Grupy dyskusyjne   »   wskażnik temperatury

wskażnik temperatury



1 Data: Kwiecien 01 2007 17:27:42
Temat: wskażnik temperatury
Autor: darek 

Koledzy mam problem
wskażnik temperatury pokazuje dziwne rzeczy w mojej octavce 99 1,6 102

idzie na połowe a potem ni stąd ni z owąd leci na 1/4 i teraz nie wiem czy to tylko takie błędne wsazania czy rzeczywiście termostat otwiera na maxa iwszystko idzie na chłodnicę?

czy wskażnik zleci na 1/4 a puszczę ciepłe powietrze z nagrzewnicy to wyczuwam ,że temperatura jest normalna.........

co to może być?
może któryś z kolegów miał podobny przypadek

pomóżcie

Darek



2 Data: Kwiecien 03 2007 23:16:14
Temat: Re: wskażnik temperatury
Autor: Mariusz 

Koledzy mam problem
wskażnik temperatury pokazuje dziwne rzeczy w mojej octavce 99 1,6 102

idzie na połowe a potem ni stąd ni z owąd leci na 1/4 i teraz nie wiem czy
to tylko takie błędne wsazania czy rzeczywiście termostat otwiera na maxa
iwszystko idzie na chłodnicę?

czy wskażnik zleci na 1/4 a puszczę ciepłe powietrze z nagrzewnicy to
wyczuwam ,że temperatura jest normalna.........

co to może być?
może któryś z kolegów miał podobny przypadek

Jak już rozgrzejesz silnik do tej 1/4, wysiądź, otwórz maskę i dotknij
chłodnicy. Powinna mieć ok 90-100'C czyli raczej powinna parzyć. Jeśli nie
będzie, znaczy masz za niska temperaturę, miernik jest ok. W takiej sytuacji
proponuję zmienić termostat.

M.

3 Data: Kwiecien 04 2007 07:12:24
Temat: Re: wskażnik temperatury
Autor: darek 

Nie bardzo rozumiem
1/4 wskażnika to jest około 45 stopni .
nie wiem przy jakiej temperaturze otwiera się termostat i puszcza ciepło wodę na chłodnicę ale jeśli mam na wskażniku dopiero 1/4 to chłodnica POWINNA  być zimna bo jeszcze silnik nie jest w pełni dogrzany dlatego kiedy wskażnik zbliża się do 1/2 wtedy zaczyna otwierać termostat i puszczać na chłodnicę..............


a swoją drogą to ile może kosztować termostat do skody? i gdzie on jest   i czy to łatwo wymnienić ,czy terzeba trochę się napracować




Darek

4 Data: Kwiecien 05 2007 23:48:16
Temat: Re: wskażnik temperatury
Autor: Mariusz 

Nie bardzo rozumiem
1/4 wskażnika to jest około 45 stopni .
nie wiem przy jakiej temperaturze otwiera się termostat i puszcza ciepło
wodę na chłodnicę ale jeśli mam na wskażniku dopiero 1/4 to chłodnica
POWINNA  być zimna bo jeszcze silnik nie jest w pełni dogrzany dlatego
kiedy wskażnik zbliża się do 1/2 wtedy zaczyna otwierać termostat i
puszczać na chłodnicę..............


a swoją drogą to ile może kosztować termostat do skody? i gdzie on jest i
czy to łatwo wymnienić ,czy terzeba trochę się napracować

Zależy jaki silnik. W 1.6 MPI wymiana jest banalna. Jest on w złączeniu
górnego węża prowadzącego z silnika do chłodnicy. Odkręcasz 2 śrubki (na
górze i na dole), wyjmujesz stary termostat, wkładasz nowy, zakręcasz
uważając na to by bolec termostatu wpadł dokładnie w dziurkę dla niego
przeznaczoną, zakręcasz, uzupełniasz płyn chłodzący.

Cena wkładu termostatu 40-60zł, zależy jaki kupisz.

M.

5 Data: Kwiecien 07 2007 20:44:44
Temat: Re: wskażnik temperatury
Autor: darek 


Nie bardzo rozumiem
1/4 wskażnika to jest około 45 stopni .
nie wiem przy jakiej temperaturze otwiera się termostat i puszcza ciepło wodę na chłodnicę ale jeśli mam na wskażniku dopiero 1/4 to chłodnica POWINNA  być zimna bo jeszcze silnik nie jest w pełni dogrzany dlatego kiedy wskażnik zbliża się do 1/2 wtedy zaczyna otwierać termostat i puszczać na chłodnicę..............

właśnie tak jak napisałem : pokazywał wskażnik 1/2
zatrzymałem się i wąż był ciepły ale chłodnica nie.....następnie jadąc dalej spadł wskażnik na 1/4 i też się zatrzymałe mby sprawdzić chłodnicę ....była zimna...........

i pojechałem dalej ...zatrzymałem się : wskażnik poszedł na 1/2 czyli ma takie spadki i wzniosy....

nie wiem co to jest?
ale to chyba wskazuje na sam wskażnik?
czujnik ma dwa wyprowadzenia : na komputer i na wskażnik? chyba tak

a silnik mam 1,6 102 .....

6 Data: Kwiecien 07 2007 22:35:53
Temat: Re: wskażnik temperatury
Autor: Mariusz 

Nie bardzo rozumiem
1/4 wskażnika to jest około 45 stopni .
nie wiem przy jakiej temperaturze otwiera się termostat i puszcza ciepło
wodę na chłodnicę ale jeśli mam na wskażniku dopiero 1/4 to chłodnica
POWINNA  być zimna bo jeszcze silnik nie jest w pełni dogrzany dlatego
kiedy wskażnik zbliża się do 1/2 wtedy zaczyna otwierać termostat i
puszczać na chłodnicę..............

właśnie tak jak napisałem : pokazywał wskażnik 1/2
zatrzymałem się i wąż był ciepły ale chłodnica nie.....następnie jadąc
dalej spadł wskażnik na 1/4 i też się zatrzymałe mby sprawdzić chłodnicę
...była zimna...........

i pojechałem dalej ...zatrzymałem się : wskażnik poszedł na 1/2 czyli ma
takie spadki i wzniosy....

nie wiem co to jest?
ale to chyba wskazuje na sam wskażnik?
czujnik ma dwa wyprowadzenia : na komputer i na wskażnik? chyba tak

a silnik mam 1,6 102 .....

Wg mnie jeśli chłodnica jest zimna, nie ma w dotyku ok 90'C, to znak, że
termostat otwiera maksymalnie durzy obieg i jeździsz na zimnym silniku.
Wskaźnik pokazuje dobrze, a termostat jest do wymiany - nie nagrzewa Ci się
silnik. Nie jest to groźna dolegliwość, aczkolwiek silnik lepiej i
ekonomiczniej pracuje gdy jest gorący.

M.

7 Data: Kwiecien 09 2007 11:31:22
Temat: Re: wskażnik temperatury
Autor: darek 

Wg mnie jeśli chłodnica jest zimna, nie ma w dotyku ok 90'C, to znak, że termostat otwiera maksymalnie durzy obieg i jeździsz na zimnym silniku. Wskaźnik pokazuje dobrze, a termostat jest do wymiany - nie nagrzewa Ci się silnik. Nie jest to groźna dolegliwość, aczkolwiek silnik lepiej i ekonomiczniej pracuje gdy jest gorący.

jeśli silnik pracuje na dużym obiegu to chłodnica chyba powinna być ciepła(choć trochę) przecież termostat kiedy otworzy to puszcza na duży obieg....

chyba ,że żle pojmuje obieg duży i mały.........

8 Data: Kwiecien 09 2007 13:13:47
Temat: Re: wskażnik temperatury
Autor: Mariusz 

Wg mnie jeśli chłodnica jest zimna, nie ma w dotyku ok 90'C, to znak, że
termostat otwiera maksymalnie durzy obieg i jeździsz na zimnym silniku.
Wskaźnik pokazuje dobrze, a termostat jest do wymiany - nie nagrzewa Ci
się silnik. Nie jest to groźna dolegliwość, aczkolwiek silnik lepiej i
ekonomiczniej pracuje gdy jest gorący.

jeśli silnik pracuje na dużym obiegu to chłodnica chyba powinna być
ciepła(choć trochę) przecież termostat kiedy otworzy to puszcza na duży
obieg....

chyba ,że żle pojmuje obieg duży i mały.........

Gdyby duży obieg był zamknięty, po kilkunastu minutach jazdy miałbyś dym
(parę)  spod maski i wygotowany płyn chłodzący. Chodnica jest chłodna
ponieważ duży obieg jest szybki i ciecz chłodząca nie jest w stanie się
nagrzać. Ciecz jest tak szybko i sprawnie chłodzona, że uzyskuje np. max
40'C. Podobnie jest gdy ktoś np. zupełnie wyjmie termostat, tym samym
otworzy duży obieg na stałe - silnik niezaleznie od tego jak długo jedziesz
jest chłodny.

M.

9 Data: Kwiecien 11 2007 16:37:49
Temat: Re: wskażnik temperatury
Autor: darek 

jeszcze raz......

dalej nie rozumiem z tymi obiegami !!!!!!!!!


tylko jeden kolega odpowiada?


gdyby tak było jak mówisz ,że duży obieg to zaraz idzie na chłodnicę i jest taki szybki to przecież 40 stopni to się wyczuje na chłodnicy ?
no chyba ,że się mylę?

zabieram się za lekturę na necie DUZY OBieG mały OBIEG

pozdrowionka

10 Data: Kwiecien 12 2007 20:58:30
Temat: Re: wskażnik temperatury
Autor: darek 

dziś trochę sobie bigosu nawarzyłem bo zachciało mi się samemu wymieniać termostat.....

kupiłem w sklepie wg katalogu miało być cacy
spuściłem wodę i zdziwko termostat na samym wyjściu z bloku i całkiem inny.......3godziny postoju bo trzeba zamówić nowy

założyłem nowy oczywiście klucz gięty w dwóch miejscach dojście fatalne zasłania alternator........założyłem i cieknie dzwonie do kumpla mechanika a on mówi,że również należy wymienić uszczelkę gumową (cha a skąd ją wżiąć?)....drugi raz zakręcam i cieknie ..wyciągam i się okazuje nowy termostat lekko skrzywiony.........

narobiłem się ...zakładam stary ,żeby dojechać do mechanika i z niego też troszkę cieknie.......

teraz trzeba jechać do sklepu firmowego i kupić orginała

ale się wkopałem ..cały dzień stracony

Jak nie wiecie co robić to tylko jechać do znajomego mechanika

11 Data: Kwiecien 13 2007 15:12:31
Temat: Re: wskażnik temperatury
Autor: darek 

ale zrobione!!!!!!!!!!

to był termostat


ale ni kupujci żadnych podróbek... tylko orginał cena z uszczelką 105 w serwisie.......

inne to szmelc...a termostat sprawny to bardzo ważna rzecz

pozdrawiam

12 Data: Kwiecien 15 2007 14:10:05
Temat: Re: wskażnik temperatury
Autor: Mariusz 

to był termostat

Od samego początku mówiłem :) A wymiana - pisałem Ci że w 1,6 jest to
banalne.
W 1,3 rzeczywiście jest bardziej pobabrany dostęp. W obu jednak przypadkach
trzeba bardzo precyzyjnie go włożyć, inaczej nie będzie poprawnie działał :)

Co do oryginałów / podróbek... Mam odmienne zdanie. W 1.6 np. oryginały
posiadają kiepskie wzmocnienie plastiku pod bolcem i to zawsze pęka,
podróbki mają solidne wzmocnienie i nie ma problemu. Mam na myśli świetne
podróbki francuskie :)

Pozdrawiam.
M.

13 Data: Kwiecien 15 2007 18:36:23
Temat: Re: wskażnik temperatury
Autor: darek 


właśnie się mylisz ponieważ u mnie jest termostat metalowy i dostęp przysłania alternator....
solnik 1,6 silnik AKL i w katalogach sugerowane jest na plastykowy a jak rozkręcisz to jest coś całkiem innego

podróba 19 zł a orginał 100
to który byś wybrał ? bo cena jest znaczna

14 Data: Kwiecien 15 2007 23:19:40
Temat: Re: wskażnik temperatury
Autor: Mariusz 

właśnie się mylisz ponieważ u mnie jest termostat metalowy i dostęp
przysłania alternator....
solnik 1,6 silnik AKL i w katalogach sugerowane jest na plastykowy a jak
rozkręcisz to jest coś całkiem innego

podróba 19 zł a orginał 100
to który byś wybrał ? bo cena jest znaczna

A szukałeś tutaj? Sam wkład, oryginalny, nie kosztuje chyba aż tyle:
http://www.skoda-jano.opole.pl/OCTAVIA/czesci-mechaniczne

M.

15 Data: Kwiecien 16 2007 12:35:25
Temat: Re: wskażnik temperatury
Autor: darek 

nie chcę rzadnej podróby musi być orginał ......sami wiecie jak ważny tutaj jest ten element....


mam jeszcze jedno pytanko jak wyskalowany jest wskażnik temperatury w octavii 1,6 102 KM ?

od ilu zaczyna się ta skala ,ile jest na 1/4 a ile na połowie wskażnika?

ten założony nowy termostat zachowuje się tak idzie na połowę wskażnika i czasami poten troszkę spadnie czyli podejrzewam,że wtedy otwiera na maxa

ale nie wiem jak jest wskażnik wyskalowany i jaka jest max. temperatura oywarcia termostatu?

wskażnik temperatury



Grupy dyskusyjne