thaz [xpect] napisał(a):
Witam!
zastanawiam się nad modyfikacją silika
swojej astry II ('98, 2.0 DI 16v, kombi)
bo zależy mi na dodaniu jej trochę "polotu"
- silnik nominalnie ma 81KM (60kW);
hej,
ten silnik to dokladniej x20dtl oplowski, tak jak piszesz
82km. otoz opel ma blizniaczy silnik x20dth o mocy 101km a
roznice sa nastepujace (wobec twojego silnika):
- inna turbina (nie tylko parametry, rowniez fizycznie wymiarowo)
- brak intercoolera (u ciebie oczywiscie) i kilka przewodow z i do
- komputer (tu byc moze sprawa softu tylko ale nie wiem dokladnie)
reszta silnika (glowica) jest ta sama.
nie wiem dokladnie jak to jest z chlodnica, bo w dth intercooler jest zaczepiony z boku chlodnicy po lewej stronie w pionie, a dtl ma chlodnice na cala szerokosc (ilosc miejsca).
nie wiem czy samo chipowanie cos tu da / oplaca sie.
ten silnik jest baardzo malo wysilony i generalnie przez to trwaly ale
zrywnoscia rzeczywiscie nie grzeszy. do normalnej jazdy wystarczy, ale
jak ma ktos zylke sportowca to juz te 82km to malo.
pozdrawiam,
--
fumfel