Grupy dyskusyjne   »   Światła do jazdy dziennej

Światła do jazdy dziennej



1 Data: Luty 16 2007 19:33:04
Temat: Światła do jazdy dziennej
Autor: robbie 

Witam!

Pytanie do znawców tematu :)
Czy światła do jazdy dziennej muszą być sprzężone z tylnymi światłami
pozycyjnymi?
Czy wysokość ich montażu i ich rozstaw jest określony jakąś ustawą?

pozdrawiam Robert



2 Data: Luty 16 2007 19:35:20
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: blur 

Użytkownik "robbie"  napisał w wiadomości

Witam!

Pytanie do znawców tematu :)
Czy światła do jazdy dziennej muszą być sprzężone z tylnymi światłami
pozycyjnymi?

tak

Czy wysokość ich montażu i ich rozstaw jest określony jakąś ustawą?

tak

3 Data: Luty 16 2007 18:52:27
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: Wmak 

Muszą być zamontowane  od 25 do 150 cm od jezdni, minimum 40 cm od bocznego
obrysu auta i minimum 60 cm od siebie.
Wymóg minimalnej wysokości wyklucza w wielu autach zamontowanie "dziennych"
w miejscu "przeciwmgłowych"
Razem z "dziennymi" muszą się zapalać conajmniej tylne pozycyjne.
Po włączeniu mijania lub drogowych dzienne muszą zgasnąć.
Oczywiście lampy muszą mieć homologację jako "dzienne".
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Luty 17 2007 20:57:16
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: Mario 


Razem z "dziennymi" muszą się zapalać conajmniej tylne pozycyjne.

ciekaw po jaką cholerę?
pewnie też argument - że lepiej widać w słoneczny dzien :-)) ROTFL

Ciekawe jak to wygląda z amerykańskim day-driving lights które sa
pomarańczowe ale wymogi wymiarów i umiejscowienia spełniają.

pozdrawiam
mario

5 Data: Luty 16 2007 21:59:24
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: Dariusz K. Ladziak 

On Fri, 16 Feb 2007 19:35:20 +0100, "blur"
wrote:


Czy wysokość ich montażu i ich rozstaw jest określony jakąś ustawą?

tak

Nie. Akty rzedu ustawowego o takich duperelach nie stanowia - co
najwyzej deleguja prawo ustanowienia stosownych przepisow nizej.
Wysokosci i rozstawy swiatel okresla stosowne rozporzadzenie o
warynkach technicznych pojazdow dopuszczonych do ruchu po drogach
publicznych (nie pamietam jaki numer i date nosi obecnie aktualne).

--
Darek

6 Data: Luty 16 2007 20:02:37
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: Gabriel'Varius' 

Użytkownik robbie napisał:

Witam!

Pytanie do znawców tematu :)
Czy światła do jazdy dziennej muszą być sprzężone z tylnymi światłami pozycyjnymi?
Czy wysokość ich montażu i ich rozstaw jest określony jakąś ustawą?
www.helle.pl lub http://www.hella.com/produktion/HellaPL/WebSite/Channels/Home/Home.jsp i swiatla dzienne (prawa strona witryny), a nastepnie w modelach masz w pdfie co i jak zamontowac(rysunki) zgodnie z przepisami.
pozdrawiam

--
            <-- - http://www.varius.jawnet.pl -- ->
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

7 Data: Luty 16 2007 20:37:20
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: Hinek 


Użytkownik "robbie"  napisał


Pytanie do znawców tematu :)
Czy światła do jazdy dziennej muszą być sprzężone z tylnymi światłami pozycyjnymi?


To chyba oczywiste!! Kazdy widzi ze samochod w sloneczny
dzien jest wogole nie widoczny z tylu, jesli nie pala sie
swiatla pozycyjne. Bylo to przyczyna tysiecy wypadkow!
Cale szczescie ze genialny ustawodawca nalezycie uregulowal
ten problem.
Pozdr

--
Hinek

8 Data: Luty 17 2007 00:49:22
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: robbie 

To chyba oczywiste!! Kazdy widzi ze samochod w sloneczny
dzien jest wogole nie widoczny z tylu, jesli nie pala sie
swiatla pozycyjne. Bylo to przyczyna tysiecy wypadkow!
Cale szczescie ze genialny ustawodawca nalezycie uregulowal
ten problem.
Pozdr


Dzięki już wiem wszystko co chciałem się dowiedzieć :-)

pozdrawiam Robert

9 Data: Luty 17 2007 07:13:47
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: romanserwis 

robbie napisał(a):

Pytanie do znawców tematu :)
[...]

Czyli wiadomo, kto na tej ustawie zarobi. Ci, co światła będą sprzedawać, montować, no i państwo na mandatach.
Ja osobiście popieram jazdę w dzień na światłach, sam od lat jeżdżę, jednak zapalałem poza miastem, bo na trasie są większe prędkości, się wyprzedza itp. W mieście, przy małych prędkościach, małych odległościach światła są zbędne, chyba że deszcz lub mgła.
Najgorsze jest, że jak się zapomni o tych światłach, a przy doskonałej widoczności może się to przytrafić - dostanie się mandat.
Po raz kolejny za grupę osób, którzy są nierozsądni lub wręcz nieodpowiedzialni i sami nie potrafią dostosować się do warunków oraz sytuacji, musimy odpowiadać my wszyscy.

--
     / ________  pozdrawiam, Andrzej Romańczuk - możesz mi mówić Roman
   _/_|        | www.romanserwis.pl - usługi transportowe i kurierskie
  /|_||        |                Fiat Ducato 14 2.8DS
[_|_||________|   Alan 48 Classic + AT-1200 + GPS w PDA Asus A636N
  O          O   gsm: +48 602 500 904   gg:443102   skype: romanserwis

10 Data: Luty 17 2007 09:50:38
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: Nesta 

Po co są dodatkowe światła dzienne pewnie po to aby pobierały mniej prądu i
sie tak szybko żaróweczkie nie kończyły.
Jak patrzę na allegro to znakomita większość jest na żarówki 55w no i przede
wszystkim żarówki a nie LED.

11 Data: Luty 17 2007 15:09:33
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Nesta,

Saturday, February 17, 2007, 9:50:38 AM, you wrote:

Po co są dodatkowe światła dzienne pewnie po to aby pobierały mniej prądu i
sie tak szybko żaróweczkie nie kończyły.
Jak patrzę na allegro to znakomita większość jest na żarówki 55w no i przede
wszystkim żarówki a nie LED.

Dziwne - ja widywałem raczej na żarówki 21W.

--
Best regards,
 RoMan                           

12 Data: Luty 17 2007 10:00:06
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: Boombastic 


Użytkownik "robbie"  napisał w wiadomości

Witam!

Pytanie do znawców tematu :)
Czy światła do jazdy dziennej muszą być sprzężone z tylnymi światłami
pozycyjnymi?
Czy wysokość ich montażu i ich rozstaw jest określony jakąś ustawą?

A po co dodatkowe światła? Wystarczy wsadzic układ obniżający napiecie na
światłach drogowych i świetnie nadają sie do jazdy w dzień, a żarówka nie
jest mocno eksploatowana i wytrzyma bardzo długo.

13 Data: Luty 17 2007 11:26:54
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: robbie 

A po co dodatkowe światła? Wystarczy wsadzic układ obniżający napiecie na
światłach drogowych i świetnie nadają sie do jazdy w dzień, a żarówka nie
jest mocno eksploatowana i wytrzyma bardzo długo.

Hmm bardzo ciekawa propozycja, tylko jak to by wyglądało od strony
technicznej?
Pewnie nasze ustawodastwo nie przewiduje takiego rozwiązania i zastosowanie
takiego układu może zostać "nagrodzone" przez niebieskich mandatem...

14 Data: Luty 17 2007 11:47:42
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: Boombastic 

Hmm bardzo ciekawa propozycja, tylko jak to by wyglądało od strony
technicznej?

Prosty układ zmniejszający napiecie i automatycznie włączający światła.
Gdzieś siedzi w moim aucie.

Pewnie nasze ustawodastwo nie przewiduje takiego rozwiązania i
zastosowanie takiego układu może zostać "nagrodzone" przez niebieskich
mandatem...

Oczywiście, ze przewiduje, nie ma problemu. Tylko musi być okreslona zdaje
sie jasność.

15 Data: Luty 17 2007 20:14:28
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: Wmak 

Boombastic  napisał(a):


Oczywiście, ze przewiduje, nie ma problemu. Tylko musi być okreslona zdaje
sie jasność.


A może byłbyś łaskaw odpowiedni paragraf zacytować ?
No i kto ma wytłoczyć znaczek homologacyjny na lampie ?
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

16 Data: Luty 18 2007 18:01:04
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: Boombastic 

A może byłbyś łaskaw odpowiedni paragraf zacytować ?

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ


z dnia 1 kwietnia 1999 r.


w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego
wyposażenia.


(Dz. U. z dnia 15 maja 1999 r.)

§ 2. Światła powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli:
A w tabeli są m.in. takie wymogi: nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu
pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm4/, połączenie
elektryczne powinno być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są
jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne. Powinny się automatycznie
wyłączać, jeżeli włącza się światło mijania lub drogowe, z wyjątkiem
krótkotrwałego włączania światła mijania lub drogowego jako ostrzegawczego
sygnału świetlnego, światłość każdego światła nie może być mniejsza niż 400
cd, lecz nie większa niż 800 cd, powierzchnia świetlna jednego światła nie
może być mniejsza niż 40 cm2

No i kto ma wytłoczyć znaczek homologacyjny na lampie ?

Juz jest na lampie.

17 Data: Luty 18 2007 20:39:53
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: leon a. 

Ja stosuję światła do jazdy dziennej w motorze, i powiem, że widać mnie z
daleka. Specjalne światła do jazdy dziennej to moim zdaniem coś lepszego,
jak stuszowanie świateł drogowych. Ludzie różnie kombinują, np przyciemniają
sobie światła stopu - a czy im to wychodzi na dobre? Chyba nie za bardzo...
Ludzie, po prostu stuningujcie sobie autko... Wprawcie w zderzak
profesjonalne światła jazdy dziennej, wygląd się poprawi, i nie tylko.....

18 Data: Luty 17 2007 14:56:06
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: J.F. 

On Sat, 17 Feb 2007 11:26:54 +0100,  robbie wrote:

A po co dodatkowe światła? Wystarczy wsadzic układ obniżający napiecie na
światłach drogowych i świetnie nadają sie do jazdy w dzień, a żarówka nie
jest mocno eksploatowana i wytrzyma bardzo długo.

Hmm bardzo ciekawa propozycja, tylko jak to by wyglądało od strony
technicznej?
Pewnie nasze ustawodastwo nie przewiduje takiego rozwiązania i zastosowanie
takiego układu może zostać "nagrodzone" przez niebieskich mandatem...

Nie zauwaza. Technicznie prosto.
Gorzej ze slabo zasilane zarowki szybko traca na sprawnosci -
czyli swiatla duzo mniej a oszczednosc niewielka.
Lepiej wsadzic jednak lampy z mniejszymi zarowkami
[lub obecnie - ledami].

Ewentualnie zamontowac sobie ksenony.

J.

19 Data: Luty 19 2007 07:24:55
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: Desoft 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Sat, 17 Feb 2007 11:26:54 +0100,  robbie wrote:
A po co dodatkowe światła? Wystarczy wsadzic układ obniżający napiecie na
światłach drogowych i świetnie nadają sie do jazdy w dzień, a żarówka nie
jest mocno eksploatowana i wytrzyma bardzo długo.

Hmm bardzo ciekawa propozycja, tylko jak to by wyglądało od strony
technicznej?
Pewnie nasze ustawodastwo nie przewiduje takiego rozwiązania i zastosowanie
takiego układu może zostać "nagrodzone" przez niebieskich mandatem...

Mam oryginalnie zamontowane takie coś, nie widzę co mieliby do tego niebiescy.

Desoft

20 Data: Luty 17 2007 12:18:36
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: Marcin Pyśniak 

Użytkownik "Boombastic"  napisał w wiadomości

A po co dodatkowe światła? Wystarczy wsadzic układ obniżający napiecie na światłach drogowych i świetnie nadają sie do jazdy w dzień, a żarówka nie jest mocno eksploatowana i wytrzyma bardzo długo.

Wytrzyma prawdopodobnie mniej, gdyż nie będzie występował w niej efekt halogenowy.

Pozdrowienia,
MP

21 Data: Luty 17 2007 12:20:11
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: Marcin Pyśniak 
22 Data: Luty 17 2007 15:18:15
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Marcin,

Saturday, February 17, 2007, 12:20:11 PM, you wrote:

http://www.swiatlo.tak.pl/oswietlenie/halogeny-efekt-halogenowy.php

No i przeczytaj ze zrozumieniem:

"Można je ściemniać praktycznie bez ograniczeń, gdyż poprzez
zredukowanie przepływu prądu najpierw obniża się parowanie wolframu, a
dopiero potem następuje przerwanie obiegu halogenu. Ewentualne
zaczernienie bańki ustępuje natychmiast po uzyskaniu przez lampę
pełnej mocy."

--
Best regards,
 RoMan                           

23 Data: Luty 17 2007 14:17:47
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: Boombastic 

Wytrzyma prawdopodobnie mniej, gdyż nie będzie występował w niej efekt
halogenowy.

No popatrz, a ja już tak jeżdżę 6 lat i nigdy mi jeszcze nie przepaliło sie
włókno od świateł drogowych, za to wiele razy od mijania.

24 Data: Luty 17 2007 18:32:14
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: Seba 

No popatrz, a ja juz tak jezdze 6 lat

<ciach>

Kiedys o tym czytalem - sam montowales czy miales u siebie w aucie od
razu?

--
Pozdrawiam
Sebastian S.

25 Data: Luty 18 2007 17:47:00
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: Boombastic 

Kiedys o tym czytalem - sam montowales czy miales u siebie w aucie od
razu?

Od razu. Wymóg rynku kanadyjskiego.

26 Data: Luty 17 2007 15:16:23
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Marcin,

Saturday, February 17, 2007, 12:18:36 PM, you wrote:

A po co dodatkowe światła? Wystarczy wsadzic układ obniżający napiecie na
światłach drogowych i świetnie nadają sie do jazdy w dzień, a żarówka nie
jest mocno eksploatowana i wytrzyma bardzo długo.
Wytrzyma prawdopodobnie mniej, gdyż nie będzie występował w niej efekt
halogenowy.

Przesąd. Przy włóknie pracującym w niższej temperaturze cykl
halogenkowy nie jest konieczny - po prostu wolfram (praktycznie) nie
jest sublimowany z włókna. A te odrobiny, które jednak wysublimują i
tak zostaną włączone do cyklu przy najbliższej kilkuminutowej pracy z
pełna mocą.

--
Best regards,
 RoMan                           

27 Data: Luty 18 2007 13:03:51
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: Marcin Pyśniak 

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości

A po co dodatkowe światła? Wystarczy wsadzic układ obniżający napiecie na
światłach drogowych i świetnie nadają sie do jazdy w dzień, a żarówka nie
jest mocno eksploatowana i wytrzyma bardzo długo.
Wytrzyma prawdopodobnie mniej, gdyż nie będzie występował w niej efekt
halogenowy.

Przesąd. Przy włóknie pracującym w niższej temperaturze cykl
halogenkowy nie jest konieczny - po prostu wolfram (praktycznie) nie
jest sublimowany z włókna. A te odrobiny, które jednak wysublimują i
tak zostaną włączone do cyklu przy najbliższej kilkuminutowej pracy z
pełna mocą.

Miałem po prostu inne z tym doświadczenia.
Mea culpa.

Pozdrowienia,
Marcin Pyśniak

28 Data: Luty 18 2007 14:26:47
Temat: Re: Światła do jazdy dziennej
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Marcin,

Sunday, February 18, 2007, 1:03:51 PM, you wrote:

[...]

Wytrzyma prawdopodobnie mniej, gdyż nie będzie występował w niej efekt
halogenowy.
Przesąd. Przy włóknie pracującym w niższej temperaturze cykl
halogenkowy nie jest konieczny - po prostu wolfram (praktycznie) nie
jest sublimowany z włókna. A te odrobiny, które jednak wysublimują i
tak zostaną włączone do cyklu przy najbliższej kilkuminutowej pracy z
pełna mocą.
Miałem po prostu inne z tym doświadczenia.

Doświadczenia? Raczej przesądy. Masz to opisane nawet na stronie, na
która się powołujesz radośnie.

Mea culpa.

--
Best regards,
 RoMan                           

Światła do jazdy dziennej



Grupy dyskusyjne