współczesne lakiery samochodowe
1 | Data: Sierpien 25 2007 16:50:15 |
Temat: współczesne lakiery samochodowe | |
Autor: MOST | Znajomi pokópowali nowe samochody (nissan i honda) i po ok pól roku widzą 2 |
Data: Sierpien 25 2007 17:56:22 | Temat: Re: współczesne lakiery samochodowe | Autor: red | MOST pisze: Znajomi pokópowali nowe samochody (nissan i honda) i po ok pól roku widzą drobne odpryski, jakieś drobne ledwo widoczne zarysowania lakieru. Podobno przede wszystkim jest to wina współczesnych lakierów które są wodorozcieńczalne i są przez to bardzo delikatne. Co o tym sądzicie? Podobno sprawa dotyczy nowych samochodów i to nie tylko marek wymienionych. Strzelam... ekonomia? Nie tylko oszczędności producenta, ale także ochrona środowiska. 3 |
Data: Sierpien 25 2007 18:30:47 | Temat: Re: współczesne lakiery samochodowe | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-08-25 17:56, *red* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Strzelam... ekonomia? Nie tylko oszczędności producenta, ale także ochrona środowiska. Tylko ochrona środowiska (wymuszona przepisami) bo lakiery rozpuszczalnikowe zwykle są łatwiejsze w produkcji, tańsze i ładniej wyglądają :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 4 |
Data: Sierpien 25 2007 20:17:56 | Temat: Re: współczesne lakiery samochodowe | Autor: red | Mirek Ptak pisze: Tylko ochrona środowiska (wymuszona przepisami) bo lakiery rozpuszczalnikowe zwykle są łatwiejsze w produkcji, tańsze i ładniej wyglądają :) I pewnie mniej trwalsze :-) 5 |
Data: Sierpien 25 2007 20:22:16 | Temat: Re: współczesne lakiery samochodowe | Autor: ..::||::.. | I pewnie mniej trwalsze :-) jest dokladnie odwrotnie 6 |
Data: Sierpien 25 2007 20:32:34 | Temat: Re: współczesne lakiery samochodowe | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-08-25 20:22, *..::||::..* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: I pewnie mniej trwalsze :-) Powiedział bym raczej, że dokładnie tak samo :) Woda i rozpuszczalniki są tylko nośnikiem żywic, pigmentów/barwników i innych składników lakierów - po wyparowaniu już nie wpływają na trwałość :) (na wygląd wpływają dlatego, że różnie parują). Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 7 |
Data: Sierpien 25 2007 20:35:20 | Temat: Re: współczesne lakiery samochodowe | Autor: ..::||::.. | Powiedział bym raczej, że dokładnie tak samo :) i tutaj nie moge sie zgodzic. z twojej teorii wynika ze roznia sie tylko substancja rozceinczajaca. a to nie prawda. roznia sie bardzo skladem. dlatego np mieszalnik novolu spectral (czyli rozceinczalnikowy) idzie do lamusa a na jego miejsce wchodzi jakis nowy (do wody wlasnie) 8 |
Data: Sierpien 25 2007 20:53:58 | Temat: Re: współczesne lakiery samochodowe | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-08-25 20:35, *..::||::..* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Powiedział bym raczej, że dokładnie tak samo :) Ale o czym Ty piszesz :) - mieszalnik? Zmieniają go choćby dlatego, że jest ma gdzieś elementy ze zwykłej stali węglowej lub z metali ciężkich, które bardzo się nie lubią z farbami wodnymi. Dostarczam (znaczy moja firma) miesięcznie ponad 40 ton farb do pewnej fabryki samochodów, z tego 25% to farby rozpuszczalnikowe - reszta wodne i wierz mi, że wiem z czego są produkowane. Różnią się oczywiście nie tylko substancją rozcieńczającą, potrzebne są jeszcze dodatki (zwłaszcza w wodnych), które mają różne zadania (np. utrzymanie właściwego pH, żeby się dyspersja żywicy nie skoloidowała) ale to wszystko w końcowym efekcie wyparowuje - zostają żywice, barwniki/pigmenty, aluminium i/lub mika i kilka dodatków poprawiających między innymi odporność na UV. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 9 |
Data: Sierpien 26 2007 12:11:27 | Temat: Re: współczesne lakiery samochodowe | Autor: J.F. | On Sat, 25 Aug 2007 20:53:58 +0200, Mirek Ptak wrote: Dostarczam (znaczy moja firma) miesięcznie ponad 40 ton farb do pewnej To ile wazy farba na jednym samochodzie [po wyschnieciu] ? :-) z tego 25% to farby rozpuszczalnikowe - reszta wodne A te zywice sa takie same jak przed laty ? Bo na starych autach jakos kupa ptaka nie robila takiego wrazenia jak niektorzy pisza o nowych. J. 10 |
Data: Sierpien 26 2007 12:23:48 | Temat: Re: współczesne lakiery samochodowe | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-08-26 12:11, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: On Sat, 25 Aug 2007 20:53:58 +0200, Mirek Ptak wrote:(4+2+2,5+2,5)*0,4 :) w kg i w przybliżeniu :) .... ale to wszystko w końcowym efekcie wyparowuje - zostają żywice, Oczywiście, że nie - wszystko ewoluuje, zakazy stosowania metali ciężkich w barwnikach/pigmentach, ekologia itp...
Czy ja wiem - widziałem wiele przykładów przeczących tym doniesieniom :) i to zarówno w przypadku starych jak i nowych technologii :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 12 |
Data: Sierpien 28 2007 00:03:25 | Temat: Re: współczesne lakiery samochodowe | Autor: -ZED- | Hej! On Sat, 25 Aug 2007 20:53:58 +0200, Mirek Ptak wrote: <zap> Bo na starych autach jakos kupa ptaka nie robila takiego wrazenia Hmmm... Prowokator. ;-P -- Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 > A niby po co spotykać się z kimś na żywo, jeśli nie do rżnięcia? Wszystko inne można robić przez internet. <Casper prwr> 13 |
Data: Sierpien 26 2007 13:30:02 | Temat: Re: współczesne lakiery samochodowe | Autor: ..::||::.. | Ale o czym Ty piszesz :) - mieszalnik? panie, wiesz pan co to mieszalnik :-) mniejsza o to. ja pisze o skladzie. porownywalem sklady tych samych numerow lakierow w tych dwoch roznych technologiach i wychodzi calkiem co innego :/ 14 |
Data: Sierpien 26 2007 16:41:35 | Temat: Re: współczesne lakiery samochodowe | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-08-26 13:30, *..::||::..* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Ale o czym Ty piszesz :) - mieszalnik? Wiem. ja pisze o skladzie. porownywalem sklady tych samych numerow lakierow w tych Twoja ignorancja mnie powala :) Czy ty myślałeś, że ktoś Ci poda skład lakierów? To co dostajesz w recepturze to premiksy (w zasadzie już gotowe farby), które masz jedynie zmieszać w odpowiedniej proporcji aby otrzymać pożądany kolor. W oczywisty sposób są to różne materiały dla wodnych i rozpuszczalnikowych farb, mimo, że ich główne składniki mogą być takie same. Nawet w naszym laboratorium jak mieszamy farby to prawie wszystkie składniki są w postaci wcześniej przygotowanych miksów - np żywica jest już wstępnie rozcieńczona w BDG lub innym rozcieńczalniku. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 15 |
Data: Sierpien 26 2007 18:57:46 | Temat: Re: współczesne lakiery samochodowe | Autor: ..::||::.. | Twoja ignorancja mnie powala :) ok nie unos sie. opieram sie w zasadzie tylko na tym ze sa inne proporcje bindera :-) nie wyklocam sie ze to co innego, choc tak mi powiedzial facet z novolu. generalnie mam w dupie czy sie roznia czy nie :P 16 |
Data: Sierpien 26 2007 19:45:57 | Temat: Re: współczesne lakiery samochodowe | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-08-26 18:57, *..::||::..* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Twoja ignorancja mnie powala :) A co maił powiedzieć - panie to jest to samo... :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 17 |
Data: Sierpien 25 2007 18:18:55 | Temat: Re: współczesne lakiery samochodowe | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-08-25 17:50, *MOST* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Znajomi pokópowali nowe samochody (nissan i honda) i po ok pól roku widzą drobne odpryski, jakieś drobne ledwo widoczne zarysowania lakieru. Podobno przede wszystkim jest to wina współczesnych lakierów które są wodorozcieńczalne i są przez to bardzo delikatne. Co o tym sądzicie? Podobno sprawa dotyczy nowych samochodów i to nie tylko marek wymienionych. Generalnie to bzdura... Wodorozcieńczalne są: w 100% kataforeza, w 85% podkład i w 60% baza mataliczna/perłowa (udział światowy orientacyjnie). W Europie jest bardziej wodorozcieńczalnie :) - praktycznie 100% w podkładach i 85% bazy - lakier bezbarwny jest w 90% rozpuszczalnikowy. Jedyna fabryka używająca wodnego lakieru bezbarwnego jaką znam to Eisenach (Opel :) ) poza tym jest kilka fabryk używających lakierów proszkowych (Audi, BMW...). Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 18 |
Data: Sierpien 25 2007 20:05:07 | Temat: Re: współczesne lakiery samochodowe | Autor: ..::||::.. | Jedyna fabryka używająca wodnego lakieru bezbarwnego jaką znam to to jak on jest utwardzany ? 19 |
Data: Sierpien 25 2007 20:23:08 | Temat: Re: współczesne lakiery samochodowe | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-08-25 20:05, *..::||::..* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Jedyna fabryka używająca wodnego lakieru bezbarwnego jaką znam to Tak samo jak wszystkie inne - w piecu :) jest termoutwardzalny. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |