Grupy dyskusyjne   »   tuning - rozpórka

tuning - rozpórka



1 Data: Styczen 25 2010 00:16:44
Temat: tuning - rozpórka
Autor: Michał 

Witam,

Ostatnio sobie patrzyłem czy mam jeszcze olej a tu widze mam coś
takiego w aucie: taka rozpórka pomiędzy lewym i prawym mocowaniem koła.

-to fabryka takie coś montuje (safrane ph2) ?
-czy ktoś sam sobie dodał ?

auto wydaje mi się twadrsze (niż ph1), jak chce bardziej miękkie to to
odkręcić i wyalić czy to nic nie zmienia ? czy to powoduje że sie auto
lepiej lub gorzej prowadzi ?

Jak mi lód zamarzł na dachu to słyszałem jego trzeszczenie na
dachu - czyli auto się ugina (konstukcja stalowa, kilka twadrości podobno,
ale to o bezpieczeństwo chodzi, podwozie chyba częsciowo
aluminowe - nie wiem czy dokłądnie w tym modelu).

w skrócie co to jest i czy to potrzebne i czy coś zmienia ?
(lubie jak nie czuje progów, ale lubie też jak auto trzyma się drogi).


pozdrawiam,
Michał

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Styczen 25 2010 07:51:37
Temat: Re: tuning - rozpórka
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 25.01.2010  Michał  napisał/a:

Witam,

Ostatnio sobie patrzyłem czy mam jeszcze olej a tu widze mam coś
takiego w aucie: taka rozpórka pomiędzy lewym i prawym mocowaniem koła.

hmm, koło się przykręca na 4-5 nakrętek lub srub, która jest lewa a która
prawa?

może Ci chodzi o koło lewe i prawe? To może być drąźek przeciwskrętny,
sterowniczy, oś, resor poprzeczny - ale do nich się oleju nie dolewa! ;)

--
*** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn ***
***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***
$ You have new spam in /home/serek/maildir/

3 Data: Styczen 25 2010 08:57:47
Temat: Re: tuning - rozpórka
Autor: krzysiek82 


auto wydaje mi się twadrsze (niż ph1), jak chce bardziej miękkie to to
odkręcić i wyalić czy to nic nie zmienia ? czy to powoduje że sie auto
lepiej lub gorzej prowadzi ?


rozpórka nie ma wpływu na twardość, a jedynie usztywnia karoserię w miejscu jej mocowania. Tak na dobrą sprawę, to w polsce każde auto powinno mieć rozpórkę zwłaszcza te z ciężkimi silnikami, przykładem jest punto 2 i schodzące się kielichy w wersji JTD.

--
krzysiek82

4 Data: Styczen 25 2010 09:01:15
Temat: Re: tuning - rozpórka
Autor: Tomasz Pyra 

  Michał pisze:

Witam,

Ostatnio sobie patrzyłem czy mam jeszcze olej a tu widze mam coś
takiego w aucie: taka rozpórka pomiędzy lewym i prawym mocowaniem koła.

Co masz na myśli mówiąc "mocowanie koła"?
W mojej Corolli dolna rozpórka (czyli między mocowaniami wahaczy) jest seryjna.

auto wydaje mi się twadrsze (niż ph1), jak chce bardziej miękkie to to
odkręcić i wyalić czy to nic nie zmienia ?

Jeżeli chodzi o odczucia, to zmiana będzie tak niewielka, że po zachowaniu samochodu raczej nie poznasz czy rozpórka jest czy jej nie ma.

czy to powoduje że sie auto
lepiej lub gorzej prowadzi ?

W skrócie minimalnie poprawia przyczepność tylnej osi kosztem przyczepności przedniej osi.

W praktyce raczej zabezpiecza przód samochodu przed rozłażeniem się (czyli np. mniejsze zagrożenie korozją okolic kielichów jeżeli to górna rozpórka, albo mocowań wahaczy jeżeli to dolna rozpórka), kosztem większego zagrożenia korozją elementów za tą rozpórką (a więc progi, dach, podłużnice itp.).

Tyle, że w normalnym ruchu są to różnice niezauważalne, ale oglądając samochody startujące w rajdach można zauważyć takie prawidłowości jeżeli chodzi o częściowe usztywnianie samonośnego nadwozia.

5 Data: Styczen 25 2010 10:29:31
Temat: Re: tuning - rozpórka
Autor: Kuba (aka cita) 

Tomasz Pyra wydusił z siebie te słowy:

 Michał pisze:
Witam,

Ostatnio sobie patrzyłem czy mam jeszcze olej a tu widze mam coś
takiego w aucie: taka rozpórka pomiędzy lewym i prawym mocowaniem
koła.

Co masz na myśli mówiąc "mocowanie koła"?
W mojej Corolli dolna rozpórka (czyli między mocowaniami wahaczy) jest
seryjna.


ee tam. Chodzi mi o rozpórke między kielichami.


--
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
Omega B X25XE

6 Data: Styczen 25 2010 16:03:29
Temat: Re: tuning - rozpórka
Autor: kamil 



"Kuba (aka cita)"  wrote in message

Tomasz Pyra wydusił z siebie te słowy:

 Michał pisze:
Witam,

Ostatnio sobie patrzyłem czy mam jeszcze olej a tu widze mam coś
takiego w aucie: taka rozpórka pomiędzy lewym i prawym mocowaniem
koła.

Co masz na myśli mówiąc "mocowanie koła"?
W mojej Corolli dolna rozpórka (czyli między mocowaniami wahaczy) jest
seryjna.


ee tam. Chodzi mi o rozpórke między kielichami.

Przerabiane w Imprezie STI i zadnej zauwazalnej roznicy nie ma. Byc moze w jakims podrdzewialym skladaku od niemieckiego emeryta faktycznie pomoze utrzymac w miejscu rozlazaca sie konstrukcje, ale na wchodzenie w zakrety o 10km/h szybciej nie liczylbym.


Pozdrawiam
Kamil

7 Data: Styczen 25 2010 12:30:54
Temat: Re: tuning - rozpórka
Autor: Massai 

 Michał wrote:

Witam,

Ostatnio sobie patrzyłem czy mam jeszcze olej a tu widze mam coś
takiego w aucie: taka rozpórka pomiędzy lewym i prawym mocowaniem
koła.

-to fabryka takie coś montuje (safrane ph2) ?
-czy ktoś sam sobie dodał ?

auto wydaje mi się twadrsze (niż ph1), jak chce bardziej miękkie to to
odkręcić i wyalić czy to nic nie zmienia ? czy to powoduje że sie auto
lepiej lub gorzej prowadzi ?

Usztywnia nadwozie. W naszych warunkach - zostaw, przyda się, mniejsze
ryzyko że ci choćby szyba strzeli na jakimś dużym wyboju.

--
Pozdro
Massai

8 Data: Styczen 25 2010 21:07:42
Temat: Re: tuning - rozpórka
Autor: Tomasz Pyra 

Massai pisze:

 Michał wrote:

Witam,

Ostatnio sobie patrzyłem czy mam jeszcze olej a tu widze mam coś
takiego w aucie: taka rozpórka pomiędzy lewym i prawym mocowaniem
koła.

-to fabryka takie coś montuje (safrane ph2) ?
-czy ktoś sam sobie dodał ?

auto wydaje mi się twadrsze (niż ph1), jak chce bardziej miękkie to to
odkręcić i wyalić czy to nic nie zmienia ? czy to powoduje że sie auto
lepiej lub gorzej prowadzi ?

Usztywnia nadwozie. W naszych warunkach - zostaw, przyda się, mniejsze
ryzyko że ci choćby szyba strzeli na jakimś dużym wyboju.

Czy ja wiem czy mniejsze... Powiedziałbym że raczej większe.

Bo jeżeli usztywnisz przód, siłą rzeczy większe obciążenia będzie przenosić pozostała część nadwozia.

Dobrze to widać jak usztywni się duże partie nadwozia - np. przód płytą pod silnikiem, a kabinę klatką bezpieczeństwa bez zastrzałów do kielichów, to nadwozie między kabiną a kielichami rozlatuje się błyskawicznie, bo to jedyny miękki odcinek pomiędzy innymi sztywnymi.

tuning - rozpórka



Grupy dyskusyjne