urządzenie do zbieżności kół
1 | Data: Pa?dziernik 04 2007 11:28:05 |
Temat: urządzenie do zbieżności kół | |
Autor: Krzysztof L | Gdyby tak zbudować małe urządzonko do kontroli zbieżności; 2 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 11:56:46 | Temat: Re: urządzenie do zbieżności kół | Autor: Jan Kowalski |
Gdyby tak zbudować małe urządzonko do kontroli zbieżności;To zrób to samo tyle, że projekcja na jakąś scianę z przodu + laser określający oś podłużną (środek samochodu). 3 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 14:09:54 | Temat: Re: urządzenie do zbieżności kół | Autor: Ukaniu |
Gdyby tak zbudować małe urządzonko do kontroli zbieżności; Można a le po co komplikować. Robi się urządzenie Profesora Cycka _ _ |-- -| Z regulacją rozstawu, bada się nim po wewnętrznej i zwykle da się ustawić zbieżność we wszystkich autach :-) Pozdrawiam Łukasz 4 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 05:12:30 | Temat: Re: urządzenie do zbieżności kół | Autor: JAM | On Oct 4, 5:28 am, "Krzysztof L" wrote: Gdyby tak zbudować małe urządzonko do kontroli zbieżności; Ale po co ? Przeciez to sie sprawdza rzadko i bardzo tanio (przynajmniej w normalnym swiecie). W USA wiele warsztatow sprawdza zbieznosc za darmo a pobiera oplate tylko gdy zbieznosc wymaga regulacji. Ktory samochod nie ma mozliwosci regulacji pochylenia kola ? JAM http://mywebpages.comcast.net/marchel/ 5 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 14:32:23 | Temat: Re: urządzenie do zbieżności kół | Autor: Peter |
Ktory samochod nie ma mozliwosci regulacji pochylenia kola ? Kąta pochylenia zwrotnicy nie reguluje sie np. w escorcie... Pzdr Peter 6 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 14:41:45 | Temat: Re: urzšdzenie do zbieżnoci kół | Autor: J.F. | On Thu, 04 Oct 2007 05:12:30 -0700, JAM wrote: On Oct 4, 5:28 am, "Krzysztof L" wrote: Tak sie sprawdzalo dawniej .. moze przespaceruj sie po warsztatach bo ktos sie pozbywa ? Wbrew pozorom wcale nie takie proste do zrobienia - tzn proste, ale trzeba miec solidny warsztat do dyspozycji. Ale po co ? Przeciez to sie sprawdza rzadko i bardzo tanio W Polsce chwilowo za darmo nie chca :-( Moze dlatego ze komputerowa maszynka droga. Ktory samochod nie ma mozliwosci regulacji pochylenia kola ? Hm, a jaki ma ? Tzn zakladam ze to cos innego niz regulacja na drazkach kierowniczych. J. 7 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 14:47:32 | Temat: Re: urzšdzenie do zbieżno?ci kół | Autor: Peter | [...] Ktory samochod nie ma mozliwosci regulacji pochylenia kola ? Maluch miał ( o ile mnie pamięć nie myli) ;) Pzdr Peter 8 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 15:00:39 | Temat: Re: urzšdzenie do zbieżno?ci kół | Autor: Ukaniu |
Maluch miał ( o ile mnie pamięć nie myli) ;) O matko regulacja w maluchu to był horror, te podkładki :-) ale fakt faktem w jakimś zakresie sie dało. Nie widzę za wiele możliwści regulacji w Astrze F za to w moim MB mogę sobie koło ustawić prawie dowolnie ;-) Pozdrawiam Łukasz 9 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 07:54:50 | Temat: Re: urzšdzenie do zbieżno ci kół | Autor: JAM | On Oct 4, 8:41 am, J.F. wrote: On Thu, 04 Oct 2007 05:12:30 -0700, JAM wrote: Wszystkie maja procedure naprawcza. Wiekszosc ludzi o tym po prostu nie wie, ale diler ma to w manualu naprawczym. Standartowo kat pochylenia na zawieszeniach typu McPherson reguluje sie poprzez zastosowanie podluznego otworu zamiast okraglego na obejmie laczacej modul amortyzatora ze zwrotnica. Niektorzy producenci zamiast otworu podluznego stosuja normalny okragly i do naprawy wymagaja od mechanika aby taki otwor rozwiercil na podluzny. Pozwala to latwo i bez regulacji budowac samochod na linii produkcyjnej a regulowa jedynie podczas naprawy. W niektorych samochodach japonskich zamiast podluznego otworu w obejmie diler do naprawy ma wymienic standartowa srube na specjalna o zmniejszonej srednicy na odcinku pomiedzy gwintem a lbem, tak aby miala luz w otworze ktory ma zwrotnica, natomiast pasowala dobrze nadal do otworu w obejmie. To pozwala na regulacje pochylenia. Podczas montazu w fabryce stosuje sie standartowa srube aby uniknac koniecznosci regulacji w produkcji. Zawieszenia McPherson natomiast prawie nigdy nie posiadaja mozliwosci regulacji kata pochylenia zwrotnicy. JAM http://mywebpages.comcast.net/marchel/ 10 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 18:13:54 | Temat: Re: urzšdzenie do zbieżno ci kół | Autor: Krzysztof L |
Zawieszenia McPherson natomiast prawie nigdy nie posiadają możliwości Dokładnie tak, chodzi o McPerson`a z przednim napędem. Podłużne otwory w wahaczu mocujące sworzeń kulisty zwrotnicy służą do regulacji luzu półosi napędowej. Pozdrawiam Krzych 11 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 11:19:54 | Temat: Re: urzšdzenie do zbieżno ci kół | Autor: JAM | On Oct 4, 12:13 pm, "Krzysztof L" wrote: > Zawieszenia McPherson natomiast prawie nigdy nie posiadają możliwości Pierwsze slysze o "luzie polosi napedowej". Co to jest za zjawisko i jak sie objawia ? JAM http://mywebpages.comcast.net/marchel/ 12 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 20:55:08 | Temat: Re: urzšdzenie do zbieżno ci kół | Autor: Krzysztof L |
Pierwsze slysze o "luzie polosi napedowej". Co to jest za zjawisko i Zmniejsz, to się dowiesz ;) Pozdrawiam krzych 13 |
Data: Pa?dziernik 04 2007 12:16:03 | Temat: Re: urzšdzenie do zbieżno ci kół | Autor: JAM | On Oct 4, 2:55 pm, "Krzysztof L" wrote: > Pierwsze slysze o "luzie polosi napedowej". Co to jest za zjawisko i Ale co mam zmniejszyc ? Normalne samochody takiej regulacji wogole nie maja. Im wystarczy aby wewnetrzny przegub trojkamieniowy mial tak okolo 20 mm skoku. Mysle, ze z tym kasowaniem "luzu" ktos cie kompletnie nabija w butelke. JAM http://mywebpages.comcast.net/marchel/ |