Grupy dyskusyjne   »   toyota vvt-i a lpg

toyota vvt-i a lpg



1 Data: Sierpien 01 2008 19:59:07
Temat: toyota vvt-i a lpg
Autor: maniek 

Witam

Mam pytanko odnośnie połączenia jak w temacie.
Ostanie wiadomości na grupie znalazłem z lutego 2007 więc może już
doświadczenia się powiekszyły :-)
Generalnie niby silniki vvt-i nie lubią zasilania gazem, ale skoro nawet w
jednym aso toyoty montują to może nie jest tak źle?
Może toś z własnego doświadczenia coś opisze? Jaki przebieg, jaka instalacja?

pozdr
maniek

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Sierpien 02 2008 22:07:44
Temat: Re: toyota vvt-i a lpg
Autor: Andrzej Błach 

Witam
Mam kolegę, który pracuje w serwisie Toyoty, bardzo zdecydowanie odradzał,
pomimo, że miałem wielką ochotę

Pozdrawiam
Andrzej

Użytkownik "maniek"  napisał w wiadomości

Witam

Mam pytanko odnośnie połączenia jak w temacie.
Ostanie wiadomości na grupie znalazłem z lutego 2007 więc może już
doświadczenia się powiekszyły :-)
Generalnie niby silniki vvt-i nie lubią zasilania gazem, ale skoro nawet w
jednym aso toyoty montują to może nie jest tak źle?
Może toś z własnego doświadczenia coś opisze? Jaki przebieg, jaka
instalacja?

pozdr
maniek

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/

3 Data: Sierpien 02 2008 07:05:35
Temat: Re: toyota vvt-i a lpg
Autor: MarcinJM 

maniek pisze:

Witam

Mam pytanko odnośnie połączenia jak w temacie.
Ostanie wiadomości na grupie znalazłem z lutego 2007 więc może już doświadczenia się powiekszyły :-)
Generalnie niby silniki vvt-i nie lubią zasilania gazem, ale skoro nawet w

Uwielbiam to: silnik nie lubi byc zasilany gazem. Pyszne.
Silnik to silnik, LPG to normalne paliwo. Co tu "nie lubic".
Moze ktos mi to objasni?

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

4 Data: Sierpien 02 2008 22:08:53
Temat: Re: toyota vvt-i a lpg
Autor: Konrad N>S> 

Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości

Uwielbiam to: silnik nie lubi byc zasilany gazem. Pyszne.
Silnik to silnik, LPG to normalne paliwo. Co tu "nie lubic".
Moze ktos mi to objasni?


ja uwielbiam "autKA".
te infantylne zdrobnienia.


K>N>S>

5 Data: Sierpien 03 2008 17:06:19
Temat: Re: toyota vvt-i a lpg
Autor: maniek 

MarcinJM  napisał(a):



Uwielbiam to: silnik nie lubi byc zasilany gazem. Pyszne.
Silnik to silnik, LPG to normalne paliwo. Co tu "nie lubic".
Moze ktos mi to objasni?


Ja tez to uwielbiam: 3 odpowiedzi i żadna nie mówi o doświadczeniach
przerabiania vvt-i na lpg... :-(
A odpowiadając (trywializując) MarcinowiJM: jeśli paliwo to paliwo to
spróbuj nalać lpg do zbiornika z benzyną albo odwrotnie... Albo nalej ON do
silnika benzynowego, przejdź się parę km i spytaj się silnika, czy "lubi" ON.
Ja wiem, że w swoim poscie powinienem dać cudzysłów przy "lubi" ale
sądziłem, że będą odpowiedzi na meritum a nie na jakość zapytania...

pozdr
maniek


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

6 Data: Sierpien 03 2008 20:42:40
Temat: Re: toyota vvt-i a lpg
Autor: MarcinJM 

maniek pisze:

MarcinJM  napisał(a):
Uwielbiam to: silnik nie lubi byc zasilany gazem. Pyszne.
Silnik to silnik, LPG to normalne paliwo. Co tu "nie lubic".
Moze ktos mi to objasni?


Ja tez to uwielbiam: 3 odpowiedzi i żadna nie mówi o doświadczeniach przerabiania vvt-i na lpg... :-(
A odpowiadając (trywializując) MarcinowiJM: jeśli paliwo to paliwo to spróbuj nalać lpg do zbiornika z benzyną albo odwrotnie... Albo nalej ON do silnika benzynowego, przejdź się parę km i spytaj się silnika, czy "lubi" ON.
Ja wiem, że w swoim poscie powinienem dać cudzysłów przy "lubi" ale sądziłem, że będą odpowiedzi na meritum a nie na jakość zapytania...

Bo tu nie ma o czym opowiadac.
Sprawa "nielubienia" LPG przez pewne silniki jest demonizowana.
Kazdy silnik otto bedzie pracowal na LPG.
Njwiekszym problemem LPG jest obecnie wymog elektronicznego sterowania skladem mieszanki. Tak najbardziej, a wiem to z doswiadczenia najmniej problemowa jest II generacja. Prawidlowo zalozona i wyregulowana bedzie dzialac "wiecznie".
Uwierz mi, albo nawet moge cie zaprosic na jazdy trooperem na pelnej szprycy z lpg II gen.
Mikser zastapiony zwykla rurka wprowadzona do dolotu tuz przez przepustnicami, swiece i kable z przebiegiem ponad 100kkm. NIGDY z instalka nic sie nie dzialo i NIGDY nie bylo strzalu w dolot.
Spalanie na trasie 12,5 - 13,5 ltr/100km
Moc: praktycznie nie ma roznicy pomiedzy benzyna i gazem.
Lanos mi strzelal, dopuki nie wywalilem miksera (umieszczonego tuz za filtrem!) i nie zastapilem go zwykla rurka wprowadzona rowniez przed przepusnica. Od tego czasu zero strzalu, wieksza moc (mikser nie dlawi silnika) przejechane ponad 150kkm bez problemow.
Wiec powtarzam: KAZDY silnik otto da sie zasilac LPG bez wiekszych problemow.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

7 Data: Sierpien 03 2008 19:20:26
Temat: Re: toyota vvt-i a lpg
Autor: maniek 

MarcinJM  napisał(a):


Bo tu nie ma o czym opowiadac.
Sprawa "nielubienia" LPG przez pewne silniki jest demonizowana.

Był taki czas, że praktycznie  każde ASO Toyoty montowało instalacje. Teraz
tylko jedno. Częściowo podejrzewam, że nie umieli sobie poradzić i poszli na
łatwiznę, ale jakies wątpliwości czy to co mówią o wypalaniu gniazd zaworów
jednak pozostają.

Kazdy silnik oto bedzie pracowal na LPG.

To wiem, dla mnie najważniejsza kwestia to jak długo będzie pracował...

Njwiekszym problemem LPG jest obecnie wymog elektronicznego sterowania
skladem mieszanki. Tak najbardziej, a wiem to z doswiadczenia najmniej
problemowa jest II generacja. Prawidlowo zalozona i wyregulowana bedzie
dzialac "wiecznie".
Uwierz mi, albo nawet moge cie zaprosic na jazdy trooperem na pelnej
szprycy z lpg II gen.

Wiesz, nie chwaląc się to ja też przejechałem trochę "na gazie":  5 lat, 200
tys km.

Mikser zastapiony zwykla rurka wprowadzona do dolotu tuz przez
przepustnicami, swiece i kable z przebiegiem ponad 100kkm. NIGDY z

a to widziałeś :-)
http://www.fordclubpolska.org/porady.php?action=go&zakres=ogolne&type=25


pozdr
maniek


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

8 Data: Sierpien 03 2008 23:41:58
Temat: Re: toyota vvt-i a lpg
Autor: stona 

maniek pisze:

a to widziałeś :-) http://www.fordclubpolska.org/porady.php?action=go&zakres=ogolne&type=25


ja widzialem :) i mam u siebie. Polecam wszystkim co mają silnik z KE Jetronic


--
Mercedes-Benz 300E
Blos Edyszyn :P

9 Data: Sierpien 04 2008 07:21:01
Temat: Re: toyota vvt-i a lpg
Autor: MarcinJM 

maniek pisze:

MarcinJM  napisał(a):
Bo tu nie ma o czym opowiadac.
Sprawa "nielubienia" LPG przez pewne silniki jest demonizowana.

Był taki czas, że praktycznie  każde ASO Toyoty montowało instalacje. Teraz tylko jedno. Częściowo podejrzewam, że nie umieli sobie poradzić i poszli na łatwiznę, ale jakies wątpliwości czy to co mówią o wypalaniu gniazd zaworów jednak pozostają.

Problem taki wystepowal w starszych autach nieprzystosowanych do zasilania bezolowiowa. Problemem III generacji jest dosc duza bezwladnosc elektroniki i elementow wykonawczych, co skutkuje praca silnika w okolicach prawidlowego skladu mieszanki (szczegolnie miasto).
Sprawdzalem oprogramowaniem: zdecydowanie bardziej prawidlowo zachowuje sie II geberacja. Nie, zeby to byl jakis cymes, ale z dwojga zlego II jest bardziej stabilna, mozna sie bardziej zblizyc do optymalnego skladu   w pewnym zakresie obrotow (np. 1500-3000 w trooperze) co juz wystarcza do prawidlowego dzialania.
Problemem jest rowniez to, ze wiele gazownikow zaklada mikser tuz za filtrem, w zwiazku z czym problem bezwladnosci jeszcze sie poglebia: komp odczytuje kiepska lambde, wzbogaca mieszanke, ale dlugosc dolotu powoduje, ze reakcja nie jest natychmiastowa wiec wzbogaca nadal, w koncu okazuje sie, ze jest za bogato i zubaza i tak w kolko: krokowiec lata gora/dol. To oczywiscie glownie dotyczy jazd miejskich, gdzie wachluje sie gazem.
To wszystko to nie jest moje gdybanie, tylko dane zczytane z laptopa podczas jazd probnych.
Nie sprawdzalem IV gen. wiec nie moge sie wypowiadac na ten temat (nie jestem gazownikiem)

a to widziałeś :-) http://www.fordclubpolska.org/porady.php?action=go&zakres=ogolne&type=25

Owszem, ale poniewaz wszystkie instalacje dzialaja mi bez zarzutu, to nie zdecydowalem sie na montaz. Aczkolwiek mam ochote to wyprobowac w celach doswiadczalnych.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

10 Data: Sierpien 03 2008 21:54:08
Temat: Re: toyota vvt-i a lpg
Autor: Artur Maślag 

MarcinJM pisze:
(...)

Bo tu nie ma o czym opowiadac.
Sprawa "nielubienia" LPG przez pewne silniki jest demonizowana. 

Nie bardzo.

Kazdy silnik otto bedzie pracowal na LPG.

Pytanie tylko jak długo i za jaką cenę.

(...)

Wiec powtarzam: KAZDY silnik otto da sie zasilac LPG bez wiekszych problemow.

Zasilać tak - reszta jak wyżej.

11 Data: Sierpien 04 2008 08:46:20
Temat: Re: toyota vvt-i a lpg
Autor: Marcin P. 


Użytkownik "maniek"  napisał w wiadomości

Witam

Mam pytanko odnośnie połączenia jak w temacie.
Ostanie wiadomości na grupie znalazłem z lutego 2007 więc może już
doświadczenia się powiekszyły :-)
Generalnie niby silniki vvt-i nie lubią zasilania gazem, ale skoro nawet w
jednym aso toyoty montują to może nie jest tak źle?
Może toś z własnego doświadczenia coś opisze? Jaki przebieg, jaka instalacja?


Znajomy handlowiec  śmiga Corolką kombi 1,4 zagazowaną w salonie, instalacja 4 generacji.
200 000 km bez żadnych problemów. Spalanie koło 6-7 litrów LPG.

Mówią, że 1,4 lepiej sprawuje się na LPG niż większe silniki w corolli.

Serdeczne pozdrowienia
--
Maricn

12 Data: Sierpien 04 2008 15:55:57
Temat: Re: toyota vvt-i a lpg
Autor: Boombastic 

Znajomy handlowiec  śmiga Corolką kombi 1,4 zagazowaną w salonie, instalacja 4 generacji.
200 000 km bez żadnych problemów. Spalanie koło 6-7 litrów LPG.

No po prostu perpetuum mobile. Na LPG pali znacznie mniej niż na benzynie.

13 Data: Sierpien 04 2008 11:42:15
Temat: Re: toyota vvt-i a lpg
Autor: Arek ;-) 

On 4 Sie, 15:55, "Boombastic"  wrote:

>Znajomy handlowiec  śmiga Corolką kombi 1,4 zagazowaną w salonie,
>instalacja 4 generacji.
>200 000 km bez żadnych problemów. Spalanie koło 6-7 litrów LPG.

w trasie ? Bo żeby uzyskać takie średnie w normalnej codziennej
eksploatacji to nierealne ;-)

14 Data: Sierpien 06 2008 09:54:41
Temat: Re: toyota vvt-i a lpg
Autor: nom 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości

>Znajomy handlowiec  śmiga Corolką kombi 1,4 zagazowaną w salonie,
>instalacja 4 generacji.
200 000 km bez żadnych problemów. Spalanie koło 6-7 litrów LPG.

No po prostu perpetuum mobile. Na LPG pali znacznie mniej niż na benzynie.


eee tam, kolega zapomnial dodac, ze spala jeszcze dodatkowo 2-3 litry
benzyny :-)

15 Data: Sierpien 04 2008 11:38:25
Temat: Re: toyota vvt-i a lpg
Autor: Tadeusz 


Użytkownik "maniek" <> napisał w wiadomości news:.pl...

Generalnie niby silniki vvt-i nie lubią zasilania gazem, ale skoro nawet w
jednym aso toyoty montują to może nie jest tak źle?

zależy w jakim silniku:
1,4 vvti to co innego niż 2.0 vvti...
Ten drugi ma wtrysk bezpośredni toyoty
i faktycznie osobliwie nie lubi się z gazem :)

Napisz w czym chcesz założyć - zapytam o szczegóły u źródła


--
pozdrawiam
Tadeusz

16 Data: Sierpien 04 2008 09:51:28
Temat: Re: toyota vvt-i a lpg
Autor: maniek 

Tadeusz  napisał(a):

 

zależy w jakim silniku:
1,4 vvti to co innego niż 2.0 vvti...
Ten drugi ma wtrysk bezpośredni toyoty
i faktycznie osobliwie nie lubi się z gazem :)

Napisz w czym chcesz założyć - zapytam o szczegóły u źródła

to ja mam coś pośredniego: 1,8 vvt-i w avensisie z 2004r, przejechane 175tys
Będę wdzięczny za odzew

pozdr
maniek

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

17 Data: Sierpien 04 2008 04:41:37
Temat: Re: toyota vvt-i a lpg
Autor: nocai 

On 4 Sie, 11:38, "Tadeusz"  wrote:

Użytkownik "maniek" <> napisał w wiadomości news:.pl...

> Generalnie niby silniki vvt-i nie lubią zasilania gazem, ale skoro nawet w
> jednym aso toyoty montują to może nie jest tak źle?

zależy w jakim silniku:
1,4 vvti to co innego niż 2.0 vvti...
Ten drugi ma wtrysk bezpośredni toyoty
i faktycznie osobliwie nie lubi się z gazem :)

Napisz w czym chcesz założyć - zapytam o szczegóły u źródła

--
pozdrawiam
Tadeusz


Podczepię się pod wątek, chcę zagazować corollę E12 '03, 1,4 vvti.
Jaką instalację polecicie?? Stosować do tego lubryfikację zaworów ?

pozdr..
 nocai

toyota vvt-i a lpg



Grupy dyskusyjne