Grupy dyskusyjne   »   ¦wiece zap³onowe wygl±d a zu¿ycie

¦wiece zap³onowe wygl±d a zu¿ycie



1 Data: Luty 07 2007 22:57:50
Temat: ¦wiece zap³onowe wygl±d a zu¿ycie
Autor: Micha³ 

Witam

Nie wiem kiedy mia³em wymieniane ¶wiece zap³onowe (auto kupi³em 4.000 km temu), wygl±daja bardzo ³adnie, tak jak powinny. Auto je¼dzi na sekwencyjnym LPG. Czy warto je profilaktycznie wymieniæ?

Czy w dobrym silniku zu¿yte ¶wiece wygl±daj± jako¶ inaczej ni¿ prawie nowe?


Pozdrawiam



2 Data: Luty 08 2007 00:25:54
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe wygl±d a zu¿ycie
Autor: PaweL 

....
 Czy warto je profilaktycznie wymieniæ?
....

A czy samochód jest serwisowany? Je¶li tak, to trzymaj siê kalendarza
przegl±dów.
 I pamiêtaj ¿e na LPG ¶wiece powinny mieæ szczelinê zmniejszon± o 0,2 mm.

Pawe³

3 Data: Luty 08 2007 03:42:29
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe wygl±d a zu¿ycie
Autor: Blyskacz 

 I pamiêtaj ¿e na LPG ¶wiece powinny mieæ szczelinê zmniejszon± o 0,2 mm.
a skad taka informacja ? czemu akurat 0,2 a nie 0,1 czy 0,3 ?  ;-)
przy sprawnej instalacji zaplonowej zadnych domoroslych patentow sie nie   stosuje...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

4 Data: Luty 08 2007 11:59:54
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe wygl±d a zu¿ycie
Autor: PaweL 

 I pamiêtaj ¿e na LPG ¶wiece powinny mieæ szczelinê zmniejszon± o 0,2 mm.
a skad taka informacja ? czemu akurat 0,2 a nie 0,1 czy 0,3 ?  ;-)
przy sprawnej instalacji zaplonowej zadnych domoroslych patentow sie nie stosuje...

W³a¶nie siê stosuje. I nie trzeba zmieniaæ przewodów, kopu³ek, itp. Na gazie ro¶nie napiêcie przebicia na ¶wiecy i ¿eby je utrzymaæ w granicach mo¿liwo¶ci instalacji zap³onowej trzeba zmniejszyæ przerwê.

5 Data: Luty 08 2007 12:27:17
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe wygl±d a zu¿ycie
Autor: Blyskacz 


W³a¶nie siê stosuje.
no stosuja.. domorosli mechanicy..

I nie trzeba zmieniaæ przewodów, kopu³ek, itp. Na
czyli zamiast doprowadzic instalacje do porzadku ( tak zaplonowa jak i gazowa ) to pogarszasz iskre, zeby tylko nie inwestowac ?

gazie ro¶nie napiêcie przebicia na ¶wiecy
ano rosnie...

i ¿eby je utrzymaæ w granicach mo¿liwo¶ci instalacji zap³onowej trzeba zmniejszyæ przerwê.
bzdura - dla sprawnej instalacji zaplonowej te 2-3kV nie graja praktycznie zadnej roli - podobne zmiany napiec masz przy ubozszej mieszance na benzynie i nie jest to problemem...
Rozwazanie przy ktorym sie upierasz to zwykle druciarstwo i tyle...
...akcepowalne w przypadku braku srodkow, ale nie ma nic wspolnego z poprawna obsluga samochodu...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

6 Data: Luty 08 2007 12:55:23
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe wygl±d a zu¿ycie
Autor: Jakub Witkowski 

Blyskacz wrote:

 I pamiêtaj ¿e na LPG ¶wiece powinny mieæ szczelinê zmniejszon± o 0,2 mm.
a skad taka informacja ? czemu akurat 0,2 a nie 0,1 czy 0,3 ?  ;-)
przy sprawnej instalacji zaplonowej zadnych domoroslych patentow sie nie  stosuje...

pozdrawiam Blyskacz

Jeste¶ fachowiec, to wiesz ¿e napiecie przebicia przy LPG wzrasta
o oko³o 20%. Je¶li chce siê chowaæ "fabrycze" napiêcia na ¶wiecach
i przewodach, mo¿na trochê zmniejszyæ szczelinê, mniej wiêcej
proporcjonalnie czyli o ok 20%, przy typowej szeroko¶ci 1mm bêdzie
~0.2mm. Wtedy teoretycznie zachowane jest i napiêcie, i energia iskry...

Tyle, ¿e wahania napiêæ w czasie normalnej pracy, w zale¿no¶ci
od temperatr, mieszanki i tak przekraczaj± mocno owe 20%, wiêc
maj±c sprawn± instalacjê, mozna o tym fakcie zapomnieæ.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

7 Data: Luty 08 2007 13:12:15
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe wygl±d a zu¿ycie
Autor: Blyskacz 

o oko³o 20%. Je¶li chce siê chowaæ "fabrycze" napiêcia na ¶wiecach
i przewodach, mo¿na trochê zmniejszyæ szczelinê, mniej wiêcej
proporcjonalnie czyli o ok 20%, przy typowej szeroko¶ci 1mm bêdzie
~0.2mm. Wtedy teoretycznie zachowane jest i napiêcie, i energia iskry...

napiecia zaplonowe beda wowczas podobne, ale iskra bedzie mniejsza...
Wazniejsze jest zachowanie poprawnej iskry, niz to ze napiecie w instalacji troche wzrosnie...
Jak Ci sie palec, czy przewody  zuzyja, to tez bedziesz zmniejszal odstep na swiecy, zeby tylko zejsc z kV ? nie tedy droga...

od temperatr, mieszanki i tak przekraczaj± mocno owe 20%, wiêc
maj±c sprawn± instalacjê, mozna o tym fakcie zapomnieæ.
to samo napisalem w poscie wyzej...

pozdrawiam Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

8 Data: Luty 08 2007 15:05:25
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe wygl±d a zu¿ycie
Autor: PaweL 

Jak Ci sie palec, czy przewody  zuzyja, to tez bedziesz zmniejszal odstep na swiecy, zeby tylko zejsc z kV ? nie tedy droga...

od temperatr, mieszanki i tak przekraczaj± mocno owe 20%, wiêc
maj±c sprawn± instalacjê, mozna o tym fakcie zapomnieæ.
to samo napisalem w poscie wyzej...

pozdrawiam Blyskacz
-- ...samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)


Mo¿e ty jeste¶ B³yskacz, bo ci przewody zap³onowe b³yskaj±?

Przed er± LPG elementy wysokiego napiêcia prawie siê nie sprzedawa³y (nie licz±c Polonezów itp.). A teraz...
Dlaczego na benzynie nie ma z tym problemów?

9 Data: Luty 08 2007 15:27:25
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe wygl±d a zu¿ycie
Autor: Blyskacz 

Mo¿e ty jeste¶ B³yskacz, bo ci przewody zap³onowe b³yskaj±?
jak sie nie ma nic do powiedzenia, to lepiej sie nie odzywac...

Przed er± LPG elementy wysokiego napiêcia prawie siê nie sprzedawa³y (nie licz±c Polonezów itp.). A teraz...
to nie kwestia ery LPG a kwestia niskiej jakosci tego co jest teraz w powszechnej sprzedazy... dobre przewody wytrzymuja po 5lat i wiecej,
tanie czesto nie nadaja sie do zalozenia wcale, albo wysiadaja po pol roku...

Dlaczego na benzynie nie ma z tym problemów?
jest i to mnostwo, tylko nie kazdy sobie z tego zdaje sprawe, ze jego silnik nie pracuje jak powinien... podczas gdy na podcisnieniowej instalacji  lpg silnik przypomni sie wlascicielowi dosc glosno...
niestety kultura techniczna narodu jest na zenujaco niskim poziomie ( po czesci napewno ze wzgledow finansowych, ale nie tylko ) czego przykladem jest np. Twoje stanowisko w kwestii swieczek...

Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

10 Data: Luty 08 2007 21:52:49
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe wygl±d a zu¿ycie
Autor: PaweL 


Ciekawe dlaczego tak samo my¶li np. dystybutor najbardziej zaawansowanego
wtrysku gazu V generacji:
http://www.autonagaz.com.pl/b.php?menu=3&m=3_6
(pyt: Dlaczego najlepiej montowaæ ¶wiece jednoelektrodowe?)

Pawe³

11 Data: Luty 08 2007 22:25:05
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe wygl±d a zu¿ycie
Autor: Blyskacz 

Ciekawe dlaczego tak samo my¶li np. dystybutor najbardziej zaawansowanego
wtrysku gazu V generacji:
to ze sprzedajesz komputery nie oznacza, ze masz o nich jakiekolwiek pojecie...

http://www.autonagaz.com.pl/b.php?menu=3&m=3_6
(pyt: Dlaczego najlepiej montowaæ ¶wiece jednoelektrodowe?)
to ich faq to mozna w calosci jako "piatkowo" potraktowac...
Jest tam sporo bzdur z przytoczonymi przez Ciebie na czele, jesli swoja techniczna wiedze opierasz na faq handlarzy  to wspolczuje samochodowi, ktorym sie "opiekujesz"...
Skoro juz upierasz sie przy tych napieciach - to podaj jak zmienia sie napiecie w zaleznosci od paliwa, skladu mieszanki, cisnienia, temperatury, ... bo nie wiem czy jest sens z Toba dyskutowac, wydaje mi sie, ze nie masz pojecia jakiego rzedu sa to zmiany i stad glupia dyskusja o zmniejszaniu przerwy ze wzgledu na zmiane paliwa :(

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

12 Data: Luty 08 2007 23:07:18
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe wygl±d a zu¿ycie
Autor: PaweL 


U¿ytkownik "Blyskacz"  napisa³ w wiadomo¶ci

> Ciekawe dlaczego tak samo my¶li np. dystybutor najbardziej
zaawansowanego
> wtrysku gazu V generacji:
to ze sprzedajesz komputery nie oznacza, ze masz o nich jakiekolwiek
pojecie...

Montowa³e¶ kiedy¶ instalacjê LPG? Wspó³pracowa³e¶ z dystrybutorem? Ja co¶ o
tym wiem.
A V generacja jest specyficzna, kolektor ss±cy trzeba odes³aæ do
dystrybutora w celu monta¿u wtryskiwaczy - tylko oni mog± to prawid³owo
zrobiæ.
Wszyscy dystrybutorzy musz± homologowaæ nowe instalacje. Musz± je w zwi±zku
dobrze za³o¿yæ i dok³adnie skalibrowaæ.


> http://www.autonagaz.com.pl/b.php?menu=3&m=3_6
> (pyt: Dlaczego najlepiej montowaæ ¶wiece jednoelektrodowe?)
to ich faq to mozna w calosci jako "piatkowo" potraktowac...
Jest tam sporo bzdur z przytoczonymi przez Ciebie na czele, jesli swoja
techniczna wiedze opierasz na faq handlarzy  to wspolczuje samochodowi,
ktorym sie "opiekujesz"...
Skoro juz upierasz sie przy tych napieciach - to podaj jak zmienia sie
napiecie w zaleznosci od paliwa, skladu mieszanki, cisnienia,
temperatury, ... bo nie wiem czy jest sens z Toba dyskutowac, wydaje mi
sie, ze nie masz pojecia jakiego rzedu sa to zmiany i stad glupia
dyskusja o zmniejszaniu przerwy ze wzgledu na zmiane paliwa :(

Ja mam do¶wiadczenia z kilkudziesiêciu samochodów z LPG. A ty?
Nie prowadzê teoretycznych wywodów.

13 Data: Luty 09 2007 00:00:48
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe wygl±d a zu¿ycie
Autor: Blyskacz 

Montowa³e¶ kiedy¶ instalacjê LPG?
calkiem sporo ;-)

Wspó³pracowa³e¶ z dystrybutorem? Ja co¶ o
tym wiem.
kilkoma... i to na dlugo wczesniej niz pani Wojtala dostala swiadectwo homologacji...

A V generacja jest specyficzna, kolektor ss±cy trzeba odes³aæ do
dystrybutora w celu monta¿u wtryskiwaczy - tylko oni mog± to prawid³owo
zrobiæ.
rotfl... instrukcja jak nalezy to zrobic jest ogolnie dostepna - wystarczy poczytac, ale jak widze Ty masz wstret do literatury,
zestaw montazowy tez nie kosztuje majatku... odsylanie kolektora sprawdza sie w przypadku, gdy w zamian dostajesz kolektor z osadzonymi juz wtryskami - tak jak to funkcjonuje w Holandii... jakbym ja mial klientowi uziemic auto na tydzien, tylko dlatego, ze nie chce mi sie przeczytac instrukcji to chyba bym sie ze wstydu pod ziemie zapadl, gdyby to wyszlo na jaw...

Wszyscy dystrybutorzy musz± homologowaæ nowe instalacje. Musz± je w zwi±zku
dobrze za³o¿yæ i dok³adnie skalibrowaæ.
a co to za filozofia ? poki co homologacja jest "uniwersalna" - wystarczy zamontowac ja w jednym aucie, by potem mozna montowac ja do kazdego - zaden problem.. od lat strasza, ze ma sie to zmienic, ale poki co sie za to nie wzieli...


Ja mam do¶wiadczenia z kilkudziesiêciu samochodów z LPG. A ty?
nie liczylem... ale bezpiecznie moge zalozyc, ze kilkaset takich pojazdow przeszlo przez moje rece...
( zeby nie bylo - tez zdarzalo mi sie zmniejszac przerwe na swiecy, ale to tylko w sytuacji, kiedy klienta nie bylo stac na naprawe - rozwiazanie dorazne i raczej z tych ktorymi to sie nie ma co chwalic )

Nie prowadzê teoretycznych wywodów.
to widze, zeby takowe prowadzic trzeba miec chociaz jakies podstawy, ktorych Tobie najwidoczniej brak...
Napiecia zaplonowe zmieniaja sie w tak znacznym zakresie, ze dodatkowa zmienna w postaci zmiany paliwa dla sprawnej instalacji nie stanowi problemu _powinienes_ o tym wiedziec, skoro zajmujesz sie instalacjami zaplonowymi...
Mam tylko nadzieje, ze nie jestes monterem/mechanikiem ...

Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

14 Data: Luty 09 2007 08:34:02
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe wygl±d a zu¿ycie
Autor: PaweL 

Wszyscy dystrybutorzy musz± homologowaæ nowe instalacje. Musz± je w zwi±zku
dobrze za³o¿yæ i dok³adnie skalibrowaæ.
a co to za filozofia ? poki co homologacja jest "uniwersalna" - wystarczy zamontowac ja w jednym aucie, by potem mozna montowac ja do kazdego - zaden problem.. .

Czy ty cos rozumiesz z naszej dyskusji? Ja piszê ¿e dystrybutor instalacji gazowych musi sie znaæ na monta¿u i technice, a ty odpowiadasz ¿e instalatorzy nie musz± homologowaæ ka¿dorazowo swojej pracy. ?

... tez zdarzalo mi sie zmniejszac przerwe na swiecy, ale to tylko w sytuacji, kiedy klienta nie bylo stac na naprawe - rozwiazanie dorazne i raczej z tych ktorymi to sie nie ma co chwalic )
....
Mam tylko nadzieje, ze nie jestes monterem/mechanikiem ...

Nie jestem stricte instalatorem, raczej poprawiam po takich jak ty "fachowcach" którzy t³umacz± klientom, ¿e ich samochód po monta¿u gazu ma sie psuæ, to normalne ¿e instalacja zap³onowa wymaga teraz specjalnej troski.

Pawe³

15 Data: Luty 09 2007 10:56:20
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe wygl±d a zu¿ycie
Autor: Blyskacz 

Czy ty cos rozumiesz z naszej dyskusji? Ja piszê ¿e dystrybutor instalacji gazowych musi sie znaæ na monta¿u i technice, a ty odpowiadasz ¿e instalatorzy nie musz± homologowaæ ka¿dorazowo swojej pracy. ?
widze, ze czytanie ze zrozumieniem zupelnie jest Ci obce - wychwalales umiejestnosci dystrybutora na podstawie faktu otrzymania homologacji, to   Ci pokazalem, ze to bzdura... Dystrybutor tylko raz przedstawia konkretny rodzaj instalacji do badan homologacyjnych - robia to na standardowym aucie, wiec nawet malpa zrobilaby to poprawnie...
Nie jest to wiec argumentem za ich fachowoscia - dotarlo ?

  > Nie jestem stricte instalatorem, raczej poprawiam po takich jak ty
"fachowcach" którzy t³umacz± klientom, ¿e ich samochód po monta¿u gazu ma sie psuæ,
auto ma byc _sprawne_ niezaleznie od tego na czym jezdzi, jak jest niesprawne to tlumacze to klientowi, Ty jak widze odstawiasz parodie...

  to normalne ¿e instalacja zap³onowa wymaga teraz specjalnej
troski.

rotfl... jesli Twoja specjalna troska sprowadza sie do partackiego zmniejszania przerwy to wspolczuje nieszczesnikom, ktorzy do Ciebie trafia... a potem ludzie narzekaja, ze auta na lpg slabsze( to pewnie kryzy w dolocie to tez Twoj ulubiony patent na podniesienie sprawnosci ?   ), ze wypalaja zawory itd, itp - nie dziwota skoro jeden z drugim pojecia bladego nie ma a zabiera sie za mechanike...

Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

16 Data: Luty 09 2007 13:01:46
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe wygl±d a zu¿ycie
Autor: PaweL 

Ta dyskusja nie ma sensu.
Ty jeste¶ zadowolony ze swojej pracy, ja mam zadowolonych klientów. I niech tak zostanie.
Cze¶æ

Pawe³

17 Data: Luty 09 2007 13:22:59
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe wygl±d a zu¿ycie
Autor: Blyskacz 

Ta dyskusja nie ma sensu.
trudno zaprzeczyc... nie potrafisz odniesc sie merytorycznie do przedstawionych w tym watku argumentow ( nie tylko przeze mnie ),
podnosisz poboczne tematy a gdy okazuje sie, ze o nich tez masz blade pojecie oczywiscie zmieniasz temat...

Ty jeste¶ zadowolony ze swojej pracy,
jasnowidz, czy cus ??

ja mam zadowolonych klientów. I
niech tak zostanie.
widac trafiasz na nieswiadomych... wez sie chlopie za literature, jak nie masz to napisz na prv to Ci podesle jakies opracowania, dla dobra ogolu...

Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

18 Data: Luty 09 2007 15:22:47
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe
Autor: PaweL 

ja mam zadowolonych klientów. I
niech tak zostanie.
widac trafiasz na nieswiadomych...

Pewnie ¿e nie¶wiadomych i dyletantów. Ale zadowolonych, bo przyje¿d¿aj± z problemem, a wyje¿d¿aj± sprawnym samochodem :) Po kilkunastu ty¶ km przyje¿d¿aj± na przegl±d i mówi± ¿e jest dobrze :)

A z literatury któr± czytam wynika ¿e poszczególne elementy uk³adu zap³onowego mog± wytrzymaæ pewne max napiêcie. Zamiast próbowaæ zwiêkszyæ mo¿liwo¶ci instalacji wolê zmniejszyæ napiêcie do bezpiecznego poziomu. Tym bardziej ¿e wiêkszo¶ci elementów nie da siê ulepszyæ.

Pawe³

19 Data: Luty 11 2007 13:01:07
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe
Autor: Blyskacz 

A z literatury któr± czytam wynika ¿e poszczególne elementy uk³adu zap³onowego mog± wytrzymaæ pewne max napiêcie.
pewne... jakies...wiekszosci.. itd itp...
Gdybys faktycznie przeczytal jakas fachowa pozycje, nie wypisywalbys bzdur jak wyzej...
strata czasu...

zwiêkszyæ mo¿liwo¶ci instalacji wolê zmniejszyæ napiêcie do bezpiecznego poziomu. Tym bardziej ¿e wiêkszo¶ci elementów nie da siê ulepszyæ.
nic nie trzeba ulepszac - wystarczy utrzymywac w sprawnym stanie, instalacja zaplonowa zaprojektowana jest z wystarczajacym zapasem.

z mojej strony  eot..

Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

20 Data: Luty 08 2007 16:54:37
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe wygl±d a zu¿ycie
Autor: Jakub Witkowski 

Blyskacz wrote:

Je¶li chce siê chowaæ "fabrycze" napiêcia na ¶wiecach
i przewodach, mo¿na trochê zmniejszyæ szczelinê, mniej wiêcej
proporcjonalnie czyli o ok 20%, przy typowej szeroko¶ci 1mm bêdzie
~0.2mm. Wtedy teoretycznie zachowane jest i napiêcie, i energia iskry...

napiecia zaplonowe beda wowczas podobne, ale iskra bedzie mniejsza...

Geometrycznie krótsza, ale o tej samej energi.
A to raczej energia iskry jest najwa¿niejsza dla zap³onu,
choæ d³ugo¶æ, jak zwykle, te¿ ma jakie¶ tam znaczenie :)))

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

21 Data: Luty 08 2007 20:03:29
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe wygl±d a zu¿ycie
Autor: Blyskacz 

Geometrycznie krótsza, ale o tej samej energi.
A to raczej energia iskry jest najwa¿niejsza dla zap³onu,
choæ d³ugo¶æ, jak zwykle, te¿ ma jakie¶ tam znaczenie :)))
gdyby dlugosc miala marginalne znaczenie, to nie mialbys swieczek o przerwie np. 1.3 mm...
Mialem gdzies opracowanie w ktorym znaczenie dlugosci iskry bylo dosc dobrze wyjasnione, jednak jak na zlosc nie umiem teraz tego znalezc...
Moze po lykendzie mi sie uda, to wroce do tematu...

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)

22 Data: Luty 08 2007 00:28:21
Temat: Re: ¦wiece zap³onowe wygl±d a zu¿ycie
Autor: Filip Krze¶niak 

Micha³ napisa³(a):

Nie wiem kiedy mia³em wymieniane ¶wiece zap³onowe (auto kupi³em 4.000 km temu), wygl±daja bardzo ³adnie, tak jak powinny. Auto je¼dzi na sekwencyjnym LPG. Czy warto je profilaktycznie wymieniæ?

Niby na gazie ¶wiece zu¿ywaj± sie szybciej i nale¿y je wymieniaæ co ok. 15tys. km, ale je¶li wygl±daj± dobrze, a auto chodzi normalnie, to IMHO nie ma sensu ich ruszaæ ;)

Czy w dobrym silniku zu¿yte ¶wiece wygl±daj± jako¶ inaczej ni¿ prawie nowe?

http://www.126fan.pl/www/swiece.htm

Pozdrawiam
--
Filip Krze¶niak
Tel: +480663577351
Web: http://esowa.net
Web: http://finanse.zgora.pl

23 Data: Luty 08 2007 01:59:49
Temat: Re: Œwiece zap³onowe wygl¹d a zu¿ycie
Autor: J.F. 

On Wed, 7 Feb 2007 22:57:50 +0100,  Micha³ wrote:

Nie wiem kiedy mia³em wymieniane ¶wiece zap³onowe (auto kupi³em 4.000 km
temu), wygl±daja bardzo ³adnie, tak jak powinny. Auto je¼dzi na sekwencyjnym
LPG. Czy warto je profilaktycznie wymieniæ?

Nie.

Czy w dobrym silniku zu¿yte ¶wiece wygl±daj± jako¶ inaczej ni¿ prawie nowe?

Nie.

A nawet jak wygladaja inaczej, to nie zawsze oznacza to ze sa zuzyte.

J.

¦wiece zap³onowe wygl±d a zu¿ycie



Grupy dyskusyjne