Grupy dyskusyjne   »   usuwanie polimerów MS (silanowych)

usuwanie polimerów MS (silanowych)



1 Data: Lipiec 20 2007 14:31:59
Temat: usuwanie polimerów MS (silanowych)
Autor: Ukaniu 

Witajcie,
Wysłałem też na grupę inżynieria ale jak zwykle spodziewam się, że i PMS będzie pomocny :-) - jak we wszystkim :-)

Chciałem dobrze a wyszło jak zwykle.
Myśląc, że smaruję czymś podobnym do poliuretanu wypełniłem zakamarki w
podwoziu auta za pomocą klajstru z MS polimerem. No i kłopot gotowy.
Jego się nie da polakierować jak jest suchy :-((
Więc wszystko co raźnie pomalowałem na wierzchu odpadło niwecząc mnóstwo
pracy :|
I teraz nie chcę zostawiać tego jak jest bo szkoda roboty i myślę jak
zamienić ten uszczelniacz (Terostat MS939) na jakiś lakierowalny wypełniacz
poliuretanowy.
Jak toto usunąć? wyrwać, wygryźć, zdetonować? są jakie rozpuszczalniki.
Podkład epoksydowy który się pod nim znajduje mogę położyć 2 raz, nie ma
kłopotu.

Pozdrawiam,
Łukasz



2 Data: Lipiec 20 2007 18:58:19
Temat: Re: usuwanie polimerów MS (silanowych)
Autor: ..::||::.. 

bylo czytac moje rady nt renowacji :P

a co do tematu - usuniesz go tylko mechanicznie. uzyles po prostu zlego
terostatu(jest ich cala masa). najmniej klopotliwym w twoim przydaky bylo by
uzycie zwyklego kleju do szyb. niestety wyszlo by drogo. swoja droga dziwny
ten uszczelniacz ze nie pzryjmuje lakieru. podasz jego symbol dokladny ?

3 Data: Lipiec 20 2007 18:59:32
Temat: Re: usuwanie polimerów MS (silanowych)
Autor: ..::||::.. 

podasz jego symbol dokladny ?

 juz doczytalem :P

4 Data: Lipiec 20 2007 22:22:42
Temat: Re: usuwanie polimerów MS (silanowych)
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "..::||::.."  napisał w wiadomości

bylo czytac moje rady nt renowacji :P

a co do tematu - usuniesz go tylko mechanicznie. uzyles po prostu zlego
terostatu(jest ich cala masa). najmniej klopotliwym w twoim przydaky bylo by
uzycie zwyklego kleju do szyb. niestety wyszlo by drogo. swoja droga dziwny
ten uszczelniacz ze nie pzryjmuje lakieru. podasz jego symbol dokladny ?

Co do rad wypełniałem je dokładnie, dziękuję były bardzo przydatne! :-)
Wypiaskowałem wypsikałem Dinitrolem, wymyłem acetonem, popsikałem Primerem Novola, na to Epoksyd grubopowłokowy Novola, w szpary nieszczęsny terostat i na to Terotex tecord 2000 który odpadł. Więc w sumie dużo nie odbiegłem a prawie wcale od rad :-).
Tak sobie dziś eksperymentowałem z jakimś szuwaksem do usuwania silikonu (dostępnym w sklepie dziś zapomniałem nazwy) ale nie rusza tego.

A co do MS939 podobno da się go lakierować akrylami i wodnymi w ciągu 3 dni a najlepiej w ciągu pierwszych 10 min, nie lubi farb rozpuszczalnikowych - i to widać bo się pofałdował nieco w miejscu gdzie cieńsza warstwa.
Na tył auta bo jeszcze tam nie ruszałem zastosuje Terostat 9100 (poliuretan) pisze, że lakierowalny nawet (tylko? - mógłby ktoś potwierdzić) w systemie mokre na mokre. A będę uszczelniał miejsca łączenia kielichów sprężyn z belką tylnią.

Dumałem sobie więc dalej nad tym nieszczęsnym klajstrem i doszedłem do wniosku, że chyba go zostawię - pod nim jest epoksyd, szpary wypełnił jak trzeba a, że gumelajz z niego odpadł (resztę z tego MS'a zdrapałem bo i tak by odleciał a co ma woda stać pomiędzy warstwami), to już bardziej kwestia estetyki.
Warstwę gumeljazu na MSie zostawiłem tylko na rantach nadkoli, zobaczymy co z tego wyniknie.  Może nie będzie aż tak źle, powłoka pod nim jest szczelna i wodoodporna jakby nie patrzeć, miejmy nadzieję że od tego rozpuszczalnika nadwątlony MS939 nie będzie magazynem wilgoci.

Pozdrawiam,
Łukasz

5 Data: Lipiec 20 2007 23:42:38
Temat: Re: usuwanie polimerów MS (silanowych)
Autor: ..::||::.. 

Co do rad wypełniałem je dokładnie, dziękuję były bardzo przydatne! :-)
Wypiaskowałem wypsikałem Dinitrolem, wymyłem acetonem, popsikałem Primerem
Novola, na to Epoksyd grubopowłokowy Novola,

no i super

w szpary nieszczęsny terostat i
na to Terotex tecord 2000 który odpadł. Więc w sumie dużo nie odbiegłem a
prawie wcale od rad :-).

no wlasnie. czy gdzies w moich postach przeczytales o jakichs terostatach :)
? twoj blad.
Tak sobie dziś eksperymentowałem z jakimś szuwaksem do usuwania silikonu
(dostępnym w sklepie dziś zapomniałem nazwy) ale nie rusza tego.

bo to nie jest silikon

A co do MS939 podobno da się go lakierować akrylami i wodnymi w ciągu 3
dni
a najlepiej w ciągu pierwszych 10 min, nie lubi farb rozpuszczalnikowych -
i
to widać bo się pofałdował nieco w miejscu gdzie cieńsza warstwa.

no to 5l banka nitro zalatwi sprawe.

Na tył auta bo jeszcze tam nie ruszałem zastosuje Terostat 9100
(poliuretan)
pisze, że lakierowalny nawet (tylko? - mógłby ktoś potwierdzić) w systemie
mokre na mokre.

mokro na mokro jak juz cos :P
a chodzilo im zapewne ze mozna TEZ mokro  na mokro czyli jak sie spieszysz i
nie masz czasu na utwardzenie tego

Dumałem sobie więc dalej nad tym nieszczęsnym klajstrem i doszedłem do
wniosku, że chyba go zostawię - pod nim jest epoksyd, szpary wypełnił jak
trzeba a, że gumelajz z niego odpadł (resztę z tego MS'a zdrapałem bo i
tak
by odleciał a co ma woda stać pomiędzy warstwami), to już bardziej kwestia
estetyki.

skoro to podwozie to czym sie przejmujesz. i tak po 1 dniowej jezdzie bedzie
czarne :D

Warstwę gumeljazu na MSie zostawiłem tylko na rantach nadkoli, zobaczymy
co
z tego wyniknie.  Może nie będzie aż tak źle, powłoka pod nim jest
szczelna
i wodoodporna jakby nie patrzeć, miejmy nadzieję że od tego
rozpuszczalnika
nadwątlony MS939 nie będzie magazynem wilgoci.

nie wiem skad wytrzasnales to badziewie, ale lakier na nadkolach bedzie ci
odpadal z tego. poza tym jeszcze nigdy nikt w zadnym sklepie nie zaoferowal
mi czegos INNEGO niz poliuretan. praktycznie wszystkie mazidla sa na
poliuretanie. mozesz je lakierowac kiedy chcesz i praktycznie czym chcesz.
zreszta co za pomysl zeby podwozie mazac tym ? :D ja uzywam do tych celow
Wurth Stone Guard. to taki "bitex" :P lakierowalny :)

6 Data: Lipiec 20 2007 23:55:26
Temat: Re: usuwanie polimerów MS (silanowych)
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "..::||::.."  napisał w wiadomości

no wlasnie. czy gdzies w moich postach przeczytales o jakichs terostatach :)
? twoj blad.

No niestety, ale mam nadzieje wielkiej szkody z tego powodu nie będzie (oby)


Tak sobie dziś eksperymentowałem z jakimś szuwaksem do usuwania silikonu
(dostępnym w sklepie dziś zapomniałem nazwy) ale nie rusza tego.

bo to nie jest silikon

Znalazłem coś co podobno usuwa MS
http://kolce.pl/sklep/index.php?p30,preparat-do-usuwania-silikonu
Ale nie wiem czy się babrać czy dać spokój i skontrolować za rok. Przyznam się szczerze, że już mam dość trochę tej roboty. Dziś zamontowałem wahacza - kiedyś trzeba wyjechać z nad kanału :-) i ważę plusy i minusy czyszczenia i poprawek.


A co do MS939 podobno da się go lakierować akrylami i wodnymi w ciągu 3
dni
a najlepiej w ciągu pierwszych 10 min, nie lubi farb rozpuszczalnikowych -
i
to widać bo się pofałdował nieco w miejscu gdzie cieńsza warstwa.

no to 5l banka nitro zalatwi sprawe.

Ale to nitro chyba nie ruszy 939 a on się własnie pofałdował, zresztą tylko w miejscach gdzie cienki a w wypełnieniu rantu nadkola trzyma jak głupi :-)


Na tył auta bo jeszcze tam nie ruszałem zastosuje Terostat 9100
(poliuretan)
pisze, że lakierowalny nawet (tylko? - mógłby ktoś potwierdzić) w systemie
mokre na mokre.

mokro na mokro jak juz cos :P
a chodzilo im zapewne ze mozna TEZ mokro  na mokro czyli jak sie spieszysz i
nie masz czasu na utwardzenie tego

No to tyłu może nie spierniczę :-), zamówiłem już kartusz 9100 więc tak czy siak będzie ten poliuretan

Dumałem sobie więc dalej nad tym nieszczęsnym klajstrem i doszedłem do
wniosku, że chyba go zostawię - pod nim jest epoksyd, szpary wypełnił jak
trzeba a, że gumelajz z niego odpadł (resztę z tego MS'a zdrapałem bo i
tak
by odleciał a co ma woda stać pomiędzy warstwami), to już bardziej kwestia
estetyki.

skoro to podwozie to czym sie przejmujesz. i tak po 1 dniowej jezdzie bedzie
czarne :D

Wiesz jak to jest z perfekcjonizmem, w moim przypadku pomyłka (za mało informacji) + przesada ;-)

Warstwę gumeljazu na MSie zostawiłem tylko na rantach nadkoli, zobaczymy
co
z tego wyniknie.  Może nie będzie aż tak źle, powłoka pod nim jest
szczelna
i wodoodporna jakby nie patrzeć, miejmy nadzieję że od tego
rozpuszczalnika
nadwątlony MS939 nie będzie magazynem wilgoci.

nie wiem skad wytrzasnales to badziewie, ale lakier na nadkolach bedzie ci
odpadal z tego. poza tym jeszcze nigdy nikt w zadnym sklepie nie zaoferowal
mi czegos INNEGO niz poliuretan. praktycznie wszystkie mazidla sa na
poliuretanie. mozesz je lakierowac kiedy chcesz i praktycznie czym chcesz.
zreszta co za pomysl zeby podwozie mazac tym ? :D ja uzywam do tych celow
Wurth Stone Guard. to taki "bitex" :P lakierowalny :)

Ten record 2000 jest OK malowałem nim kiedyś auto i nie narzekałem więc zastosowałem znów.
Na samym rancie nadkola jest tylko epoksyd więc tam będzie trzymał. Wewnątrz rantu od środka jest MS i tam może odpadać, ale kamienie tam nie stukają. A wilgoci magazynować wiele nie będzie (chyba). Mogę zdrapać ale nie wiem czy to będzie miało sens i jaki kolwiek skutek pozytywny. W podwoziu zdrapałem.

Pozdrawiam Łukasz

7 Data: Lipiec 21 2007 00:47:17
Temat: Re: usuwanie polimerów MS (silanowych)
Autor: ..::||::.. 

No niestety, ale mam nadzieje wielkiej szkody z tego powodu nie będzie
(oby)

nie przejmuj sie. ja tez popelniam bledy. ostatnia robota lekkozweryfikowala
moja wiedze nt chemmi lakierniczej.
ale to wynik testow nowych materialow.



>> Tak sobie dziś eksperymentowałem z jakimś szuwaksem do usuwania
silikonu
>> (dostępnym w sklepie dziś zapomniałem nazwy) ale nie rusza tego.
>
> bo to nie jest silikon

Znalazłem coś co podobno usuwa MS
http://kolce.pl/sklep/index.php?p30,preparat-do-usuwania-silikonu
Ale nie wiem czy się babrać czy dać spokój i skontrolować za rok. Przyznam
się szczerze, że już mam dość trochę tej roboty. Dziś zamontowałem
wahacza -
kiedyś trzeba wyjechać z nad kanału :-) i ważę plusy i minusy czyszczenia
i
poprawek.

olej to



Ale to nitro chyba nie ruszy 939 a on się własnie pofałdował, zresztą
tylko
w miejscach gdzie cienki a w wypełnieniu rantu nadkola trzyma jak głupi
:-)

no jak nitro tego nie ruszy, to zostaw smialo. nic tego juz nie ruszy :P

Wiesz jak to jest z perfekcjonizmem, w moim przypadku pomyłka (za mało
informacji) + przesada ;-)

wiem, mam to samo. im staranniej robie, tym gorzej wychodzi albo sie
msci.(dzisiaj spadly mi drzwi ze stojaka na betonowa posadzke).

Na samym rancie nadkola jest tylko epoksyd więc tam będzie trzymał.
Wewnątrz
rantu od środka jest MS i tam może odpadać, ale kamienie tam nie stukają.
A
wilgoci magazynować wiele nie będzie (chyba). Mogę zdrapać ale nie wiem
czy
to będzie miało sens i jaki kolwiek skutek pozytywny. W podwoziu
zdrapałem.

lakierujesz juz lakierem wlasciwym na epoksyd? ja zawsze daje jeszcze jedna
warstwe akrylowego juz pod wlasciwy lakier.

8 Data: Lipiec 21 2007 01:10:39
Temat: Re: usuwanie polimerów MS (silanowych)
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "..::||::.."  napisał w wiadomości

kiedyś trzeba wyjechać z nad kanału :-) i ważę plusy i minusy czyszczenia
i
poprawek.

olej to

I tak chyba zrobię, za jakiś czas zerknę znów. I jak coś poprawię :-)

Wiesz jak to jest z perfekcjonizmem, w moim przypadku pomyłka (za mało
informacji) + przesada ;-)

wiem, mam to samo. im staranniej robie, tym gorzej wychodzi albo sie
msci.(dzisiaj spadly mi drzwi ze stojaka na betonowa posadzke).

Czyli nie tylko ja tak mam - ale coś w tym jest, że jak się chce idealnie dla siebie cyzelując detale to wychodzi jakotako a jak się robi na sztukę efekt jest często pozytywnie zadziwiający :-).

lakierujesz juz lakierem wlasciwym na epoksyd? ja zawsze daje jeszcze jedna
warstwe akrylowego juz pod wlasciwy lakier.

Na podwoziu zostawiłem epoksyd grubopowłokowy jako warstwę ostatnią tzn, pokrytą miejscami tym MS939 i recordem a miejscami gołą. Stwierdziłem, że i tak nic szczelniejszego jak epoksyd nie będzie a smarowanie kolejną warstwa może zwiększyć ryzyko odprysku grubej warstwy po uderzeniu kamykiem. Na wierzchu jeszcze nic nie robiłem więc nie eksperymentowałem, sugerujesz, że pod akryl trzeba jeszcze podkład akrylowy no to by się zgadzało z tym co kiedyś słyszałem. Znajomy narzekał na pewną cechę nawierzchni akrylowej która dostawała zmarszczek na epoksydzie.

Pozdrawiam Łukasz

9 Data: Lipiec 21 2007 01:31:06
Temat: Re: usuwanie polimerów MS (silanowych)
Autor: ..::||::.. 


Użytkownik "Ukaniu"  napisał w wiadomości


Użytkownik "..::||::.."  napisał w wiadomości

>> kiedyś trzeba wyjechać z nad kanału :-) i ważę plusy i minusy
czyszczenia
> i
>> poprawek.
>
> olej to

I tak chyba zrobię, za jakiś czas zerknę znów. I jak coś poprawię :-)

>> Wiesz jak to jest z perfekcjonizmem, w moim przypadku pomyłka (za mało
>> informacji) + przesada ;-)
>
> wiem, mam to samo. im staranniej robie, tym gorzej wychodzi albo sie
> msci.(dzisiaj spadly mi drzwi ze stojaka na betonowa posadzke).

Czyli nie tylko ja tak mam - ale coś w tym jest, że jak się chce idealnie
dla siebie cyzelując detale to wychodzi jakotako a jak się robi na sztukę
efekt jest często pozytywnie zadziwiający :-).

> lakierujesz juz lakierem wlasciwym na epoksyd? ja zawsze daje jeszcze
> jedna
> warstwe akrylowego juz pod wlasciwy lakier.

Na podwoziu zostawiłem epoksyd grubopowłokowy jako warstwę ostatnią tzn,
pokrytą miejscami tym MS939 i recordem a miejscami gołą. Stwierdziłem, że
i
tak nic szczelniejszego jak epoksyd nie będzie a smarowanie kolejną
warstwa
może zwiększyć ryzyko odprysku grubej warstwy po uderzeniu kamykiem. Na
wierzchu jeszcze nic nie robiłem więc nie eksperymentowałem, sugerujesz,
że
pod akryl trzeba jeszcze podkład akrylowy no to by się zgadzało z tym co
kiedyś słyszałem.

epoksydowy moze tez byc ostatecznym podkladem pod wszelkie lakiery(nie wiem
jak z bazami donymi-dowiemy sie w styczniu:P)
natomiast mi osobiscie przyjemniej szlifuje sie akrylowy i ogolnie jest
jakis taki bardziej user friendly. zawsze epoksydowy pokrywam w calosci
akrylowym.

Znajomy narzekał na pewną cechę nawierzchni akrylowej
która dostawała zmarszczek na epoksydzie.

cos niefachowy ten znajomy :)
no bo pewnie jej nie zeszlifowal:P jako ciekawostke powiem ze epoksyd uzywa
sie czesto jako MM (mokro na mokro) ale dopiero po odpowiednim
rozcienczeniu(rozcienczalnikiem do wyrobow epoksydowych). osobiscie nie
polecam metody MM.

10 Data: Lipiec 20 2007 19:04:00
Temat: Re: usuwanie polimerów MS (silanowych)
Autor: ..::||::.. 

nie znam faszystkowskiego (a tylko w takim jez znalazlem pdf) ale z tego co
tam bazgraja to domyslilem sie ze jednak da sie go lakierowac....

11 Data: Lipiec 20 2007 19:06:25
Temat: Re: usuwanie polimerów MS (silanowych)
Autor: ..::||::.. 

przydaky
faszystkowskiego

ide nad wode. stanowczo dzisiaj za goraco.

usuwanie polimerów MS (silanowych)



Grupy dyskusyjne