Grupy dyskusyjne   »   [LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik?

[LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik?



1 Data: Wrzesien 05 2007 22:48:02
Temat: [LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik?
Autor: Pilu 

Witam
Nie wiem już co robić. Mam instalkę BRC Just. Podpinam lapa, bo mi pali ponad 10litrów (silnik 1.3) i widzę że mieszanka jest bogata. Zmieniam ustawienia reset itp, ale za nic w swiecie nie mogę dojsc do ładu. Srubami na reduktorze juz mieszałem ile wejdzie (działają, mieszanka na jałowym się zmienia). Mam albo tak że na jałowych jest bogata i na wysokich bogata (czasem przy cut-off troche spadnie) albo jak mocno skręcę śrubkę jałowych to na niskich uboga ale minimalne nacisniecie pedała gazu i już mam bogatą jak cholera. Nie mogę dojść do sytuacji w której charakterystyka jest liniowa a atuator tylko w minimalnym zakresie zmienia swe wartości(teraz np lata od 95 do 135). Gdzie szukac przyczyny? Mikser wyczyściłem. Czy dla parownika 50tkm to dużo?
P.S. Auto to T.Starlet '97 silnik 4e-fe. Jakby ktoś miał nowszą wersję firmware do tego kompa lub nowszą wersję programu do obsługi (na xp czesc opcji jest w ogole niedostepna, pod 98 chodzi) to jeśli mógłbym prosić na -> p e a l o o @ o 2 pl
Pilu



2 Data: Wrzesien 05 2007 20:58:17
Temat: Re: [LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik?
Autor: Samotnik 

Dnia 05.09.2007 Pilu  napisał/a:

Witam
Nie wiem już co robić. Mam instalkę BRC Just. Podpinam lapa, bo mi pali
ponad 10litrów (silnik 1.3) i widzę że mieszanka jest bogata. Zmieniam
ustawienia reset itp, ale za nic w swiecie nie mogę dojsc do ładu. Srubami
na reduktorze juz mieszałem ile wejdzie (działają, mieszanka na jałowym się
zmienia). Mam albo tak że na jałowych jest bogata i na wysokich bogata
(czasem przy cut-off troche spadnie) albo jak mocno skręcę śrubkę jałowych
to na niskich uboga ale minimalne nacisniecie pedała gazu i już mam bogatą
jak cholera. Nie mogę dojść do sytuacji w której charakterystyka jest
liniowa a atuator tylko w minimalnym zakresie zmienia swe wartości(teraz np
lata od 95 do 135). Gdzie szukac przyczyny? Mikser wyczyściłem. Czy dla
parownika 50tkm to dużo?

A jaki parownik? Wiesz, u mnie Lovtec od początku puszczał dużo większe
ciśnienie niż trzeba, w związku z czym mieszanka była notorycznie zbyt
bogata, mimo że ECU skracało czasy wtrysku do minimum (mam IV gen).

Nie masz tam gdzieś wskazania ciśnienia gazu za reduktorem? Jeśli masz
ponad 1bar z groszami, to jest źle.
--
Samotnik
http://www.pachnidelko.pl/

3 Data: Wrzesien 05 2007 23:37:47
Temat: Re: [LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik?
Autor: Pilu 

A jaki parownik? Wiesz, u mnie Lovtec od początku puszczał dużo większe
ciśnienie niż trzeba, w związku z czym mieszanka była notorycznie zbyt
bogata, mimo że ECU skracało czasy wtrysku do minimum (mam IV gen).

Nie masz tam gdzieś wskazania ciśnienia gazu za reduktorem? Jeśli masz
ponad 1bar z groszami, to jest źle.

U mnie II gen. Parownik BRC Tecno 100kW. Silnik ma tylko 75KM, nie wiem czy nie dali za dużego reduktora od samego początku.
Pilu

4 Data: Wrzesien 05 2007 22:30:52
Temat: Re: [LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik?
Autor: Samotnik 

Dnia 05.09.2007 Pilu  napisał/a:

A jaki parownik? Wiesz, u mnie Lovtec od początku puszczał dużo większe
ciśnienie niż trzeba, w związku z czym mieszanka była notorycznie zbyt
bogata, mimo że ECU skracało czasy wtrysku do minimum (mam IV gen).

Nie masz tam gdzieś wskazania ciśnienia gazu za reduktorem? Jeśli masz
ponad 1bar z groszami, to jest źle.

U mnie II gen. Parownik BRC Tecno 100kW. Silnik ma tylko 75KM, nie wiem czy
nie dali za dużego reduktora od samego początku.

Nie może być za duży.
--
Samotnik
http://www.pachnidelko.pl/

5 Data: Wrzesien 06 2007 09:03:27
Temat: Re: [LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik?
Autor: Robert Bajorek 

Użytkownik "Samotnik"  napisał w wiadomości

Dnia 05.09.2007 Pilu  napisał/a:
A jaki parownik? Wiesz, u mnie Lovtec od początku puszczał dużo większe
ciśnienie niż trzeba, w związku z czym mieszanka była notorycznie zbyt
bogata, mimo że ECU skracało czasy wtrysku do minimum (mam IV gen).

Nie masz tam gdzieś wskazania ciśnienia gazu za reduktorem? Jeśli masz
ponad 1bar z groszami, to jest źle.

U mnie II gen. Parownik BRC Tecno 100kW. Silnik ma tylko 75KM, nie wiem
czy
nie dali za dużego reduktora od samego początku.

Nie może być za duży.
--
Samotnik
http://www.pachnidelko.pl/


Witam

dołącze sie z pytaniem o sonde lambda

mam sonde 5 V - opel vectra 1.8  instalacja Landi II generacja
ostatnio mam taki problem że wystepuje tzw. dziura przy dodawaniu gazu od
800 do ok. 1800 obrotów ok. potem dziura i dopiero idzie dalej.

Parownik zregenerowany cześciami oryginalnymi nawet wypróbowałem 2 parowniki
i to samo.

mam ustawione tak że na niskich obrotach 800 - sonda pokazuje 4,5-4,7 V
actuatot na 70.

na wysokich obrotach sonda ok. 0,2 - 0,3V a actuator max idzie na 95.

Jakieś pomysły.

Jak ustawiłem na wolnych obrotach 800 - sonda na 0,2 - 0,3 to wtedy wogóle
był mół i ciagle gasł.

Moze ktoś wie jak to powinno się ustawiać.

Pozdrawiam
Robert Bajorek
Opel Vectra B 1,8 CD 5d - 432kkm z czego 360kkm na LPG

6 Data: Wrzesien 06 2007 09:04:25
Temat: Re: [LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik?
Autor: Blyskacz 

Samotnik pisze:

Nie może być za duży.

moze, moze... ale akurat nie w tym przypadku ;)

pozdrawiam Blyskacz
--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

7 Data: Wrzesien 06 2007 07:30:04
Temat: Re: [LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik?
Autor: Samotnik 

Dnia 06.09.2007 Blyskacz  napisał/a:

Samotnik pisze:
Nie może być za duży.

moze, moze... ale akurat nie w tym przypadku ;)

No tak, za duży może się nie zmieścić pod maską. :) A w czym przeszkadza za
duży?
--
Samotnik
http://www.pachnidelko.pl/

8 Data: Wrzesien 06 2007 09:59:39
Temat: Re: [LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik?
Autor: Blyskacz 

Samotnik pisze:

No tak, za duży może się nie zmieścić pod maską. :) A w czym przeszkadza za
duży?
ano w tym, ze wspolczesne reduktory ( tkz. elektroniczne) podaja okreslona dawke bez podcisnienia sterujacego i w przypadku duzych reduktorow np. 200kW ta dawka jest tak duza, ze maly silnik nie jest w stanie jej przepalic - musialbys ustwic regulator na bardzo szeroki zakres pracy ( praktycznie do calkowitego zamkniecia ) a i to nic dobrego by z tego nie bylo. Po to sie dobiera reduktory, mixery do okreslonego silnika, by regulator pracowal w mozliwie waskim zakresie a nie zamiatal od konca do konca ;)

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

9 Data: Wrzesien 13 2007 07:51:47
Temat: Re: [LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik?
Autor: nom 


"Blyskacz"  wrote in message

Samotnik pisze:
> No tak, za duży może się nie zmieścić pod maską. :) A w czym przeszkadza
za
> duży?
ano w tym, ze wspolczesne reduktory ( tkz. elektroniczne)

To w Tecno jest jakaś elektronika? :-)
Jak autor ma stale bogatą mieszankę to w pierwszej kolejności zakręciłbym
całkowicie śrubę od wzbogacenia minimum (ta wystająca), potem jaby i tak
była za bogata to trzeba zmniejszyć czułość reduktora śrubą na imbus.

10 Data: Wrzesien 13 2007 18:02:51
Temat: Re: [LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik?
Autor: Blyskacz 

nom pisze:

To w Tecno jest jakaś elektronika? :-)
napisane bylo wyraznie tkz...
elektroniki w reduktorze nie ma, ale jest przewidziany do pracy w ukladach  z elektronicza centralka sterujaca... o czym pewnie wiesz :-)

pozdrawiam Blyskacz

--
....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale...
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-)
gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258  :-)

11 Data: Wrzesien 10 2007 23:39:40
Temat: Re: [LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik?-rozwiazanie
Autor: Pilu 

Nie wiem już co robić. Mam instalkę BRC Just. Podpinam lapa, bo mi pali ponad 10litrów (silnik 1.3) i widzę że mieszanka jest bogata. Zmieniam ustawienia reset itp, ale za nic w swiecie nie mogę dojsc do ładu. Srubami na reduktorze juz mieszałem ile wejdzie (działają, mieszanka na jałowym się zmienia). Mam albo tak że na jałowych jest bogata i na wysokich bogata (czasem przy cut-off troche spadnie) albo jak mocno skręcę śrubkę jałowych to na niskich uboga ale minimalne nacisniecie pedała gazu i już mam bogatą jak cholera. Nie mogę dojść do sytuacji w której charakterystyka jest liniowa a atuator tylko w minimalnym zakresie zmienia swe wartości(teraz np lata od 95 do 135). Gdzie szukac przyczyny? Mikser wyczyściłem. Czy dla parownika 50tkm to dużo?
P.S. Auto to T.Starlet '97 silnik 4e-fe. Jakby ktoś miał nowszą wersję firmware do tego kompa lub nowszą wersję programu do obsługi (na xp czesc opcji jest w ogole niedostepna, pod 98 chodzi) to jeśli mógłbym prosić na ->

To tak dla potomności, która by miała podobny problem:
Okazało się że fachofffcy od gazu przy "przeglądzie" (wymiana filterka za 50zł-ostatni raz!) nie spuścili oleju z parownika, a było go tam mnóstwo. Odkręciłem spust przy gorącym parowniku i poleciało jak ze szlaucha.
Następnie wg instrukcji (oryginalna, od parownika) zakręciłem śrubę wolnych obrotów zupełnie i przy włączonym parowniku wyregulowałem śrubę czułości (od wysokich obrotów) tak, by nie leciał w ogóle gaz(należy odłączyć wąż gazowy do tego i uważać na jakiekolwiek iskry itp!!). Teraz odkręca się o półtora obrotu śrubę jałowych obrotów i można zaczynać zabawę z ustawianiem.
Podłączyłem lapa, pomieszałem śrubkami kilka razy(jałowe musiałem zmniejszyć o prawie pełen obrót, a wysokie/czułość zwiększyłem o 2 obroty), zresetowałem kompa od gazu i na nowo zaprogramowałem. Chodzi teraz idealnie. Atuator zmienia kroki w bardzo małym zakresie (ok. 15 kroków) a lambda sobie oscyluje jak na benzynie...prawie(wiadomo, większa bezwładność układu) :)

Pilu

[LPG]wiecznie bogata mieszanka-parownik?



Grupy dyskusyjne