53
Temat: Re: temperatura silnika
Autor: Michał 

On 3/22/2013 6:08 PM, Ministerstwo Propagandy wrote:

kiedy silnik grzeje się bardziej, czy gdy chodzi na wysokich, czy gdy
chodzi na niskich obrotach?

wysokich

jak rozwiązane jest chłodzenie w samochodach o dużej pojemności silnika
i mało "ruchliwych" (jak autobusy, ciężarówki, ciągniki)?

w typowych osobówkach, dają mocniejsze wiatraki i tyle, przy większych silnikach częściej się włączają przy powolnej jeździe

a jak to wygląda w samochodach sportowych kiedy silnik praktycznie 90%
jazdy pracuje na maksymalnych obrotach silnika?

super sportowych nie wiem, normalne osobówki przy 180+ nie potrzebują
już prawie niczego prócz jako takiej krążącej wody, bo powietrza jest
strasznie dużo.
Raz miałem sytuacje kiedy musiałem utrzymywać prędkość 160km/h+ bo się spitoliło chłodzenie i gotował wodę (w tym modelu działało wtedy albo
0..40km/h albo 160..258km/h)

słyszałem, że jakieś ferrari się paliły, co było powodem?

elektryka o ile pamiętam

6 Data: Marzec 23 2013 17:09:08
Temat: Re: temperatura silnika
Autor: Ministerstwo Propagandy 

w typowych osobówkach, dają mocniejsze wiatraki i tyle, przy większych silnikach częściej się włączają przy powolnej jeździe

no nie wiem, czy aby na pewno...

jak żyję nie słyszałem wiatraka chłodnicy w ciężarówce, autobusie i ciągniku albo jakimś urządzeniu do robót drogowych...

7 Data: Marzec 23 2013 17:14:57
Temat: Re: temperatura silnika
Autor: RoMan Mandziejewicz 


[....]

Uprasza się o niedokarmianie trolla.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

8 Data: Marzec 23 2013 17:17:42
Temat: Re: temperatura silnika
Autor: Ministerstwo Propagandy 

Uprasza się o niedokarmianie trolla.

uprasz się o spierd... dziada z mojego wątku,
proszę się tym moderatorem elektrody nie przejmować, zapisał się do PO i myśli, że wszycy już go popierają...

cymbał i już

moje pytania pozostają otwarte.

9 Data: Marzec 23 2013 17:25:03
Temat: Re: temperatura silnika
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Ministerstwo,

Saturday, March 23, 2013, 5:17:42 PM, you wrote:

Uprasza się o niedokarmianie trolla.
uprasz się o spierd... dziada z mojego wątku,

Upraszać sobie możesz - komendanta, Karolku.

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

10 Data: Marzec 23 2013 19:14:26
Temat: Re: temperatura silnika
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Ministerstwo Propagandy"  napisał w wiadomości grup

Uprasza się o niedokarmianie trolla.

uprasz się o spierd... dziada z mojego wątku,
proszę się tym moderatorem elektrody nie przejmować, zapisał się do PO i myśli, że wszycy już go popierają...

PLONK

11 Data: Marzec 23 2013 20:42:58
Temat: Re: temperatura silnika
Autor: Szymon Machel 


popisałeś się wystarczająco miszczu

12 Data: Marzec 23 2013 21:35:14
Temat: Re: temperatura silnika
Autor: Ministerstwo Propagandy 

co ty "wy nie"...

13 Data: Marzec 24 2013 03:05:32
Temat: Re: temperatura silnika
Autor: Michał 

On 3/23/2013 5:09 PM, Ministerstwo Propagandy wrote:

w typowych osobówkach, dają mocniejsze wiatraki i tyle, przy większych
silnikach częściej się włączają przy powolnej jeździe

no nie wiem, czy aby na pewno...

jak żyję nie słyszałem wiatraka chłodnicy w ciężarówce, autobusie i
ciągniku albo jakimś urządzeniu do robót drogowych...

miałem na myśli bardziej osobówkę - pomiędzy wersjami silnikowymi jest (zazwyczaj) tylko ta różnica że jak masz powiedzmy 2.5 a 3.0 to się
wiatrak/wiatraki w 3.0 będzie częściej włączał.

a co do ciężarówek, ale ekspertem nie jestem to gdzieś w jakimś starszym volvo widziałem wiatraki, chyba jakimś paskiem zasilane
(nie elektrycznie) i duże były więc i pewnie ciche.

autobusy powinny mieć zwykłe wiatraki, z tym że taki autobus to ma
mooooże 2..3x więcej koni niż auto a chłodnice większe. chyba ze tez
wielkie ciche wiatraki na pasku... ?

a urządzenia do robót drogowych w ogóle mocy mogą mieć na tyle mało
że sama chłodnica wystarczy

tylko to tak na oko :)

14 Data: Marzec 24 2013 21:50:02
Temat: Re: temperatura silnika
Autor: Bydlę 

On 2013-03-23 17:09:08 +0100, "Ministerstwo Propagandy"  said:

w typowych osobówkach, dają mocniejsze wiatraki i tyle, przy większych silnikach częściej się włączają przy powolnej jeździe

no nie wiem, czy aby na pewno...

jak żyję nie słyszałem wiatraka chłodnicy w ciężarówce, autobusie i ciągniku albo jakimś urządzeniu do robót drogowych...

Dawaj przepis, że wentylator musi być głośniejszy od silnika.


(ot, pierwszy z brzegu: <http://www.truckauto.pl/wp-content/uploads/2012/03/12C259_01.jpg>)
;>

--
Bydlę

temperatura silnika



Grupy dyskusyjne