Grupy dyskusyjne   »   świece!

świece!



1 Data: Grudzien 27 2006 20:22:40
Temat: świece!
Autor: Szymon Błaszczyk 

więc tak - jutro musze wyminić i sprawdzić świecw - nie wiem jak do tego
podejsć.

Czy wszytskie świece wykrca się jednym rodzajem klucza?
Jeżeli nie to jak mam poznac który klucz służy do wykrcenia świec w moim
samochodzie (musz kupić odpowiedni - ale nie wiem o jaki prosić i jak to
sprawdzić)?
Jak sparwdzić świece czy działa (wiem o jakiejś iskrze ale to wsyztsko)?
Jeżeli bedzie tzreba ją wyminić to czy musze kupić taką samą? Wogóle nie
rozumim tych miar na świecach ...

zaznaczam - jstem całkowitym laikiem a samochód to vw polo z 84 roku ... za
pomoc będe max wdzięczny!

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Grudzien 27 2006 21:43:41
Temat: Re: świece!
Autor: R. 

Szymon Błaszczyk napisał(a):

Czy wszytskie świece wykrca się jednym rodzajem klucza?

W większości samochodów klucz jest uniwersalny  ( są 2 rozmiary 16mm i 21mm)

Jeżeli nie to jak mam poznac który klucz służy do wykrcenia świec w moim samochodzie (musz kupić odpowiedni - ale nie wiem o jaki prosić i jak to sprawdzić)?

Mowisz ze potrzebujesz klucz do świec do Polo rocznik xx, pojemność xx

Zazwyczaj jest to klucz 21mm

Jak sparwdzić świece czy działa (wiem o jakiejś iskrze ale to wsyztsko)?

Sprawdzasz czy jest iskra czyli: odłączasz wszystkie przewody od świec, wykręcasz tą którą chcesz sprawdzić, podłączasz do niej przewód wysokiego napięcia , ktoś włącza zapłoni "kręci rozrusznikiem", patrzysz czy jest iskra:)

IMVHO Najlepiej wymień wszystkie na nowe i bedzie po kłopocie, Komplet NGK to około 50-60 zł

Jeżeli bedzie tzreba ją wyminić to czy musze kupić taką samą? Wogóle nie rozumim tych miar na świecach ...

Tak samo jak w przypadku klucza-pytasz sprzedawcę :podajesz marke, rocznik, pojemność (najlepiej oznaczenie silnika z bloku) i sprzedawca da Ci odpowiednie (polecam NGK)


Jak już się do wszystkiego zabierzesz to nie pomieszaj przewodów wysokiego napięcia!!! (ja przy wymianie robie kazdą swiecę odzielnie: odłączam przewód WN od pierwszej, wykręcam, wkręcam nową, podłączam przewód, przechodze do następnej itd.)

Pozdrawiam R.

--
ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo
       //// dzidzi:7063613 ////
   >>> http://rmazurek.yoyo.pl <<<
ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo

3 Data: Grudzien 27 2006 21:01:27
Temat: Re: świece!
Autor: Szymon Błaszczyk 

R.  napisał(a):

Szymon Błaszczyk napisał(a):

> Czy wszytskie świece wykrca się jednym rodzajem klucza?

W większości samochodów klucz jest uniwersalny  ( są 2 rozmiary 16mm i
21mm)

> Jeżeli nie to jak mam poznac który klucz służy do wykrcenia świec w moim
> samochodzie (musz kupić odpowiedni - ale nie wiem o jaki prosić i jak to
> sprawdzić)?

Mowisz ze potrzebujesz klucz do świec do Polo rocznik xx, pojemność xx

Zazwyczaj jest to klucz 21mm

> Jak sparwdzić świece czy działa (wiem o jakiejś iskrze ale to wsyztsko)?

Sprawdzasz czy jest iskra czyli: odłączasz wszystkie przewody od świec,
wykręcasz tą którą chcesz sprawdzić, podłączasz do niej przewód
wysokiego napięcia , ktoś włącza zapłoni "kręci rozrusznikiem", patrzysz
czy jest iskra:)

IMVHO Najlepiej wymień wszystkie na nowe i bedzie po kłopocie, Komplet
NGK to około 50-60 zł

> Jeżeli bedzie tzreba ją wyminić to czy musze kupić taką samą? Wogóle nie
> rozumim tych miar na świecach ...

Tak samo jak w przypadku klucza-pytasz sprzedawcę :podajesz marke,
rocznik, pojemność (najlepiej oznaczenie silnika z bloku) i sprzedawca
da Ci odpowiednie (polecam NGK)


Jak już się do wszystkiego zabierzesz to nie pomieszaj przewodów
wysokiego napięcia!!! (ja przy wymianie robie kazdą swiecę odzielnie:
odłączam przewód WN od pierwszej, wykręcam, wkręcam nową, podłączam
przewód, przechodze do następnej itd.)

Pozdrawiam R.


dzięki wielkie! powiedz mi jszcze jak sprawdzić pojemność :P mam silnik 1.0
4 świece - moge okrślić to po tym?

no i jszcze jedna sprawa - jak sie nazywają te przewody do świec i czy można
jakoś sprawdzić ich użyteczność (tzn czy działają?)

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Grudzien 27 2006 22:10:33
Temat: Re: świece!
Autor: QkamCoSieDzieje 

Użytkownik "Szymon Błaszczyk"  napisał w wiadomości

dzięki wielkie! powiedz mi jszcze jak sprawdzić pojemność :P mam silnik 1.0
4 świece - moge okrślić to po tym?

Pojemnosc 1.0. A dokladna masz wbita w dowodzie rejestracyjnym :)


no i jszcze jedna sprawa - jak sie nazywają te przewody do świec i czy można
jakoś sprawdzić ich użyteczność (tzn czy działają?)

Przewody wysokiego napiecia, albo przewody zaplonowe. Najlepiej wymienic przewody jesli juz wymieniasz swiece. W starych przewodach moga wystepowac przebicia, ale tego raczej nie zauwazysz.

--
Pozdrawiam
Qkam

5 Data: Grudzien 27 2006 22:23:39
Temat: Re: świece!
Autor: R. 

Szymon Błaszczyk napisał(a):

dzięki wielkie! powiedz mi jszcze jak sprawdzić pojemność :P mam silnik 1.0 4 świece - moge okrślić to po tym?
Pojemność 1,0 l , na bloku silnika jest dokładne oznaczenie, model z 84 r wiec Polo II

Myślę ze w sklepie z częściami napewno Ci wszystko powiedzą :-)

no i jszcze jedna sprawa - jak sie nazywają te przewody do świec i czy można jakoś sprawdzić ich użyteczność (tzn czy działają?)

Są to przewody wysokiego napięcia (poprostu). Jeśli są bardzo uszkodzone to przy odpalonym silniku będą Ci pod maską iskierki skakały z przewodu na silnik i w inne miejsca zwane 'masą'.


--
ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo
       //// dzidzi:7063613 ////
   >>> http://rmazurek.yoyo.pl <<<
ooOO00OOooOO00OOooOO00OOooOO00OOoo

6 Data: Grudzien 27 2006 23:46:29
Temat: Re: świece!
Autor: MK 

R. napisał(a):

Sprawdzasz czy jest iskra czyli: odłączasz wszystkie przewody od świec, wykręcasz tą którą chcesz sprawdzić, podłączasz do niej przewód wysokiego napięcia , ktoś włącza zapłoni "kręci rozrusznikiem", patrzysz czy jest iskra:)


Nie powinno się tak robić, grozi to uszkodzeniem elektronicznego modułu zapłonowego.

MK

7 Data: Grudzien 28 2006 11:12:44
Temat: Re: świece!
Autor: Szymon Błaszczyk 

MK  napisał(a):

R. napisał(a):

> Sprawdzasz czy jest iskra czyli: odłączasz wszystkie przewody od świec,
> wykręcasz tą którą chcesz sprawdzić, podłączasz do niej przewód
> wysokiego napięcia , ktoś włącza zapłoni "kręci rozrusznikiem", patrzysz
> czy jest iskra:)
>

Nie powinno się tak robić, grozi to uszkodzeniem elektronicznego modułu
zapłonowego.

MK

To jak się powinno robić :)

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

8 Data: Grudzien 28 2006 12:26:48
Temat: Re: świece!
Autor: Cyneq 

Szymon Błaszczyk napisał(a):

MK  napisał(a):
R. napisał(a):

Sprawdzasz czy jest iskra czyli: odłączasz wszystkie przewody od świec, wykręcasz tą którą chcesz sprawdzić, podłączasz do niej przewód wysokiego napięcia , ktoś włącza zapłoni "kręci rozrusznikiem", patrzysz czy jest iskra:)

Nie powinno się tak robić, grozi to uszkodzeniem elektronicznego modułu zapłonowego.

MK

To jak się powinno robić :)


Założyć starą świece na badany przewód.

--
Cyneq

9 Data: Grudzien 28 2006 15:22:39
Temat: Re: świece!
Autor: MilDav 

Sprawdzasz czy jest iskra czyli: odłączasz wszystkie przewody od świec,
wykręcasz tą którą chcesz sprawdzić, podłączasz do niej przewód
wysokiego napięcia , ktoś włącza zapłoni "kręci rozrusznikiem",
patrzysz czy jest iskra:)

Nie powinno się tak robić, grozi to uszkodzeniem elektronicznego modułu
zapłonowego.

MK

To jak się powinno robić :)


Założyć starą świece na badany przewód.

Ja proponuję 2 sposoby:
- Wymienić wszystkie świece na nowe bez żadnych sprawdzań;
- Jeśli niedawno zmieniałeś świece i rzeczywiście potrzebujesz wymienić
tylko tę która przerywa/nie pracuje itp. co słychach uchem, to odpalasz
silnik, otwierasz maskę i podczas pracy silnika zdejmujesz ze świecy
kapturek wysokiego napięcia, jeśli praca silnika zmieni się znaczy że ta
jest dobra, zakładasz go i zdejmujesz następny itd. Jeśli podczas
zdejmowania kapturka nie usłyszysz zmiany w pracy silnika oznacza to, że
właśnie ta świeca nie pracowała i jest do wymiany.

Jeśli wszystkie świece pracują to osobiście nie bardzo widzę sens by oglądać
ich iskry. Możesz co najwyżej odkręcić je przy wyłączonym silniku, obejrzeć
szerokość szczeliny, może lekko dogiąć by szczelina była zgodna z normą (nie
pamiętam ile, zapytaj google). Ale, przy tej cenie świec po co sie bawić,
wymień all :)

M.

10 Data: Grudzien 27 2006 22:06:44
Temat: Re: świece!
Autor: Wlodek 

zaznaczam - jstem całkowitym laikiem a samochód to vw polo z 84 roku
... za pomoc będe max wdzięczny!

to moze popros kogos bardziej doswiadczonego a jesli
chcesz koniecznie zrobic to sam to m.in.:
1) dobrze, zeby silnik nie byl zminy ale oczywiscie
tez nie goracy :) poprostu cieply
2) jesli nie zamierzasz wymieniac przewodow WN (wysokiego
napiecia) to uwazaj jak bedziesz je zdejmowal ze swiec
bo niestety dosc latwo moga sie uszkodzic (rowniez
niektore nowe, zalozone "na chwile" potrafia sie uszkodzic
przy zdejmowaniu)
3) dokladnie oczysc miejsca wokol swiec (jeszcze zanim
je zaczniesz wykrecac), zeby Ci smieci do cylindra nie
wpadaly
4) uwazaj jak bedziesz wkrecal/dokrecal, zeby gwint
dobrze zlapal i zebys nie przesadzil bo w tak leciwym
aucie to juz trzeba ostroznie z gwintami :)

a tu taka przykladowa stronka o swiecach
http://www.fiatpunto.net/swie.html

W.

świece!



Grupy dyskusyjne