uszczelnienie silnika-porady sugestie
1 | Data: Luty 28 2009 02:14:07 |
Temat: uszczelnienie silnika-porady sugestie | |
Autor: Postawka Jakub | Witam Was! 2 |
Data: Luty 28 2009 20:12:18 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: Dzieciak | Witam 3 |
Data: Luty 28 2009 20:17:05 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: falco | Dzieciak pisze: co do uszczelanicza na wal to kupic taki normalny z jednym kolnierzem koloru czerwonego;) H! ;) pozwolę sobie wtrącić, że czerwone bywają przede wszystkim tanie podróby (choć markowe też), więc to może być mylna podpowiedź... ;) Krótko mówiąc na simeringu nie oszczędzać kilku złociszy, tylko kupować markowy np. germański (czarny) ;) lub inny markowy (czerwony) ;) Nie zapomnij też o papierowej (czasem aluminiowej) podkładce pod śrubę oraz oringu koła zamachowego, chyba, że to starszy typ koła bez oringu!!! P.S. Uszczelniacze osłon popychaczy też tylko markowe, bo podróby są gó...wno warte!!! -- (Po)zdrówka! falco Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT Popiel 1200 '70 1.2 6V SenNa...353 '58 175 fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com 4 |
Data: Marzec 01 2009 08:55:14 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: Seweryn | "falco" pozwolę sobie wtrącić, że czerwone bywają przede wszystkim tanie podróby Simmering polecam niemieckij firmy Elring (czarny). Uszczelnienia należy kupować możliwie najwyższej jakości, bo ich koszt jest niewspółmiernie niski w stosunku do nakładu pracy (czasu i wyrzeczeń) jaką trzeba włożyć, żeby te części wymienić. Pozdrawiam, SPB 5 |
Data: Marzec 01 2009 21:23:46 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: falco | Seweryn pisze: Simmering polecam niemieckij firmy Elring (czarny). Jeszcze raz pozwolę sobie wtrącić, że kolory w tym przypadku, to rzecz względna, bo ja miałem Elringi czerwone... ;) Znam mechanika, który zjadł zęby na VWejach i czerwonego simeringu (bez względu na producenta) nie weźmie do ręki, takie oto rózni ludzie mają różne uprzedzenia... ;) Uszczelnienia należy kupować możliwie najwyższej jakości, bo ich koszt jest niewspółmiernie niski Nic dodać, nic ująć, co sam jak mantrę powtarzam, ale czasem, to jak grochem i ścianę a potem płacz... "znowu mi coś cieknie"... ;) -- (Po)zdrówka! falco Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT Popiel 1200 '70 1.2 6V SenNa...353 '58 175 fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com 6 |
Data: Marzec 01 2009 22:24:27 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: Dzieciak |
pozwolę sobie wtrącić, że czerwone bywają przede wszystkim tanie podróby Piszac czerwony mialem na mysli wlasnie erlinga bo takiego uzywam od jakiegos tam czasu i nic sie nie dzieje a troche jezdze garbem. Wazne jednak aby byl markowy i jak pisza inni na tym elemencie nie warto oszczedzac. Pozdrawiam Dzieciak ktory dzis zawiesil garba jazda off-road'owa jest super -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 7 |
Data: Marzec 01 2009 23:32:22 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: falco | Dzieciak pisze: Piszac czerwony mialem na mysli wlasnie erlinga bo takiego uzywam od jakiegos Ty to wiesz, ja to wiem, ale nie wszyscy to wiedzą... ;) Dlatego warto podawać szczegóły, aby inni mogli z tego czerpać... O! Rzesz! Ku! W mordę! Ależ mi się pięknie powiedziało... ;) -- (Po)zdrówka! falco Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT Popiel 1200 '70 1.2 6V SenNa...353 '58 175 fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com 8 |
Data: Marzec 02 2009 00:45:07 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: Postawka Jakub | gdzie zaopatrywaliście się w te części? 9 |
Data: Marzec 02 2009 09:48:23 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: fasola | Postawka Jakub pisze: zamachowego), uszczelniacze osłon popychaczy (ewentualnie też same jak bardzo cieknie to moze tez ze skrzyni leciec i ja tez przy okazji uszczelnic, oring na walku. -- Pozdrawiam Krzysztof Golik - fasola VW 1303 '73 - wiśniowy jak śliwka 10 |
Data: Marzec 02 2009 10:51:37 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: falco | Postawka Jakub pisze: gdzie zaopatrywaliście się w te części? Jak chcesz, to zapr! do mnie, mam praktycznie wszystko od ręki dobrej jakości w dobrej cenie. Szczegóły na pryw. osłony popychaczy trzeba wymieniać każdorazowo? nie wiem co masz na myśli, mówiąc każdorazowo, zasada jest taka, że wymieniasz, jeśli... ciekną... ;) czyli wyliczając do tej pory- simering wału (od strony koła kupić, tzw. "piórnik", czyli zestaw wszystkich uszczelek i masz z głowy ;) Falco wspominałeś o podkładce i oringu- to też na wale od strony koła tak, za sprzęgłem. W kole nowszego typu masz rowek w który wchodzi oring a podkładka idzie pomiędzy kołem a blokiem. dzięki za dotychczasowe podpowiedzi!! prosz... ;) -- (Po)zdrówka! falco Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT Popiel 1200 '70 1.2 6V SenNa...353 '58 175 fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com 11 |
Data: Marzec 04 2009 15:02:39 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: Sosin | To ja tez sie dolacze w temacie, bo mi rowniez kapalo, a teraz cieknie. Jezeli 12 |
Data: Marzec 10 2009 02:09:12 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: Postawka Jakub | jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje- a Wasze doświadczenie rozwieje 13 |
Data: Marzec 10 2009 11:01:44 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: fasola | Postawka Jakub pisze: czy uważacie że do wymienienia części o których pisaliśmy powyżej, musisz wyjac chocby do wymiany simeringu walu :) -- Pozdrawiam Krzysztof Golik - fasola VW 1303 '73 - wiśniowy jak śliwka 14 |
Data: Marzec 10 2009 11:26:57 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: falco | Postawka Jakub pisze: czy uważacie że do wymienienia części o których pisaliśmy powyżej, Aby wymienić simering musisz zrzucić silnik, bo znajduje się w kole zamachowym, które jest pomiędzy skrzynią a silnikiem. Innego dostępu tam nie masz. Dodatkowo musisz zdemontować sprzęgło, które przed ponownym założeniem musisz idealnie wycentrować w osi (jest na to patent). to będzie pierwszy raz z moim garbem, więc nie chce żeby coś pękło Choć dla GarBusiarzy "ze stażem" wydaje się to banalne, to na pierwszy raz zalecałbym, abyś zrobił to z kimś kto wie "co w Garbie piszczy", bo choć potem sam zobaczysz, że niektóre rzeczy są naprawdę możliwe do zrobienia we własnym zakresie (z minimum dobrych narzędzi i wiedzy technucznej), to na początku można jednak polec. Bardzo dobrze, że pytasz a nie chojrakujesz, jak większość "narybku"... ;) w końcu każdy z nas kiedyś zaczynał od 0... ;) Ja gdy kupiłem 1 Garbuska nie wiedziałem... jak olej zmienić... ;) teraz "już" wiem... ;) Powodzenia! -- (Po)zdrówka! falco Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT Popiel 1200 '70 1.2 6V SenNa...353 '58 175 fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com 15 |
Data: Marzec 10 2009 05:33:30 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: Postawka Jakub | no czyli jednak będe musiał stoczyć ciężki bój :) 16 |
Data: Marzec 10 2009 14:35:41 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: fasola | Postawka Jakub pisze: znalazłem taką stronę, z bardzo obrazowym opisem: hehe, rozwalio mnie zanoszenie silnika do salonu :D:D w pracy :D ) zastanawia jedna rzecz- czy silnik jest przymocowany tak, czasem mozna nawet spotkac sie z silnikiem o zgrozo! przykreconym na 2 sruby! Jak to działa? zamiast czegos takiego mozesz uzyc np kija od szczotki :) zakladasz tarcze dokrecasz lekko docisk wkladasz w miejsce walka "regulator" i ustawiasz tarcze centralnie srodkiem do otworu (sloneczka lub lapek w zaleznosci od docisku jaki masz) w docisku, dokrecasz docisk, na oko bez urzadzenia tez sie da :) -- Pozdrawiam Krzysztof Golik - fasola VW 1303 '73 - wiśniowy jak śliwka 17 |
Data: Marzec 10 2009 21:34:22 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: Tomasz Antkowiak | fasola pisze:
no podobno poznaniacy tak robia...przez oszczednosc ;) az dziwne ze nie slyszales ;)))))) -- Tomasz Antkowiak VW 1500 Puzzel Ovali GG 7772401 www.brownsugar.friko.pl 18 |
Data: Marzec 10 2009 22:44:27 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: fasola | Tomasz Antkowiak pisze: no podobno poznaniacy tak robia...przez oszczednosc ;) az dziwne ze nie slyszales ;)))))) sa tacy co sie o Poznan otarli np na studiach i tak sie oszczedni zrobili, ze garba u tescia pod daszkiem trzymaja bo zastepczym dizlem wychodzi taniej :P:P:P:P:P Pozdrawiam z Poznania :) fasola 19 |
Data: Marzec 14 2009 10:59:42 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: pajonk | fasola pisze: sa tacy co sie o Poznan otarli np na studiach i tak sie oszczedni zrobili, ze garba u tescia pod daszkiem trzymaja bo zastepczym dizlem wychodzi taniej :P:P:P:P:Pty wiesz fasola, ze cos w tym jest? ;-) pzdr -- pajonk + VW 1200 '78 w kolorze kawy z mlekiem i ciemnej czekolady ;-) + FFII 1.6TDCi '05 gg 420649 pajonkmaupaopkropkapl http://www.pajonkowo.one.pl 20 |
Data: Marzec 15 2009 18:03:34 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: Tomasz Antkowiak | pajonk pisze: fasola pisze: no skubany... do swojej osobistej zony pijesz ? ;) hehehe -- Tomasz Antkowiak VW 1500 Puzzel Ovali GG 7772401 www.brownsugar.friko.pl 21 |
Data: Marzec 11 2009 02:14:48 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: Filip z fr |
to tak jak ja, a pozniej dziwie sie czemu przyspiesza jak wciskam sprzeglo... ;) poco dawac 4 jak i tak silnik na zarznieciu ;)... -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 22 |
Data: Marzec 10 2009 21:17:33 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: falco | Postawka Jakub pisze: znalazłem taką stronę, z bardzo obrazowym opisem: Nie mam siły czytać, ale kojarzę adres z dobrej strony, więc ufam, że opis jest dobry. ;) Niestety budżet wymusza żebym robił to we własnym garażu, a z racji Pamiętaj o dobrym podnośniku i zabezpieczeniu np, kobyłkach, bo nawet najlepszy podnośnik może puścić a wtedy masz ułamki sekund na wyjście spod auta a wiem co mówię, bo gdyby nie Magic, nie wiem czy jeszcze bym tutaj pisał... ;) zastanawia jedna rzecz- czy silnik jest przymocowany Tak jak Fasolka napisał, bywają skręcone tylko na 2... ;) Falco- wspominałeś o patencie do wyśrodkowania sprzęgła i docisku- to Może być coś takiego. ;) -- (Po)zdrówka! falco Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT Popiel 1200 '70 1.2 6V SenNa...353 '58 175 fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com 23 |
Data: Marzec 11 2009 02:12:48 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: Filip z fr | hej gdzie masz ten garaz na poludniu, 24 |
Data: Marzec 11 2009 02:07:15 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: Filip z fr | hej Kuba, nic ci w garbie nie peknie !!! 25 |
Data: Marzec 03 2009 18:47:07 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: 1303mariusz | Postawka Jakub napisał(a): gdzie zaopatrywali=B6cie si=EA w te cz=EA=B6ci? nie zapomnij o niezapominajkach :) pozdrawiam -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 26 |
Data: Marzec 11 2009 02:08:40 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: Filip z fr |
no ba Mariusz jakbym mogl zapomniec, niezapominajki niezapominajki!!!! jak wyzej -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 27 |
Data: Marzec 11 2009 01:57:06 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: Filip z fr | czesc dzieciak zgadzam sie z toba odnosnie rozciagania, ale nowe rurki to lipa Ja polecam zakup nowych oslon popychaczy i przed zalozeniem delikatnie dokladnie , delikatnie, moze mm z kazdej strony nie wiecej i rownomiernie najlepiej na kazdej faldce ciutke, papier scierny szyba i delkiatnie wyrowanc co do uszczelanicza na wal tokupic taki normalny z jednym kolnierzem koloru czerwonego;) nowe uszczelki pokrywy- i bardzo dobra rada, i nie dociagac za mocno, tak samo jak i tych 1à tek na sitku od spodu, bo to odrazu deformacja dekla a co najgorsze bloku, ja bym jeszcze na twoim miejscu wymienil uszczelki pod chlodnica oleju, bo i tak i tak bedziesz mial silnik na glebie, i takze bym wymienil pierscionki, bynajmniej oleju, bywa ze dokupisz same olejowe w roznych sklepach typu polmozbyt, daja rade! nawet dobre polskie, sprawdz kompresje przed i po, jak masz kompresje za niska to moze ten gar ma cos z glowica... na zaworze, albo to kwestia pierscionka, ustaw tez zawory na zimno przed sprawdzeniem komprechy jak jest cos z glowica warto obadac, moze to prowadnice moze gniazdo, gniazdo mozna doszlifowac recznie nawet wiertarka i pasta, ale prowadnica to juz grubsza sprawa, zazwyczaj rozpoznasz na deklu od zaworow, jak masz osad na deklu znaczy ze cos nie tak na prowadnicy, albo ona sama albo mala uszsczelka od zaworka, to takie profilaktyczne rzeczy ktore warto zrobic przy wyjetym silniku, zamiana zimeringa, tez wskazana apropos gumek do popychaczy, najlepsze sa szare NOSki gumy naprawde miekkie jak guma a nie plastyk, ja mam troche tych szarych noskow, i trzymam je dla swoich silnikow, daje NOSki na czesc glowic a reszta chlamu idzie na blok gdzie mniejsze cieplo... powodzenia, ps jaki masz silnior? -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 28 |
Data: Marzec 13 2009 20:04:29 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: | czesc dzieciak zgadzam sie z toba odnosnie rozciagania, ale nowe rurki to lipa Czesc Filipie No to musiales trafic na jaks totalna lipe bo u mnie nic takiego sie nie dzieje i silniczek mam suchutki jak pustynia. Nic a nic mi nie kapie i tez jezdze na gazie. Co do rdzewienia to fak jest na nich nalot z rdzy ale na cylindrach tez jest i nic sie nie dzieje ;) Pozdrawiam Dzieciak -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 29 |
Data: Marzec 14 2009 01:25:40 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: Postawka Jakub | witam Was, 30 |
Data: Marzec 14 2009 09:51:43 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: falco | Postawka Jakub pisze: ...tak teraz skojarzyłem temat, że na zamknięciu To tzw. "masło", które ze względu na niedogrzanie silnika (jesienią i zimą) wytraca się z oleju, dlatego ważne jest, aby co jakiś czas zaglądać i oczyścić odmę (rurka idąca od wlewu do filtra). W extremalnym przypadku potrafi tak skutecznie zatkać, że olej zostanie "wystrzelony" z najsłabszego punktu, którym znajdzie ujście. Swoją drogą jest na grupie ktoś z Krakowa?? 5 min od mieszkania stoi ArteK pomóż Koledze, choć znając Twoje lenistwo... ;););) -- (Po)zdrówka! falco Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT Popiel 1200 '70 1.2 6V SenNa...353 '58 175 fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com 31 |
Data: Marzec 14 2009 11:50:20 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: Filip z fr |
To tzw. "masło", które ze względu na niedogrzanie silnika (jesienią idokladnie jak mowi falco ta maz to nic innego jak owe maselko zwiazane z wilgocia, jak garbus stoi w topniejacym sniegu, albo w deszcach monsunu congo to bedzie ten sam efekt, poza wycieraniem maselka mozna odpalac co dzien, albo najlepiej jezdzic, a jak juz by sie udalo to parkowac w suchym garazu. jezeli garbus ci kopci po jakims czasie i zaleznie od pochylenia to jest szansa ze poprostu wylewa sie olej z pod uszczelki pokrywy popychaczy. najlatwiej stwierdzic czy ogladajac od spodu nagrzewnice, czy gromadza sie krople na pokrywie? i czy po rozgrzaniu leci ich wiecej, a z gory po jakims czasie jak juz nagrzeja sie nagrzewnice bedziesz mial chmury dymu ze spalanego oleju bezposrednio z tego kapania. Najlepiej radze Ci wymyc dobrze silnik od spodu w regionie wlansie glowic tam gdzie kapie, przyjzec sie pozniej dokladnie gdzie kapie, badz co badz bedziesz musial zdjac pokrywy oleju, a nie rob tego bez uszczelek pokrywy oleju, mysle ze Falco by cie w tym poratowal bo ma z pewnoscia, jak nie to jest sklep w krakowie folta sie zowie i tez bedzie mial, to jest jajkos na wylocie na zakopianskiej... czemu je potrzebujesz? = bo jak zdejmeisz stare i okaza sie pekneite to final, nie pojedziesz nigdzie, a jak pojedziesz to bedzie to ostatnia jazda, caly olej sie wyleje i zatrzesz silnik, nie chce cie straszyc ale tak moze byc na koncu... tak czy inaczej przed sprawdzaniem cisnienia ustaw zawory, gdyz zaloze sie nie byly ustawiane od ostatnich 5000km jak w wiekszosci przypadkow. gdy bedziesz mial zawory np za ciasne to nie zamkna sie na gniazdach co sprawi ze odczytasz niskie cisnienie, i pomyslisz ze to pierscienie, pod czas gdy to kwestia zaworow. pamietaj tez przy zdjeciu pokryw zaworow zauwaz osad na nich jak jest za czysty tzn ze bierze paliwo na tym garze, jak jest za brudny z czarnym osadem znaczy ze prowadnice szczelone i puszczaja spalinydo silnika, gubi olej. ArteK pomóż Koledze, choć znając Twoje lenistwo... ;););) Artek pewnie i by pomogl gdyby umial ;p keidys mu pomagalem zamieniac silnik i sie wyspowiadal ze to pierwszy raz ;) moze dalmatynczyk mam jedynie: Galeria zdjęć: http://picasaweb.google.pl/DalmatynczykVW a moze jeszcze ktos inny kto by tu napisal na grupe, zacznij nowy watek, pytajac o ludzi z krakowa ktorzy by ci mogli pokazac co w garbie piszczy, albo ot tak sami sie zglosza, zalezy kto w danej chwili czyta maile aha znam jeszcze jednego przemo zolw, co ma garaz w kraku 3583763 to jego gg i jakis stary nr komorki moze wciaz jej uzywa?? napisz mi na priva podam ci wiecej namiarow krakowiakow (Po)zdrówka! falco -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 32 |
Data: Marzec 14 2009 11:54:49 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: Filip z fr | dzieje i silniczek mam suchutki jak pustynia. Nic a nic mi nie kapie i tez jezdzena gazie. Co do rdzewienia to fak jest na nich nalot z rdzy ale na cylindrach tez jesti nic sie nie dzieje ;) czesc Dzieciak, nie wykluczam ze trafilem na takie wlasnie felerne, aczkolwiek po jakims czasie jak zdemontujesz silnik sproboj te pordzewiale rurki rozciagnac a rozsypia ci sie w rekach na harmonijkach. Nie bedziesz mial ani jednej szcezlnej, a i wyobraz sobie scenariusz gdy ci sie popusci glowica, coz to bedzie za wyciek keidy od wibracji silnika zkruszeja nim wyjmiesz silnik ;) a takie starozytne poniemieckie, raz ze nie koniecznie sa pordzewiale, 2 mozna harmonijki rozprezyc, i nie pokaleczyc sie przy zakladaniu nowych gumek. ot takie mialem doswiadczenie i nie zycze zeby ktos inny musial przecierac moje szlaki, ot ostrzegam uprzedzam -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 33 |
Data: Marzec 15 2009 07:44:03 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: Postawka Jakub | jedna z ostatnich rzeczy jaka mi sie nasuwa to wymiana oleju. 34 |
Data: Marzec 15 2009 19:47:35 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: Filip z fr |
Czy uważacie że wystarczy otworzyć spust? ot rozgrzej silnik, odkrec na tej 21 od spodu, i pozniej odkrec caly dekielek na 6ciu 10kach, uratuj wszystkie podkladki i nakretki, nie zgob ich w misce oleju, pozniej jak juz zdejmiesz dekiel, uwaznie sprawdz jak wyglada owo sitko, bo tam zbieraja sie opilki metalowe, rozne kawalki silikonu czy piasku itd itp, caly syf ktory sie dostal do silnika, moga byc nawet kamyczki! naprawde rozne badziewie wlazi do motoru... i ta wlasnie maz dobrze przebadaj, to tam jest historia silnika przed ostatnia wymiana oleju.. i tu teraz znow, potrzebne sa uszczelki do dekla, no i 0 silikonu!! i ladnie wyczyscic plaszczyzne. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 35 |
Data: Marzec 21 2009 14:02:30 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: Postawka Jakub | Witam Was ponownie :D 36 |
Data: Marzec 22 2009 08:57:20 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: Kuba | docisk nie strzeli, nie jest naprezony 37 |
Data: Marzec 22 2009 11:46:58 | Temat: Re: uszczelnienie silnika-porady sugestie | Autor: falco | Kuba pisze: docisk nie strzeli, nie jest naprezony... Fajnie, że zacząłeś pisać na Grupę, ale jak możesz, to stosuj się do zasad jak większość z nas, czyli tnij proszę cytaty i pisz pod nimi a wszystkim będzie łatwiej czytać i odpowiadać... -- (Po)zdrówka! falco fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT Popiel 1200 '70 1.2 6V SenNa...353 '58 175 |