Grupy dyskusyjne   »   uszczelniacze walkow, walu itd

uszczelniacze walkow, walu itd



1 Data: Styczen 27 2011 00:16:46
Temat: uszczelniacze walkow, walu itd
Autor: sth 

Wymieniam wlasnie wszystkie uszczelniacze przy okazji wymiany rozrzadu. i tu mnie nurtuje jedna sprawa. po wyciagnieciu uszczelniacza walu korbowego widze ze on chodzi nie po wale, lecz po zebatce pompy oleju ktora nasunieta jest luzno na wal korbowy. stad moje pytanie co uszczelnia powierchnie miedzy walem i ta zebatka? czy scisk po skreceniu kolami pasowymi jest wystarczajacy aby tamtedy olej nie przechodzil ? podobnie wyglada sprawa na walku balansowym. uszczeniacz nie chodzi po walku lecz po takiej tulejce dystansowej ktora dociska kolo pasowe do walka po skreceniu.
mam nadzieje ze Tomasz Pyra lub MarcinMJ mi odpowiedza :) lub ktos inny majacy pojecie.
pozdrawiam



2 Data: Styczen 27 2011 01:22:14
Temat: Re: uszczelniacze walkow, walu itd
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-01-27 00:16, sth pisze:

Wymieniam wlasnie wszystkie uszczelniacze przy okazji wymiany rozrzadu.
i tu mnie nurtuje jedna sprawa. po wyciagnieciu uszczelniacza walu
korbowego widze ze on chodzi nie po wale, lecz po zebatce pompy oleju
ktora nasunieta jest luzno na wal korbowy. stad moje pytanie co
uszczelnia powierchnie miedzy walem i ta zebatka?

Bo zazwyczaj jest tak, że pompa oleju jest owszem tylko nałożona na wielowypust wału, ale uszczelnienie jest normalnie między wałem a obudową pompy simmeringiem.
W każdym razie dziwne to jakieś chyba :)

Masz jakieś zdjęcia?
I co to za silnik?

czy scisk po skreceniu
kolami pasowymi jest wystarczajacy aby tamtedy olej nie przechodzil ?

Jeżeli chodzi o połączenie zębaki z kontrującym ją z drugiej strony pogrubieniem wału, to w takim wypadku powinna tam być chyba jeszcze jakaś uszczelka.
Wtedy to by było szczelne, bo tak na samym połączeniu metal-metal chyba się idealnej szczelności nie uzyska w takich warunkach.

3 Data: Styczen 27 2011 01:47:07
Temat: Re: uszczelniacze walkow, walu itd
Autor: sth 

Bo zazwyczaj jest tak, że pompa oleju jest owszem tylko nałożona na wielowypust wału, ale uszczelnienie jest normalnie między wałem a obudową pompy simmeringiem.
W każdym razie dziwne to jakieś chyba :)

Masz jakieś zdjęcia?
I co to za silnik?

zdjec nie mam ale rysunek z manuala
silnik to 4d56 z pajero
http://img140.imageshack.us/img140/2236/screenshot2011012701364.jpg
element 33 to ta zebatka

na rysunku z epc wyglada to tak:
http://img233.imageshack.us/img233/9195/screenshot2011012701392.jpg

ani w manualu ani w epc nie ma slowa o czymkolwiek miedzy zebatka a walem

podobna sprawa z walkiem balansowym
zobacz:
http://img202.imageshack.us/img202/6563/screenshot2011012701414.jpg
element 23373 to jest tulejka dystansowa i to po niej chodzi oszczelniacz.

tutaj instrukcja jak to montowac:
http://img812.imageshack.us/img812/2853/screenshot2011012701441.jpg

przy demontazu nie zauwazylem zeby byl uzyty jakis klej czy cos. wszystko zeszlo leciutko.

jutro to skladam i nie chcialbym za bardzo zeby mi to lało :/
nie wiem co o tym myslec w tej sytuacji.

4 Data: Styczen 27 2011 02:13:30
Temat: Re: uszczelniacze walkow, walu itd
Autor: sth 


Użytkownik "sth"  napisał w wiadomości

Bo zazwyczaj jest tak, że pompa oleju jest owszem tylko nałożona na wielowypust wału, ale uszczelnienie jest normalnie między wałem a obudową pompy simmeringiem.
W każdym razie dziwne to jakieś chyba :)

Masz jakieś zdjęcia?
I co to za silnik?

tu jeszcze jeden rysunek
http://img199.imageshack.us/img199/8011/screenshot2011012702124.jpg

5 Data: Styczen 27 2011 21:49:43
Temat: Re: uszczelniacze walkow, walu itd
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-01-27 02:13, sth pisze:


Użytkownik "sth"  napisał w wiadomości

Bo zazwyczaj jest tak, że pompa oleju jest owszem tylko nałożona na
wielowypust wału, ale uszczelnienie jest normalnie między wałem a
obudową pompy simmeringiem.
W każdym razie dziwne to jakieś chyba :)

Masz jakieś zdjęcia?
I co to za silnik?

tu jeszcze jeden rysunek
http://img199.imageshack.us/img199/8011/screenshot2011012702124.jpg

Z tych rysunków wynika to co pisałeś.

Faktycznie uszczelnienie jest między obudową a tuleja założoną na wał.
Czyli szczelne musi być też połączenie tulei z wałem - sądzę że szczelność jest jakoś utrzymywana na boku tulei.

Jeżeli nie ma tam użytej jakiejkolwiek uszczelki, a jest tylko ściśnięte, to widocznie ktoś wykombinował że tak będzie dobrze.
Wcześniej nie spotkałem się z rozwiązaniem mającym dawać szczelność, gdzie skręcony jest metal w metal bez uszczelki, nawet jeżeli po części olejowej niby nie ma ciśnienia.

6 Data: Styczen 27 2011 06:15:38
Temat: Re: uszczelniacze walkow, walu itd
Autor: MarcinJM 

W dniu 2011-01-27 01:47, sth pisze:

Bo zazwyczaj jest tak, że pompa oleju jest owszem tylko nałożona na
wielowypust wału, ale uszczelnienie jest normalnie między wałem a
obudową pompy simmeringiem.
W każdym razie dziwne to jakieś chyba :)

Masz jakieś zdjęcia?
I co to za silnik?

zdjec nie mam ale rysunek z manuala
silnik to 4d56 z pajero
http://img140.imageshack.us/img140/2236/screenshot2011012701364.jpg
element 33 to ta zebatka

33 nie wyglada na element pompy oleju.
Pompe stanowia elementy 31, 18, 30, 29, jako drugi korpus 19
33 to nie wiem co moze byc.
W silniku na dole nie ma cisnienia, wiec jesli tak to bylo zlozone, na styk, to powinno starczyc. Wdzialem juz takie rozwiazanie, ale nie pamietam gdzie.

Na walkach moznaby sie pokusic o uszczelke z papieru, natomiast na wale to nie wiem, bo nie mam pomyslu co ta zebatka robi, aczkolwiek skoro i tak jest scisnieta kolami pasowymi, to tez mozna dac.

Papier, albo najcienszy preszpan

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

7 Data: Styczen 27 2011 10:25:13
Temat: Re: uszczelniacze walkow, walu itd
Autor: sth 

33 nie wyglada na element pompy oleju.

to jest Oil Pump drive shaft - naped popy oleju

Pompe stanowia elementy 31, 18, 30, 29, jako drugi korpus 19

to nie pompa. to naped prawego walka balansowego.

pompa oleju to elementy 27 (inner rotor) 28 (outer rotor) 26 dekiel. 33 napedza 26 krecac sie razem z walem korbowym.

8 Data: Styczen 27 2011 09:01:21
Temat: Re: uszczelniacze walkow, walu itd
Autor: MarcinJM 

W dniu 2011-01-27 01:47, sth pisze:

http://img140.imageshack.us/img140/2236/screenshot2011012701364.jpg
element 33 to ta zebatka

Chociaz w sumie to 26,27,28 wygladaja na pompe z zazebieniem wewnetrznym.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

uszczelniacze walkow, walu itd



Grupy dyskusyjne