Grupy dyskusyjne   »   wezly na A1

wezly na A1



1 Data: Czerwiec 05 2013 08:58:21
Temat: wezly na A1
Autor: J.F. 

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,12373241,Najwiecej_jest__trabek___Wezly_z_A1_z_lotu_ptaka__ZDJECIA_.html

Ktore to sa wezly typu "trabka" i dlaczego niby wymagaja jednego
wiaduktu mniej ?

P.S. Ile kosztuje wiadukt ? Drogie te bramki :-)

J.



2 Data: Czerwiec 05 2013 09:05:12
Temat: Re: wezly na A1
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 08:58:21 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

http://katowice.gazeta.pl/
katowice/1,35063,12373241,Najwiecej_jest__trabek___Wezly_z_A1_z_lotu_ptaka__ZDJECIA_.html

Ktore to sa wezly typu "trabka" i dlaczego niby wymagaja jednego
wiaduktu mniej ?

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:As-tr%C4%85bka-lewa.svg
tyle, że u nas zwykle to co jest góra-dół ma na górze rondo i ciąg dalszy
drogi.


P.S. Ile kosztuje wiadukt ? Drogie te bramki :-)

wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to gigantyczne
koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi, która najpierw
trzeba wywieźÄ‡ a potem przywieźÄ‡ odpowiednią



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

3 Data: Czerwiec 05 2013 11:19:16
Temat: Re: wezly na A1
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello masti,

Wednesday, June 5, 2013, 11:05:12 AM, you wrote:

Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 08:58:21 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

http://katowice.gazeta.pl/
katowice/1,35063,12373241,Najwiecej_jest__trabek___Wezly_z_A1_z_lotu_ptaka__ZDJECIA_.html

Ktore to sa wezly typu "trabka" i dlaczego niby wymagaja jednego
wiaduktu mniej ?

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:As-tr%C4%85bka-lewa.svg
tyle, że u nas zwykle to co jest góra-dół ma na górze rondo i ciąg dalszy
drogi.


P.S. Ile kosztuje wiadukt ? Drogie te bramki :-)

wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to gigantyczne
koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi, która najpierw
trzeba wywieźć a potem przywieźć odpowiednią

Tylko niech mi ktoś wyjaśni, gdzie tu ten jeden wiadukt mniej, skoro
ja widzę jeden wiadukt więcej:
http://goo.gl/maps/x2kaR
http://goo.gl/maps/shdhQ
http://goo.gl/maps/VYB1u
http://goo.gl/maps/z98xs
a nawet dwa więcej:
http://goo.gl/maps/5tXso

W każdym z tych miejsc na potrzeby "trąbki" trzeba było wybudować
dodatkowy wiadukt obok już istniejących. Wcześniej nie trzeba było
tych wiaduktów - gdzie ten zysk?

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

4 Data: Czerwiec 05 2013 09:17:42
Temat: Re: wezly na A1
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 11:19:16 +0200 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:

Hello masti,

Wednesday, June 5, 2013, 11:05:12 AM, you wrote:

Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 08:58:21 +0200 osobnik zwany J.F.
napisał:

http://katowice.gazeta.pl/

katowice/1,35063,12373241,Najwiecej_jest__trabek___Wezly_z_A1_z_lotu_ptaka__ZDJECIA_.html

Ktore to sa wezly typu "trabka" i dlaczego niby wymagaja jednego
wiaduktu mniej ?

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:As-tr%C4%85bka-lewa.svg tyle, że
u nas zwykle to co jest góra-dół ma na górze rondo i ciąg dalszy drogi.


P.S. Ile kosztuje wiadukt ? Drogie te bramki :-)

wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to gigantyczne
koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi, która najpierw
trzeba wywieźÄ‡ a potem przywieźÄ‡ odpowiednią

Tylko niech mi ktoś wyjaśni, gdzie tu ten jeden wiadukt mniej, skoro ja
widzę jeden wiadukt więcej:
http://goo.gl/maps/x2kaR
http://goo.gl/maps/shdhQ
http://goo.gl/maps/VYB1u
http://goo.gl/maps/z98xs
a nawet dwa więcej:
http://goo.gl/maps/5tXso

W każdym z tych miejsc na potrzeby "trąbki" trzeba było wybudować
dodatkowy wiadukt obok już istniejących. Wcześniej nie trzeba było tych
wiaduktów - gdzie ten zysk?


a jak inaczej chciałbyś te drogi połÄ…czyć? zamiast trąbki musiąłbyś
zrobić pełną koniczynkę czyli kilka wiaduktów więcej.


--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

5 Data: Czerwiec 05 2013 11:43:26
Temat: Re: wezly na A1
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello masti,

Wednesday, June 5, 2013, 11:17:42 AM, you wrote:

[...]

wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to gigantyczne
koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi, która najpierw
trzeba wywieźć a potem przywieźć odpowiednią
Tylko niech mi ktoś wyjaśni, gdzie tu ten jeden wiadukt mniej, skoro ja
widzę jeden wiadukt więcej:
http://goo.gl/maps/x2kaR
http://goo.gl/maps/shdhQ
http://goo.gl/maps/VYB1u
http://goo.gl/maps/z98xs
a nawet dwa więcej:
http://goo.gl/maps/5tXso
W każdym z tych miejsc na potrzeby "trąbki" trzeba było wybudować
dodatkowy wiadukt obok już istniejących. Wcześniej nie trzeba było tych
wiaduktów - gdzie ten zysk?
a jak inaczej chciałbyś te drogi połączyć? zamiast trąbki musiąłbyś
zrobić pełną koniczynkę czyli kilka wiaduktów więcej.

Przecież te drogi były połączone. Pełna koniczynka jest konieczna, gdy
obie drogi są o dużym ruchu a tu jedynie na skrzyżowaniu z 46 jest
trochę większy ruch. Na pozostałych skrzyżowaniach ruch jest
symboliczny i normalny wjazd i zjazd by wystarczył. Taki jak tam był.

Ja naprawdę mam duże wątpliwości co do tego, czy dodatkowy wiadukt
jest tańszy od dwóch budek, jakie byłyby potrzebne przy starym
rozwiązaniu...



--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

6 Data: Czerwiec 05 2013 09:47:38
Temat: Re: wezly na A1
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 11:43:26 +0200 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:

Hello masti,

Wednesday, June 5, 2013, 11:17:42 AM, you wrote:

[...]

wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to
gigantyczne koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi,
która najpierw trzeba wywieźÄ‡ a potem przywieźÄ‡ odpowiednią
Tylko niech mi ktoś wyjaśni, gdzie tu ten jeden wiadukt mniej, skoro
ja widzę jeden wiadukt więcej:
http://goo.gl/maps/x2kaR
http://goo.gl/maps/shdhQ
http://goo.gl/maps/VYB1u
http://goo.gl/maps/z98xs
a nawet dwa więcej:
http://goo.gl/maps/5tXso
W każdym z tych miejsc na potrzeby "trąbki" trzeba było wybudować
dodatkowy wiadukt obok już istniejących. Wcześniej nie trzeba było
tych wiaduktów - gdzie ten zysk?
a jak inaczej chciałbyś te drogi połÄ…czyć? zamiast trąbki musiąłbyś
zrobić pełną koniczynkę czyli kilka wiaduktów więcej.

Przecież te drogi były połÄ…czone. Pełna koniczynka jest konieczna, gdy
obie drogi są o dużym ruchu a tu jedynie na skrzyżowaniu z 46 jest
trochę większy ruch. Na pozostałych skrzyżowaniach ruch jest symboliczny
i normalny wjazd i zjazd by wystarczył. Taki jak tam był.

Ja naprawdę mam duże wątpliwości co do tego, czy dodatkowy wiadukt jest
tańszy od dwóch budek, jakie byłyby potrzebne przy starym rozwiązaniu...

ale mówisz o drogach niskiej klasy, które na upartgo mozna połÄ…czyć
skrzyzowaniem ze światłami. Jeżeli to będzie połÄ…czenie autostrady z
drogą główną czy ekspresową to muszą być bezkolizyjne. A tego bez
wiaduktu nie zrobisz



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

7 Data: Czerwiec 05 2013 11:58:22
Temat: Re: wezly na A1
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello masti,

Wednesday, June 5, 2013, 11:47:38 AM, you wrote:

wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to
gigantyczne koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi,
która najpierw trzeba wywieźć a potem przywieźć odpowiednią
Tylko niech mi ktoś wyjaśni, gdzie tu ten jeden wiadukt mniej, skoro
ja widzę jeden wiadukt więcej:
http://goo.gl/maps/x2kaR
http://goo.gl/maps/shdhQ
http://goo.gl/maps/VYB1u
http://goo.gl/maps/z98xs
a nawet dwa więcej:
http://goo.gl/maps/5tXso
W każdym z tych miejsc na potrzeby "trąbki" trzeba było wybudować
dodatkowy wiadukt obok już istniejących. Wcześniej nie trzeba było
tych wiaduktów - gdzie ten zysk?
a jak inaczej chciałbyś te drogi połączyć? zamiast trąbki musiąłbyś
zrobić pełną koniczynkę czyli kilka wiaduktów więcej.
Przecież te drogi były połączone. Pełna koniczynka jest konieczna, gdy
obie drogi są o dużym ruchu a tu jedynie na skrzyżowaniu z 46 jest
trochę większy ruch. Na pozostałych skrzyżowaniach ruch jest symboliczny
i normalny wjazd i zjazd by wystarczył. Taki jak tam był.
Ja naprawdę mam duże wątpliwości co do tego, czy dodatkowy wiadukt jest
tańszy od dwóch budek, jakie byłyby potrzebne przy starym rozwiązaniu...
ale mówisz o drogach niskiej klasy, które na upartgo mozna połączyć
skrzyzowaniem ze światłami. Jeżeli to będzie połączenie autostrady z
drogą główną czy ekspresową to muszą być bezkolizyjne. A tego bez
wiaduktu nie zrobisz

Ale skrzyżowań z drogami krajowymi jest mało, natomiast trąbki na
płatnej A4 postawiono wszędzie, budując dodatkowe wiadukty na
skrzyżowaniach z drogami wojewódzkimi, co sensu nijakiego nie ma.

Do tego jeszcze wymyślne, wiszące kładki dla pieszych przy MOPach.

Z drugiej strony - tak się dziwię i mi dom chcą zaorać pod obwodnicę,
gdzie kilometr ma kosztować 84 miliony PLN :(


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

8 Data: Czerwiec 05 2013 10:11:42
Temat: Re: wezly na A1
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 11:58:22 +0200 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:

Ale skrzyżowań z drogami krajowymi jest mało, natomiast trąbki na
płatnej A4 postawiono wszędzie, budując dodatkowe wiadukty na
skrzyżowaniach z drogami wojewódzkimi, co sensu nijakiego nie ma.

a jak je inaczej połÄ…czysz bezkolizyjnie i niestawiając bramek na samej
autostradzie?



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

9 Data: Czerwiec 07 2013 14:59:50
Temat: Re: wezly na A1
Autor: R2r 

W dniu 2013-06-05 11:58, RoMan Mandziejewicz pisze:


Ale skrzyżowań z drogami krajowymi jest mało, natomiast trąbki na
płatnej A4 postawiono wszędzie, budując dodatkowe wiadukty na
skrzyżowaniach z drogami wojewódzkimi, co sensu nijakiego nie ma.

IMHO ma sens jeśli założy się wywalenie bramek z ciągu autostrady.
Wtedy ci co nie zjeżdżają nie muszą zwalniać jak to ma miejsce w przypadku bramek "przelotowych". Chociaż już obecnie np. w Strykowie potrafią się niezłe korki na zjeździe robić a bramki jeszcze nie pracują. Wszystko ma swoje "zady i walety".

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

10 Data: Czerwiec 07 2013 15:12:59
Temat: Re: wezly na A1
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 07 Jun 2013 14:59:50 +0200, R2r napisał(a):

W dniu 2013-06-05 11:58, RoMan Mandziejewicz pisze:
Ale skrzyżowań z drogami krajowymi jest mało, natomiast trąbki na
płatnej A4 postawiono wszędzie, budując dodatkowe wiadukty na
skrzyżowaniach z drogami wojewódzkimi, co sensu nijakiego nie ma.

IMHO ma sens jeśli założy się wywalenie bramek z ciągu autostrady.

Nikt rozsadny nie przewiduje bramek w ciagu autostrady, przynajmniej
nie co 30 km :-)

W tym przypadku pytanie brzmi gdzie ta oszczednosc o ktorej pismaki
pisza ... i czy nie taniej bylo zrobic autostrady bezplatne, ale bez
tych dodatkowych wiaduktow :-)

J.

11 Data: Czerwiec 07 2013 15:31:48
Temat: Re: wezly na A1
Autor: R2r 

W dniu 2013-06-07 15:12, J.F. pisze:

Nikt rozsadny nie przewiduje bramek w ciagu autostrady, przynajmniej
nie co 30 km :-)
Byłeś na A2 - tej "Kulczykowej"? ;-)

W tym przypadku pytanie brzmi gdzie ta oszczednosc o ktorej pismaki
pisza ... i czy nie taniej bylo zrobic autostrady bezplatne, ale bez
tych dodatkowych wiaduktow :-)
A nie taniej było chodzić pieszo i jeździć komunikacją publiczną zamiast kupować samochód? :-)


--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

12 Data: Czerwiec 07 2013 15:43:48
Temat: Re: wezly na A1
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 07 Jun 2013 15:31:48 +0200, R2r napisał(a):

W dniu 2013-06-07 15:12, J.F. pisze:
W tym przypadku pytanie brzmi gdzie ta oszczednosc o ktorej pismaki
pisza ... i czy nie taniej bylo zrobic autostrady bezplatne, ale bez
tych dodatkowych wiaduktow :-)
A nie taniej było chodzić pieszo i jeździć komunikacją publiczną zamiast
kupować samochód? :-)

Zdecydowanie drozej, szczegolnie jakby przestali opodatkowywac
kierowcow dodatkowo  :-)

J.

13 Data: Czerwiec 07 2013 23:16:38
Temat: Re: wezly na A1
Autor: R2r 

W dniu 2013-06-07 15:43, J.F. pisze:

Dnia Fri, 07 Jun 2013 15:31:48 +0200, R2r napisał(a):
W dniu 2013-06-07 15:12, J.F. pisze:
W tym przypadku pytanie brzmi gdzie ta oszczednosc o ktorej pismaki
pisza ... i czy nie taniej bylo zrobic autostrady bezplatne, ale bez
tych dodatkowych wiaduktow :-)
A nie taniej było chodzić pieszo i jeździć komunikacją publiczną zamiast
kupować samochód? :-)

Zdecydowanie drozej, szczegolnie jakby przestali opodatkowywac
kierowcow dodatkowo  :-)

J.

No popatrz... a buty przeważnie są dużo tańsze niż samochód. :-)

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

14 Data: Czerwiec 08 2013 20:20:34
Temat: Re: wezly na A1
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 07 Jun 2013 23:16:38 +0200, R2r napisał(a):

W dniu 2013-06-07 15:43, J.F. pisze:
A nie taniej było chodzić pieszo i jeździć komunikacją publiczną zamiast
kupować samochód? :-)

Zdecydowanie drozej, szczegolnie jakby przestali opodatkowywac
kierowcow dodatkowo  :-)

No popatrz... a buty przeważnie są dużo tańsze niż samochód. :-)

A wytrzymaja 100 tys km ? :-)

Sa jeszcze koszty dodatkowe - stracony czas, leczenie jak niepogoda
zlapie itp ..


J.

15 Data: Czerwiec 09 2013 11:09:34
Temat: Re: wezly na A1
Autor: R2r 

W dniu 2013-06-08 20:20, J.F. pisze:

Dnia Fri, 07 Jun 2013 23:16:38 +0200, R2r napisał(a):
W dniu 2013-06-07 15:43, J.F. pisze:
A nie taniej było chodzić pieszo i jeździć komunikacją publiczną zamiast
kupować samochód? :-)

Zdecydowanie drozej, szczegolnie jakby przestali opodatkowywac
kierowcow dodatkowo  :-)

No popatrz... a buty przeważnie są dużo tańsze niż samochód. :-)

A wytrzymaja 100 tys km ? :-)

Sa jeszcze koszty dodatkowe - stracony czas, leczenie jak niepogoda
zlapie itp ..


Są też koszty dodatkowe niewybudowania drugiego wiaduktu. Tyle, że ponosi je nie inwestor a użytkownicy. :-)

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

16 Data: Czerwiec 07 2013 15:50:33
Temat: Re: wezly na A1
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello R2r,

Friday, June 7, 2013, 2:59:50 PM, you wrote:

Ale skrzyżowań z drogami krajowymi jest mało, natomiast trąbki na
płatnej A4 postawiono wszędzie, budując dodatkowe wiadukty na
skrzyżowaniach z drogami wojewódzkimi, co sensu nijakiego nie ma.
IMHO ma sens jeśli założy się wywalenie bramek z ciągu autostrady.

Po raz kolejny: na skrzyżowaniach z drogami o małym ruchu -
wojewódzkimi - można bramki postawić na uproszczonej półkoniczynce.
Problemem jest dodatkowa budka zamiast dodatkowego wiaduktu. I - to co
już było wielokrotnie pisane - nie sądzę, żeby ta dodatkowa budka
musiała być droższa od dodatkowego wiaduktu.
Jedyną zaletą trąbki jest jedno miejsce poboru opłat. Na półkoniczynce
potrzebne są dwa. Na pełnej koniczynie - cztery.
Wadą trąbki jest konieczność budowy dodatkowego wiaduktu.

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

17 Data: Czerwiec 07 2013 16:43:21
Temat: Re: wezly na A1
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 7 Jun 2013 15:50:33 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Jedyną zaletą trąbki jest jedno miejsce poboru opłat. Na półkoniczynce
potrzebne są dwa. Na pełnej koniczynie - cztery.
Wadą trąbki jest konieczność budowy dodatkowego wiaduktu.

No, trzeba przyznac ze wada polkoniczynki sa dwa skrzyzowania na
bocznej drodze. Dwa miejsca do zwolnienia.

A wada koniczynki krzyzowanie kierunkow ruchu na autostradzie,
zjazdowych z wjazdowymi.
Mozna wzorem nowoczesnych wezlow zbudowac dodatkowy pas obok
autostrady, ale wtedy wiadukt sie wydluza.

J.

18 Data: Czerwiec 07 2013 16:55:46
Temat: Re: wezly na A1
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J.F.,

Friday, June 7, 2013, 4:43:21 PM, you wrote:

Dnia Fri, 7 Jun 2013 15:50:33 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Jedyną zaletą trąbki jest jedno miejsce poboru opłat. Na półkoniczynce
potrzebne są dwa. Na pełnej koniczynie - cztery.
Wadą trąbki jest konieczność budowy dodatkowego wiaduktu.
No, trzeba przyznac ze wada polkoniczynki sa dwa skrzyzowania na
bocznej drodze. Dwa miejsca do zwolnienia.

Ale ja cały czas w kontekście tych nieszczęsnych wojewódzkich... Tam
naprawdę ruch jest znikomy.

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

19 Data: Czerwiec 07 2013 23:20:31
Temat: Re: wezly na A1
Autor: R2r 

W dniu 2013-06-07 15:50, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello R2r,

Friday, June 7, 2013, 2:59:50 PM, you wrote:

Ale skrzyżowań z drogami krajowymi jest mało, natomiast trąbki na
płatnej A4 postawiono wszędzie, budując dodatkowe wiadukty na
skrzyżowaniach z drogami wojewódzkimi, co sensu nijakiego nie ma.
IMHO ma sens jeśli założy się wywalenie bramek z ciągu autostrady.

Po raz kolejny: na skrzyżowaniach z drogami o małym ruchu -
wojewódzkimi - można bramki postawić na uproszczonej półkoniczynce.
Problemem jest dodatkowa budka zamiast dodatkowego wiaduktu. I - to co
już było wielokrotnie pisane - nie sądzę, żeby ta dodatkowa budka
musiała być droższa od dodatkowego wiaduktu.
Jedyną zaletą trąbki jest jedno miejsce poboru opłat. Na półkoniczynce
potrzebne są dwa. Na pełnej koniczynie - cztery.
Wadą trąbki jest koniecznoć budowy dodatkowego wiaduktu.
Ale ten wiadukt i dojazdy są też buforem potrafiącym zamortyzowac skutki zatkania wyjazdu. Choć też nie zawsze. Jakie musiałbyś zrobić długości pętli na koniczynkach żeby zmieścić tę samą iloć pojazdów?


--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

20 Data: Czerwiec 05 2013 11:56:13
Temat: Re: wezly na A1
Autor: J.F. 

Dnia Wed, 5 Jun 2013 09:17:42 +0000 (UTC), masti napisał(a):

Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 11:19:16 +0200 osobnik zwany RoMan
Tylko niech mi ktoś wyjaśni, gdzie tu ten jeden wiadukt mniej, skoro ja
widzę jeden wiadukt więcej:
http://goo.gl/maps/x2kaR [...]
a jak inaczej chciałbyś te drogi połączyć? zamiast trąbki musiąłbyś
zrobić pełną koniczynkę czyli kilka wiaduktów więcej.

Jak kilka ? Koniczynka to jeden wiadukt.
Tylko bramek trzeba wtedy duzo.

Koniczynka ma swoje wady, ale widac u nas budka drozsza niz wiadukt
:-)

J.

21 Data: Czerwiec 05 2013 11:59:21
Temat: Re: wezly na A1
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J.F.,

Wednesday, June 5, 2013, 11:56:13 AM, you wrote:

Tylko niech mi ktoś wyjaśni, gdzie tu ten jeden wiadukt mniej, skoro ja
widzę jeden wiadukt więcej:
http://goo.gl/maps/x2kaR [...]
a jak inaczej chciałbyś te drogi połączyć? zamiast trąbki musiąłbyś
zrobić pełną koniczynkę czyli kilka wiaduktów więcej.
Jak kilka ? Koniczynka to jeden wiadukt.
Tylko bramek trzeba wtedy duzo.
Koniczynka ma swoje wady, ale widac u nas budka drozsza niz wiadukt
:-)

Na skrzyżowaniach z wojewódzkimi nawet koniczynka to za dużo.
Uproszczona półkoniczynka i dwie budki zamiast jednej.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

22 Data: Czerwiec 05 2013 18:29:12
Temat: Re: wezly na A1
Autor: J.F. 

Dnia Wed, 5 Jun 2013 11:59:21 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Hello J.F.,
http://goo.gl/maps/x2kaR [...]
a jak inaczej chciałbyś te drogi połączyć? zamiast trąbki musiąłbyś
zrobić pełną koniczynkę czyli kilka wiaduktów więcej.
Jak kilka ? Koniczynka to jeden wiadukt.
Tylko bramek trzeba wtedy duzo.
Koniczynka ma swoje wady, ale widac u nas budka drozsza niz wiadukt
:-)

Na skrzyżowaniach z wojewódzkimi nawet koniczynka to za dużo.
Uproszczona półkoniczynka i dwie budki zamiast jednej.

O ile pamietam, to skrzyzowan z wojewodzkimi nie przewiduje sie.
Nie zasluguja, krajowek wystarczy.

Ale na mniejszych krajowkach moze byc tak jak piszesz.

J.

23 Data: Czerwiec 05 2013 20:38:04
Temat: Re: wezly na A1
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J.F.,

Wednesday, June 5, 2013, 6:29:12 PM, you wrote:

http://goo.gl/maps/x2kaR [...]
a jak inaczej chciałbyś te drogi połączyć? zamiast trąbki musiąłbyś
zrobić pełną koniczynkę czyli kilka wiaduktów więcej.
Jak kilka ? Koniczynka to jeden wiadukt.
Tylko bramek trzeba wtedy duzo.
Koniczynka ma swoje wady, ale widac u nas budka drozsza niz wiadukt
:-)
Na skrzyżowaniach z wojewódzkimi nawet koniczynka to za dużo.
Uproszczona półkoniczynka i dwie budki zamiast jednej.
O ile pamietam, to skrzyzowan z wojewodzkimi nie przewiduje sie.
Nie zasluguja, krajowek wystarczy.

Znaczy próbujesz kopać się z faktami? Tylko jednio skrzyżowanie, do
których linki podałem, było skrzyżowaniem z drogą krajową - reszta to
wojewódzkie.

Ale na mniejszych krajowkach moze byc tak jak piszesz.

Mam wrażenie, że mylisz je z wojewódzkimi właśnie.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

24 Data: Czerwiec 05 2013 21:43:58
Temat: Re: wezly na A1
Autor: J.F. 

Dnia Wed, 5 Jun 2013 20:38:04 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Hello J.F.,
Na skrzyżowaniach z wojewódzkimi nawet koniczynka to za dużo.
Uproszczona półkoniczynka i dwie budki zamiast jednej.
O ile pamietam, to skrzyzowan z wojewodzkimi nie przewiduje sie.
Nie zasluguja, krajowek wystarczy.
Znaczy próbujesz kopać się z faktami? Tylko jednio skrzyżowanie, do
których linki podałem, było skrzyżowaniem z drogą krajową - reszta to
wojewódzkie.

To fakty sprzed 10 lat, mozliwe ze pamietaja inne rozporzadzenie :-)

Brzeg podpada zreszta pod wezel dla dk 39, a Krapkowice ... no,
ciekawe, nie za blisko wezla z DK45 ?

OK, troche sklamalem.
http://www.arslege.pl/rozporzadzenie-ministra-infrastruktury-w-sprawie-przepisow-techniczno-budowlanych-dotyczacych-autostrad-platnych/k358

Na skrzyzowaniach z droga GP dopuszcza sie wezel WA lub WB, na
skrzyzowaniach z droga G wezel WB tylko wyjatkowo, o gorszych klasach
w ogole nie ma mowy (w ogole nie wolno krzyzowac, nawet bez zjazdu ?).

A z kolei droga GP moze byc wojewodzka (wyjatkowo), ale minimalna
odleglosc miedzy skrzyzowaniami 2000m (1km w terenie zabudowanym).
I polkoniczynka odpada :-)
Tudziez pare innych wymogow maja, ktore wypadaloby spelnic, skoro sie
zmienilo klase :-)

Hm, http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19990430430
a tu pisza ze (par 9) "Droga klasy A powinna miec powiazania z drogami
klasy G i wyzszych [..... przy czym stosoanie na drodze A zjazdow jest
zabrobione]"

a w par 55 o krzyzowaniu ... i przestalem cokolwiek rozumiec :-)


Ale na mniejszych krajowkach moze byc tak jak piszesz.
Mam wrażenie, że mylisz je z wojewódzkimi właśnie.

Faktycznie troche myle. Ale jest jeszcze 5, 3, 94 - sa polkoniczynki i
nikomu nie przeszkadzaja :-)

J.

25 Data: Czerwiec 07 2013 15:06:01
Temat: Re: wezly na A1
Autor: R2r 

W dniu 2013-06-05 18:29, J.F. pisze:

O ile pamietam, to skrzyzowan z wojewodzkimi nie przewiduje sie.
Nie zasluguja, krajowek wystarczy.
Nieprawda. Choćby 702 z A2 pod Łodzią czy 703 z A1 pod Piątkiem.

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

26 Data: Czerwiec 05 2013 11:50:01
Temat: Re: wezly na A1
Autor: J.F. 

Dnia Wed, 5 Jun 2013 09:05:12 +0000 (UTC), masti napisał(a):

Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 08:58:21 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,12373241,Najwiecej_jest__trabek___Wezly_z_A1_z_lotu_ptaka__ZDJECIA_.html
Ktore to sa wezly typu "trabka" i dlaczego niby wymagaja jednego
wiaduktu mniej ?

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:As-tr%C4%85bka-lewa.svg
tyle, że u nas zwykle to co jest góra-dół ma na górze rondo i ciąg dalszy
drogi.

Nie ma, bo na ustniku trabki budujemy bramki :-)
Droga biegnie obok, drugim wiaduktem, wiec strasznie mnie interesuje
gdzie ta oszczednosc :-)
I jeszcze mamy wezel z ta druga droga, jesli o malym ruchu i rondo
wystarczy to swietnie, gorzej jak nie ..

P.S. Ile kosztuje wiadukt ? Drogie te bramki :-)
wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to gigantyczne
koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi, która najpierw
trzeba wywieźć a potem przywieźć odpowiednią

A nie betony i stal ? bo zawsze mozna zrobic na slupach ...

J.

27 Data: Czerwiec 05 2013 09:56:32
Temat: Re: wezly na A1
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 11:50:01 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

Dnia Wed, 5 Jun 2013 09:05:12 +0000 (UTC), masti napisał(a):
Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 08:58:21 +0200 osobnik zwany J.F.
napisał:
http://katowice.gazeta.pl/
katowice/1,35063,12373241,Najwiecej_jest__trabek___Wezly_z_A1_z_lotu_ptaka__ZDJECIA_.html
Ktore to sa wezly typu "trabka" i dlaczego niby wymagaja jednego
wiaduktu mniej ?

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:As-tr%C4%85bka-lewa.svg tyle, że
u nas zwykle to co jest góra-dół ma na górze rondo i ciąg dalszy drogi.

Nie ma, bo na ustniku trabki budujemy bramki :-) Droga biegnie obok,
drugim wiaduktem, wiec strasznie mnie interesuje gdzie ta oszczednosc

wolałbyś bramki na autostradzie?
Pomijam, że ja wolałbym bez bramek.

:-)
I jeszcze mamy wezel z ta druga droga, jesli o malym ruchu i rondo
wystarczy to swietnie, gorzej jak nie ..

P.S. Ile kosztuje wiadukt ? Drogie te bramki :-)
wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to gigantyczne
koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi, która najpierw
trzeba wywieźÄ‡ a potem przywieźÄ‡ odpowiednią

A nie betony i stal ? bo zawsze mozna zrobic na slupach ...

a jak to połaczysz z drogą na gruncie?
http://www.zbm.home.pl/a1stryk/?tydzien-27-2011,211#
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=112037&page=505

przyjrzyj się jak dużo trzeba dosypać na połÄ…czeniu z wiaduktem. Ładnie
to widać zwłaszcza na skyscraperze




--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

28 Data: Czerwiec 05 2013 12:13:58
Temat: Re: wezly na A1
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello masti,

Wednesday, June 5, 2013, 11:56:32 AM, you wrote:

Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 11:50:01 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

Dnia Wed, 5 Jun 2013 09:05:12 +0000 (UTC), masti napisał(a):
Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 08:58:21 +0200 osobnik zwany J.F.
napisał:
http://katowice.gazeta.pl/
katowice/1,35063,12373241,Najwiecej_jest__trabek___Wezly_z_A1_z_lotu_ptaka__ZDJECIA_.html
Ktore to sa wezly typu "trabka" i dlaczego niby wymagaja jednego
wiaduktu mniej ?

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:As-tr%C4%85bka-lewa.svg tyle, że
u nas zwykle to co jest góra-dół ma na górze rondo i ciąg dalszy drogi.

Nie ma, bo na ustniku trabki budujemy bramki :-) Droga biegnie obok,
drugim wiaduktem, wiec strasznie mnie interesuje gdzie ta oszczednosc

wolałbyś bramki na autostradzie?
Pomijam, że ja wolałbym bez bramek.

:-)
I jeszcze mamy wezel z ta druga droga, jesli o malym ruchu i rondo
wystarczy to swietnie, gorzej jak nie ..

P.S. Ile kosztuje wiadukt ? Drogie te bramki :-)
wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to gigantyczne
koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi, która najpierw
trzeba wywieźć a potem przywieźć odpowiednią

A nie betony i stal ? bo zawsze mozna zrobic na slupach ...

a jak to połaczysz z drogą na gruncie?
http://www.zbm.home.pl/a1stryk/?tydzien-27-2011,211#
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=112037&page=505

przyjrzyj się jak dużo trzeba dosypać na połączeniu z wiaduktem. Ładnie
to widać zwłaszcza na skyscraperze

Czy Ty rozumiesz, że przy trąbce też trzeba robić nasypy? I jeszcze
dobudować drugi wiadukt bez sensu.





--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

29 Data: Czerwiec 05 2013 10:12:10
Temat: Re: wezly na A1
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 12:13:58 +0200 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:

Hello masti,

Wednesday, June 5, 2013, 11:56:32 AM, you wrote:

Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 11:50:01 +0200 osobnik zwany J.F.
napisał:

Dnia Wed, 5 Jun 2013 09:05:12 +0000 (UTC), masti napisał(a):
Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 08:58:21 +0200 osobnik zwany J.F.
napisał:
http://katowice.gazeta.pl/

katowice/1,35063,12373241,Najwiecej_jest__trabek___Wezly_z_A1_z_lotu_ptaka__ZDJECIA_.html
Ktore to sa wezly typu "trabka" i dlaczego niby wymagaja jednego
wiaduktu mniej ?

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:As-tr%C4%85bka-lewa.svg tyle,
że u nas zwykle to co jest góra-dół ma na górze rondo i ciąg dalszy
drogi.

Nie ma, bo na ustniku trabki budujemy bramki :-) Droga biegnie obok,
drugim wiaduktem, wiec strasznie mnie interesuje gdzie ta oszczednosc

wolałbyś bramki na autostradzie?
Pomijam, że ja wolałbym bez bramek.

:-)
I jeszcze mamy wezel z ta druga droga, jesli o malym ruchu i rondo
wystarczy to swietnie, gorzej jak nie ..

P.S. Ile kosztuje wiadukt ? Drogie te bramki :-)
wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to
gigantyczne koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi,
która najpierw trzeba wywieźÄ‡ a potem przywieźÄ‡ odpowiednią

A nie betony i stal ? bo zawsze mozna zrobic na slupach ...

a jak to połaczysz z drogą na gruncie?
http://www.zbm.home.pl/a1stryk/?tydzien-27-2011,211#
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=112037&page=505

przyjrzyj się jak dużo trzeba dosypać na połÄ…czeniu z wiaduktem. Ładnie
to widać zwłaszcza na skyscraperze

Czy Ty rozumiesz, że przy trąbce też trzeba robić nasypy? I jeszcze
dobudować drugi wiadukt bez sensu.

czy ty rozumiesz, że trzeba je połÄ…czyć bezkolizyjnie?



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

30 Data: Czerwiec 05 2013 12:25:13
Temat: Re: wezly na A1
Autor: Smok Eustachy 

W dniu 05.06.2013 12:12, masti pisze:
/.../

czy ty rozumiesz, że trzeba je połÄ…czyć bezkolizyjnie?

Rondo wystarczy

31 Data: Czerwiec 05 2013 10:21:43
Temat: Re: wezly na A1
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 12:25:13 +0200 osobnik zwany Smok Eustachy
napisał:

W dniu 05.06.2013 12:12, masti pisze: /.../
czy ty rozumiesz, że trzeba je połÄ…czyć bezkolizyjnie?

Rondo wystarczy

gratuluję. Właśnie stworzyłeś nowy typ drogi. Autostrada z rondem i
umieszczonymi na niej bramkami.



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

32 Data: Czerwiec 05 2013 12:33:14
Temat: Re: wezly na A1
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello masti,

Wednesday, June 5, 2013, 12:21:43 PM, you wrote:

Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 12:25:13 +0200 osobnik zwany Smok Eustachy
napisał:

W dniu 05.06.2013 12:12, masti pisze: /.../
czy ty rozumiesz, że trzeba je połączyć bezkolizyjnie?

Rondo wystarczy

gratuluję. Właśnie stworzyłeś nowy typ drogi. Autostrada z rondem i
umieszczonymi na niej bramkami.

Wykazujesz się wyjątkowo złą wolą i niechęcią do zrozumienia.
Pokazałem Ci kilka przykładów, gdzie dla trąby niepotrzebnie
dobudowywano dodatkowe wiadukty obok już istniejących. Istniejących z
bezkolizyjnymi zjazdami/wjazdami na autostradę.




--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

33 Data: Czerwiec 05 2013 10:40:15
Temat: Re: wezly na A1
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 12:33:14 +0200 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:

Hello masti,

Wednesday, June 5, 2013, 12:21:43 PM, you wrote:

Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 12:25:13 +0200 osobnik zwany Smok
Eustachy napisał:

W dniu 05.06.2013 12:12, masti pisze: /.../
czy ty rozumiesz, że trzeba je połÄ…czyć bezkolizyjnie?

Rondo wystarczy

gratuluję. Właśnie stworzyłeś nowy typ drogi. Autostrada z rondem i
umieszczonymi na niej bramkami.

Wykazujesz się wyjątkowo złÄ… wolą i niechęcią do zrozumienia. Pokazałem
Ci kilka przykładów, gdzie dla trąby niepotrzebnie dobudowywano
dodatkowe wiadukty obok już istniejących. Istniejących z bezkolizyjnymi
zjazdami/wjazdami na autostradę.

ale rozumiesz co sam piszesz?
http://goo.gl/maps/x2kaR
http://goo.gl/maps/shdhQ
http://goo.gl/maps/VYB1u
http://goo.gl/maps/z98xs
a nawet dwa więcej:
http://goo.gl/maps/5tXso
zlikwiduj trąbki i pokaż jak wjedziesz w tym miejscu z DK na A4

--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

34 Data: Czerwiec 05 2013 12:51:05
Temat: Re: wezly na A1
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello masti,

Wednesday, June 5, 2013, 12:40:15 PM, you wrote:

[...]

Wykazujesz się wyjątkowo złą wolą i niechęcią do zrozumienia. Pokazałem
Ci kilka przykładów, gdzie dla trąby niepotrzebnie dobudowywano
dodatkowe wiadukty obok już istniejących. Istniejących z bezkolizyjnymi
zjazdami/wjazdami na autostradę.
ale rozumiesz co sam piszesz?
http://goo.gl/maps/x2kaR
http://goo.gl/maps/shdhQ
http://goo.gl/maps/VYB1u
http://goo.gl/maps/z98xs
a nawet dwa więcej:
http://goo.gl/maps/5tXso
zlikwiduj trąbki i pokaż jak wjedziesz w tym miejscu z DK na A4

Czy Ty zrozumiesz, że zanim wybudowano nowe wiadukty z trąbkami, to
przy starych wiaduktach były uproszczone półkoniczynki i bezkolizyjne
wjazdy/zjazdy? Te wjazdy/zjazdy zlikwidowano.

Tylko jedno z tych skrzyżowań jest skrzyżowaniem z drogą krajową,
gdzie powinno się poszerzyć wiadukt i zbudować pełna koniczynę.
Zamiast tego zrobili trąbkę i niebezpieczne rondo, które powoduje
korki.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

35 Data: Czerwiec 05 2013 11:33:32
Temat: Re: wezly na A1
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 12:51:05 +0200 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:

Hello masti,

Wednesday, June 5, 2013, 12:40:15 PM, you wrote:

[...]

Wykazujesz się wyjątkowo złÄ… wolą i niechęcią do zrozumienia.
Pokazałem Ci kilka przykładów, gdzie dla trąby niepotrzebnie
dobudowywano dodatkowe wiadukty obok już istniejących. Istniejących z
bezkolizyjnymi zjazdami/wjazdami na autostradę.
ale rozumiesz co sam piszesz?
http://goo.gl/maps/x2kaR
http://goo.gl/maps/shdhQ
http://goo.gl/maps/VYB1u
http://goo.gl/maps/z98xs
a nawet dwa więcej:
http://goo.gl/maps/5tXso
zlikwiduj trąbki i pokaż jak wjedziesz w tym miejscu z DK na A4

Czy Ty zrozumiesz, że zanim wybudowano nowe wiadukty z trąbkami, to przy
starych wiaduktach były uproszczone półkoniczynki i bezkolizyjne
wjazdy/zjazdy? Te wjazdy/zjazdy zlikwidowano.

Tylko jedno z tych skrzyżowań jest skrzyżowaniem z drogą krajową, gdzie
powinno się poszerzyć wiadukt i zbudować pełna koniczynę. Zamiast tego
zrobili trąbkę i niebezpieczne rondo, które powoduje korki.

a były tam bramki?



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

36 Data: Czerwiec 05 2013 13:46:29
Temat: Re: wezly na A1
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello masti,

Wednesday, June 5, 2013, 1:33:32 PM, you wrote:

Wykazujesz się wyjątkowo złą wolą i niechęcią do zrozumienia.
Pokazałem Ci kilka przykładów, gdzie dla trąby niepotrzebnie
dobudowywano dodatkowe wiadukty obok już istniejących. Istniejących z
bezkolizyjnymi zjazdami/wjazdami na autostradę.
ale rozumiesz co sam piszesz?
http://goo.gl/maps/x2kaR
http://goo.gl/maps/shdhQ
http://goo.gl/maps/VYB1u
http://goo.gl/maps/z98xs
a nawet dwa więcej:
http://goo.gl/maps/5tXso
zlikwiduj trąbki i pokaż jak wjedziesz w tym miejscu z DK na A4
Czy Ty zrozumiesz, że zanim wybudowano nowe wiadukty z trąbkami, to przy
starych wiaduktach były uproszczone półkoniczynki i bezkolizyjne
wjazdy/zjazdy? Te wjazdy/zjazdy zlikwidowano.
Tylko jedno z tych skrzyżowań jest skrzyżowaniem z drogą krajową, gdzie
powinno się poszerzyć wiadukt i zbudować pełna koniczynę. Zamiast tego
zrobili trąbkę i niebezpieczne rondo, które powoduje korki.
a były tam bramki?

A czytasz wątek? Taż od początku piszę, że mam duże wątpliwości, czy
dodatkowy wiadukt jest droższy od DWÓCH budek (w domyśle - zamiast
jednej).
W obu rozwiązaniach trzeba zrobić dojazdy/zjazdy z autostrady z
możliwością zbierania opłat. Jedyny zysk z trąby to jedna budka
zamiast dwóch. Ale kosztem wiaduktu. I to budzi stale moje
wątpliwości.




--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

37 Data: Czerwiec 05 2013 11:48:46
Temat: Re: wezly na A1
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 13:46:29 +0200 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:

Hello masti,

Wednesday, June 5, 2013, 1:33:32 PM, you wrote:

Wykazujesz się wyjątkowo złÄ… wolą i niechęcią do zrozumienia.
Pokazałem Ci kilka przykładów, gdzie dla trąby niepotrzebnie
dobudowywano dodatkowe wiadukty obok już istniejących. Istniejących
z bezkolizyjnymi zjazdami/wjazdami na autostradę.
ale rozumiesz co sam piszesz?
http://goo.gl/maps/x2kaR
http://goo.gl/maps/shdhQ
http://goo.gl/maps/VYB1u
http://goo.gl/maps/z98xs
a nawet dwa więcej:
http://goo.gl/maps/5tXso
zlikwiduj trąbki i pokaż jak wjedziesz w tym miejscu z DK na A4
Czy Ty zrozumiesz, że zanim wybudowano nowe wiadukty z trąbkami, to
przy starych wiaduktach były uproszczone półkoniczynki i bezkolizyjne
wjazdy/zjazdy? Te wjazdy/zjazdy zlikwidowano. Tylko jedno z tych
skrzyżowań jest skrzyżowaniem z drogą krajową, gdzie powinno się
poszerzyć wiadukt i zbudować pełna koniczynę. Zamiast tego zrobili
trąbkę i niebezpieczne rondo, które powoduje korki.
a były tam bramki?

A czytasz wątek? Taż od początku piszę, że mam duże wątpliwości, czy
dodatkowy wiadukt jest droższy od DWÓCH budek (w domyśle - zamiast
jednej).

ale dopiero teraz napisłeś, że wiadukty tam były

W obu rozwiązaniach trzeba zrobić dojazdy/zjazdy z autostrady z
możliwością zbierania opłat. Jedyny zysk z trąby to jedna budka zamiast
dwóch. Ale kosztem wiaduktu. I to budzi stale moje wątpliwości.

pytanie czy na dotyczasowych dało się zrobić budki? bo jak było za mało
miejsca to może i tak trzeba było przebudować



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

38 Data: Czerwiec 05 2013 14:00:27
Temat: Re: wezly na A1
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello masti,

Wednesday, June 5, 2013, 1:48:46 PM, you wrote:

Wykazujesz się wyjątkowo złą wolą i niechęcią do zrozumienia.
Pokazałem Ci kilka przykładów, gdzie dla trąby niepotrzebnie
dobudowywano dodatkowe wiadukty obok już istniejących. Istniejących
z bezkolizyjnymi zjazdami/wjazdami na autostradę.
ale rozumiesz co sam piszesz?
http://goo.gl/maps/x2kaR
http://goo.gl/maps/shdhQ
http://goo.gl/maps/VYB1u
http://goo.gl/maps/z98xs
a nawet dwa więcej:
http://goo.gl/maps/5tXso
zlikwiduj trąbki i pokaż jak wjedziesz w tym miejscu z DK na A4
Czy Ty zrozumiesz, że zanim wybudowano nowe wiadukty z trąbkami, to
przy starych wiaduktach były uproszczone półkoniczynki i bezkolizyjne
wjazdy/zjazdy? Te wjazdy/zjazdy zlikwidowano. Tylko jedno z tych
skrzyżowań jest skrzyżowaniem z drogą krajową, gdzie powinno się
poszerzyć wiadukt i zbudować pełna koniczynę. Zamiast tego zrobili
trąbkę i niebezpieczne rondo, które powoduje korki.
a były tam bramki?
A czytasz wątek? Taż od początku piszę, że mam duże wątpliwości, czy
dodatkowy wiadukt jest droższy od DWÓCH budek (w domyśle - zamiast
jednej).
ale dopiero teraz napisłeś, że wiadukty tam były

Od samego początku piszę, że dodano wiadukty obok istniejących.

W obu rozwiązaniach trzeba zrobić dojazdy/zjazdy z autostrady z
możliwością zbierania opłat. Jedyny zysk z trąby to jedna budka zamiast
dwóch. Ale kosztem wiaduktu. I to budzi stale moje wątpliwości.
pytanie czy na dotyczasowych dało się zrobić budki? bo jak było za mało
miejsca to może i tak trzeba było przebudować

Ciężko kontaktujesz - chyba to pogoda. Bez względu na rodzaj
skrzyżowania - konieczne są długie dojazdy i zjazdy, żeby korków nie
robić. Różnicą jest DODATKOWY wiadukt lub DODATKOWA budka.




--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

39 Data: Czerwiec 05 2013 13:52:17
Temat: Re: wezly na A1
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 14:00:27 +0200 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:

Ciężko kontaktujesz - chyba to pogoda. Bez względu na rodzaj
skrzyżowania - konieczne są długie dojazdy i zjazdy, żeby korków nie
robić. Różnicą jest DODATKOWY wiadukt lub DODATKOWA budka.


no właśnie niekoniecznie. na standardowym zjeździe z drogi zbudowanej
lata temu nie ma miejsca na bramki.


--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

40 Data: Czerwiec 05 2013 17:01:23
Temat: Re: wezly na A1
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello masti,

Wednesday, June 5, 2013, 3:52:17 PM, you wrote:

Ciężko kontaktujesz - chyba to pogoda. Bez względu na rodzaj
skrzyżowania - konieczne są długie dojazdy i zjazdy, żeby korków nie
robić. Różnicą jest DODATKOWY wiadukt lub DODATKOWA budka.
no właśnie niekoniecznie. na standardowym zjeździe z drogi zbudowanej
lata temu nie ma miejsca na bramki.

Ale ja Ci cały czas tłumaczę, że różnicą jest sam dodatkowy wiadukt i
budka. Jest oczywiste, że dojazdy i zjazdy wymagają zmian. A -
ponieważ chodzi o ich wydłużeniu już na poziomie gruntu, to jest to
mniej upierdliwe od budowy od zera dodatkowego wiaduktu z rampami.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

41 Data: Czerwiec 05 2013 19:46:58
Temat: Re: wezly na A1
Autor: J.F. 

Dnia Wed, 5 Jun 2013 13:46:29 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

A czytasz wątek? Taż od początku piszę, że mam duże wątpliwości, czy
dodatkowy wiadukt jest droższy od DWÓCH budek (w domyśle - zamiast
jednej).

to nie jest jedna budka. To sa dwa szlabany wjazdowe, dwie budki
wyjazdowe, szlaban dla uprzywilejowanych, daszek, mozliwe ze szatnia i
lazienka, kladka dla kierownika itp.
Plus stosowna ilosc etatow.

A i tak nie wystarczy na jeden wiadukt za 50 mln.
I ciekaw jestem czy te budki zarobia na wiadukt :-)

A mozna bylo przewidziec winietki ...

J.

42 Data: Czerwiec 07 2013 15:23:23
Temat: Re: wezly na A1
Autor: R2r 

W dniu 2013-06-05 13:46, RoMan Mandziejewicz pisze:

A czytasz wątek? Taż od początku piszę, że mam duże wątpliwości, czy
dodatkowy wiadukt jest droższy od DWÓCH budek (w domyśle - zamiast
jednej).
W obu rozwiązaniach trzeba zrobić dojazdy/zjazdy z autostrady z
możliwością zbierania opłat. Jedyny zysk z trąby to jedna budka
zamiast dwóch. Ale kosztem wiaduktu. I to budzi stale moje
wątpliwości.

Czekaj, czekaj... bo czegoś nie rozumiem: ta droga krzyżująca się z autostradą jest przelotową? Jeśli tak to dlaczego jadący nią a nie wjeżdżający mieliby przejeżdżać przez bramki? Dopiero byłoby fajnie jakby wszyscy jadący DK60 albo jeszcze lepiej DK92 przecinający A1 mieliby się zatrzymywać na bramkach...
Może jednak koszt budowy dodatkowego wiaduktu jest uzasadniony?

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

43 Data: Czerwiec 07 2013 15:35:51
Temat: Re: wezly na A1
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 07 Jun 2013 15:23:23 +0200, R2r napisał(a):

Czekaj, czekaj... bo czegoś nie rozumiem: ta droga krzyżująca się z
autostradą jest przelotową? Jeśli tak to dlaczego jadący nią a nie
wjeżdżający mieliby przejeżdżać przez bramki? Dopiero byłoby fajnie
jakby wszyscy jadący DK60 albo jeszcze lepiej DK92 przecinający A1
mieliby się zatrzymywać na bramkach...
Może jednak koszt budowy dodatkowego wiaduktu jest uzasadniony?

I to jest bardzo frapujace pytanie - czy bramki na tym wezle w ogole
zarobia na dodatkowy wiadukt :-)
Innymi slowy - czy nie byloby rownie drogo dla budzetu zrobic
austostrady bezplatne :-P

A przeciez nie trzeba grodzic drugiej drogi - wystarcza dodatkowe
budki. Budki drozsze niz wiadukt ?

Mozna tez winietki, albo pobor elektroniczny ...

J.

44 Data: Czerwiec 07 2013 23:27:54
Temat: Re: wezly na A1
Autor: R2r 

W dniu 2013-06-07 15:35, J.F. pisze:

Dnia Fri, 07 Jun 2013 15:23:23 +0200, R2r napisał(a):
Czekaj, czekaj... bo czegoś nie rozumiem: ta droga krzyżująca się z
autostradą jest przelotową? Jeśli tak to dlaczego jadący nią a nie
wjeżdżający mieliby przejeżdżać przez bramki? Dopiero byłoby fajnie
jakby wszyscy jadący DK60 albo jeszcze lepiej DK92 przecinający A1
mieliby się zatrzymywać na bramkach...
Może jednak koszt budowy dodatkowego wiaduktu jest uzasadniony?

I to jest bardzo frapujace pytanie - czy bramki na tym wezle w ogole
zarobia na dodatkowy wiadukt :-)
Innymi slowy - czy nie byloby rownie drogo dla budzetu zrobic
austostrady bezplatne :-P
A może lepiej bez skrzyżowań :-D
Przecież z założenia autostrady mają zarabiać na siebie i skoro

A przeciez nie trzeba grodzic drugiej drogi - wystarcza dodatkowe
budki. Budki drozsze niz wiadukt ?
Znaczy gdzie te dodatkowe? Na A2 pod Strykowem potrafi się zrobić kilkaset metrów korka już na samej autostradzie mimo doć długiego dojazdu "trąbką". Chcesz niemal całoć tego co mieści się na dojeździe przenieć na autostradę? :-)

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

45 Data: Czerwiec 07 2013 23:43:13
Temat: Re: wezly na A1
Autor: R2r 

W dniu 2013-06-07 23:27, R2r pisze:

Przecież z założenia autostrady mają zarabiać na siebie i skoro
....tak przyjęto to trzymajmy się już istniejących realiów.
Nie mam w zasadzie nic przeciwko bezpłatnej dostępności do wszystkich dróg ale w Polsce nadal autostrady są (oczywiście poza kilkoma tymczasowo bezpłatnymi odcinkami) i będą płatne.

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

46 Data: Czerwiec 09 2013 09:13:47
Temat: Re: wezly na A1
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 07 Jun 2013 23:43:13 +0200, R2r napisał(a):

Przecież z założenia autostrady mają zarabiać na siebie i skoro
...tak przyjęto to trzymajmy się już istniejących realiów.

Autostrad jeszcze sporo powinnismy zbudowac, wiec czas zweryfikowac te
realia.

Nie mam w zasadzie nic przeciwko bezpłatnej dostępności do wszystkich
dróg ale w Polsce nadal autostrady są (oczywiście poza kilkoma
tymczasowo bezpłatnymi odcinkami) i będą płatne.

To akurat moze sie zmienic bardzo szybko, po najblizszych wyborach i
znow zostanie tylko 5 odcinkow platnych :-)

J.

47 Data: Czerwiec 09 2013 11:28:44
Temat: Re: wezly na A1
Autor: R2r 

W dniu 2013-06-09 09:13, J.F. pisze:

Dnia Fri, 07 Jun 2013 23:43:13 +0200, R2r napisał(a):
Przecież z założenia autostrady mają zarabiać na siebie i skoro
...tak przyjęto to trzymajmy się już istniejących realiów.

Autostrad jeszcze sporo powinnismy zbudowac, wiec czas zweryfikowac te
realia.

Na razie nie masz co weryfikować. :-)

Nie mam w zasadzie nic przeciwko bezpłatnej dostępności do wszystkich
dróg ale w Polsce nadal autostrady są (oczywiście poza kilkoma
tymczasowo bezpłatnymi odcinkami) i będą płatne.

To akurat moze sie zmienic bardzo szybko, po najblizszych wyborach i
znow zostanie tylko 5 odcinkow platnych :-)

Póki co jeszcze jest jak jest, więc może nie fantazjuj. ;-)

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

48 Data: Czerwiec 07 2013 22:29:11
Temat: Re: wezly na A1
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 07 Jun 2013 23:27:54 +0200, R2r
wrote:

Znaczy gdzie te dodatkowe? Na A2 pod Strykowem potrafi się zrobić
kilkaset metrów korka już na samej autostradzie mimo dość długiego
dojazdu "trąbką".

 No ale trzeba sobie jasno powiedzieć, że pod Strykowem problem
 wynika przede wszystkim z cudownego ronda w Sosnowcu...

 RR.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

49 Data: Czerwiec 08 2013 11:18:24
Temat: Re: wezly na A1
Autor: R2r 

W dniu 2013-06-08 00:29, Robert Rędziak pisze:

On Fri, 07 Jun 2013 23:27:54 +0200, R2r wrote:

Znaczy gdzie te dodatkowe? Na A2 pod Strykowem potrafi się zrobić
kilkaset metrów korka już na samej autostradzie mimo doć długiego
dojazdu "trąbką".

  No ale trzeba sobie jasno powiedzieć, że pod Strykowem problem
  wynika przede wszystkim z cudownego ronda w Sosnowcu...

Zgadza się. Ale jak bramki zaczną działać to też będzie spowolnienie ruchu. Ciekaw jestem co by było gdyby niemal cały ten korek skierować na ślimak koniczynki z 14-ką w kierunku Łodzi. :-S

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

50 Data: Czerwiec 08 2013 10:14:06
Temat: Re: wezly na A1
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 08 Jun 2013 11:18:24 +0200, R2r
wrote:

Zgadza się. Ale jak bramki zaczną działać to też będzie spowolnienie
ruchu.

 Tak się zastanawiam nad jednym: w AU bramki są całkowicie
 automatyczne. Jeśli nie masz transpondera, to jest OCR-owany
 numer rejestracyjny (oczywiście byli tacy, co kombinowali z
 filtrami na tablicach, więc teraz bramki świecą mocnym,
 fioletowym światłem, zapewne też ze sporym udziałem UV), a do
 każdej opłaty tak rozpoznanego auta jest doliczana prowizja, co
 w naturalny sposób ,,zachęca'' do wejścia w posiadanie
 transpondera. I w zasadzie problem byłby z głowy, gdyby nie to,
 że oni nie mają obcego ruchu...

Ciekaw jestem co by było gdyby niemal cały ten korek skierować na
ślimak koniczynki z 14-ką w kierunku Łodzi. :-S

 Jeszcze większe zaparcie? ;)

 RR.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

51 Data: Czerwiec 09 2013 09:20:03
Temat: Re: wezly na A1
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 8 Jun 2013 10:14:06 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):

 Tak się zastanawiam nad jednym: w AU bramki są całkowicie
 automatyczne. Jeśli nie masz transpondera, to jest OCR-owany
 numer rejestracyjny (oczywiście byli tacy, co kombinowali z
 filtrami na tablicach, więc teraz bramki świecą mocnym,
 fioletowym światłem, zapewne też ze sporym udziałem UV), a do
 każdej opłaty tak rozpoznanego auta jest doliczana prowizja, co
 w naturalny sposób ,,zachęca'' do wejścia w posiadanie
 transpondera. I w zasadzie problem byłby z głowy, gdyby nie to,
 że oni nie mają obcego ruchu...

W EU te transpondery sa jakos tam ujednolicone, i w przyszlosci moze
sie uda wspolny system .. tylko ze jak na razie to raptem kilka krajow
ma bramki.


J.

52 Data: Czerwiec 09 2013 11:11:34
Temat: Re: wezly na A1
Autor: R2r 

W dniu 2013-06-08 12:14, Robert Rędziak pisze:

On Sat, 08 Jun 2013 11:18:24 +0200, R2r wrote:

Ciekaw jestem co by było gdyby niemal cały ten korek skierować na
ślimak koniczynki z 14-ką w kierunku Łodzi. :-S

  Jeszcze większe zaparcie? ;)

Tego właśnie się obawiam. :-)

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

53 Data: Czerwiec 09 2013 09:10:07
Temat: Re: wezly na A1
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 07 Jun 2013 23:27:54 +0200, R2r napisał(a):

W dniu 2013-06-07 15:35, J.F. pisze:
Może jednak koszt budowy dodatkowego wiaduktu jest uzasadniony?
I to jest bardzo frapujace pytanie - czy bramki na tym wezle w ogole
zarobia na dodatkowy wiadukt :-)
Innymi slowy - czy nie byloby rownie drogo dla budzetu zrobic
austostrady bezplatne :-P
A może lepiej bez skrzyżowań :-D
Przecież z założenia autostrady mają zarabiać na siebie i skoro

Te "prywatne". Bo "panstwowe" raczej nie, za niska stawka, ale razem z
podatkiem w paliwie to zarabiaja z nawiazka .. i nie wiadomo za co te
10 gr/km :-)


A przeciez nie trzeba grodzic drugiej drogi - wystarcza dodatkowe
budki. Budki drozsze niz wiadukt ?
Znaczy gdzie te dodatkowe?

Na zjazdach, no bo gdzie.

Na A2 pod Strykowem potrafi się zrobić
kilkaset metrów korka już na samej autostradzie mimo dość długiego
dojazdu "trąbką". Chcesz niemal całość tego co mieści się na dojeździe
przenieść na autostradę? :-)

Nie byloby bramek, to by nie bylo kolejki do nich :-P
I ludzie by sie nie zastanawiali ze bardziej sie oplaca droga obok :-)

J.

54 Data: Czerwiec 09 2013 11:24:43
Temat: Re: wezly na A1
Autor: R2r 

W dniu 2013-06-09 09:10, J.F. pisze:

A przeciez nie trzeba grodzic drugiej drogi - wystarcza dodatkowe
budki. Budki drozsze niz wiadukt ?
Znaczy gdzie te dodatkowe?

Na zjazdach, no bo gdzie.

No to zastanów się jakiej długości te zjazdy powinny być aby pomieścić dużÄ… (czasami naprawdę bardzo dużÄ…) liczbę pojazdów. I jeszcze jak rozwiążesz problem krzyżowania się zjazdów i wjazdów.

Na A2 pod Strykowem potrafi się zrobić
kilkaset metrów korka już na samej autostradzie mimo doć długiego
dojazdu "trąbką". Chcesz niemal całoć tego co mieści się na dojeździe
przenieć na autostradę? :-)

Nie byloby bramek, to by nie bylo kolejki do nich :-P
I ludzie by sie nie zastanawiali ze bardziej sie oplaca droga obok :-)

Obecnie bramki nie działają jeszcze więc tak jakby ich nie było. A korki się robią. A jakoś trzeba połÄ…czyć te kilka dróg (A2+A1 z  14 i 71).
https://maps.google.pl/?ll=51.885551,19.579096&spn=0.028449,0.081625&t=m&z=14 Jest tańsze rondo w Sosnowcu - są korki. Gdyby było droższe skrzyżowanie wielopoziomowe korków pewnie by nie było lub były mniejsze. Coś kosztem czegoś.
Ale zjazd z A2 w postaci koniczynki dopiero by zatkał ruch...

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

55 Data: Czerwiec 07 2013 15:53:46
Temat: Re: wezly na A1
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello R2r,

Friday, June 7, 2013, 3:23:23 PM, you wrote:

W dniu 2013-06-05 13:46, RoMan Mandziejewicz pisze:
A czytasz wątek? Taż od początku piszę, że mam duże wątpliwości, czy
dodatkowy wiadukt jest droższy od DWÓCH budek (w domyśle - zamiast
jednej).
W obu rozwiązaniach trzeba zrobić dojazdy/zjazdy z autostrady z
możliwością zbierania opłat. Jedyny zysk z trąby to jedna budka
zamiast dwóch. Ale kosztem wiaduktu. I to budzi stale moje
wątpliwości.

Czekaj, czekaj... bo czegoś nie rozumiem: ta droga krzyżująca się z
autostradą jest przelotową? Jeśli tak to dlaczego jadący nią a nie
wjeżdżający mieliby przejeżdżać przez bramki? Dopiero byłoby fajnie
jakby wszyscy jadący DK60 albo jeszcze lepiej DK92 przecinający A1
mieliby się zatrzymywać na bramkach...
Może jednak koszt budowy dodatkowego wiaduktu jest uzasadniony?

Nie mam pojęcia, skąd Ci przyszło do głowy, że niewjeżdżający na
autostradę mają przejeżdżać przez bramki. Użyj wyobraźni, domaluj do
skrzyżowania dwa (wydłużone!) listki wjazdów/zjazdów i na listkach
postaw dwie bramki, po jednej na listek.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

56 Data: Czerwiec 07 2013 23:37:37
Temat: Re: wezly na A1
Autor: R2r 

W dniu 2013-06-07 15:53, RoMan Mandziejewicz pisze:

Nie mam pojęcia, skąd Ci przyszło do głowy, że niewjeżdżający na
autostradę mają przejeżdżać przez bramki. Użyj wyobraźni, domaluj do
skrzyżowania dwa (wydłużone!) listki wjazdów/zjazdów i na listkach
postaw dwie bramki, po jednej na listek.

A no to sporej długości musiały by być te dojazdy żeby tych nie wjeżdżających nie narażać na stanie w korku z powodu dużej liczby chętnych na wjazd. No i krzyżowanie się torów pojazdów wjeżdżających i zjeżdżających też może być dużym problemem. Korek stojący na autostradzie i wyjeździe (trąbka) nie jest problemem, ale korek przecinający wjazd (koniczynka) to już poważny problem.

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

57 Data: Czerwiec 06 2013 01:48:16
Temat: Re: wezly na A1
Autor: WildS 

On 2013-06-05, masti  wrote:

czy ty rozumiesz, że trzeba je połÄ…czyć bezkolizyjnie?
Rondo wystarczy
gratuluję. Właśnie stworzyłeś nowy typ drogi. Autostrada z rondem i
umieszczonymi na niej bramkami.

W UK sporadycznie trafiają się ronda jako połÄ…czenie autostrad

W NL koło Bredy dwie autostrady skrzyżowali ze światłami. Jedynie
pierdolneli na jednej tuż przed światłami koniec autostrady i tuż za
początek a druga ma po prostu światła na zjeździe ;)


--
WildS

58 Data: Czerwiec 06 2013 10:17:47
Temat: Re: wezly na A1
Autor: J.F. 

Dnia Thu, 6 Jun 2013 01:48:16 +0200 (CEST), WildS napisał(a):

On 2013-06-05, masti  wrote:
czy ty rozumiesz, że trzeba je połączyć bezkolizyjnie?
Rondo wystarczy
gratuluję. Właśnie stworzyłeś nowy typ drogi. Autostrada z rondem i
umieszczonymi na niej bramkami.
W UK sporadycznie trafiają się ronda jako połączenie autostrad
W NL koło Bredy dwie autostrady skrzyżowali ze światłami. Jedynie
pierdolneli na jednej tuż przed światłami koniec autostrady i tuż za
początek a druga ma po prostu światła na zjeździe ;)

Ktore ? Bo autostrady kolo Bredy trudno zliczyc, ale wszedzie widze
jakis wezel :-)

J.

59 Data: Czerwiec 06 2013 16:07:31
Temat: Re: wezly na A1
Autor: WildS 

On 2013-06-06, J.F.  wrote:

Dnia Thu, 6 Jun 2013 01:48:16 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
On 2013-06-05, masti  wrote:
czy ty rozumiesz, że trzeba je połÄ…czyć bezkolizyjnie?
Rondo wystarczy
gratuluję. Właśnie stworzyłeś nowy typ drogi. Autostrada z rondem i
umieszczonymi na niej bramkami.
W UK sporadycznie trafiają się ronda jako połÄ…czenie autostrad
W NL koło Bredy dwie autostrady skrzyżowali ze światłami. Jedynie
pierdolneli na jednej tuż przed światłami koniec autostrady i tuż za
początek a druga ma po prostu światła na zjeździe ;)
Ktore ? Bo autostrady kolo Bredy trudno zliczyc, ale wszedzie widze
jakis wezel :-)

A27 z A59. Koło Oosterhout. W atlasie niby węzeł a w rzeczywistości
światła ;) A27 na wprost pojedziesz bez problemu za to na A59 w każdym
kierunku masz światła.

--
WildS

60 Data: Czerwiec 07 2013 15:13:11
Temat: Re: wezly na A1
Autor: R2r 

W dniu 2013-06-05 12:25, Smok Eustachy pisze:

W dniu 05.06.2013 12:12, masti pisze:
/.../
czy ty rozumiesz, że trzeba je połÄ…czyć bezkolizyjnie?

Rondo wystarczy

Mhm. Fajnie by było jakbyś zobaczył jak się zjeżdża z A2 od Warszawy w Strykowie np. w niedzielne późne popołudnie zwłaszcza po tzw. długim weekendzie. Bramki jeszcze nie działają ale jest za bramkami rondo... :-)

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

61 Data: Czerwiec 07 2013 18:08:37
Temat: Re: wezly na A1
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 07 Jun 2013 15:13:11 +0200, R2r napisał(a):

W dniu 2013-06-05 12:25, Smok Eustachy pisze:
/.../
czy ty rozumiesz, że trzeba je połączyć bezkolizyjnie?
Rondo wystarczy
Mhm. Fajnie by było jakbyś zobaczył jak się zjeżdża z A2 od Warszawy w
Strykowie np. w niedzielne późne popołudnie zwłaszcza po tzw. długim
weekendzie. Bramki jeszcze nie działają ale jest za bramkami rondo... :-)

Nie trzeba autostrady - ulica Obornicka we wrocku - ani specjalnie
szeroka, ani mocno obciazona, a rondo na wezle z obwodnica powoduje
korek na wiele kilometrow.

Ot, kierowcy nie migaja, trzeba poczekac co ten na rondzie zrobi, i
przepustowosc spada ponizej potrzebnej.


J.

62 Data: Czerwiec 05 2013 12:29:28
Temat: Re: wezly na A1
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello masti,

Wednesday, June 5, 2013, 12:12:10 PM, you wrote:

[...]

przyjrzyj się jak dużo trzeba dosypać na połączeniu z wiaduktem. Ładnie
to widać zwłaszcza na skyscraperze
Czy Ty rozumiesz, że przy trąbce też trzeba robić nasypy? I jeszcze
dobudować drugi wiadukt bez sensu.
czy ty rozumiesz, że trzeba je połączyć bezkolizyjnie?

Przecież zawsze łączenie z autostradą było bezkolizyjne. Rozwiązania
identyczne jak w trąbce - tyle, że łączenie z droga o małym ruchu już
nie wymaga bezkolizyjności.

Po raz kolejny: na skrzyżowaniach z drogami o dużym ruchu - pełna
koniczynka. Na skrzyżowaniach z drogami o małym ruchu - uproszczona
półkoniczynka bez konieczności dobudowywania drogiego wiaduktu.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

63 Data: Czerwiec 05 2013 10:27:33
Temat: Re: wezly na A1
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 12:29:28 +0200 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:

Hello masti,

Wednesday, June 5, 2013, 12:12:10 PM, you wrote:

[...]

przyjrzyj się jak dużo trzeba dosypać na połÄ…czeniu z wiaduktem.
Ładnie to widać zwłaszcza na skyscraperze
Czy Ty rozumiesz, że przy trąbce też trzeba robić nasypy? I jeszcze
dobudować drugi wiadukt bez sensu.
czy ty rozumiesz, że trzeba je połÄ…czyć bezkolizyjnie?

Przecież zawsze łÄ…czenie z autostradą było bezkolizyjne. Rozwiązania
identyczne jak w trąbce - tyle, że łÄ…czenie z droga o małym ruchu już
nie wymaga bezkolizyjności.

no przecież piszę, że nie wymaga. A temat wątku brzmi "wezly na A1"

--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

64 Data: Czerwiec 05 2013 19:48:49
Temat: Re: wezly na A1
Autor: J.F. 

Dnia Wed, 5 Jun 2013 10:27:33 +0000 (UTC), masti napisał(a):

Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 12:29:28 +0200 osobnik zwany RoMan
Przecież zawsze łączenie z autostradą było bezkolizyjne. Rozwiązania
identyczne jak w trąbce - tyle, że łączenie z droga o małym ruchu już
nie wymaga bezkolizyjności.

no przecież piszę, że nie wymaga. A temat wątku brzmi "wezly na A1"

A pytanie w watku przypomne brzmialo: gdzie ta oszczednosc, skoro sa
dwa wiadukty zamiast jednego.

J.

65 Data: Czerwiec 05 2013 19:28:42
Temat: Re: wezly na A1
Autor: J.F. 

Dnia Wed, 5 Jun 2013 09:56:32 +0000 (UTC), masti napisał(a):

Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 11:50:01 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:As-tr%C4%85bka-lewa.svg tyle, że
u nas zwykle to co jest góra-dół ma na górze rondo i ciąg dalszy drogi.

Nie ma, bo na ustniku trabki budujemy bramki :-) Droga biegnie obok,
drugim wiaduktem, wiec strasznie mnie interesuje gdzie ta oszczednosc

wolałbyś bramki na autostradzie?
Pomijam, że ja wolałbym bez bramek.

Winietki, transpondery ?
Pomijam ze uwazam iz  w paliwie place wystarczajaco duzo :-)

Ale bramki mozna ustawic na drogach dojazdach ... tylko wlasnie aby je
zgrupowac, dokladamy drugi wiadukt. Czysty zysk z tych oplat za
autostrady :-P

P.S. Ile kosztuje wiadukt ? Drogie te bramki :-)
wiadukt dużo bo wymaga dużo prac ziemnych. tak naprawdę to gigantyczne
koszty związane są z przewożeniem ogromnych mas ziemi, która najpierw
trzeba wywieźć a potem przywieźć odpowiednią

A nie betony i stal ? bo zawsze mozna zrobic na slupach ...

a jak to połaczysz z drogą na gruncie?

Normalnie - na slupach coraz mniejszej wysokosci.

http://www.zbm.home.pl/a1stryk/?tydzien-27-2011,211#
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=112037&page=505

przyjrzyj się jak dużo trzeba dosypać na połączeniu z wiaduktem. Ładnie
to widać zwłaszcza na skyscraperze

Niestety, zdjecia juz poginiely, ale spojrz na to
http://www.ha-be.pl/Referencje/249.htm

J.

66 Data: Czerwiec 07 2013 11:00:10
Temat: Re: wezly na A1
Autor: J.F. 

Dnia Wed, 5 Jun 2013 08:58:21 +0200, J.F. napisał(a):

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,12373241,Najwiecej_jest__trabek___Wezly_z_A1_z_lotu_ptaka__ZDJECIA_.html

Tak a propos - wezel Maciejow, dwie szerokie drogi, dwie trabki ...
ale  miejsca na bramki nie widze.

Jeszcze sie zmieszcza, czy rozsadniej bylo koniczynke ?



J.

wezly na A1



Grupy dyskusyjne