Grupy dyskusyjne »
wiekszy rozmiar kół
wiekszy rozmiar kół
1 | Data: Styczen 06 2008 19:19:39 |
Temat: wiekszy rozmiar kół | |
Autor: guseva | Witam, 2 |
Data: Styczen 06 2008 19:27:39 | Temat: Re: wiekszy rozmiar kół | Autor: Mateusz Mirski | guseva pisze: Jakie bedą pozytywne i negatywne skutki wstawienia kół o rozmiar większych i szerszych? Zakładając, że się zmieści. Co do wielkości (obwodu): - pogorszy się przyspieszenie, - biegi wydłużą, - wzrośnie prędkość maksymalna. W ilu % to będzie odczuwalne, nie mam pojęcia. Dodam, że bolid to micra 1.0 :-) Testowane w Sprinterze znajomego. -- Pozdrawiam Mateusz Mirski 3 |
Data: Styczen 06 2008 19:43:56 | Temat: Re: wiekszy rozmiar kół | Autor: Ukaniu |
- wzrośnie prędkość maksymalna. Prędkość maksymalna raczej nie wzrośnie bo ona nie zależy od wielkości kół tylko do bilansu mocy silnika i oporów ruchu (aerodynamika, toczenia itd.). Największym problemem w takiej zmianie o ile nie zejdzie z profilu to wadliwe wskazania licznika. Pozdrawiam Łukasz 4 |
Data: Styczen 06 2008 20:01:08 | Temat: Re: wiekszy rozmiar kół | Autor: Mateusz Mirski | Ukaniu pisze:
W micrze, może i faktycznie, ale pewnie są samochody z nadmiarem mocy, którym może się kończyć przełożenie. W takim przypadku wzrośnie prędkość maksymalna. No chyba, że zawsze skrzynia jest tak projektowana, żeby się z mocą zgadzała. Ale to temat raczej dla teoretyków. Największym problemem w takiej zmianie o ile nie zejdzie z profilu to wadliwe wskazania licznika. O tym zapomniałem. -- Pozdrawiam Mateusz Mirski 5 |
Data: Styczen 06 2008 20:09:33 | Temat: Re: wiekszy rozmiar kół | Autor: Ukaniu |
W micrze, może i faktycznie, ale pewnie są samochody z nadmiarem mocy, którym może się kończyć przełożenie. W takim przypadku wzrośnie prędkość maksymalna. No chyba, że zawsze skrzynia jest tak projektowana, żeby się z mocą zgadzała. Ale to temat raczej dla teoretyków. Zwykle właśnie tak jest, skrzynka skrzynką - zmienia się przełożenie przekładni głównej albo dyferencjału. Tak aby prędkości maksymalna pokrywała się maksymalną mocą na jednym z ostatnich biegów. Znanym mi wyjątkiem są auta z USA gdzie z racji restrykcyjnych ograniczeń zmienia się trochę przełożenie tak by auto było zrywniejsze i miało mniejszą Vmax niż by to wynikało z bilansu mocy. Tak przynajmniej kiedyś postępował Mercedes w autach eksportowanych. Oczywiście nie zawsze. Pozdrawiam Łukasz 6 |
Data: Styczen 06 2008 19:52:37 | Temat: Re: wiekszy rozmiar kół | Autor: Tomasz Pyra | guseva pisze: Witam, To są 4cm średnicy więcej. Może się okazać że na wybojach przy skręconych kołach opona zahaczy o błotnik albo nadkole. Więc to musisz sprawdzić. Do tego przekłamanie wskazań prędkości odległości będzie o 7% na plus. A więc przejedziesz 100km, a licznik wskaże że przejechałeś 93km. To samo prędkość - będziesz jechał 100km/h, a prędkościomierz pokaże 93km/h. Może się nieco zmienić prędkość maksymalna i to w górę albo w dół (w zależności czy skrzynia biegów była dopasowana czy nie była dopasowana do osiągania prędkości maksymalnej na seryjnych oponach). 7 |
Data: Styczen 06 2008 12:05:02 | Temat: Re: wiekszy rozmiar kół | Autor: loker | Tomasz Pyra wrote: guseva pisze:z ciekawosci zapytam jak wyliczyles te 7% pozdr! 8 |
Data: Styczen 06 2008 21:43:42 | Temat: Re: wiekszy rozmiar kół | Autor: guseva |
z ciekawosci zapytam jak wyliczyles te 7% znalazłem tutaj - pokrywa się z tym co pisał Tomek http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp dzięki za informacje 9 |
Data: Styczen 06 2008 21:47:16 | Temat: Re: wiekszy rozmiar kół | Autor: guseva |
To są 4cm średnicy więcej. Z tego co znalazlem w sieci wyczytalem ze w nowszych rocznikach micry k11 fabrycznie montowali 14" (ale o nieco innym profilu 165/175x65) wiec odpukać nie pownno nic być ale zaloże, przejade się i sprawdze. Pozdrawiam 10 |
Data: Styczen 06 2008 20:12:15 | Temat: Re: wiekszy rozmiar kół | Autor: Rafal | sprawdz tu 11 |
Data: Styczen 07 2008 13:01:50 | Temat: Re: wiekszy rozmiar kół | Autor: Agent 0700 | w aucie mam kołka o rozmiarze 13" na nich oponki 155x70. Znajomy ma na W golfie zmieniłem na 14 cali. Normalnie jeździł, ale trochę opony tarły o nadkole przy zbyt mocnym skręcie - na takie rzeczy trzeba zwrócić uwagę. Pozdrawiam Jacek 12 |
Data: Styczen 07 2008 04:43:37 | Temat: Re: wiekszy rozmiar kół | Autor: JAM | On Jan 6, 1:19 pm, "guseva" wrote: Witam, Zalety: 1) Lepiej wyglada (kwestia gustu ale generalnie tak sie uwaza). 2) Chlodzenie hamulcow poprawione. Wady: 1) Przeklamanie licznika 2) Utrata przyspieszen i predkosci maksymalnej. 3) Wzrost zuzycia paliwa 4) Wzrost kosztow wymiany opon 5) Zwiekszenie drgan kierownicy w czasie jazdy 6) Grozba kontaktu opony i nadwozia pojazdu w trakcie uzytkowania - grozba uszkodzen opony i nadwozia 7) Wzrost masy nieresorowanej - szybsze zuzycie amortyzatorow 8) Wzrost obciazen srub mocowania kola - grozba deformowania tarcz hamulcowych 9) Zmiana promienia zataczania - zwiekszenie obciazen ukladu kierowniczego 10) Zmiana promienia wyprzedzenia kola - zmiana momentu powracajacego uklad kierowniczy do jazdy na wprost. Problemy 7 do 10 to raczej "teoretyczne". W praktyce prawdopodobnie nie zauwazysz wiekszych roznic. JAM http://marchel.home.comcast.net/ |
wiekszy rozmiar kół
Newsletter
Galerie zdjęć