Grupy dyskusyjne   »   vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku

vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku



1 Data: Styczen 19 2008 19:50:09
Temat: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku
Autor: Jarek 

Witam,

Jeśli jest tu ktoś kto posiada vw bore (1.9 TDI) to mam pytanie:
Czy deko mniejszy (115) niż powinien (dla silnika AJM: 124..134) kąt
początku wtrysku
to strasznie źle? I czy może przez jak auto stoi na jałowym, to troche drży
i obrony delikatnie falują?
Reszta parametrów ok.

i taki drobiazg:
elektryczne ustawienie lusterk: jak dam na P to sie ustawia samo prawe.
Jak przekrece na L o ruszaja sie zgodnie oba. Tak ma być?

Pozdrawiam
Jarek



2 Data: Styczen 19 2008 19:56:32
Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku
Autor: Gabriel'Varius" 


elektryczne ustawienie lusterk: jak dam na P to sie ustawia samo prawe.
Jak przekrece na L o ruszaja sie zgodnie oba. Tak ma być?
Nie - w aucie kolegi dziala poprawnie i jest tak:
P-samo prawe
L-samo lewe
Widac cos bylo w elektryce grzebane a powodow tego moglo byc wiele. Sprawdz czy jak wlaczysz grzanie tylnej szyby czy grzeja lusterka(polej woda i zobacz czy wyschna jesli nie ma na nich akurat szronu/mgielki).
pozdrawiam

--
            <-- - http://www.varius.jawnet.pl -- ->
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

3 Data: Styczen 19 2008 20:01:33
Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku
Autor: Jarek 

Nie - w aucie kolegi dziala poprawnie i jest tak:
P-samo prawe
L-samo lewe
Widac cos bylo w elektryce grzebane a powodow tego moglo byc wiele.
Sprawdz czy jak wlaczysz grzanie tylnej szyby czy grzeja lusterka(polej
woda i zobacz czy wyschna jesli nie ma na nich akurat szronu/mgielki).
pozdrawiam



Ok, dzięki za odpowiedź:)
Jarek

4 Data: Styczen 19 2008 21:14:35
Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku
Autor: Yes 

Gabriel'Varius" pisze:


elektryczne ustawienie lusterk: jak dam na P to sie ustawia samo prawe.
Jak przekrece na L o ruszaja sie zgodnie oba. Tak ma być?
Nie - w aucie kolegi dziala poprawnie i jest tak:
P-samo prawe
L-samo lewe
Widac cos bylo w elektryce grzebane a powodow tego moglo byc wiele. Sprawdz czy jak wlaczysz grzanie tylnej szyby czy grzeja lusterka(polej woda i zobacz czy wyschna jesli nie ma na nich akurat szronu/mgielki).
pozdrawiam


z lusterkami masz wszystko ok i nic nie jest grzebane. Najpierws ustawiasz lewe lusterko, potem korygujesz prawe. A idea jest taka, że jak przestawisz sobie fotel, albo wsiądzie inna osoba i będzie chciała sobie przestawić lusterko lewe to automatycznie ustawi mu się prawe (zauważ że lusterka ruszają się przeciwnie, czyli oba się "rozchylają" lub oba się "składają").

A lusterka i ich podgrzewanie możesz sprawdzić po prostu chuchając na nie (dla niewprawionych - najpierw sobie chuchnij na zimne a potem z włączonym podgrzewaniem).

pozdrawiam
yes

5 Data: Styczen 20 2008 16:15:14
Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku
Autor: Gabriel'Varius" 


z lusterkami masz wszystko ok i nic nie jest grzebane. Najpierws ustawiasz lewe lusterko, potem korygujesz prawe. A idea jest taka, że jak przestawisz sobie fotel, albo wsiądzie inna osoba i będzie chciała sobie przestawić lusterko lewe to automatycznie ustawi mu się prawe (zauważ że lusterka ruszają się przeciwnie, czyli oba się "rozchylają" lub oba się "składają").

WOW i ROTFL - ale filozoficzne podejscie. Jesli jest tak jak piszesz to kolega z pracy ma niesprawne sterowanie lusterek bo jest dokladnie tak jak wyzej napisalem. Zreszta w innych autch jest tak samo (Fiat, Peugeot, Renault, Seat, Skoda) Ponadto nigdy nie da sie przestawic obu lusterek o ten sam kat aby byly dobrze ustawione, zawsze trzeba podregulowac i jedno i  drugie z osobna :-) Dodatkowo przy cofaniu na lusterka czesto mozna obnizyc prawe lusterko i mamy obraz/widocznosc jak w ciezarowce - widzimy dokladnie caly np. chodnik co ulatwia cofanie a nie musimy sobie ruszac lewego lusterka.
pozdrawiam

--
            <-- - http://www.varius.jawnet.pl -- ->
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

6 Data: Styczen 20 2008 20:02:29
Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku
Autor: Yes 

Gabriel'Varius" pisze:


z lusterkami masz wszystko ok i nic nie jest grzebane. Najpierws ustawiasz lewe lusterko, potem korygujesz prawe. A idea jest taka, że jak przestawisz sobie fotel, albo wsiądzie inna osoba i będzie chciała sobie przestawić lusterko lewe to automatycznie ustawi mu się prawe (zauważ że lusterka ruszają się przeciwnie, czyli oba się "rozchylają" lub oba się "składają").

WOW i ROTFL - ale filozoficzne podejscie. Jesli jest tak jak piszesz to kolega z pracy ma niesprawne sterowanie lusterek bo jest dokladnie tak jak wyzej napisalem. Zreszta w innych autch jest tak samo (Fiat, Peugeot, Renault, Seat, Skoda) Ponadto nigdy nie da sie przestawic obu lusterek o ten sam kat aby byly dobrze ustawione, zawsze trzeba podregulowac i jedno i  drugie z osobna :-) Dodatkowo przy cofaniu na lusterka czesto mozna obnizyc prawe lusterko i mamy obraz/widocznosc jak w ciezarowce - widzimy dokladnie caly np. chodnik co ulatwia cofanie a nie musimy sobie ruszac lewego lusterka.
pozdrawiam

:) mi też się spodobało :). Co do funkcjonalności - to mi się sprawdza. Jak będziesz miał możliwość zrób sobie test: ustaw wg mojej zasady a potem przesuń sobie fotel (a nawet podnieś lub obniż) i wyreguluj lewe lusterko - prawe też będzie dobrze. A co do sytuacji z cofaniem - chcąc obniżyć prawe lusterko aby widzieć krawężnik to ustawiasz pokrętło na... lewe i sterujesz oboma :), a potem wracasz do oryginalnej pozycji :).

pozdrawiam
yes

PS: nie wiem jak jest w innych autach - sprawdzałeś w passacie?

pozdrawiam

yes

7 Data: Styczen 20 2008 20:30:51
Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku
Autor: kubelt 

WOW i ROTFL - ale filozoficzne podejscie. Jesli jest tak jak piszesz to kolega z pracy ma niesprawne sterowanie lusterek bo jest dokladnie tak jak wyzej napisalem.

Ja tez mialem niesprawne auto? chlopaki z forum passata tez maja popsute samochody?
Takie rozwiazanie bylo fabrycznie montowane. IMHO nawet instrukcja o tym informuje, ale juz nie sprawdze, gdyz pozbylem sie jej razem z samochodem.

Ponadto nigdy nie da sie przestawic obu lusterek o ten sam kat aby byly dobrze ustawione, zawsze trzeba podregulowac i jedno i  drugie z osobna :-)

Ale mniej tego regulowania.

Pozdrawiam
--
kubelt

8 Data: Styczen 21 2008 06:28:33
Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku
Autor: Yes 

kubelt pisze:

WOW i ROTFL - ale filozoficzne podejscie. Jesli jest tak jak piszesz to kolega z pracy ma niesprawne sterowanie lusterek bo jest dokladnie tak jak wyzej napisalem.

Ja tez mialem niesprawne auto? chlopaki z forum passata tez maja popsute samochody?
Takie rozwiazanie bylo fabrycznie montowane. IMHO nawet instrukcja o tym informuje, ale juz nie sprawdze, gdyz pozbylem sie jej razem z samochodem.

No i sobie pogadajcie. Widocznie tego nie mieliście - ja tak miałem, kolega (golf IV) też. Moją intencją nie było "chwalić się że mam taki bajer" a wytłumaczyć koledze, że nie ma nic grzebane przy elektryce, jak to sugerował ktoś w odpowiedzi i żeby czasami nie próbował tego naprawiać :).

pozdrawiam
yes

9 Data: Styczen 21 2008 19:38:50
Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku
Autor: kubelt 

No i sobie pogadajcie. Widocznie tego nie mieliście

przeczytaj moje posty ze zrozumieniem :-)

Pozdrawiam
--
kubelt

10 Data: Styczen 21 2008 20:24:32
Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku
Autor: Jarek 

Panowie, a ja zadałem tylko niewinne pytanie o lusterka..
może po prostu ta synchronizacja to taki dodatkowy fitszer...
W tym aucie lusterka sa bardziej wypasione - fotochromatyczne,
może w takich montowali synchronizajce?:) Wystarczy już dyskusji:)

Pozdrawiam
Jarek

11 Data: Styczen 25 2008 10:49:07
Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku
Autor: glang 

WOW i ROTFL - ale filozoficzne podejscie. Jesli jest tak jak piszesz to
kolega z pracy ma niesprawne sterowanie lusterek bo jest dokladnie tak jak
wyzej napisalem.

każdy ma prawo się mylić. Ty się mylisz
VW, Skody, Seaty tak właśnie mają. L - oba, P - tylko prawe
pzdr
GL

12 Data: Styczen 19 2008 20:58:53
Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku
Autor:

Użytkownik "Jarek"  napisał w wiadomości

Witam,

Jeśli jest tu ktoś kto posiada vw bore (1.9 TDI) to mam pytanie:
Czy deko mniejszy (115) niż powinien (dla silnika AJM: 124..134) kąt
początku wtrysku
to strasznie źle? I czy może przez jak auto stoi na jałowym, to troche
drży i obrony delikatnie falują?
Reszta parametrów ok.

Ten kąt to statyczny, czy dynamiczny?
Jeśli statyczny, to może trochę ciężej odpalać i na pełnym obciążeniu nie
przyspieszy wtrysku do wymaganej wartości.
Ale Twoja odchyłka (kąta ofc.) mieści się w granicach rozsądku.
Jeśli to kąt dynamiczny, to sprawdź wtrysk prowadzący i czujnik położenia
wału.

Jeśli chodzi o obroty, to zloguj grupę 4 na jałowych.
Korekty powyżej 0,6 i nieregularne wskazują (najczęściej) na luźny rozrząd.
Sprawdź śrubę centralną wału korbowego. Jeśli się obluzowała to wymień,
dokręcając NOWĄ 240Nm + 270st!
Powinien się wtedy ustabilizować również kąt dynamiczny.

Trochę chaotycznie, ale pytaj w razie czego.

M.

13 Data: Styczen 19 2008 22:17:44
Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku
Autor: Jarek 

Ten kąt to statyczny, czy dynamiczny?
Jeśli statyczny, to może trochę ciężej odpalać i na pełnym obciążeniu nie
przyspieszy wtrysku do wymaganej wartości.
Ale Twoja odchyłka (kąta ofc.) mieści się w granicach rozsądku.
Jeśli to kąt dynamiczny, to sprawdź wtrysk prowadzący i czujnik położenia
wału.

Jeśli chodzi o obroty, to zloguj grupę 4 na jałowych.
Korekty powyżej 0,6 i nieregularne wskazują (najczęściej) na luźny
rozrząd.
Sprawdź śrubę centralną wału korbowego. Jeśli się obluzowała to wymień,
dokręcając NOWĄ 240Nm + 270st!
Powinien się wtedy ustabilizować również kąt dynamiczny.

Trochę chaotycznie, ale pytaj w razie czego.



Dziękuje za analize.

Kąt był mierzony statyczny, a rozrząd jest poniżej 0.6.
Poniżej przedstawiam kody błędów - jest błąd przepływomierza więc może to
jest przyczyna nirównomiernych obrotów?

Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56

Address 01     -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
   Controller: 038 906 019 AM
   Component: 1,9l R4 EDC 0000SG  0813
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
            P1144 - 35-00 - -
Readiness: N/A

Address 03     -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
   Controller: 1J0 907 379  R
   Component: ASR     20 IE CAN  0001
   Coding: 13404
   Shop #: WSC 01317
No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 17     -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
   Controller: 1J0 920 802 G
   Component: KOMBI+WEGFAHRS. BOO V59
   Coding: 01144
   Shop #: WSC 00000
   Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0X1110705
2 Faults Found:
00534 - Engine Oil Temperature Sensor (G8)
            27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01314 - Engine Control Module
            49-10 - No Communications - Intermittent

Address 19     -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
   Controller: 6N0 909 901
   Component: Gateway K<->CAN    0001
   Coding: 00006
   Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
            49-10 - No Communications - Intermittent

Address 46     -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
   Controller: 1J0 959 799 Q
   Component: 2H Zentral-SG Komf. 0001
   Coding: 04097
   Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)
            35-00 - -

End   -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

14 Data: Styczen 19 2008 22:43:56
Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku
Autor:

Użytkownik "Jarek"  napisał w wiadomości

Kąt był mierzony statyczny, a rozrząd jest poniżej 0.6.

Może być - byle się nie bujały (mowa oczywiście o dawkach korekcyjnych dla
poszczególnych wtrysków - 1,2,4)
Idealnie jest 0, ale nawet w nowych się nie zdaża.

Poniżej przedstawiam kody błędów - jest błąd przepływomierza więc może to
jest przyczyna nirównomiernych obrotów?

Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56

Address 01     -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
  Controller: 038 906 019 AM
  Component: 1,9l R4 EDC 0000SG  0813
  Coding: 00002
  Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
           P1144 - 35-00 - -

Nie ma błędu czujnika temp. powietrza zasysanego, więc zakładam, że wtyczka
siedzi na miejscu :).
W tej sytuacji wykręć przepływomierz i sprawdź, czy drucik platynowy nie
jest przepalony (przerwany). Jak będzie wyglądał na cały, to zmierz
omomierzem. Jeśli będzie ciągłość - przepływkę na tym etapie możesz uznać za
sprawną (przekłamania na razie nie mają znaczenia).
Sprawdź jeszcze ostatnią pozycję w bloku 000, powinna się zmieniać
(wzrastać) z obrotami/obciążeniem. Jeśli stoi na max wartości - to jest
bardzo nie-ok ;).Dodatkowo porównaj skoki przepływki z pozycją 5 (blok
000) - ciśnienie kolektora ssącego - trendy muszą być identyczne.


Address 17     -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
  Controller: 1J0 920 802 G
  Component: KOMBI+WEGFAHRS. BOO V59
  Coding: 01144
  Shop #: WSC 00000
  Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0X1110705
2 Faults Found:
00534 - Engine Oil Temperature Sensor (G8)
           27-10 - Implausible Signal - Intermittent


Wykasuj i obserwuj. Jeśli się powtórzą - sprawdź połączenia.
Nie wpływa na falowanie obrotów (na nic chyba nie wpływa:))


01314 - Engine Control Module
           49-10 - No Communications - Intermittent


bez znaczenia


Address 19     -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
  Controller: 6N0 909 901
  Component: Gateway K<->CAN    0001
  Coding: 00006
  Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
           49-10 - No Communications - Intermittent

bez znaczenia


Address 46     -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
  Controller: 1J0 959 799 Q
  Component: 2H Zentral-SG Komf. 0001
  Coding: 04097
  Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)
           35-00 - -


Tu chyba nie wymaga komentarza :)


M.

15 Data: Styczen 20 2008 20:56:02
Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku
Autor: Jarek 

Widzę że masz duże doświadczenie w analizowaniu logów:)
Jutro sprawdzę Twoje uwagi - może uda się wyeliminować falowanie.
Pozdrawiam
Jarek

16 Data: Styczen 19 2008 22:58:03
Temat: Re: vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku
Autor: kubelt 

i taki drobiazg:
elektryczne ustawienie lusterk: jak dam na P to sie ustawia samo prawe.
Jak przekrece na L o ruszaja sie zgodnie oba. Tak ma być?

tak

Pozdrawiam
--
kubelt
(sig w budowie)

vw bora 1.9 TDI, ustawienie lusterek, kąt początku wtrysku



Grupy dyskusyjne