Drodzy Mistrze!
1.Posiadam vw polo 6n2 2000r 1.4 tdi. W ów piÄ™knej maszynie pojawia siÄ™ problem z redukcjÄ… biegu 4 na 3, aby to zrobić należy wpierw wrzucić bieg 2 a nastÄ™pnie pociÄ…gnąć zwinnie wajchÄ… na bieg 3.Problem z biegami nie wystÄ™puje przy zmianie biegów 1na2na3na4na5 oraz 5na4na2na1.
2.Historia:Fura kupiona pod Opolem 5 miesiÄ™cy temu na niemieckiej blaszce. Na pewno miała przygodÄ™ prawÄ… stronÄ…, zmieniany przegnity próg miesiÄ…c temu.Co siÄ™ wczeĹ›niej działo nie wiadomo, serwisowej ksiÄ…żki brak.
3.Kowal ze wsi mówi że trzeba skrzynie zrzucić i młotkiem potłuc, usługÄ™ wycenił na 1300 pln a gwarancjÄ™ powodzenia ocenił na: może siÄ™ uda a może nie.
4.Co zrobić żeby Pan za mnÄ… podczas mojej redukcji z 4 na 3 nie musiał naciskać hebelka, klaksonu jednoczeĹ›nie doĹ›wietlajÄ…c długimi mojego zadka?!
Bardzo proszÄ™ o Pomoc!
2 |
Data: Luty 27 2011 19:26:55 |
Temat: Re: vw polo 6n2 2000r 1.4 tdi problem z biegami |
Autor: Grzegorz |
Hello s2p !:
4.Co zrobić żeby Pan za mnÄ… podczas mojej redukcji z 4 na 3 nie musiał
naciskać hebelka, klaksonu jednoczeĹ›nie doĹ›wietlajÄ…c długimi mojego zadka?!
Dodać gazu, aby obroty silnika wzrosły ???? Albo redukcja z tzw. "miÄ™dzygazem" ???
Ale żarty na bok. Albo masz wyrÄ…bany synchronizator i wtedy tylko mała wymiana albo sprzÄ™gło nie wyłÄ…cza do koĹ„ca. Jest jeszcze niewielka szansa, że mechanizm blokady włÄ…czenia dwóch biegów na raz szwankuje bÄ…dĽ regulacja ciÄ™gien.
Aha - a jak siÄ™ przełÄ…czajÄ… na postoju z wyłÄ…czonym oraz z włÄ…czonym silnikiem ???
HTH
--
Grzegorz
maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
3 |
Data: Marzec 04 2011 00:46:51 | Temat: Re: vw polo 6n2 2000r 1.4 tdi problem z biegami | Autor: s2p |
W dniu 2011-02-27 19:26, Grzegorz pisze:
Hello s2p !:
4.Co zrobić żeby Pan za mnÄ… podczas mojej redukcji z 4 na 3 nie musiał
naciskać hebelka, klaksonu jednoczeĹ›nie doĹ›wietlajÄ…c długimi mojego
zadka?!
Dodać gazu, aby obroty silnika wzrosły ???? Albo redukcja z tzw.
"międzygazem" ???
Ale żarty na bok. Albo masz wyrÄ…bany synchronizator i wtedy tylko mała
wymiana albo sprzÄ™gło nie wyłÄ…cza do koĹ„ca. Jest jeszcze niewielka
szansa, że mechanizm blokady włÄ…czenia dwóch biegów na raz szwankuje
bÄ…dĽ regulacja ciÄ™gien.
Aha - a jak siÄ™ przełÄ…czajÄ… na postoju z wyłÄ…czonym oraz z włÄ…czonym
silnikiem ???
HTH
Na postoju i ze zgaszonym silnikiem 1na2na3na4na5 i z powrotem 5na4na3na2na1 działa bez problemu
Problem pojawia siÄ™ kiedy jedzie siÄ™ chodĽ by z 30 na godzinÄ™ na 4 i chce siÄ™ zredukować odrazu na 3, nie ma takiej opcji.Trzeba najpierw z 4 biegu drÄ…żek dać na 2 bieg a póżniej na 3.
Synchronizator?
4 |
Data: Marzec 08 2011 10:08:12 | Temat: Re: vw polo 6n2 2000r 1.4 tdi problem z biegami | Autor: Grzegorz |
Hello s2p !:
Na postoju i ze zgaszonym silnikiem 1na2na3na4na5 i z powrotem
5na4na3na2na1 działa bez problemu
Czyli mechanizm wyglÄ…da na OK.
Problem pojawia siÄ™ kiedy jedzie siÄ™ chodĽ by z 30 na godzinÄ™ na 4 i
chce się zredukować odrazu na 3, nie ma takiej opcji.Trzeba najpierw z 4
biegu drÄ…żek dać na 2 bieg a póżniej na 3.
A z miÄ™dzygazem ? Czyli 4 - luz - puszczamy sprzÄ™gło i gazu - naciskamy sprzÄ™gło - 3 ???
Synchronizator?
Być może. Pytanie, czy szybka zmiana 2-3 jest możliwa czy nie.
Ale trzeba też sprawdzić olej. I czy na zimnym i na ciepłym jest tak samo ?
Pisz lepiej na prv, przy takim Ĺ›mietniku na pms czasem trudno zauważyć odpowiedzi ...
I jeszcze jedno - pytałeĹ› na forum Szmelcwagena Polo ? Chłopaki dobrze siÄ™ znajÄ…. No i w Niemczech - tam jest jeszcze wiÄ™cej informacji, tak znalazłem brak cykania w 9N1, czyli głoĹ›niczek ...
Powodzenia !
--
Grzegorz
maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
5 |
Data: Marzec 08 2011 02:43:31 | Temat: Re: vw polo 6n2 2000r 1.4 tdi problem z biegami | Autor: Czarek Daniluk |
On 4 Mar, 00:46, s2p wrote:
W dniu 2011-02-27 19:26, Grzegorz pisze:
> Hello s2p !:
>> 4.Co zrobić żeby Pan za mn± podczas mojej redukcji z 4 na 3 nie musiał
>> naciskać hebelka, klaksonu jednocze¶nie do¶wietlaj±c długimi mojego
>> zadka?!
> Dodać gazu, aby obroty silnika wzrosły ???? Albo redukcja z tzw.
> "międzygazem" ???
> Ale żarty na bok. Albo masz wyr±bany synchronizator i wtedy tylko mała
> wymiana albo sprzęgło nie wył±cza do końca. Jest jeszcze niewielka
> szansa, że mechanizm blokady wł±czenia dwóch biegów na raz szwankuje
> b±dĽ regulacja cięgien.
> Aha - a jak się przeł±czaj± na postoju z wył±czonym oraz z wł±czonym
> silnikiem ???
> HTH
Na postoju i ze zgaszonym silnikiem 1na2na3na4na5 i z powrotem
5na4na3na2na1 działa bez problemu
Problem pojawia się kiedy jedzie się chodĽ by z 30 na godzinę na 4 i
chce się zredukować odrazu na 3, nie ma takiej opcji.Trzeba najpierw z 4
biegu dr±żek dać na 2 bieg a póżniej na 3.
Synchronizator?
Jak skrzynia chodzi ? Cicho ? nie pomrukuje czasem ?
W 6n1 standardem był pad skrzyni, może i u Ciebie to się dzieje.
Najpierw ja bym wymienił olej i wlał jaki¶ syf tupu bilstein r2000,
lub jaki teflon, może troszkę lepiej by zaczeła chodzić :D
Pozdrawiam !
6 |
Data: Marzec 08 2011 20:12:47 | Temat: Re: vw polo 6n2 2000r 1.4 tdi problem z biegami | Autor: Grzegorz |
Hello Czarek Daniluk !:
Jak skrzynia chodzi ? Cicho ? nie pomrukuje czasem ?
W 6n1 standardem był pad skrzyni, może i u Ciebie to się dzieje.
Co to znaczy "pad skrzyni" ?????
Ja po 360.000 km zajechałem N-kę w Scorpio. Popękały 4 zęby na kole atakuj±cym :-D ! Ale ciężk± nogę mam.
Najpierw powinien sprawdzić olej, potem test z międzyagzem, potem dalej.
pzdrw.
--
Grzegorz
maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
7 |
Data: Marzec 08 2011 21:41:26 | Temat: Re: vw polo 6n2 2000r 1.4 tdi problem z biegami | Autor: Czarek Daniluk |
W dniu 2011-03-08 20:12, Grzegorz pisze:
Hello Czarek Daniluk !:
Jak skrzynia chodzi ? Cicho ? nie pomrukuje czasem ?
W 6n1 standardem był pad skrzyni, może i u Ciebie to się dzieje.
Co to znaczy "pad skrzyni" ?????
Ja po 360.000 km zajechałem N-kę w Scorpio. Popękały 4 zęby na kole
atakuj±cym :-D ! Ale ciężk± nogę mam.
Najpierw powinien sprawdzić olej, potem test z międzyagzem, potem dalej.
pzdrw.
Co to znaczy pad skrzyni w Polo 6N - poczytaj to będziesz wiedział.
Jednak najczę¶ciej to zdycha łożysko przy kołach 5go biegu i to od niego zaczynaj± się problemy, zaczyna ¶wistać itp itd. Jest to bł±d konstrukcyjny skrzyni - małe łożysko, umieszczone wysoko i w zwi±zku z tym słabe smarowanie.
Co się dzieje jak się wysypie ?? raczej skrzynia kończy swój żywot :)
Pozdrawiam !
| | | | | |