wymiana akumulator
1 | Data: Luty 04 2011 15:35:27 |
Temat: wymiana akumulator | |
Autor: mk | Witam 2 |
Data: Luty 04 2011 23:00:00 | Temat: Re: wymiana akumulator | Autor: Michal Gut | dopoki nie popieprzysz biegunów to nic sie nie stanie:) 3 |
Data: Luty 04 2011 17:15:13 | Temat: Re: wymiana akumulator | Autor: mk | Michal Gut wrote: dopoki nie popieprzysz biegunów to nic sie nie stanie:)A ok sprawdze.Czyli moge spokojnie podmienic. Dzieki M 4 |
Data: Luty 04 2011 17:15:43 | Temat: Re: wymiana akumulator | Autor: mk | Michal Gut wrote: dopoki nie popieprzysz biegunów to nic sie nie stanie:)A ok sprawdze. Czyli mozna spokojnie podmieniac. Dzieki M 5 |
Data: Luty 04 2011 23:42:58 | Temat: Re: wymiana akumulator | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-02-04 21:35, mk pisze: Witam Jeżeli radio ma kod zabezpieczajÄ cy, to bÄdziesz musiał go podaÄ po podłÄ czeniu nowego akumulatora. SkasujÄ siÄ też dane adaptacyjne silnika - instrukcja zazwyczaj zaleca po takiej operacji uruchomiÄ silnik i zaczekaÄ na wolnych obrotach aż siÄ nagrzeje do temperatury pracy. Bez tego może Ci wiÄcej paliÄ do czasu kiedy siÄ wszystko nie poustawia jak powinno. 6 |
Data: Luty 05 2011 10:58:55 | Temat: Re: wymiana akumulator | Autor: Konrad | Jeżeli radio ma kod zabezpieczający, to będziesz musiał go podać po podłączeniu nowego akumulatora. Wczoraj z kolega wymienialismy u niego w ibizie 2003 aku (pomkilku dniach postoju na zepsutym), niestety po podpieciu nowego immobilizer nie chciał sie rozbroić..silnik łapał na ułamek sek i od razu gasł... ma ktos pomysł co sie popsuło ? 7 |
Data: Luty 05 2011 17:39:33 | Temat: Re: wymiana akumulator | Autor: Filip KK | W dniu 2011-02-04 23:42, Tomasz Pyra pisze: SkasujÄ siÄ też dane adaptacyjne silnika - instrukcja zazwyczaj zaleca To mity Tomek. 8 |
Data: Luty 05 2011 17:47:26 | Temat: Re: wymiana akumulator | Autor: J.F. | On Sat, 05 Feb 2011 17:39:33 +0100, Filip KK wrote: W dniu 2011-02-04 23:42, Tomasz Pyra pisze: Rzekomo prawda odnosnie poloneza w ktorejs wersji. Co by mialo to robic w nowszych silnikach z sonda lambda to tez jestem ciekaw. J. 9 |
Data: Luty 05 2011 18:24:34 | Temat: Re: wymiana akumulator | Autor: Filip KK | W dniu 2011-02-05 17:47, J.F. pisze: On Sat, 05 Feb 2011 17:39:33 +0100, Filip KK wrote:Gówno prawda. Odłączając aku nie resetujesz żadnych map. 10 |
Data: Luty 05 2011 18:56:52 | Temat: Re: wymiana akumulator | Autor: Michał Gut | Gówno prawda. Odłączając aku nie resetujesz żadnych map. w sumie moge potwierdzic o tyle ze nie zauwazylem w zadnym aucie zadnej zmiany przy dluzszycg czy krotszych brakach zasilania 11 |
Data: Luty 05 2011 19:20:42 | Temat: Re: wymiana akumulator | Autor: J_K_K | Użytkownik "Michał Gut" napisał w wiadomości Escort 1.3 assembled in Płońsk miał wypisane w instrukcji bodajże o 5 km i faktycznie jechał na początku na "pół gwizdka" po ponownym podłączeniu akumulatora. Pzdr JKK 12 |
Data: Luty 05 2011 20:25:59 | Temat: Re: wymiana akumulator | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-02-05 18:24, Filip KK pisze: W dniu 2011-02-05 17:47, J.F. pisze: Nie mapy, tylko parametry adaptacji. W zależności od stopnia skomplikowania ECU może być tego całkiem dużo. Komputer z Punto I trzymał współczynnik korekcji pomiędzy sterowaniem w pętli otwartej i zamkniętej. Referencyjne było sterowanie w pętli zamkniętej. Pewnie prędzej czy później on sobie te parametry poustawia, ale właśnie w przypadku tego komputera było widać doskonale że warto zrobić tą procedurę (przewidzianą w instrukcji serwisowej), bo jak samochodem po resecie od razu zaczęło się jechać to wyraźnie było czuć kiedy przełączał się między pętlą zamkniętą a otwartą. 13 |
Data: Luty 05 2011 21:19:32 | Temat: Re: wymiana akumulator | Autor: Filip KK | W dniu 2011-02-05 20:25, Tomasz Pyra pisze: Nie mapy, tylko parametry adaptacji.Tak, zgadza się! Ale na pewno nie ma ani potrzeby czekania do momentu kiedy silnik się rozgrzeje ani też nie będzie więcej spalał. To kompletna bzdura wyssana z palca. Komputer z Punto I trzymał współczynnik korekcji pomiędzy sterowaniem wNie wiem o czym piszesz, o jakiej pętli i w czym. 14 |
Data: Luty 05 2011 22:15:20 | Temat: Re: wymiana akumulator | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-02-05 21:19, Filip KK pisze: W dniu 2011-02-05 20:25, Tomasz Pyra pisze: A jednak komputery mają parametry korygujące dawkę paliwa. Fiat po resecie startował od bogatej dawki paliwa, a więc do czasu kiedy ustawił sobie te parametry to siłą rzeczy palił więcej. Komputer z Punto I trzymał współczynnik korekcji pomiędzy sterowaniem wNie wiem o czym piszesz, o jakiej pętli i w czym. O tym jak ECU przełącza się między trybami wyliczania dawki paliwa na podstawie map, a na podstawie sondy lambda. 15 |
Data: Luty 08 2011 19:08:43 | Temat: Re: wymiana akumulator | Autor: Filip KK | W dniu 2011-02-05 22:15, Tomasz Pyra pisze: Ile to czasu trwało? Ile sekund? Myślę, że nie wciągnął całej stacji benzynowej...Nie mapy, tylko parametry adaptacji.Tak, zgadza się! Ale na pewno nie ma ani potrzeby czekania do momentu Rozumiem, że spalanie rzędu 0,002 litra paliwa pociągnęło za portfel?Komputer z Punto I trzymał współczynnik korekcji pomiędzy sterowaniem wNie wiem o czym piszesz, o jakiej pętli i w czym. 16 |
Data: Luty 05 2011 20:58:16 | Temat: Re: wymiana akumulator | Autor: J.F. | On Sat, 05 Feb 2011 18:24:34 +0100, Filip KK wrote: W dniu 2011-02-05 17:47, J.F. pisze: Rzekomo prawda odnosnie poloneza w ktorejs wersji.Gówno prawda. Odłączając aku nie resetujesz żadnych map. W dawnych czasach bylo troche trudniej o pamiec eeprom. J. 17 |
Data: Luty 05 2011 18:53:40 | Temat: Re: wymiana akumulator | Autor: kamtzu | Uzytkownik "mk" napisal w wiadomosci Sorki za pytanie jesli sie komus wyda glupie. Nie znam sie na tym wiec pytam. Mam astre G. Kupilem niedawno i chce w niej wymienic akumulator. Mam ze starego auta i chce podmienic. Czy mozna to normalnie zrobic znaczy odpiac stary i podpiac nowy?Nie poprzestawia sie cos z komputerem czy jakas elektronika? Zajrzyj do instrukcji obslugi alarmu bo moze zaczac wyc. Przygotuj kluczyk do syreny jesli masz. |