Grupy dyskusyjne   »   urządzenie do zbieżności kół

urządzenie do zbieżności kół



1 Data: Pa?dziernik 04 2007 11:28:05
Temat: urządzenie do zbieżności kół
Autor: Krzysztof L 

Gdyby tak zbudować małe urządzonko do kontroli zbieżności;
oparte na dwóch wskaźnikach laserowych montowanych równolegle do kół przednich a na tylnych
zakładana skala.
Dodam, iż chodzi tylko i wyłącznie o zbieżność kół przednich.
Proszę opisać własne doświadczenia.

Pozdrawiam
Krzych
p.s.
Nie bedę badał geometrii i innych anomalii wozów sprowadzanych z zachodu.
Na allegro widzę same komputerowe maszyny z drukarkami itp.

Chodzi o okresową kontrolę własnego samochodu, który nie jest trapezem
i nie ma możliwości regulacji np: kąta pochylenia koła.



2 Data: Pa?dziernik 04 2007 11:56:46
Temat: Re: urządzenie do zbieżności kół
Autor: Jan Kowalski 


Użytkownik "Krzysztof L"  napisał w wiadomości

Gdyby tak zbudować małe urządzonko do kontroli zbieżności;
oparte na dwóch wskaźnikach laserowych montowanych równolegle do kół
przednich a na tylnych
zakładana skala.
Dodam, iż chodzi tylko i wyłącznie o zbieżność kół przednich.
Proszę opisać własne doświadczenia.
To zrób to samo tyle, że projekcja na jakąś scianę z przodu + laser
określający oś podłużną (środek samochodu).

3 Data: Pa?dziernik 04 2007 14:09:54
Temat: Re: urządzenie do zbieżności kół
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "Krzysztof L"  napisał w wiadomości

Gdyby tak zbudować małe urządzonko do kontroli zbieżności;
oparte na dwóch wskaźnikach laserowych montowanych równolegle do kół

Można a le po co komplikować. Robi się urządzenie Profesora Cycka
_     _
 |-- -|
Z regulacją rozstawu, bada się nim po wewnętrznej i zwykle da się ustawić zbieżność we wszystkich autach :-)

Pozdrawiam Łukasz

4 Data: Pa?dziernik 04 2007 05:12:30
Temat: Re: urządzenie do zbieżności kół
Autor: JAM 

On Oct 4, 5:28 am, "Krzysztof L"  wrote:

Gdyby tak zbudować małe urządzonko do kontroli zbieżności;
oparte na dwóch wskaźnikach laserowych montowanych równolegle do kół
przednich a na tylnych
zakładana skala.
Dodam, iż chodzi tylko i wyłącznie o zbieżność kół przednich.
Proszę opisać własne doświadczenia.

Pozdrawiam
Krzych
p.s.
Nie bedę badał geometrii i innych anomalii wozów sprowadzanych z zachodu.
Na allegro widzę same komputerowe maszyny z drukarkami itp.

Chodzi o okresową kontrolę własnego samochodu, który nie jest trapezem
i nie ma możliwości regulacji np: kąta pochylenia koła.

Ale po co ? Przeciez to sie sprawdza rzadko i bardzo tanio
(przynajmniej w normalnym swiecie). W USA wiele warsztatow sprawdza
zbieznosc za darmo a pobiera oplate tylko gdy zbieznosc wymaga
regulacji.

Ktory samochod nie ma mozliwosci regulacji pochylenia kola ?

JAM
http://mywebpages.comcast.net/marchel/

5 Data: Pa?dziernik 04 2007 14:32:23
Temat: Re: urządzenie do zbieżności kół
Autor: Peter 


[...]

Ktory samochod nie ma mozliwosci regulacji pochylenia kola ?

Kąta pochylenia zwrotnicy nie reguluje sie np. w escorcie...

Pzdr
Peter

6 Data: Pa?dziernik 04 2007 14:41:45
Temat: Re: urzšdzenie do zbieżnoœci kół
Autor: J.F. 

On Thu, 04 Oct 2007 05:12:30 -0700,  JAM wrote:

On Oct 4, 5:28 am, "Krzysztof L"  wrote:
Gdyby tak zbudować małe urządzonko do kontroli zbieżności;
oparte na dwóch wskaźnikach laserowych montowanych równolegle do kół
przednich a na tylnych zakładana skala.
Proszę opisać własne doświadczenia.
Na allegro widzę same komputerowe maszyny z drukarkami itp.

Tak sie sprawdzalo dawniej .. moze przespaceruj sie po warsztatach
bo ktos sie pozbywa ?

Wbrew pozorom wcale nie takie proste do zrobienia - tzn proste, ale
trzeba miec solidny warsztat do dyspozycji.

Ale po co ? Przeciez to sie sprawdza rzadko i bardzo tanio
(przynajmniej w normalnym swiecie). W USA wiele warsztatow sprawdza
zbieznosc za darmo a pobiera oplate tylko gdy zbieznosc wymaga
regulacji.

W Polsce chwilowo za darmo nie chca :-(
Moze dlatego ze komputerowa maszynka droga.

Ktory samochod nie ma mozliwosci regulacji pochylenia kola ?

Hm, a jaki ma ? Tzn zakladam ze to cos innego niz regulacja na
drazkach kierowniczych.

J.

7 Data: Pa?dziernik 04 2007 14:47:32
Temat: Re: urzšdzenie do zbieżno?ci kół
Autor: Peter 

[...]

Ktory samochod nie ma mozliwosci regulacji pochylenia kola ?

Hm, a jaki ma ? Tzn zakladam ze to cos innego niz regulacja na
drazkach kierowniczych.


Maluch miał ( o ile mnie pamięć nie myli) ;)

Pzdr
Peter

8 Data: Pa?dziernik 04 2007 15:00:39
Temat: Re: urzšdzenie do zbieżno?ci kół
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "Peter"  napisał w wiadomości

Maluch miał ( o ile mnie pamięć nie myli) ;)

O matko regulacja w maluchu to był horror, te podkładki :-) ale fakt faktem w jakimś zakresie sie dało.
Nie widzę za wiele możliwści regulacji w Astrze F za to w moim MB mogę sobie koło ustawić prawie dowolnie ;-)

Pozdrawiam Łukasz

9 Data: Pa?dziernik 04 2007 07:54:50
Temat: Re: urzšdzenie do zbieżno ci kół
Autor: JAM 

On Oct 4, 8:41 am, J.F.  wrote:

On Thu, 04 Oct 2007 05:12:30 -0700,  JAM wrote:
>On Oct 4, 5:28 am, "Krzysztof L"  wrote:
>> Gdyby tak zbudować małe urządzonko do kontroli zbieżności;
>> oparte na dwóch wskaźnikach laserowych montowanych równolegle do kół
>> przednich a na tylnych zakładana skala.
>> Proszę opisać własne doświadczenia.
>> Na allegro widzę same komputerowe maszyny z drukarkami itp.

Tak sie sprawdzalo dawniej .. moze przespaceruj sie po warsztatach
bo ktos sie pozbywa ?

Wbrew pozorom wcale nie takie proste do zrobienia - tzn proste, ale
trzeba miec solidny warsztat do dyspozycji.

>Ale po co ? Przeciez to sie sprawdza rzadko i bardzo tanio
>(przynajmniej w normalnym swiecie). W USA wiele warsztatow sprawdza
>zbieznosc za darmo a pobiera oplate tylko gdy zbieznosc wymaga
>regulacji.

W Polsce chwilowo za darmo nie chca :-(
Moze dlatego ze komputerowa maszynka droga.

>Ktory samochod nie ma mozliwosci regulacji pochylenia kola ?

Hm, a jaki ma ? Tzn zakladam ze to cos innego niz regulacja na
drazkach kierowniczych.

J.

Wszystkie maja procedure naprawcza. Wiekszosc ludzi o tym po prostu
nie wie, ale diler ma to w manualu naprawczym. Standartowo kat
pochylenia na zawieszeniach typu McPherson reguluje sie poprzez
zastosowanie podluznego otworu zamiast okraglego na obejmie laczacej
modul amortyzatora ze zwrotnica. Niektorzy producenci zamiast otworu
podluznego stosuja normalny okragly i do naprawy wymagaja od mechanika
aby taki otwor rozwiercil na podluzny. Pozwala to latwo i bez
regulacji budowac samochod na linii produkcyjnej a regulowa jedynie
podczas naprawy.

W niektorych samochodach japonskich zamiast podluznego otworu w
obejmie diler do naprawy ma wymienic standartowa srube na specjalna o
zmniejszonej srednicy na odcinku pomiedzy gwintem a lbem, tak aby
miala luz w otworze ktory ma zwrotnica, natomiast pasowala dobrze
nadal do otworu w obejmie. To pozwala na regulacje pochylenia. Podczas
montazu w fabryce stosuje sie standartowa srube aby uniknac
koniecznosci regulacji w produkcji.

Zawieszenia McPherson natomiast prawie nigdy nie posiadaja mozliwosci
regulacji kata pochylenia zwrotnicy.

JAM
http://mywebpages.comcast.net/marchel/

10 Data: Pa?dziernik 04 2007 18:13:54
Temat: Re: urzšdzenie do zbieżno ci kół
Autor: Krzysztof L 


Zawieszenia McPherson natomiast prawie nigdy nie posiadają możliwości
regulacji kata pochylenia zwrotnicy.

Dokładnie tak, chodzi o McPerson`a z przednim napędem.
Podłużne otwory w wahaczu mocujące sworzeń kulisty zwrotnicy służą do
regulacji luzu półosi napędowej.

Pozdrawiam
Krzych

11 Data: Pa?dziernik 04 2007 11:19:54
Temat: Re: urzšdzenie do zbieżno ci kół
Autor: JAM 

On Oct 4, 12:13 pm, "Krzysztof L"  wrote:

> Zawieszenia McPherson natomiast prawie nigdy nie posiadają możliwości
> regulacji kata pochylenia zwrotnicy.

Dokładnie tak, chodzi o McPerson`a z przednim napędem.
Podłużne otwory w wahaczu mocujące sworzeń kulisty zwrotnicy służą do
regulacji luzu półosi napędowej.

Pozdrawiam
Krzych

Pierwsze slysze o "luzie polosi napedowej". Co to jest za zjawisko i
jak sie objawia ?

JAM
http://mywebpages.comcast.net/marchel/

12 Data: Pa?dziernik 04 2007 20:55:08
Temat: Re: urzšdzenie do zbieżno ci kół
Autor: Krzysztof L 


Pierwsze slysze o "luzie polosi napedowej". Co to jest za zjawisko i
jak sie objawia ?

Zmniejsz, to się dowiesz ;)
Pozdrawiam
krzych

13 Data: Pa?dziernik 04 2007 12:16:03
Temat: Re: urzšdzenie do zbieżno ci kół
Autor: JAM 

On Oct 4, 2:55 pm, "Krzysztof L"  wrote:

> Pierwsze slysze o "luzie polosi napedowej". Co to jest za zjawisko i
> jak sie objawia ?

Zmniejsz, to się dowiesz ;)
Pozdrawiam
krzych

Ale co mam zmniejszyc ? Normalne samochody takiej regulacji wogole nie
maja. Im wystarczy aby wewnetrzny przegub trojkamieniowy mial tak
okolo 20 mm skoku. Mysle, ze z tym kasowaniem "luzu" ktos cie
kompletnie nabija w butelke.

JAM
http://mywebpages.comcast.net/marchel/

urządzenie do zbieżności kół



Grupy dyskusyjne