Grupy dyskusyjne   »   warto lać droższego diesla?

warto lać droszego diesla?



1 Data: Sierpien 23 2011 15:46:13
Temat: warto lać droszego diesla?
Autor: McRella 

Witam. Jak w temacie - czy warto lać drosze paliwo, mam na myśli np Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie stary klekot VW... Na penym zbiorniku to rnica kilkunastu zotych, a to ju kilka litrw paliwa więcej :]



2 Data: Sierpien 23 2011 16:12:45
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: Paweł Muszyński 

W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:

Witam. Jak w temacie - czy warto lać drosze paliwo, mam na myśli np
Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie
stary klekot VW... Na penym zbiorniku to rnica kilkunastu zotych, a
to ju kilka litrw paliwa więcej :]

Do starego klekota VW (no nie taki stary - '99 AFN) to ja leję BIO100 na Orlenie.


Pawe

3 Data: Sierpien 23 2011 16:43:42
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: McRella 

W dniu 2011-08-23 16:12, Pawe Muszyński pisze:
j :]


Do starego klekota VW (no nie taki stary - '99 AFN) to ja leję BIO100 na
Orlenie.


nie rozszczelnia się pompa, nie ciekną przewody?

4 Data: Sierpien 23 2011 16:49:55
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: neoniusz 

W dniu 23.08.2011 16:43, McRella pisze:

j :]

Do starego klekota VW (no nie taki stary - '99 AFN) to ja leję BIO100 na
Orlenie.


nie rozszczelnia się pompa, nie ciekną przewody?


Moje stare auto z pompa VP37 Boscha juz 80000km przejechalo na BIO100 z Bliskiej. I jezdzi dalej. A teraz to juz 80gr roznicy, wiec jakby nie bylo okazja.

5 Data: Sierpien 23 2011 22:08:19
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: J.F. 

Dnia Tue, 23 Aug 2011 16:43:42 +0200, McRella napisa(a):

W dniu 2011-08-23 16:12, Pawe Muszyski pisze:
Do starego klekota VW (no nie taki stary - '99 AFN) to ja lej BIO100 na
Orlenie.

nie rozszczelnia si pompa, nie ciekn przewody?

VW zwykle bywaly odporne. Inne marki niekoniecznie.

J.

6 Data: Sierpien 25 2011 07:17:07
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: Paweł Muszyński 

W dniu 2011-08-23 16:43, McRella pisze:

W dniu 2011-08-23 16:12, Pawe Muszyński pisze:
j :]

Do starego klekota VW (no nie taki stary - '99 AFN) to ja leję BIO100 na
Orlenie.


nie rozszczelnia się pompa, nie ciekną przewody?

Nie.

Nawet w instrukcji jest napisane, e mona lać :-)

P.

7 Data: Sierpien 23 2011 07:00:51
Temat: Re: warto la droszego diesla?
Autor: Tatanka 

On 23 Sie, 15:46, McRella  wrote:

Witam. Jak w temacie - czy warto la drosze paliwo, mam na myli np
Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie
stary klekot VW... Na penym zbiorniku to rnica kilkunastu zotych, a
to ju kilka litrw paliwa wicej :]

Z moich doswiadczen:
1. Passat B3, '93, diesel 68 KM, 1Y
2. Octavia II, '04, TDI-PD 105 PS, chyba BJB
3. Kangoo, 1,5 dCi 85 KM - common rail

Wynika ze we wszystkich przypadkach bylo (i jest) warto.
Na tym lepszym paliwie chodzi ciszej i rwniej, zwaszcza jak zimny.
Co do kosztw to tematu nie ma - tego lepszego paliwa po prostu pali
nieco mniej, wychodzi na zero.
A skoro wychodzi na zero to warto wg mnie lac ten lepszy, dla ciszej i
rowniej oraz byc moze - czysciej - co zwlaszcza w przypadku PD i CR ma
jednak zajebiste znaczenie.
No i punktw na kart lojalnociow czsto podwjnie ;-)

8 Data: Sierpien 24 2011 10:04:34
Temat: Re: warto la droszego diesla?
Autor: Sylwester azar 

Z moich doswiadczen:
ma
jednak zajebiste znaczenie.
Mona prosi o podanie sposobu pomiaru tego mniejszego spalania i
jakkolwiek
analiz finansowo-matematyczn?

--
pozdrawiam
Sylwester azar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematw
i projektowania PCB

9 Data: Sierpien 24 2011 07:43:18
Temat: Re: warto la droszego diesla?
Autor: Tatanka 

On 24 Sie, 10:04, Sylwester azar  wrote:

>Z moich doswiadczen:
>ma
>jednak zajebiste znaczenie.

Mo na prosi o podanie sposobu pomiaru tego mniejszego spalania i
jak kolwiek
analiz finansowo-matematyczn ?

--
pozdrawiam
Sylwester azarhttp://www.alpro.plhttp://www.rimu.pl-oprogramowanie do edycji schemat w
i projektowania PCB

Spalanie na zwyklym 7-7,2 /100km , na Ultimate 6,6-6,8l / 100km.
Mierzone metod - full tank, licznik zero, full tank, litry *100 /
przejechane km. Kilkukrotnie.
Rnica w cenie litra 25 groszy.
Zwykla po 5 zl, co daje 35 - 36 zl/100km
Ultimate po 5,25 gr co daje 34,65 - 35,7 zl

10 Data: Sierpien 24 2011 16:49:43
Temat: Re: warto la droszego diesla?
Autor: Cavallino 

Uytkownik "Tatanka"  napisa w wiadomoci news:

Spalanie na zwyklym 7-7,2 /100km , na Ultimate 6,6-6,8l / 100km.
Mierzone metod - full tank, licznik zero, full tank, litry *100 /
przejechane km. Kilkukrotnie.

Na tym samym dystrybutorze?

11 Data: Sierpien 24 2011 16:56:18
Temat: Re: warto la droszego diesla?
Autor: to 

begin Tatanka

Spalanie na zwyklym 7-7,2 /100km , na Ultimate 6,6-6,8l / 100km.
Mierzone metodą - full tank, licznik zero, full tank, litry *100 /
przejechane km. Kilkukrotnie.

Chciaeś, eby tak wyszo, to wyszo. Test porwnawczy, w ktrym
testujący jest świadomy co testuje i w dodatku zaley mu (choćby
podświadomie) na takim, a nie innym wyniku jest pozbawiony jakiejkolwiek
wartości. Wynik ktry otrzymaeś jest zupenie nierealny, po prostu
inaczej jedzieś wiedząc co masz w baku i tyle.

Jakieś autoświaty robiy kiedyś takie testy, zawsze wyszo, e rnica
zarwno w mocy jak i w spalaniu jest +/- adna, a oni są zawsze pierwsi
do wyciągania idiotycznych wnioskw.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

12 Data: Sierpien 25 2011 17:36:39
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: Lukasz 

Uytkownik "to"  napisa w wiadomości

begin Tatanka

Spalanie na zwyklym 7-7,2 /100km , na Ultimate 6,6-6,8l / 100km.
Mierzone metodą - full tank, licznik zero, full tank, litry *100 /
przejechane km. Kilkukrotnie.

na tyle maa rnica e cięko zgadnąć czy to moe nie przez jeden z tysiąca innych czynnikw mających wpyw na spalanie. Ja tankuję zwyky ON - ale jak auto pali 7 to się nie zastanawiam czy pali 6,9 czy 7,1 , na jednym baku średnia spalania wychodzi mi 6l, na innym 7l/100km, ale nie jedę idealnymi drogami bez ruchu w idealnie identycznych warunkach pogodowych, z wcią tym samym bienikiem, obciąeniem, czasem jem więcej śniadania czasem mniej więc i rne wyniki wychodzą ;) nie przeczę e jest rnica w spalaniu, być moe ja jej po prostu nie jestem w stanie wyczuć.


Chciaeś, eby tak wyszo, to wyszo. Test porwnawczy, w ktrym
testujący jest świadomy co testuje i w dodatku zaley mu (choćby
podświadomie) na takim, a nie innym wyniku jest pozbawiony jakiejkolwiek
wartości. Wynik ktry otrzymaeś jest zupenie nierealny, po prostu
inaczej jedzieś wiedząc co masz w baku i tyle.

zgadza się


Jakieś autoświaty robiy kiedyś takie testy, zawsze wyszo, e rnica
zarwno w mocy jak i w spalaniu jest +/- adna, a oni są zawsze pierwsi
do wyciągania idiotycznych wnioskw.

wniosek z tego taki e moe jednak rnica w spalaniu jest ;)

--
Pozdrawiam
Lukasz

13 Data: Sierpien 25 2011 18:12:39
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: Kuba (aka cita) 


Uytkownik "Lukasz"  napisa w wiadomości


na tyle maa rnica e cięko zgadnąć czy to moe nie przez jeden z tysiąca innych czynnikw mających wpyw na spalanie. Ja tankuję zwyky ON - ale jak auto pali 7 to się nie zastanawiam czy pali 6,9 czy 7,1 , na jednym baku średnia spalania wychodzi mi 6l, na innym 7l/100km, ale nie jedę idealnymi drogami bez ruchu w idealnie identycznych warunkach pogodowych, z wcią tym samym bienikiem, obciąeniem, czasem jem więcej śniadania czasem mniej więc i rne wyniki wychodzą ;) nie przeczę e jest rnica w spalaniu, być moe ja jej po prostu nie jestem w stanie wyczuć.


no to ju zaley od tego czy to wynik uśredniony.
Pomijając jakieś niestandardowe wydarzenia typu wycieczka nad morze, u mnie wynik jest do stay.
Zapiski od kwietnia, kade z penego zbiornika i praktycznie wszystkie z tego samego dystrybutora (choć to przypadek)
5,7
5,8
5,9
6,2
5,8
5,3
5,9
5,6
6,0

5,3 to wyjazd nad morze, 6,2 to zbiornik przejechany z premedytacją w innym stylu jazdy - zeby wiedzieć jaka jest rnica między jedzeniem myśląc a jedzeniem jak baran patrząc tu przed maske.
Spalanie podane przez tatanke 7,0-7,2 a 6,6-6,8 to jest ju zauwaalna rnica (choć wg mnie na tyle pomijalnie maa, zeby sie nią w ogole przejmować) - bo jak mniemam to nie spalanie z jednego zbiornika, a z kilku i wyniki uśrednione.
Tak jak ja bym napisa, ze auto pali mi 5,6-5,9 a jak grzeje hamulce i sprawdzam zasięg prawej nogi to 6,0-6,2
IMO to są mierzalne rnice przy pewnych zaoeniach, a przy pomiarach (w moim wypadku) na dystansie ok 900-1000km kady przez kilka miesięcy o podobnej pogodzie (i w zasadzie w takim samych trasach, bo przez 5 miesięcy trasy te da sie uśrednić) zaoenia te są wg mnie cakiem osiągalne.

ps. producenci samochodw chwalą sie takimi rnicami jako krokami milowymi w downsizeingu


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

14 Data: Sierpien 25 2011 17:23:38
Temat: Re: warto la droszego diesla?
Autor: to 

begin Kuba \(aka cita\)

na tyle maa rnica e cięko zgadnąć czy to moe nie przez jeden z
tysiąca innych czynnikw mających wpyw na spalanie. Ja tankuję zwyky
ON - ale jak auto pali 7 to się nie zastanawiam czy pali 6,9 czy 7,1 ,
na jednym baku średnia spalania wychodzi mi 6l, na innym 7l/100km, ale
nie jedę idealnymi drogami bez ruchu w idealnie identycznych
warunkach pogodowych, z wcią tym samym bienikiem, obciąeniem, czasem
jem więcej śniadania czasem mniej więc i rne wyniki wychodzą ;) nie
przeczę e jest rnica w spalaniu, być moe ja jej po prostu nie
jestem w stanie wyczuć.

no to ju zaley od tego czy to wynik uśredniony. Pomijając jakieś
niestandardowe wydarzenia typu wycieczka nad morze, u mnie wynik jest
do stay.

Trochę zaley, ale to nie ma większego znaczenia. Są pewne kryteria,
ktre muszą być spenione, eby taki test by wiarygodny i jednym z
podstawowych jest to, eby kierowca nie wiedzia co ma w baku. Ani nie
mia kontaktu z osobą, ktra wie. Koniec, kropka. O wynikach le
przeprowadzonych "testw" mona sobie gawędzić przy piwsku i na tym się
kończy ich przydatno.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

15 Data: Sierpien 23 2011 16:28:10
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: Bydl 

On 2011-08-23 13:46:13 +0000, McRella  said:

Witam. Jak w temacie - czy warto la drosze paliwo, mam na myli np Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie stary klekot VW... Na penym zbiorniku to rnica kilkunastu zotych, a to ju kilka litrw paliwa wicej :]

Probowaem w CR i nie zauwayem rnicy. Ani w mocy, ani w spalaniu. Moe analalizator spalin coby powiedzia, ale bawisijunie chciaem zniechcony wynikami prb...


--
Bydl

16 Data: Sierpien 23 2011 16:41:45
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: Maciej Browarczyk 

W dniu 11-08-23 15:46, McRella pisze:

Witam. Jak w temacie - czy warto lać drosze paliwo, mam na myśli np
Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie
stary klekot VW... Na penym zbiorniku to rnica kilkunastu zotych, a
to ju kilka litrw paliwa więcej :]

Kompletnie nie warto. Zamiast wydawać bez sensu na supe-vi-pae ON zalej raz na jakiś czas do tego common raila STP do czyszczenia wtryskiwaczy diesla a do starego klekota lej biodiesla albo jak lubisz 'potestować' to sprbuj w lato 70% oleju jadalnego + 30% zwyky ON ;)

--
Pozdrawiam,
Maciej

17 Data: Sierpien 23 2011 22:27:28
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: Dominik 

W dniu 2011-08-23 16:41, Maciej Browarczyk pisze:

Kompletnie nie warto. Zamiast wydawać bez sensu na supe-vi-pae ON
zalej raz na jakiś czas do tego common raila STP do czyszczenia
wtryskiwaczy diesla (...)

A w instrukcji obsugi do Octavii ktrą jedę - TDI 1,6 CR piszą e NIE WOLNO ( i mocno to podkreślają) nic dolewać do paliwa celem czyszczenia czegokolwiek. Tylko lać paliwo i jedzić :)


--
Dominik

18 Data: Sierpien 24 2011 16:57:46
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: Maciej Browarczyk 

W dniu 11-08-23 22:27, Dominik pisze:

A w instrukcji obsugi do Octavii ktrą jedę - TDI 1,6 CR piszą e NIE
WOLNO ( i mocno to podkreślają) nic dolewać do paliwa celem czyszczenia
czegokolwiek. Tylko lać paliwo i jedzić :)

My laliśmy do 1.9 PD TDI, 2.5 PD R5 TDI i 3.0 CR V6 TDI - nic zego się nie dzieje. Ludzie leją te do rnych aut i po pomiarach VAGiem wyszo, e po takim laniu korekcje wtryskw się mocno poprawiy.

--
Pozdrawiam,
Maciej

19 Data: Sierpien 25 2011 04:01:07
Temat: Re: warto la droszego diesla?
Autor: Czarek Daniluk 

On Aug 24, 4:57pm, Maciej Browarczyk
 wrote:

W dniu 11-08-23 22:27, Dominik pisze:

> A w instrukcji obsugi do Octavii ktr jed - TDI 1,6 CR pisz e NIE
> WOLNO ( i mocno to podkrelaj) nic dolewa do paliwa celem czyszczenia
> czegokolwiek. Tylko la paliwo i jedzi :)

My lalimy do 1.9 PD TDI, 2.5 PD R5 TDI i 3.0 CR V6 TDI - nic zego si
nie dzieje. Ludzie lej te do rnych aut i po pomiarach VAGiem wyszo,
e po takim laniu korekcje wtryskw si mocno poprawiy.

--
Pozdrawiam,
Maciej

Wedug specjalistw ester lepiej smaruje elementy ukadu wtryskowego
ni ropa ;) szczeglnie sucha odsiarczona :)

Pozdrawiam !

20 Data: Sierpien 23 2011 16:55:54
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: s2p 

W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:

Witam. Jak w temacie - czy warto lać drosze paliwo, mam na myśli np
Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie
stary klekot VW... Na penym zbiorniku to rnica kilkunastu zotych, a
to ju kilka litrw paliwa więcej :]

Samochd spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd jego nisza cena. Co do rozszczelniających się pomp i rozpuszczanych przewodw, to pierdoy.

Popychającym pierdoy o rozszczelnianiu pomp, radzę poczytać chod by serwis www Orlenu. Bioestry dodawane są nawet do V-Powerw i Ultimatw w caej europie ze względu na dyrektywę unijną. Koncerny paliwowe są zmuszone stosować bioestry w paliwach, inaczej groą im kary.

http://www.parkiet.com/artykul/1037812.html


Ja to laem do samochodu ze względu na cudowny zapach frytki podczas jazdy:)


Bioester wydaje mi się takim samym mitem Ekologicznym jak tramwaje ktre nie dymią;] tylko wszyscy zapominają e takie miejsca jak Bechatw, Turw czasem więcej dymią ni potrzeba eby zapewnić staą dostawę prądu;]

21 Data: Sierpien 23 2011 17:15:31
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: McRella 

W dniu 2011-08-23 16:55, s2p pisze:

W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:


Samochd spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd
jego nisza cena. Co do rozszczelniających się pomp i rozpuszczanych
przewodw, to pierdoy.

moe i tak, ale moje problemy z rozszczelnioną pompą i cieknącymi przewodami i węykami przelewowymi zdarzay się akurat po dolaniu bioestra lub OR


Popychającym pierdoy o rozszczelnianiu pomp, radzę poczytać chod by
serwis www Orlenu. Bioestry dodawane są nawet do V-Powerw i Ultimatw w
caej europie ze względu na dyrektywę unijną. Koncerny paliwowe są
zmuszone stosować bioestry w paliwach, inaczej groą im kary.

nie wiem, w kadym razie czytaem kiedyś na stronie VW, e stosowanie bioestrw czy dodatkw oleju roślinnego do tego silnika bez przerbek jest "no reccomended"
Ostatnio byem zmuszony w grudniu ub roku wlać toto i zaraz pociek przewd od pompy do wtryskiwacza a podgrzany na gowicy biodiesel wydawa przedziwny zapach, duo milszy ni zapach ON i to jedyna jego przewaga IMO ;)
Poza tym rano miaem due trudności z uruchomieniem busa.

22 Data: Sierpien 23 2011 23:14:11
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: s2p 

W dniu 2011-08-23 17:15, McRella pisze:

W dniu 2011-08-23 16:55, s2p pisze:
W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:


Samochd spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd
jego nisza cena. Co do rozszczelniających się pomp i rozpuszczanych
przewodw, to pierdoy.

moe i tak, ale moje problemy z rozszczelnioną pompą i cieknącymi
przewodami i węykami przelewowymi zdarzay się akurat po dolaniu
bioestra lub OR


Popychającym pierdoy o rozszczelnianiu pomp, radzę poczytać chod by
serwis www Orlenu. Bioestry dodawane są nawet do V-Powerw i Ultimatw w
caej europie ze względu na dyrektywę unijną. Koncerny paliwowe są
zmuszone stosować bioestry w paliwach, inaczej groą im kary.

nie wiem, w kadym razie czytaem kiedyś na stronie VW, e stosowanie
bioestrw czy dodatkw oleju roślinnego do tego silnika bez przerbek
jest "no reccomended"
Ostatnio byem zmuszony w grudniu ub roku wlać toto i zaraz pociek
przewd od pompy do wtryskiwacza a podgrzany na gowicy biodiesel
wydawa przedziwny zapach, duo milszy ni zapach ON i to jedyna jego
przewaga IMO ;)
Poza tym rano miaem due trudności z uruchomieniem busa.

oleju roślinnego do tego silnika bez przerbek
> jest "no reccomended"


Chopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się zatka.
Jeszcze raz powtarzam, poczytaj BP poczytaj Orlen, w kadym ON nawet super duper V-Power Ultimate jest domieszka minimum 5% estra;]

Skoro pociekl przew to znaczy e ju dojechany a nie dlatego e laeś Bio. Laem Bio do Fiesty 1.8 D na F Forda ;] i nic nie cieko!

23 Data: Sierpien 23 2011 23:18:57
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: s2p 

W dniu 2011-08-23 23:14, s2p pisze:

W dniu 2011-08-23 17:15, McRella pisze:
W dniu 2011-08-23 16:55, s2p pisze:
W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:


Samochd spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd
jego nisza cena. Co do rozszczelniających się pomp i rozpuszczanych
przewodw, to pierdoy.

moe i tak, ale moje problemy z rozszczelnioną pompą i cieknącymi
przewodami i węykami przelewowymi zdarzay się akurat po dolaniu
bioestra lub OR


Popychającym pierdoy o rozszczelnianiu pomp, radzę poczytać chod by
serwis www Orlenu. Bioestry dodawane są nawet do V-Powerw i Ultimatw w
caej europie ze względu na dyrektywę unijną. Koncerny paliwowe są
zmuszone stosować bioestry w paliwach, inaczej groą im kary.

nie wiem, w kadym razie czytaem kiedyś na stronie VW, e stosowanie
bioestrw czy dodatkw oleju roślinnego do tego silnika bez przerbek
jest "no reccomended"
Ostatnio byem zmuszony w grudniu ub roku wlać toto i zaraz pociek
przewd od pompy do wtryskiwacza a podgrzany na gowicy biodiesel
wydawa przedziwny zapach, duo milszy ni zapach ON i to jedyna jego
przewaga IMO ;)
Poza tym rano miaem due trudności z uruchomieniem busa.

oleju roślinnego do tego silnika bez przerbek
 > jest "no reccomended"


Chopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się
zatka.
Jeszcze raz powtarzam, poczytaj BP poczytaj Orlen, w kadym ON nawet
super duper V-Power Ultimate jest domieszka minimum 5% estra;]

Skoro pociekl przew to znaczy e ju dojechany a nie dlatego e laeś
Bio. Laem Bio do Fiesty 1.8 D na F Forda ;] i nic nie cieko!

wytrawny rocznik 1991 napomnę;]

24 Data: Sierpien 23 2011 23:30:28
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: Karolek 

W dniu 2011-08-23 23:14, s2p pisze:

Chopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się
zatka.
Jeszcze raz powtarzam, poczytaj BP poczytaj Orlen, w kadym ON nawet
super duper V-Power Ultimate jest domieszka minimum 5% estra;]

Skoro pociekl przew to znaczy e ju dojechany a nie dlatego e laeś
Bio. Laem Bio do Fiesty 1.8 D na F Forda ;] i nic nie cieko!

Sam chlopaku troche poczytaj.
W uproszczeniu to stare gumy bio rozpuszcza z czasem, w nowszych autach uszczelki robi sie juz tak, aby byly odporne na bio.

--
Karolek

25 Data: Sierpien 24 2011 10:06:59
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: Andrzej Ława 

W dniu 23.08.2011 23:14, s2p pisze:

Chopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się
zatka.

Latem i zmieszany z ON?

26 Data: Sierpien 24 2011 17:36:42
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: s2p 

W dniu 2011-08-24 10:06, Andrzej Ława pisze:

W dniu 23.08.2011 23:14, s2p pisze:

Chopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się
zatka.

Latem i zmieszany z ON?
tez jezeli to sama frytka a nie ester frytki

27 Data: Sierpien 25 2011 17:40:07
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: Lukasz 

Uytkownik "s2p"  napisa w wiadomości

Chopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się
zatka.
Latem i zmieszany z ON?
tez jezeli to sama frytka a nie ester frytki

swego czasu w starym klekocie opla bez podgrzewaczy,  czyste frytki z lidla (po prostu butelki jednolitrowe i do baku) nic nie zapychay - ale wtedy to jeszcze rnica w cenie OR i ON bya większa ;)
Jak byo zimno - fakt odpala gorzej, jak ciepo- nie byo problemw

--
Pozdrawiam
Lukasz

28 Data: Sierpien 24 2011 10:27:08
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: neoniusz 

W dniu 23.08.2011 23:14, s2p pisze:

oleju roślinnego do tego silnika bez przerbek
 > jest "no reccomended"


Chopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się
zatka.

Do tego ze stacji nie trzeba. U mnie pali nawet w zimie. Chyba ze lejesz prosto z butelek z Biedronki to wtedy moze sie przydac podgrzewacz.

29 Data: Sierpien 24 2011 17:37:16
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: s2p 

W dniu 2011-08-24 10:27, neoniusz pisze:

W dniu 23.08.2011 23:14, s2p pisze:
oleju roślinnego do tego silnika bez przerbek
> jest "no reccomended"


Chopaku bo do oleju roślinnego trzeba podgrzewacz, inaczej wszystko się
zatka.

Do tego ze stacji nie trzeba. U mnie pali nawet w zimie. Chyba ze
lejesz prosto z butelek z Biedronki to wtedy moze sie przydac podgrzewacz.

Biedronki sie nie opaca, miaem na myśli przepracowany z frytkownicy.

30 Data: Sierpien 23 2011 18:20:22
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: Bydl 

On 2011-08-23 14:55:54 +0000, s2p  said:

Ja to laem do samochodu ze wzgldu na cudowny zapach frytki

Zboczeniec.




<http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=frytka+wiki&ie=UTF-8&oe=UTF-8>, pierwszy wynik.
;-)


--
Bydl

31 Data: Sierpien 23 2011 21:56:49
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: marcin 

Uytkownik "s2p"  napisa w wiadomości


Samochd spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd jego
nisza cena.

Oczywisty tzn. o ile ? O p mocy czy dwa KM ? Pojechaeś na hamownię czy
powtarzasz _pierdoy_ ? A nawet jak spadnie o ciut, to niektrzy uywają auta do jedenia, a nie ścigania :]

Z "oczywistych" wnioskw rnych znajomych wynika te jasno, e na paliwach
premium "auto jedzi szybciej" a na "stacjach supermarketowych rozrzedzają
paliwo" :]

Co do rozszczelniających się pomp i rozpuszczanych przewodw,
to pierdoy.

Pierdoy powtarzasz nie mając pojęcia o rzeczy. W niektrych starszych
dieslach _występują_ usterki spowodowane biokomponentem w paliwie - nie
wytrzymują elementy ukadu zasilania silnika w paliwo. Rozpuściy się nam
kiedyś węyki w mercedesowskim 2,4D i z pompy pocieko. Uprzedzam pytanie -
tak, pocieko dlatego, e zaczą być lany biodesel. Teoretycznie w nowszych
autach (okolice 2000 i modsze) nie powinno być problemu.

pozdr
m

32 Data: Sierpien 23 2011 23:16:21
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: s2p 

W dniu 2011-08-23 21:56, marcin pisze:

Uytkownik "s2p"  napisa w wiadomości


Samochd spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd
jego
nisza cena.

Oczywisty tzn. o ile ? O p mocy czy dwa KM ? Pojechaeś na hamownię czy
powtarzasz _pierdoy_ ? A nawet jak spadnie o ciut, to niektrzy uywają
auta do jedenia, a nie ścigania :]

Z "oczywistych" wnioskw rnych znajomych wynika te jasno, e na paliwach
premium "auto jedzi szybciej" a na "stacjach supermarketowych rozrzedzają
paliwo" :]

Co do rozszczelniających się pomp i rozpuszczanych przewodw,
to pierdoy.

Pierdoy powtarzasz nie mając pojęcia o rzeczy. W niektrych starszych
dieslach _występują_ usterki spowodowane biokomponentem w paliwie - nie
wytrzymują elementy ukadu zasilania silnika w paliwo. Rozpuściy się nam
kiedyś węyki w mercedesowskim 2,4D i z pompy pocieko. Uprzedzam pytanie -
tak, pocieko dlatego, e zaczą być lany biodesel. Teoretycznie w nowszych
autach (okolice 2000 i modsze) nie powinno być problemu.

pozdr
m

Ta;) Ja mieć Ford Fiesta 1.8 D 1991 rok czyli dugo przed problemem 2k:) i normalnie lać Bio estra i nic nie cieknąć. Jak samochd dojeb@#$, mercedes 1988 po milionie kilometrw to co się dziwić e cieko.

33 Data: Sierpien 24 2011 17:38:44
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: s2p 

W dniu 2011-08-23 23:16, s2p pisze:

W dniu 2011-08-23 21:56, marcin pisze:
Uytkownik "s2p"  napisa w wiadomości


Samochd spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd
jego
nisza cena.

Oczywisty tzn. o ile ? O p mocy czy dwa KM ? Pojechaeś na hamownię czy
powtarzasz _pierdoy_ ? A nawet jak spadnie o ciut, to niektrzy uywają
auta do jedenia, a nie ścigania :]

Z "oczywistych" wnioskw rnych znajomych wynika te jasno, e na
paliwach
premium "auto jedzi szybciej" a na "stacjach supermarketowych
rozrzedzają
paliwo" :]

Co do rozszczelniających się pomp i rozpuszczanych przewodw,
to pierdoy.

Pierdoy powtarzasz nie mając pojęcia o rzeczy. W niektrych starszych
dieslach _występują_ usterki spowodowane biokomponentem w paliwie - nie
wytrzymują elementy ukadu zasilania silnika w paliwo. Rozpuściy się nam
kiedyś węyki w mercedesowskim 2,4D i z pompy pocieko. Uprzedzam
pytanie -
tak, pocieko dlatego, e zaczą być lany biodesel. Teoretycznie w
nowszych
autach (okolice 2000 i modsze) nie powinno być problemu.

pozdr
m

Ta;) Ja mieć Ford Fiesta 1.8 D 1991 rok czyli dugo przed problemem 2k:)
i normalnie lać Bio estra i nic nie cieknąć. Jak samochd dojeb@#$,
mercedes 1988 po milionie kilometrw to co się dziwić e cieko.

Subtelne uczucie znajomych ktrych namwiem na frytkę, bez sugerowania mwili e nastąpi zauwaalny dla nich spadek mocy.

34 Data: Sierpien 24 2011 16:12:58
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: Maciej M. 

On 2011-08-23 21:56, marcin wrote:

Samochd spala BioEstra więcej, następuje oczywisty spadek mocy, stąd
jego
nisza cena.

Oczywisty tzn. o ile ? O p mocy czy dwa KM ? Pojechaeś na hamownię czy
powtarzasz _pierdoy_ ? A nawet jak spadnie o ciut, to niektrzy uywają
auta do jedenia, a nie ścigania :]

Te sprawdzaem Bio 100% ze stacji Bliska = Orlen.

Efekt - skok spalania z ok. 8l/100km do 9l/100km, do tego auto na wolnych obrotach po prostu muli, skrzynia musi redukować eby wogle sensownie przyśpieszyć i nie pomaga to, i pompa wtryskowa w 2.1TD PSA jest sterowana elektronicznie.

I adnej hamowni do tego nie trzeba, to po prostu czuć pod nogą.

Niektrzy te nie rozumieją, e posiadanie tych paru koni więcej w sytuacji podbramkowej moe pomc uniknąć dzwona i utraty ycia za kkiem.

Reasumując: cena pokonania 100km taka sama, za to dynamika gorsza - sensu stosowania nie widzę, wrciem do normalnego ON z Tesco tankowanego z rabatem 25gr i jest z powrotem normalnie i do tego relatywnie taniej.

--
MM

35 Data: Sierpien 25 2011 04:00:17
Temat: Re: warto la droszego diesla?
Autor: Czarek Daniluk 

On Aug 24, 4:12pm, "Maciej M."  wrote:

On 2011-08-23 21:56, marcin wrote:

>> Samochd spala BioEstra wicej, nastpuje oczywisty spadek mocy, std
>> jego
>> nisza cena.

> Oczywisty tzn. o ile ? O p mocy czy dwa KM ? Pojechae na hamowni czy
> powtarzasz _pierdoy_ ? A nawet jak spadnie o ciut, to niektrzy uywaj
> auta do jedenia, a nie cigania :]

Te sprawdzaem Bio 100% ze stacji Bliska = Orlen.

Efekt - skok spalania z ok. 8l/100km do 9l/100km, do tego auto na
wolnych obrotach po prostu muli, skrzynia musi redukowa eby wogle
sensownie przypieszy i nie pomaga to, i pompa wtryskowa w 2.1TD PSA
jest sterowana elektronicznie.

I adnej hamowni do tego nie trzeba, to po prostu czu pod nog.

Niektrzy te nie rozumiej, e posiadanie tych paru koni wicej w
sytuacji podbramkowej moe pomc unikn dzwona i utraty ycia za kkiem.

Reasumujc: cena pokonania 100km taka sama, za to dynamika gorsza -
sensu stosowania nie widz, wrciem do normalnego ON z Tesco
tankowanego z rabatem 25gr i jest z powrotem normalnie i do tego
relatywnie taniej.

Eeeeee gadacie.
Byy czasy, e Ester na stacji byo po 2,99 - ropa pod 4z :)
Moje stare ju nieposiadane 1,9TDI 90KM nie narzekao jak miao w baku
100% estru, jedzio identycznie na ropie i na estrze ;)
Rnica w spalaniu prawie niemierzalna, ze wzgldu na brak
identycznych warunkw jazdy - jak palio ropy po DC okoo 7,5 do 8l,
tak tyle samo wypompowywao z baku estru :)

Pozdrawiam !

PS:
Przyspieszenie bardziej zaleao od temperatury zewntrznej, czyli
sprawnoci intercoolera, ni od tego co byo w baku. Przy upaach pod
35-36 stopni, jedziem nim jakbym, mia starego mua TD 75KM :)

36 Data: Sierpien 24 2011 14:55:17
Temat: Re: warto la droszego diesla?
Autor: Marek P. 

Popychajcym pierdoy o rozszczelnianiu pomp, radz poczyta chod by
serwis www Orlenu. Bioestry dodawane s nawet do V-Powerw i
Ultimatw w caej europie ze wzgldu na dyrektyw unijn. Koncerny
paliwowe s zmuszone stosowa bioestry w paliwach, inaczej gro im
kary.

Ile procent? 100? Zdaje si nie mniej ni 10%
Stenie te ma znaczenie.

37 Data: Sierpien 23 2011 22:54:53
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: Krzysztof 45 

McRella napisa(a):

Verva
Opa ma więcej werwy ni Verwa i tym podobnym.
W zimie mj lepiej odpala na opale niz na verwie, a na wzniesieniach moje pado 1.6D na czwrce przyspiesza na opale, a na verwie tylko utrzymywa prędko.
IMHO gwno warto.
--
Krzysiek

38 Data: Sierpien 23 2011 23:09:59
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: Mateusz 

W dniu 2011-08-23 22:54, Krzysztof 45 pisze:

McRella napisa(a):
Verva
Opa ma więcej werwy ni Verwa i tym podobnym.
W zimie mj lepiej odpala na opale niz na verwie, a na wzniesieniach
moje pado 1.6D na czwrce przyspiesza na opale, a na verwie tylko
utrzymywa prędko.
IMHO gwno warto.

http://www.orlenowcy.pl/topics4/sprzedaz-paliw-verva-vt241.htm

39 Data: Sierpien 23 2011 23:17:54
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: s2p 

W dniu 2011-08-23 22:54, Krzysztof 45 pisze:

McRella napisa(a):
Verva
Opa ma więcej werwy ni Verwa i tym podobnym.
W zimie mj lepiej odpala na opale niz na verwie, a na wzniesieniach
moje pado 1.6D na czwrce przyspiesza na opale, a na verwie tylko
utrzymywa prędko.
IMHO gwno warto.

To śmieszne, ale od praktyka, nie teoretyka, z diesla service co ma POLO 2000r 1.4 tdi to samo syszaem po 100 000 km:)

40 Data: Sierpien 24 2011 10:26:03
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: Kuba (aka cita) 


Uytkownik "Krzysztof 45"  napisa w wiadomości

McRella napisa(a):
Verva
Opa ma więcej werwy ni Verwa i tym podobnym.
W zimie mj lepiej odpala na opale niz na verwie, a na wzniesieniach moje pado 1.6D na czwrce przyspiesza na opale, a na verwie tylko utrzymywa prędko.


no to z doświadczenia akurat moge potwierdzić, tzn prawie to.

Starsi bywalcy PMS wiedzą co to 'rechot'. Ot samochd z tym silnikiem chodzi przed duszy czas na opale. Od czasu do czasu by tankowany zwykym ON.
Ci, ktzy wiedzą co to za silnik, wiedzą te, ze 'miewa' on problemy z rozruchem na zimno.
Patentw byo wiele - od cygara, przez plaki do palenia ogniska pod samochodem wącznie.

Pewnej zimy kiedy nalany zosta ON silnik nie cholery nie chcia zapalić, a jak ju zapali, to ledwo dyga. Po zalaniu OO odpali i chodzi normalnie, jak zawsze.

ps. i nie mwie, ze OO to najlepsze paliwo do samochodw na swiecie, ale mwie, ze często mona spotkać na stacjach ON zdecydowanie gorszej jakości ni OO.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

41 Data: Sierpien 23 2011 23:13:19
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: lukz 

W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:

Witam. Jak w temacie - czy warto lać drosze paliwo, mam na myśli np
Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie
stary klekot VW... Na penym zbiorniku to rnica kilkunastu zotych, a
to ju kilka litrw paliwa więcej :]

Znam bardzo blisko osobe pracujaca w krakowskim Instytucie Nafty i Gazu, gdzie opracowano sklad orlenowskiej vervy. Wg ich badan ma rzeczywiscie lepsze parametry i smialo je ichniejsi pracownicy tankuja, bo wiedza co jest warte ;) Natomiast moja bliska osoba pytana czy je tez tankuje, odpowiedziala ze tak, ale tylko jak jest promocja i cena za 98 jest taka sama jak za 95 :)

Pozdrawiam

42 Data: Sierpien 23 2011 23:19:42
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: s2p 

W dniu 2011-08-23 23:13, lukz pisze:

W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:
Witam. Jak w temacie - czy warto lać drosze paliwo, mam na myśli np
Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie
stary klekot VW... Na penym zbiorniku to rnica kilkunastu zotych, a
to ju kilka litrw paliwa więcej :]

Znam bardzo blisko osobe pracujaca w krakowskim Instytucie Nafty i Gazu,
gdzie opracowano sklad orlenowskiej vervy. Wg ich badan ma rzeczywiscie
lepsze parametry i smialo je ichniejsi pracownicy tankuja, bo wiedza co
jest warte ;) Natomiast moja bliska osoba pytana czy je tez tankuje,
odpowiedziala ze tak, ale tylko jak jest promocja i cena za 98 jest taka
sama jak za 95 :)

Pozdrawiam

Co ma lepszego, smarowanie?

43 Data: Sierpien 23 2011 23:42:06
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: BartekK 

W dniu 2011-08-23 23:13, lukz pisze:

W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:
Witam. Jak w temacie - czy warto lać drosze paliwo, mam na myśli np
Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie
stary klekot VW... Na penym zbiorniku to rnica kilkunastu zotych, a
to ju kilka litrw paliwa więcej :]

Znam bardzo blisko osobe pracujaca w krakowskim Instytucie Nafty i Gazu,
gdzie opracowano sklad orlenowskiej vervy. Wg ich badan ma rzeczywiscie
lepsze parametry i smialo je ichniejsi pracownicy tankuja, bo wiedza co
jest warte ;) Natomiast moja bliska osoba pytana czy je tez tankuje,
odpowiedziala ze tak, ale tylko jak jest promocja i cena za 98 jest taka
sama jak za 95 :)
Zauwa e w tym wątku poruszamy temat OLEJU NAPĘDOWEGO czyli ON/ONverva/BIO100 itp ...


--
| Bartomiej Kuniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

44 Data: Sierpien 24 2011 09:37:26
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: lukz 

W dniu 2011-08-23 23:42, BartekK pisze:

W dniu 2011-08-23 23:13, lukz pisze:
W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:
Witam. Jak w temacie - czy warto lać drosze paliwo, mam na myśli np
Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie
stary klekot VW... Na penym zbiorniku to rnica kilkunastu zotych, a
to ju kilka litrw paliwa więcej :]

Znam bardzo blisko osobe pracujaca w krakowskim Instytucie Nafty i Gazu,
gdzie opracowano sklad orlenowskiej vervy. Wg ich badan ma rzeczywiscie
lepsze parametry i smialo je ichniejsi pracownicy tankuja, bo wiedza co
jest warte ;) Natomiast moja bliska osoba pytana czy je tez tankuje,
odpowiedziala ze tak, ale tylko jak jest promocja i cena za 98 jest taka
sama jak za 95 :)
Zauwa e w tym wątku poruszamy temat OLEJU NAPĘDOWEGO czyli
ON/ONverva/BIO100 itp ...



I?? ;)

Opracowali formule zarowno beznzyny jak i oleju napedowego o marketingowej nazwie verva. A w czym jest dokladnie lepszy, i jakie sa uszlachetniacze? Nie powiedza - tajemnica handlowa ;)

Co do Bio, kusi mnie cena :) W lecie chyba smialo mozna tym jezdzic. Tylko boje sie ze jak cos pierdutnie w silniku, to te oszczednosci utona w morzu kosztow ewentualnej naprawy ;)

45 Data: Sierpien 24 2011 09:57:38
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: yabba 

Uytkownik "lukz"  napisa w wiadomości

W dniu 2011-08-23 23:42, BartekK pisze:
W dniu 2011-08-23 23:13, lukz pisze:
W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:
Witam. Jak w temacie - czy warto lać drosze paliwo, mam na myśli np
Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie
stary klekot VW... Na penym zbiorniku to rnica kilkunastu zotych, a
to ju kilka litrw paliwa więcej :]

Znam bardzo blisko osobe pracujaca w krakowskim Instytucie Nafty i Gazu,
gdzie opracowano sklad orlenowskiej vervy. Wg ich badan ma rzeczywiscie
lepsze parametry i smialo je ichniejsi pracownicy tankuja, bo wiedza co
jest warte ;) Natomiast moja bliska osoba pytana czy je tez tankuje,
odpowiedziala ze tak, ale tylko jak jest promocja i cena za 98 jest taka
sama jak za 95 :)
Zauwa e w tym wątku poruszamy temat OLEJU NAPĘDOWEGO czyli
ON/ONverva/BIO100 itp ...



I?? ;)

Opracowali formule zarowno beznzyny jak i oleju napedowego o marketingowej nazwie verva. A w czym jest dokladnie lepszy, i jakie sa uszlachetniacze? Nie powiedza - tajemnica handlowa ;)



Jeśli nie wiadomo w czym jest lepsza, to po co ją tankować?

--
Pozdrawiam,

yabba

46 Data: Sierpien 24 2011 23:09:40
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: lukz 


Jeśli nie wiadomo w czym jest lepsza, to po co ją tankować?


Dla lepszego samopoczucia ;)

47 Data: Sierpien 26 2011 06:51:56
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: Lukasz 

Uytkownik "BartekK"  napisa w wiadomości

Wg ich badan ma rzeczywiscie
lepsze parametry i smialo je ichniejsi pracownicy tankuja, bo wiedza co
jest warte ;)

tankują bo mają znikę jak energetycy na prąd, gazownicy na gaz itd... ;)

--
Pozdrawiam
Lukasz

48 Data: Sierpien 24 2011 01:43:46
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: yabba 

Uytkownik "McRella"  napisa w wiadomości

Witam. Jak w temacie - czy warto lać drosze paliwo, mam na myśli np Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie stary klekot VW... Na penym zbiorniku to rnica kilkunastu zotych, a to ju kilka litrw paliwa więcej :]

Kiedyś zatankowaem ten droszy ON z BP. Nie zauwayem adnej rnicy.

--
Pozdrawiam,

yabba

49 Data: Sierpien 24 2011 14:24:15
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: .Peeter 

"McRella" wrote:

Witam. Jak w temacie - czy warto lać drosze paliwo, mam na myśli np Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie stary klekot VW...

Testowane na 1.9 TDI PD ARL 150@185KM, strojony na vpower diesel:
- vpower diesel - zasuwa jak oszalay i nie dymi
- lotos dynamic diesel - lepiej odpala przy bardzo niskich temperaturach,
troszkę gorzej przyśpiesza, ale nie dymi
- orlen verva diesel, testowane na dwch stacjach - robi się muowaty
i kopci jak stary ikarus

Niestety nie mogę porwnać tego do zwykego ON, bo to auto nigdy
nie miao takiego w baku, a przynajmniej nie za mojej kadencji. ;-)

Pozdrawiam
..Peeter

50 Data: Sierpien 24 2011 15:34:23
Temat: Re: warto la droszego diesla?
Autor: mister 

W dniu 2011-08-24 14:24, .Peeter pisze:

- orlen verva diesel, testowane na dwch stacjach - robi si muowaty
i kopci jak stary ikarus

a ja myslalem, ze tylko ja mam takie spostrzezenia o tym paliwie.

51 Data: Sierpien 24 2011 20:30:08
Temat: Re: warto la droszego diesla?
Autor: .Peeter 

"mister" wrote:

a ja myslalem, ze tylko ja mam takie spostrzezenia o tym paliwie.

Te mylaem, e tylko ja tak mam. Moe to znak, e z paliwami orlenu
co si dzieje? ;-)

Pozdrawiam
..Peeter

52 Data: Sierpien 24 2011 19:24:48
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: Rafał Grzelak 

..Peeter wrote:


Niestety nie mogę porwnać tego do zwykego ON, bo to auto nigdy
nie miao takiego w baku, a przynajmniej nie za mojej kadencji. ;-)

I slusznie. Tez bym nie sprawdzal, bo jeszcze by wyszlo, ze na ON z
tesco jezdzilby tak samo, jak na vpower... ;>>

--
Pozdrawiam, Rafa.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

53 Data: Sierpien 24 2011 23:19:35
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: .Peeter 

"Rafa Grzelak" wrote:

I slusznie. Tez bym nie sprawdzal, bo jeszcze by wyszlo, ze na ON z
tesco jezdzilby tak samo, jak na vpower... ;>>

E tam. Szela mam pod nosem, zbyt leniwy jestem na turlanie sie p miasta,
eby zapacić trochę taniej. ;-) I skoro na vervie kopci, to na ON z tesco pewnie
nastąpioby natychmiastowe unicestwienie silnika. ;-)

Pozdrawiam
..Peeter

54 Data: Sierpien 24 2011 23:39:36
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: Przemysław Czaja 


Uytkownik ".Peeter"

Testowane na 1.9 TDI PD ARL 150@185KM, strojony na vpower diesel:

Do strojenia uywaliście zwykych magnesw, czy neodymowych i czy poza przewodami paliwowymi daliście rwnie na dolot? Pytam, poniewa ja daem pod podwozie 400 neodymw, ktre odpychają mnie od biegunw zmniejszając wagę auta - od razu czuć, e idzie jak burza i się zastanawiam, czy jeszcze nie dać magnesw pod ON z Tesco?

55 Data: Sierpien 25 2011 09:32:13
Temat: Re: warto la droszego diesla?
Autor: Bartomiej Zieliski 

Uytkownik Przemysaw Czaja napisa:

Pytam, poniewa ja daem pod podwozie 400 neodymw

I auto Ci nie kopci spod podwozia?
(neodym = nowy dym) ;-)

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartomiej Zieliski            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

56 Data: Sierpien 26 2011 06:58:11
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: Lukasz 

Uytkownik "Przemysaw Czaja"  napisa w wiadomości


Uytkownik ".Peeter"

Testowane na 1.9 TDI PD ARL 150@185KM, strojony na vpower diesel:

Do strojenia uywaliście zwykych magnesw, czy neodymowych i czy poza przewodami paliwowymi daliście rwnie na dolot?

najwaniejsze dać na dolot prądu z akumulatora eby prąd szybciej dopywa do silnika

 Pytam, poniewa ja
daem pod podwozie 400 neodymw, ktre odpychają mnie od biegunw zmniejszając wagę auta - od razu czuć, e idzie jak burza

a jak z przyczepnością, bo mi nagle po takim zabiegu auto zaczęo wypadać z zakrętw, w tej chwili wtapiam po 250 maych magnesw w kadą oponę eby polepszyć trakcję (zamontowane odwrotnie niz te pod podwoziem)


i się zastanawiam, czy jeszcze nie dać magnesw pod ON z Tesco?

znaczy co- przy tankowaniu pod dystrybutor czy chcesz dosypywać do ON (ponoć najlepiej mieszanka 1:25)

--
Pozdrawiam
Lukasz

57 Data: Sierpien 26 2011 13:44:32
Temat: Re: warto la droszego diesla?
Autor: robot 

On Wed, 24 Aug 2011 23:39:36 +0200, Przemysaw Czaja wrote:

Uytkownik ".Peeter"

Testowane na 1.9 TDI PD ARL 150@185KM, strojony na vpower diesel:

Do strojenia uywalicie zwykych magnesw, czy neodymowych i czy poza
przewodami paliwowymi dalicie rwnie na dolot? Pytam, poniewa ja
daem pod podwozie 400 neodymw, ktre odpychaj mnie od biegunw
zmniejszajc wag auta - od razu czu, e idzie jak burza i si
zastanawiam, czy jeszcze nie da magnesw pod ON z Tesco?

le robisz. Jak ju kolega susznie zauway zmniejsza si przez to
przyczepno podczas pokonywania wiray [trzba zwalnia do <150].
Ja zwrciem magnesy w kierunku bieguna i mnie przycigaj bez zmiejszania
masy wasnej. Jest tylko jeden problem - w kierunku przeciwnym do bieguna
efekt jest odwrotny. Jeszcze nie rozgryzem jak temu zaradzi.
 Aha, w samochodzie te zamierzam wstawi takie neodymy.

--
pozdrawiam

58 Data: Sierpien 24 2011 23:11:27
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: Przemysław Czaja 


Uytkownik "McRella" <

Witam. Jak w temacie - czy warto lać drosze paliwo, mam na myśli np Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie stary klekot VW... Na penym zbiorniku to rnica kilkunastu zotych, a to ju kilka litrw paliwa więcej :]

Tankowaem Gold na Statoil, Ultimate na BP i VPower na Shelu, nie widzę, nie czuję adnej rnicy w stosunku do np Lukoil :) przy okazji pragnę obalić kolejny mit o paliwie za zachodnią ju nie granicą - tankowania w rejonie Frankfurtu ned Menem - adnej rnicy w stosunku do naszych paliw.

tym radosnym akcentem...

Pozdrwki

59 Data: Sierpien 25 2011 11:08:48
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: J.F 

Uytkownik "McRella"  napisa w wiadomości

Witam. Jak w temacie - czy warto lać drosze paliwo, mam na myśli np Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie stary klekot VW... Na penym zbiorniku to rnica kilkunastu zotych, a to ju kilka litrw paliwa więcej :]

Nalej, sprawdz, napisz na grupe.

Moj zlom nie chce nic zaoszczedzic.

J.

60 Data: Sierpien 25 2011 12:26:58
Temat: Re: warto lać droszego diesla?
Autor: Rafi 

W dniu 2011-08-23 15:46, McRella pisze:

Witam. Jak w temacie - czy warto lać drosze paliwo, mam na myśli np
Verva czy V-power lub Lotos dynamic. Jedno auto z common rail, drugie
stary klekot VW... Na penym zbiorniku to rnica kilkunastu zotych, a
to ju kilka litrw paliwa więcej :]

Nie warto. V-powery i inne to tylko zabieg marketingowy mający wycisnąć więcej kasy od kierowcw z większym portfelem, bąd jedących subowymi samochodami.

Poza tym prawie wszystkie paliwa na polskich stacjach pochodzą z polskich rafinerii, tak więc tankując dronej na BP czy taniej na Neste, lejemy paliwo z tych samych rafinerii.

warto lać droższego diesla?



Grupy dyskusyjne