W dniu 2011-09-15 22:00, MalyMJ pisze:
zakup bylby na firme moja - pytam wiec Pana jak jest z homologacjÄ… na
ciezarowe - a on twierdzi ze wystarczy jechac na stacje diag zrobic
badanie za 50zeta i oni wystawia swistek vat2 - tylko dlaczego vat2
skoro w berlingo mam vat1 ? ktos siÄ™ orientuje?
Bo VAT-1 != VAT-2
Poniżej opis VAT1-4 (już kiedyĹ› wrzucałem):
VAT-1 pojazdów samochodowych majÄ…cych jeden rzÄ…d siedzeĹ„, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków Ĺ›cianÄ… lub trwałÄ… przegrodÄ…, klasyfikowanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van;
VAT-2 pojazdów samochodowych majÄ…cych wiÄ™cej niż jeden rzÄ…d siedzeĹ„, które oddzielone sÄ… od części przeznaczonej do przewozu ładunków Ĺ›cianÄ… lub trwałÄ… przegrodÄ… i u których długoć części przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona po podłodze od najdalej wysuniÄ™tego punktu podłogi pozwalajÄ…cego postawić pionowÄ… Ĺ›cianÄ™ lub trwałÄ… przegrodÄ™ pomiÄ™dzy podłogÄ… a sufitem do tylnej krawÄ™dzi podłogi, przekracza 50 % długoĹ›ci pojazdu; dla obliczenia proporcji, o której mowa w zdaniu poprzednim, długoć pojazdu stanowi odległoć pomiÄ™dzy dolnÄ… krawÄ™dziÄ… przedniej szyby pojazdu a tylnÄ… krawÄ™dziÄ… podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona w linii poziomej wzdłuż pojazdu pomiÄ™dzy dolnÄ… krawÄ™dziÄ… przedniej szyby pojazdu a punktem wyprowadzonym w pionie od tylnej krawÄ™dzi podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków;
VAT-3 pojazdów samochodowych, które majÄ… otwartÄ… czÄ™ć przeznaczonÄ… do przewozu ładunków;
VAT-4 pojazdów samochodowych, które posiadajÄ… kabinÄ™ kierowcy i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;
--
pozdrawiam,
z półobrotu ;)