Grupy dyskusyjne   »   trwalosc wspolczesnych diesli

trwalosc wspolczesnych diesli



1 Data: Styczen 07 2007 12:42:21
Temat: trwalosc wspolczesnych diesli
Autor: fuen 

jak byscie ocenili trwalosc nowoczesnych silnikow diesla
czesto osiagajacych moce rzedu 170 km i 320-350nm z 2000cc pojemnosci
naszpikowanych zaawansowana elektroniką i skomplikowanymi ukladami
wtryskowymi
w porownaniu z dieslami z lat 90 tych
wolnossacymi o mocach z 2500cc okolo 90 koni
czy doladowanymi z 2500cc okolo 115-140 koni /240-260 nm

mowi sie ze stare silniki diesla potrafia przejechac 500 - 700 tys km
a ile w takim razie przejada te nowoczesne obciazone do granic wytrzymalosci
?



2 Data: Styczen 07 2007 13:07:40
Temat: Re: trwalosc wspolczesnych diesli
Autor: Bartosz Augustyniak 


Użytkownik "fuen"  napisał w wiadomości

jak byscie ocenili trwalosc nowoczesnych silnikow diesla
czesto osiagajacych moce rzedu 170 km i 320-350nm z 2000cc pojemnosci
naszpikowanych zaawansowana elektroniką i skomplikowanymi ukladami
wtryskowymi
w porownaniu z dieslami z lat 90 tych
wolnossacymi o mocach z 2500cc okolo 90 koni
czy doladowanymi z 2500cc okolo 115-140 koni /240-260 nm

mowi sie ze stare silniki diesla potrafia przejechac 500 - 700 tys km
a ile w takim razie przejada te nowoczesne obciazone do granic
wytrzymalosci
?
Sa znane juz przypadki zrobienia przebeigów ponad >500kkm na poprzedniej
generacji siników 2.0HDi gdzie z intercoolerem osigano moc w tej chwili juz
zalednie 110KM z pojemnosci 1997cc
Ale najwiecej zalęży od warunków eksploatacji i świadomosci uszkodnika :)

--
Z powazaniem
Bartosz Augustyniak, Łódź
C5 2.0 HDi 110 KM '03 146 kkm
C5 2.0 HDi 110 KM '01 147 kkm
Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna

3 Data: Styczen 07 2007 15:19:05
Temat: Re: trwalosc wspolczesnych diesli
Autor: P11 

Bartosz Augustyniak napisał(a):

Sa znane juz przypadki zrobienia przebeigów ponad >500kkm na poprzedniej generacji siników 2.0HDi gdzie z intercoolerem osigano moc w tej chwili juz zalednie 110KM z pojemnosci 1997cc
Ale najwiecej zalęży od warunków eksploatacji i świadomosci uszkodnika :)

Znam przypadek AFNa (TDI 110KM) z przebiegiem 500. Silnik ten nie brał oleju  miedzy wymianami. Z Opowiadań słyszałem tez o AFN o przebiegu 600, 800 i milion bez remontu. Silnk ten można sforsować nawet do 170 i 200KM (na ulice) i układ korbowo-tłokowy daje rade.
Osprzęt to co innego, przy nieumiejętnej eksploatacji turbosprężarki trzeba zmieniać razem z rozrządem ;-)

4 Data: Styczen 07 2007 14:59:40
Temat: Re: trwalosc wspolczesnych diesli
Autor: J.F. 

On Sun, 7 Jan 2007 12:42:21 +0100,  "fuen"  wrote:

jak byscie ocenili trwalosc nowoczesnych silnikow diesla
czesto osiagajacych moce rzedu 170 km i 320-350nm z 2000cc pojemnosci
naszpikowanych zaawansowana elektroniką i skomplikowanymi ukladami
wtryskowymi

mowi sie ze stare silniki diesla potrafia przejechac 500 - 700 tys km
a ile w takim razie przejada te nowoczesne obciazone do granic wytrzymalosci

Czy przejada 500kkm to nie wiem, ale mercedes E320 CDI ustanowil
rekord predkosci na 100k mil - 139.7 mph = 223.8 km/h
http://www.schwab-kolb.com/daimler/en/dc000206.htm

To sie chyba nazywa "obciazone do granic wytrzymalosci"
[nie, przepraszam, obciazone do granic ogranicznika :-)]

Mysle ze to gwarantuje ze 300kkm w normalnym ruchu.

P.S. jak to sie stalo ze ustalili rekordy na mniejszych dystansach,
przeciez na pewno sie znajda samochody zdolne przejechac
10km ze startu zatrzymanego szybciej niz 204km/h.

No powiedzmy ze przy 500km to ilosc tankowan odgrywa role :-)

Ale np 1, 6, 12 czy 24h ze startu zatrzymanego - czemu maja
mniejsza predkosc niz srednia na tych 100k mil ?

J.

trwalosc wspolczesnych diesli



Grupy dyskusyjne