Grupy dyskusyjne   »   wymiana akumulator

wymiana akumulator



1 Data: Luty 04 2011 15:35:27
Temat: wymiana akumulator
Autor: mk 

Witam
Sorki za pytanie jesli sie komus wyda glupie. Nie znam sie na tym wiec pytam. Mam astre G. Kupilem niedawno i chce w niej wymienic akumulator. Mam ze starego auta i chce podmienic. Czy mozna to normalnie zrobic znaczy odpiac stary i podpiac nowy?Nie poprzestawia sie cos z komputerem czy jakas elektronika?

Pozdrawiam
M



2 Data: Luty 04 2011 23:00:00
Temat: Re: wymiana akumulator
Autor: Michal Gut 

dopoki nie popieprzysz biegunów to nic sie nie stanie:)
sprawdz czy czarny do minusa a czerwony do plusa i czesc:)
sa akumulatory z prawym plusem i lewym plusem - dlatego sprwdz

3 Data: Luty 04 2011 17:15:13
Temat: Re: wymiana akumulator
Autor: mk 

Michal Gut wrote:

dopoki nie popieprzysz biegunów to nic sie nie stanie:)
sprawdz czy czarny do minusa a czerwony do plusa i czesc:)
sa akumulatory z prawym plusem i lewym plusem - dlatego sprwdz
A ok sprawdze.Czyli moge spokojnie podmienic.

Dzieki
M

4 Data: Luty 04 2011 17:15:43
Temat: Re: wymiana akumulator
Autor: mk 

Michal Gut wrote:

dopoki nie popieprzysz biegunów to nic sie nie stanie:)
sprawdz czy czarny do minusa a czerwony do plusa i czesc:)
sa akumulatory z prawym plusem i lewym plusem - dlatego sprwdz
A ok sprawdze. Czyli mozna spokojnie podmieniac.

Dzieki
M

5 Data: Luty 04 2011 23:42:58
Temat: Re: wymiana akumulator
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-02-04 21:35, mk pisze:

Witam
Sorki za pytanie jesli sie komus wyda glupie. Nie znam sie na tym wiec
pytam. Mam astre G. Kupilem niedawno i chce w niej wymienic akumulator.
Mam ze starego auta i chce podmienic. Czy mozna to normalnie zrobic
znaczy odpiac stary i podpiac nowy?Nie poprzestawia sie cos z komputerem
czy jakas elektronika?

Jeżeli radio ma kod zabezpieczający, to będziesz musiał go podać po podłÄ…czeniu nowego akumulatora.

Skasują się też dane adaptacyjne silnika - instrukcja zazwyczaj zaleca po takiej operacji uruchomić silnik i zaczekać na wolnych obrotach aż się nagrzeje do temperatury pracy.
Bez tego może Ci więcej palić do czasu kiedy się wszystko nie poustawia jak powinno.

6 Data: Luty 05 2011 10:58:55
Temat: Re: wymiana akumulator
Autor: Konrad 

 Jeżeli radio ma kod zabezpieczający, to będziesz musiał go podać po

podłączeniu nowego akumulatora.

Skasują się też dane adaptacyjne silnika - instrukcja zazwyczaj zaleca po
takiej operacji uruchomić silnik i zaczekać na wolnych obrotach aż się
nagrzeje do temperatury pracy.
Bez tego może Ci więcej palić do czasu kiedy się wszystko nie poustawia
jak powinno.

Wczoraj z kolega wymienialismy u niego w ibizie 2003 aku (pomkilku dniach
postoju na zepsutym), niestety po podpieciu nowego immobilizer nie chciał
sie rozbroić..silnik łapał na ułamek sek i od razu gasł... ma ktos pomysł co
sie popsuło ?

7 Data: Luty 05 2011 17:39:33
Temat: Re: wymiana akumulator
Autor: Filip KK 

W dniu 2011-02-04 23:42, Tomasz Pyra pisze:

Skasują się też dane adaptacyjne silnika - instrukcja zazwyczaj zaleca
po takiej operacji uruchomić silnik i zaczekać na wolnych obrotach aż
się nagrzeje do temperatury pracy.
Bez tego może Ci więcej palić do czasu kiedy się wszystko nie poustawia
jak powinno.

To mity Tomek.

8 Data: Luty 05 2011 17:47:26
Temat: Re: wymiana akumulator
Autor: J.F. 

On Sat, 05 Feb 2011 17:39:33 +0100,  Filip KK wrote:

W dniu 2011-02-04 23:42, Tomasz Pyra pisze:
Skasują się też dane adaptacyjne silnika - instrukcja zazwyczaj zaleca
po takiej operacji uruchomić silnik i zaczekać na wolnych obrotach aż
się nagrzeje do temperatury pracy.
Bez tego może Ci więcej palić do czasu kiedy się wszystko nie poustawia
jak powinno.

To mity Tomek.

Rzekomo prawda odnosnie poloneza w ktorejs wersji.

Co by mialo to robic w nowszych silnikach z sonda lambda to tez jestem
ciekaw.

J.

9 Data: Luty 05 2011 18:24:34
Temat: Re: wymiana akumulator
Autor: Filip KK 

W dniu 2011-02-05 17:47, J.F. pisze:

On Sat, 05 Feb 2011 17:39:33 +0100,  Filip KK wrote:
W dniu 2011-02-04 23:42, Tomasz Pyra pisze:
Skasują się też dane adaptacyjne silnika - instrukcja zazwyczaj zaleca
po takiej operacji uruchomić silnik i zaczekać na wolnych obrotach aż
się nagrzeje do temperatury pracy.
Bez tego może Ci więcej palić do czasu kiedy się wszystko nie poustawia
jak powinno.

To mity Tomek.

Rzekomo prawda odnosnie poloneza w ktorejs wersji.

Co by mialo to robic w nowszych silnikach z sonda lambda to tez jestem
ciekaw.

Gówno prawda. Odłączając aku nie resetujesz żadnych map.

10 Data: Luty 05 2011 18:56:52
Temat: Re: wymiana akumulator
Autor: Michał Gut 

Gówno prawda. Odłączając aku nie resetujesz żadnych map.

w sumie moge potwierdzic o tyle ze nie zauwazylem w zadnym aucie zadnej zmiany przy dluzszycg czy krotszych brakach zasilania

11 Data: Luty 05 2011 19:20:42
Temat: Re: wymiana akumulator
Autor: J_K_K 

Użytkownik "Michał Gut"  napisał w wiadomości


w sumie moge potwierdzic o tyle ze nie zauwazylem w zadnym aucie zadnej zmiany przy dluzszycg czy krotszych brakach zasilania
Escort 1.3 assembled in Płońsk miał wypisane w instrukcji
bodajże o 5 km i faktycznie jechał na początku na "pół gwizdka"
po ponownym podłączeniu akumulatora.

Pzdr

JKK

12 Data: Luty 05 2011 20:25:59
Temat: Re: wymiana akumulator
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-02-05 18:24, Filip KK pisze:

W dniu 2011-02-05 17:47, J.F. pisze:
On Sat, 05 Feb 2011 17:39:33 +0100, Filip KK wrote:
W dniu 2011-02-04 23:42, Tomasz Pyra pisze:
Skasują się też dane adaptacyjne silnika - instrukcja zazwyczaj zaleca
po takiej operacji uruchomić silnik i zaczekać na wolnych obrotach aż
się nagrzeje do temperatury pracy.
Bez tego może Ci więcej palić do czasu kiedy się wszystko nie poustawia
jak powinno.

To mity Tomek.

Rzekomo prawda odnosnie poloneza w ktorejs wersji.

Co by mialo to robic w nowszych silnikach z sonda lambda to tez jestem
ciekaw.

Gówno prawda. Odłączając aku nie resetujesz żadnych map.

Nie mapy, tylko parametry adaptacji.
W zależności od stopnia skomplikowania ECU może być tego całkiem dużo.

Komputer z Punto I trzymał współczynnik korekcji pomiędzy sterowaniem w pętli otwartej i zamkniętej. Referencyjne było sterowanie w pętli zamkniętej.

Pewnie prędzej czy później on sobie te parametry poustawia, ale właśnie w przypadku tego komputera było widać doskonale że warto zrobić tą procedurę (przewidzianą w instrukcji serwisowej), bo jak samochodem po resecie od razu zaczęło się jechać to wyraźnie było czuć kiedy przełączał się między pętlą zamkniętą a otwartą.

13 Data: Luty 05 2011 21:19:32
Temat: Re: wymiana akumulator
Autor: Filip KK 

W dniu 2011-02-05 20:25, Tomasz Pyra pisze:

Nie mapy, tylko parametry adaptacji.
W zależności od stopnia skomplikowania ECU może być tego całkiem dużo.

Tak, zgadza się! Ale na pewno nie ma ani potrzeby czekania do momentu kiedy silnik się rozgrzeje ani też nie będzie więcej spalał. To kompletna bzdura wyssana z palca.

Komputer z Punto I trzymał współczynnik korekcji pomiędzy sterowaniem w
pętli otwartej i zamkniętej. Referencyjne było sterowanie w pętli
zamkniętej.

Nie wiem o czym piszesz, o jakiej pętli i w czym.

14 Data: Luty 05 2011 22:15:20
Temat: Re: wymiana akumulator
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-02-05 21:19, Filip KK pisze:

W dniu 2011-02-05 20:25, Tomasz Pyra pisze:

Nie mapy, tylko parametry adaptacji.
W zależności od stopnia skomplikowania ECU może być tego całkiem dużo.

Tak, zgadza się! Ale na pewno nie ma ani potrzeby czekania do momentu
kiedy silnik się rozgrzeje ani też nie będzie więcej spalał. To
kompletna bzdura wyssana z palca.

A jednak komputery mają parametry korygujące dawkę paliwa.

Fiat po resecie startował od bogatej dawki paliwa, a więc do czasu kiedy ustawił sobie te parametry to siłą rzeczy palił więcej.

Komputer z Punto I trzymał współczynnik korekcji pomiędzy sterowaniem w
pętli otwartej i zamkniętej. Referencyjne było sterowanie w pętli
zamkniętej.

Nie wiem o czym piszesz, o jakiej pętli i w czym.

O tym jak ECU przełącza się między trybami wyliczania dawki paliwa na podstawie map, a na podstawie sondy lambda.

15 Data: Luty 08 2011 19:08:43
Temat: Re: wymiana akumulator
Autor: Filip KK 

W dniu 2011-02-05 22:15, Tomasz Pyra pisze:

Nie mapy, tylko parametry adaptacji.
W zależności od stopnia skomplikowania ECU może być tego całkiem dużo.

Tak, zgadza się! Ale na pewno nie ma ani potrzeby czekania do momentu
kiedy silnik się rozgrzeje ani też nie będzie więcej spalał. To
kompletna bzdura wyssana z palca.

A jednak komputery mają parametry korygujące dawkę paliwa.

Fiat po resecie startował od bogatej dawki paliwa, a więc do czasu kiedy
ustawił sobie te parametry to siłą rzeczy palił więcej.

Ile to czasu trwało? Ile sekund? Myślę, że nie wciągnął całej stacji benzynowej...

Komputer z Punto I trzymał współczynnik korekcji pomiędzy sterowaniem w
pętli otwartej i zamkniętej. Referencyjne było sterowanie w pętli
zamkniętej.

Nie wiem o czym piszesz, o jakiej pętli i w czym.

O tym jak ECU przełącza się między trybami wyliczania dawki paliwa na
podstawie map, a na podstawie sondy lambda.

Rozumiem, że spalanie rzędu 0,002 litra paliwa pociągnęło za portfel?

16 Data: Luty 05 2011 20:58:16
Temat: Re: wymiana akumulator
Autor: J.F. 

On Sat, 05 Feb 2011 18:24:34 +0100,  Filip KK wrote:

W dniu 2011-02-05 17:47, J.F. pisze:
Skasują się też dane adaptacyjne silnika - instrukcja zazwyczaj zaleca
po takiej operacji uruchomić silnik i zaczekać na wolnych obrotach aż

Rzekomo prawda odnosnie poloneza w ktorejs wersji.
Co by mialo to robic w nowszych silnikach z sonda lambda to tez jestem
ciekaw.

Gówno prawda. Odłączając aku nie resetujesz żadnych map.

W dawnych czasach bylo troche trudniej o pamiec eeprom.

J.

17 Data: Luty 05 2011 18:53:40
Temat: Re: wymiana akumulator
Autor: kamtzu 

Uzytkownik "mk"  napisal w wiadomosci

Sorki za pytanie jesli sie komus wyda glupie. Nie znam sie na tym wiec pytam. Mam astre G. Kupilem niedawno i chce w niej wymienic akumulator. Mam ze starego auta i chce podmienic. Czy mozna to normalnie zrobic znaczy odpiac stary i podpiac nowy?Nie poprzestawia sie cos z komputerem czy jakas elektronika?

Zajrzyj do instrukcji obslugi alarmu bo moze zaczac wyc. Przygotuj kluczyk do syreny jesli masz.

wymiana akumulator



Grupy dyskusyjne