Grupy dyskusyjne   »   turbodoładowane diesle Opla (Astry 2) - czym się różnią?

turbodoładowane diesle Opla (Astry 2) - czym się różnią?



1 Data: Marzec 18 2007 14:02:53
Temat: turbodoładowane diesle Opla (Astry 2) - czym się różnią?
Autor: thaz [xpect] 

Witam!
zastanawiam się nad modyfikacją silika
swojej astry II ('98, 2.0 DI 16v, kombi)
bo zależy mi na dodaniu jej trochę "polotu"
- silnik nominalnie ma 81KM (60kW);

Czy są wersje oparte na tym samym silniku
z większą mocą ?

Czy może jest ktoś na grupie
mający za sobą "tuningowanie" silnika
dieselowskiego z turbuiną ?
Tylko chip czy coś jeszcze ?
Jakie są koszta?

z góry dzięki za odpowiedź;
thaz



2 Data: Marzec 18 2007 15:54:34
Temat: Re: turbodoładowane diesle Opla (Astry 2) - czym się różnią?
Autor: franz 

thaz [xpect] napisał(a):

Witam!
zastanawiam się nad modyfikacją silika
swojej astry II ('98, 2.0 DI 16v, kombi)
bo zależy mi na dodaniu jej trochę "polotu"
- silnik nominalnie ma 81KM (60kW);


hej,

ten silnik to dokladniej x20dtl oplowski, tak jak piszesz
82km. otoz opel ma blizniaczy silnik x20dth o mocy 101km a
roznice sa nastepujace (wobec twojego silnika):

- inna turbina (nie tylko parametry, rowniez fizycznie wymiarowo)
- brak intercoolera (u ciebie oczywiscie) i kilka przewodow z i do
- komputer (tu byc moze sprawa softu tylko ale nie wiem dokladnie)

reszta silnika (glowica) jest ta sama.
nie wiem dokladnie jak to jest z chlodnica, bo w dth intercooler jest zaczepiony z boku chlodnicy po lewej stronie w pionie, a dtl ma chlodnice na cala szerokosc (ilosc miejsca).

nie wiem czy samo chipowanie cos tu da / oplaca sie.

ten silnik jest baardzo malo wysilony i generalnie przez to trwaly ale
zrywnoscia rzeczywiscie nie grzeszy. do normalnej jazdy wystarczy, ale
jak ma ktos zylke sportowca to juz te 82km to malo.

pozdrawiam,
--
fumfel

turbodoładowane diesle Opla (Astry 2) - czym się różnią?



Grupy dyskusyjne